Futottam ma megint egy kört lengéscsillapitó ügyben és azt kell mondjam sajnos nem volt rossz az infó amit kaptam elsőre.
Szóval a Vitó első leng.cs. kompletten toronycsapággyal, rugóval egyéb cucokkal valóban horror áron van, netto 84.000 Ft./db!
Ez anyagköltségben is 200.000 Ft/pár áfásan és még nincs egy fillér munkadij benne.
Most nagyon elgondolkodtam mi a fenét csináljak, mert ez már nagyon durva.
Tuképpen amit nem értek, a mai nyersanyag inséges világban mi a jó bánatért kell olyan alkatrészt gyártani árulni, amiben teljesen felesleges dolgokat dobunk a kukába?
Ne mondja nekem senki, hogy egy első rugót is kikell cserélni ha csak a leng.cs. szar. A toronycsapágy más kérdés, mert az tényleg cserés lehet már sok százezer Km után. Na de a többit minek?
Ugyan ez a kérdés van az alsó gömbfejeknél, ugye komplett árulják a lengőkarral és cserélik ki.
Persze van utángyártott amihez adják a csavarokat és csak egy kis plussz fúrás aztán kész a gömbfej csere.
Én kb 23 éve Mercedes autókban ülök, de lassan azt mondom, elég lenne már a lehúzásból és a pazarlásból amit művelnek csillagosék!
Most az a kérdés, lehet-e csak külön a leng.csill. cserélni, mint ahogy sanya is irta, mi ennek a menete, mennyi munkával jár már ha nem gányolásról van szó mert azt nem szeretném, soha nem csináltam.
Hali:) nincs hozzá semmi trükk:) ha látnám és én is megnézném a diagnosztikámmal akkor többet tudnék! de ha minden rendben akkor müködnie kell! valami akkor nem kerek!ha gondolod hozd el hozzám és én kiderítem,hogy mi a gond:)
Akkor engem nagyon félre tájékoztattak, mert ennél sokkal durvább árat mondtak. Vagy félrenézték, vagy nem tudom. Még egy kört futok ez ügyben, mert ennyiért nem szarakodok veszek újat.
Kérdeztem már a tempomattal kapcsolatban. Kérdésem lenne ismét , a probléma , hogy továbbra sem működik. A Star programmal hivatolos mercedes szervíz szerint minden működik engedélyezve is van leellenőrízve is minden de mégsem megy. Nem tudják mi lehet a probléma. Találkoztál már ilyennel vagy van valami trükk (biztosíték) amit ők nem tudnak de viszont szükséges a tempomat működéséhez?
Igen nem fogalmaztam egész pontosan. a motor hátulján van ( már ha benne van a motor) és a turbó olajzó csöve mellet van de ez nagyobb mint 8 as furat kúpos és lyukas is. Olyan mint ha valami cső vagy olajnyomás jeladó menne oda, de amit vettem jeladót
az oda igen kicsi átmérőre. Szerintem az van vagy 10-12 átmérőjü is . Azért köszönöm szépen a választ.
Már kérdeztem, de neked hátha lenne esetleg abs jeladó első és két darab kéne igazából kérdeztem bontót, de ott nincs ,az új meg nagyon horror főként hogy kettő kell:) Köszi előre is :)
Hali:) valoszínűleg azért van a motorhang eltűnés,mert nekifeszűl a kasztninak vagy épp akkor távolodik el,mert a te motorodat nem a kasztni tarja mint a többit már 1999-től,hanem a maga a bölcső,és a bölcsött gumi szilentek tartják fixen a kasztnihoz!szerintem már hozzáér,de mivel a motor jobb oldalt helyezkedik el a (kocsiban ülve) amikor jobbra kanyarodsz a centrifugális erő balra huzza és azért van akkor a változás! át kéne vizsgálni a bakokat szilenteket stb!a másik kérdésedre válaszolva hallottam már ilyen szakműhelyekről,de még nem találkoztam ilyen csillapítokkal! biztos vannak pozitiv és negativ tapasztalatok mint általában a vitokkal:):):) de ha találsz jó állapotú bontottat az még sokáig elmegy! én például 10 ezerért adom per/darab egybe a rúgóval a még gyáriakat!
Nem tudom egyre gondolunk-e, mert ez igy elég tág hogy a motor oldalán:) De mindenesetre a turbónál van lyuk a motor oldalán, ami a turbónak a tartó konzolát rögziti 8-as csavar megy bele.Szóval a turbó rözitésére szolgáló rögzitési pont.A jeladót meg ha sikerül szerezni kábellal eggyütt cseréld ne variáld túl, Két okból is.Az egyik hogy a végén rajta van a gyári csatlakozó, a másik meg az hogy ha netán közben kötöd át lehet hogy megnő az átmeneti ellenállás és nem ugy fog müködni ahogy kell.Az biztos hogy nem egy álom olyan hosszú vezetéket dugdosni, de hidd el az a módja.
Obor zil
igen leht gép nélkül is resetelni, de az alvázszámtól függ hogy miként, mert 3 módja is van.
Palgabriel
Mert valami rossz:)Szokott ilyet csinálni pl.akku csere után is.Mindenesetre ha meg akarod tudni mi baja rá kell dugni egy gépre.
Köszönöm szépen vannak használható dolgok, igazán rendes vagy.
Szeretnék még kérdezni háth a te tudsz segiteni : 110d (601.074) amotor turbó felőli oldalán, a turbó olajzó cső mellett van egy furat amibe nem tudom minek kéne lenni.(most rakom össze és nincs meg minden) :)
Valamint ha valaki tudna jó tanácsot adni ABS jeladó beszerzéséről mert hála istennek beletört mindekettő. Azt néztem valami 3 méter kábelt adnak hozzá aranyáron persze de azt nem láttam hogy hol kel összerakni valahová bemegy a müszerfalba. Ha nem ott rakom össze hanem a motortérben az ugy jó lehet ? ( mármint ha tudok szerezni egyáltalán)
DAS EPC-WIS amiből beollóztam a képeket.Le lehet tölteni a netről is különböző fájlmegosztó portálokról, bár sokszor hibásak, és hiába kinlódsz a letöltéssel a végén nem tudod használni.Én amikor vettem a merci komputert akkor kaptam vele.Itthon meg olyan lóvékért árulják hogy az már hihetelen.Bár meg vannak a régi szoftverek is 2005-től amik csak itt porosodnak, de azokat már nem használom.De hogy segitsek neked gyorsba itt egy cim ahol nagyvonalakba meg van minden. Igaz pont a motoroknál hiányoznak képek de csak haladsz valamire te is.http://www.frsoft.hu/
Nem hiszem hogy a feed pumpa miatt nem indulna az autód.Mert az egy sima , egyszeű fogaskerekes szivattyú.Nem egy bonyolult dolog.Van benne két fogaskerék ami a gázolajat tolja.Ha nincs eltörve a fogaskerék akkor az tuti jó.Én anno amikor először bajoltam ilyen problémával akkor levettem és a kihajtását furógéppel forgatam meg.Felöntöttem gázolajjal, és amikor forgott akkor a kivezető csatlakozást nem tudtam befogni kézzel.Viszont teljesen fel kellett önteni gázolajjal mert ha volt benne egy kis levegő csak verte a gázolajat mint egy habverő , nem tolt.Szerintem a nagy nyomásod nem épül fel, de azt csak ha rácsatlakozol a kocsira tudod csak megállapitani.Szemre nem tudod megmondani hogy megvan-e a legalább 220-240 bar.
üdv baghdad! és honnan tudom meg hogy alacsony nyomású szivattyú müködik e? mekkkora az esély ez miatt indul sokára az auto? vagy nagynyomású szelep lehet a bünös,mert nyomást nem tartja egy pillanatra sem? ezeket miböl tudnám kiszürni, i lehet probléma? válaszod elöre is köszönöm.
A nyomás előállitás teljesen mechanikusan történik.A balodali csövön a tankból jön a gázolaj a szüröbe. A középsön megy le a kis szivattyuhoz, aminek a szerepe hogy a tankból felszivja a gázolajat és a nagynyomásuba továbbitsa.Onnan felmegy a rail tartályba ahol a maganyomáson tartott gázolaj tárolása történik.
sziasztok. ha az üzemanyagszürön a bal oldali szivócsönél a tank irányából szivócsövet leveszem és gyujtást adok rá, akkor jönnie kell a csöböl a gázolajnak, vagy nem? nem értek ehhez, azért kérdem, hogy ott szivattyu elektromosan nyomja e a gyujtásnál a gázolajat a szürö felé, vagy csak szívó hatás van?