Jó estét mindenkinek! Igyekszem rövidre fogni, de sajna elég sok kérdésem lenne. Jelenleg: hagyományos, őrlángos kombi kazán Schiedel kéménnyel, radiátorok + hőcserélőn padlófűtés Terv: kondenzációs + 200L két csőkígyós HMV tároló (4 fő) + 4m2 kollektor
Dilemma: később szóba jöhetne egy kandalló - esetleg vízteres - a nappaliba, de annak a füstelvezetését a régi kéményben lehetne egyszerűen (tetőtérben áthúzással) megoldani. Ha jól értesültem, nem lehet majd egybekötni a kettőt, tehát ha most bevezetjük a kondenzációs csöveit a kéménybe, akkor abba később nem lehet fent sem bekötni a kandallóét. A kondenzációst viszont most már nem engedik oldalt parapetszerűen kivezetni, max a frisslevegőt, ugye? A kettő tehát csak külön kéményen mehetne.
Kérdés, hogy mondjuk a kondenzációst érdemes-e / lehet-e most emiatt az épített kéménytől függetlenül simán a saját csövével kivinni magasra a tetőre?
A másik, hogy gépészetileg később összeköthető-e valami trükkel egy vízteres kandalló a HMV tárolóval? Hiszen az 2 csőkígyós lesz, amiből az egyik már a kazáné, a másik a kollektoré. Kiiktatható-e mondjuk egy váltószeleppel+elektromos vezérléssel a kazáné, hogy amikor a kandalló vízcsöveiben meleg a víz, akkor annak nyisson utat a 200L tároló felé, és a kazán el se indulhasson?
+1 kérdés: Ariston/Westen kazán közül melyik felé húzzak? Az Aristonban tetszik, hogy 2,5kW-ig le tudja szabályozni magát, míg a piaci többség ahogy nézem, inkább 5-7.
Régebben az utcában vas cső volt mostanság meg műanyag ezért kell az eph mert sok helyen a vízcsőre kötik a földelést ezért főleg a régi belvárosi házakban lehet hihetetlen értékeket mérni az újonanletelepített földelés és a gáz- víz cső között volt ahol a gázcsőnél 71voltot mértünk és 09-1,4amper terhelést is elbírt feszültség esés nélkül!Csak azért kezdtük méricskélni mert a lakásban a vízmelegítő gumis flex csöve egyszer csak magától kigyulladt, szerencsére otthon volt a néni és el tudta zárni a gázóránál és csak az aeg vízmelegítő égett szét és áztatta el a fürdőt mert a vízarmatúrát valami okos műanyagból tervezte és elolvadt.
Gravitációs fűtési rendszernél hogy működik ez az építési sorrend dolog? Nem mehet réz idom az acélradiátor elé? Toldásnak jól jönne, mert kb 10 cm hiányzik a cső menetes végétől, mivel kissé eltérnek a méretek a régihez képest?
Lenne még egy kérdésem. Egyik lakásban ki van építve FÉG cirkó. Ahogy néztem a fűtőcsöveket, kicsit vastagabbak, mint az újaknál, viszont a radiátorok már modernek. Cirkócserénél ugye nem gond a vastagabb cső?
Azokat a réz csődarabokat EPH bilinccsel össze kell kötni egy 6mm^2 zöld/sárga vezetővel és az egészet a ház földelésével is összekötni. Ha van tartály és azon van kialakítva csavar, azt is ugyanide kötni. A gázórát szintén áthidalni a fent említett bilincsekkel és vezetékkel.
Illik FI reléről járatni a kazánt és ha van a tárolót is. Ha aktív anódos a tároló, azt 2 évente ellenőrizni.
Nem egy nagy ördöngösség, egy villanyszerelő egy óra alatt megcsinálja.
Sikerult, meg elek! :) A falba ugy mentek be a csovek, hogy egy falikorongba csatlakoztak (innen 5 reteguvel megy tovabb) ugyhogy azokat szepen kitekertem es kicsereltem az L alak vizszintes reszeben a csoveket egy-egy hosszabb darabra.
Volt szo itt az 5 retegu csorol, meg eph-rol, elektrokorroziorol. Par mondtaban osszefoglalna valaki a kedvemert minek hogy kellene lenni, ha rendesen lenne megcsinalva a hazban a vizhalozat? Jelen pillanatban ugy nezunk ki, hogy van egy cirko, ebbol kb 20 centis rez csovek mennek be a falba, ahonnan az egesz hazba otretegun megy a viz es a futes is. Aluminium radiatorok vannak meg bugyborekolos furdokad, ami rendes foldelt aljzatba van dugva. A cirko is dugaljba van bekotve, de ki van merve, hogy milyen iranybol kell bedugni, hogy fazishelyes legyen. Elore is koszi!
Nem jól érted a tartály nem azért lett kuka hanem a tőbbi együttes hatása miatt vagy attól is lehet hogy ha zománcos akkor túlhúzták a menetet és a csonknál megrepedezett a zománc,
Eddig csak az autós topicokat használtam de mivel ott is minidíg segítőkészek így gondoltam talán itt is hasonló szerencsével járok. Van egy Baxi eco 180.1 i kombi cirkóm. Egy ideje csepegteti a vizet a képen jelzett rész körül. Kérdés hogy mennyire kell ezzel foglalkozni? Napi fél és egy deci körül ereszt. ha kell vele foglalkozni akkor kb mibe fáj egy ilyen szervizeltetés?
Felújítás után kiderült hogy a fürdőben lévő csempeszelep csepeg...Bontás nélkül mit lehet vele kezdeni? Javítható a betét (vagy mi az amivel nyitom/zárom)vagy ledugózható vagy bármi?
És miért nem lehet kihagyni a csőnél a szigetelést ?
Szigetelsz kb. 120 -180 m2 felületet, ha a cső két falfelületen fut pl. 15 m -en, akkor a kihagyott szigetelés 15 x 0,1 m, azaz 1,5 m2, kb. 1 % vagy még kevesebb.
Sziasztok hozzáértők! Kíváncsi lennék a véleményetekre. Szigetelnénk a családi házunkat, ezért a homlokzaton futó kb. 6 m hosszúságú gázcsövet szeretném kijjebb rakatni 12 cm-rel. Még csak egy iparossal beszéltem (az utcánkban lakik) aki elmondta, hogy a tervezés 30 ezer, munkadíj 80 ezer + a gázóra levételének-visszarakásának a díja. Gyakorlatilag 2 fűrészelés, 4 hegesztés, 3 bilincs cseréje lenne. Nem lenne gond kifizetni, de egy kicsit drágállom. Szerintetek?
A víz ebben az esetben az elektrolit, de kell két eltérő potenciálú fém. pl. réz és vas. Az ötrétegűben van alumínium, ami szintén okozhatna, de minden korrekt idomban van egy szigetelő gyűrű ami megakadályozza, hogy a vízzel vagy az idommal érintkezzen.
Tehát ez esetben nem jön létre elektrokémiai korrózió!
Van egy dolog ami aggaszt. Albérletben régi típusú, FÉG V4-es átfolyós melegítő van, lövésem sincs mikor volt átvizsgálva, illetve át volt-e egyáltalán. FÖKÉTÜSZ matrica rajta van, de én úgy vettem ki a weboldalukról hogy ők csak a kéménnyel foglalkoznak, magával a készülékekkel nem. Tegnapelőtt sokat volt használva takarítás miatt, sokszor ki-be kapcsolt, és bejelzett a szén-monoxid riasztó. Ez a sok gyújtás miatt volt, vagy ellenőriztessem át?