Nem nehéz cserélni. Thorx kell hozzá. Jobb oldalon a műanyag védőburkolatot le kell szedni elsőnek. Egy csavar fogja az ülés sín felett picivel. Ha ez meg van ki kell venni a kesztyűtartót majd alulról lecsavarozni az alsó műanyagot. Ha ezek meg vannak akkor a levegő terelő csövet kell koszedni majd szintén thorx csavarok rogzítik a motort valamint 3 db beakadó műanyag nyelv.
Ha minden igaz lesz egy bal oldalon ahogy az ajtót kinyitod a műszerfal oldalában a takaró fedél alatt, valamint a csomagtartóban szintén bal oldalon a takaró fedél alatt.
Tegnap óta nincs klímám. A ventilátorszabályzás megy mert pörög teljes fordulattal de mivel hűtés nincs így a fordulata nem csökken. Mihez kezdjek? Hol keressem a hibát elsőre? Mivel másfél hónapja vettem az autót, ismerkedem még vele. Hol találom a biztosítéktáblát? Motortéri megvan :D
Szia, Nézd meg a hibakódokat (nem a motorét, hanem az ABS egység hibakódjait). Valamelyik kerékről jövő forgásjel megszakad. Első lépésként ezt a szenzort tisztítsd meg, esetleg cseréld. Ha ez nem válik be, akkor valószínűleg az ABS egység elektronikája hibásodik meg - vélhetően csak kontakt hiba, csak kérdés hol. Legtöbbször nem a kábelezéssel van a gond, hanem az ABS egységen belül - újként méregdrága, bontóban viszont olcsóbban beszerezhető.
Kétségkívül zavaró a jel, de a közvetlen működést nem veszélyezteti, azaz a fék működik, de ABS és kipörgésgátló nem működik a hiányzó kerékforgás jel miatt.
Elvileg a GM motorolajos flaskában a castrol 5w-40 van. Én 5W-40 castrol edge turbo diesel dexos2 motorolajat használok. A saab EPC 5w30 és 5w-40-et is hozza.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Saab 9.5-ösöm olyan jelenséget produkált;menet közben egyszerre villant(gyulladt) ki az abs, a fék, a kipörgésgátlo, és a piros háromszög felkiáltójel. Ezzel egyidejűleg leált a fűtőmotor. Ment még egy keveset, azután rángatta, megállt.
Aksi lemerülve. Kicseréltem, remélve csak az aksi ment tönkre.
120km megtétele után a jelenség ugyan ez.. Mi lehet a probléma?
Szűrőm megérett a cserére. (192 ekm) Menet közben is azonnal visszajön a kód, teljesítmény egy humán biciklisben több van jelenleg :D . Üzemanyag mutató alapján pedig emészti a nyálat. Már most látszik hogy 100km-el kevesebbet megyek fél tankig mint szokott.
Jah, ezek a dolgok szoktak több mint kellemetlenek lenni főleg ha olyankor nélkülözhetetlen lenne. Nekem pl dolgozni kellett volna indulom. Akkoriban még 100km-re jártam a vonat /busz nem volt opció.
Nekem meg úgy, h menet közben (motor akku). Reggel indult, mint mindig, gond nélkül. Félúton bementünk vásárolni, utána meg annyira nem, h letestelve nem is szikrázott.. Nagy nehezen begurítottuk, s végig durrogva hazakecmeregtünk úgy, h nem engedtem a fordulatot 5E alá..
Nekem úgy döglött meg az akku egyszer, hogy este fél 8 körül szépen indított, másnap reggel már semmi. Töltőn rajta volt 1 napot, vissza az autóba továbbra is semmi. (Generátornak nem volt baja) Új akku ismét minden rendben.
Az enyém dettó, csak fordítva :D
reggel és délután egykor is simán indult, majd este 22:00-kor műszak után már csak a relé kattogott...
Bebikáztuk, hazamentem, reggel viszont már érezhető volt hogy éppen elindította...
A döglött akku feszültsége 12.8V , műszerre téve 780A indítóármaból 63A..minden elektromos dolog normálisan működött a kocsin, még a világítás is normális fényerővel ment gyújtáson..csak indítani nem indított....