Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gartfi Creative Commons License 2012.04.02 0 0 2304

Szia doki!

 

Futottam ma megint egy kört lengéscsillapitó ügyben és azt kell mondjam sajnos nem volt rossz az infó amit kaptam elsőre.

Szóval a Vitó első leng.cs. kompletten toronycsapággyal, rugóval egyéb cucokkal valóban horror áron van, netto 84.000 Ft./db!

Ez anyagköltségben is 200.000 Ft/pár  áfásan és még nincs egy fillér munkadij benne.

Most nagyon elgondolkodtam mi a fenét csináljak, mert ez már nagyon durva.

Tuképpen amit nem értek, a mai nyersanyag inséges világban mi a jó bánatért kell olyan alkatrészt gyártani árulni, amiben teljesen felesleges dolgokat dobunk a kukába?

Ne mondja nekem senki, hogy egy első rugót is kikell cserélni ha csak a leng.cs. szar. A toronycsapágy más kérdés, mert az tényleg cserés lehet már sok százezer Km után. Na de a többit minek?

Ugyan ez a kérdés van az alsó gömbfejeknél, ugye komplett árulják a lengőkarral és cserélik ki.

Persze van utángyártott amihez adják a csavarokat és csak egy kis plussz fúrás aztán kész a gömbfej csere.

Én kb 23 éve Mercedes autókban ülök, de lassan azt mondom, elég lenne már a lehúzásból és a pazarlásból amit művelnek csillagosék!

Most az a kérdés, lehet-e csak külön a leng.csill. cserélni, mint ahogy sanya is irta, mi ennek a menete, mennyi munkával jár már ha nem gányolásról van szó mert azt nem szeretném, soha nem csináltam.

 

 

Előzmény: vitodoktor (2293)
vitodoktor Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2303

Hali:)  nincs hozzá semmi trükk:)  ha látnám és én is megnézném a diagnosztikámmal akkor többet tudnék!  de ha minden rendben akkor müködnie kell! valami akkor nem kerek!ha gondolod  hozd el hozzám és én kiderítem,hogy mi a gond:)

Előzmény: VauxhallVectra (2299)
gartfi Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2302

Köszönöm, akkor jó helyen kapisgálok.

Megnézetem a bakokat, szilenteket.

Lengéscsillapitót még egyszer megérdeklődöm, mert tuti nem jó árat mondtak rá.

 

Előzmény: vitodoktor (2293)
gartfi Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2301

Ezt majd privátban feltsd ki ha lehet mert nem teljesen értem, bár sejtésem van :-)

 

Előzmény: sanya1981 (2288)
gartfi Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2300

Akkor engem nagyon félre tájékoztattak, mert ennél sokkal durvább árat mondtak. Vagy félrenézték, vagy nem tudom. Még egy kört futok ez ügyben, mert ennyiért nem szarakodok veszek újat.

Köszi szépen!

 

Előzmény: sanya1981 (2283)
VauxhallVectra Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2299

Tisztelt VítóDoki

Kérdeztem már a tempomattal kapcsolatban. Kérdésem lenne ismét , a probléma , hogy továbbra sem működik. A Star programmal hivatolos mercedes szervíz szerint minden működik engedélyezve is van leellenőrízve is minden de mégsem megy. Nem tudják mi lehet a probléma. Találkoztál már ilyennel vagy van valami trükk (biztosíték) amit ők nem tudnak de viszont szükséges a tempomat működéséhez?

baghdad Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2298

Szia Obor zil

Elküldtem a mail-t neked, de nem tudom meg kapod-e.Igy ide is kiteszem, hogy haladj valamire.Könyv szerint ehez az alvázszámhoz ez a variálció a jó.

 

Valamint itt a karbantartási terv is az un. nagy vagyis a "B" szervizhez.

 

Remélem tudtam segiteni.

Előzmény: obor zil (2294)
nimre79 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2297

szia érdekelne a gumi de ezen a számon nem tudlak elérni hol vagy elérhető melyik városban

Előzmény: palgabriel (2290)
kishegyes Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2296

Szia Baghdad!

 

Igen nem fogalmaztam egész  pontosan. a motor hátulján van ( már ha benne van a motor) és a turbó olajzó csöve mellet van de ez nagyobb mint 8 as furat  kúpos és lyukas is. Olyan mint ha valami cső vagy olajnyomás jeladó menne oda, de amit vettem jeladót

az oda igen kicsi átmérőre. Szerintem az van vagy 10-12 átmérőjü is . Azért köszönöm szépen a választ.

Előzmény: baghdad (2291)
kishegyes Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2295

Szia vitoDr!

 

Már kérdeztem, de neked hátha lenne esetleg abs jeladó első és két darab kéne igazából kérdeztem bontót, de ott nincs ,az új meg nagyon horror főként hogy kettő kell:) Köszi  előre is :)

Előzmény: vitodoktor (2293)
obor zil Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2294

Küldtem mailt.

Előzmény: baghdad (2291)
vitodoktor Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2293

Hali:)  valoszínűleg azért van a motorhang eltűnés,mert nekifeszűl a kasztninak vagy épp akkor távolodik el,mert a te motorodat nem a kasztni tarja mint a többit már 1999-től,hanem a maga a bölcső,és a bölcsött gumi szilentek tartják fixen a kasztnihoz!szerintem már hozzáér,de mivel a motor jobb oldalt helyezkedik el a (kocsiban ülve)  amikor jobbra kanyarodsz a centrifugális erő balra huzza és azért van akkor a változás! át kéne vizsgálni a bakokat szilenteket stb!a másik kérdésedre válaszolva hallottam már ilyen szakműhelyekről,de még nem találkoztam ilyen csillapítokkal! biztos vannak pozitiv és negativ tapasztalatok mint általában a vitokkal:):):)  de ha találsz jó állapotú bontottat az még sokáig elmegy! én például 10 ezerért adom per/darab egybe a rúgóval a még gyáriakat!

Előzmény: gartfi (2281)
sanya1981 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2292

A jobb ülés foglaltságérzékelője is lehet hibás. Eladó egy modul ami ezt iktatja ki, illetve gyerekülés esetére is jó!

Előzmény: palgabriel (2289)
baghdad Creative Commons License 2012.04.01 0 0 2291

Szia Kishegyes

Nem tudom egyre gondolunk-e, mert ez igy elég tág hogy a motor oldalán:) De mindenesetre a turbónál van lyuk a motor oldalán, ami a turbónak a tartó konzolát rögziti 8-as csavar megy bele.Szóval a turbó rözitésére szolgáló rögzitési pont.A jeladót meg ha sikerül szerezni kábellal eggyütt cseréld ne variáld túl, Két okból is.Az egyik hogy a végén rajta van a gyári csatlakozó, a másik meg az hogy ha netán közben kötöd át lehet hogy megnő az átmeneti ellenállás és nem ugy fog müködni ahogy kell.Az biztos hogy nem egy álom olyan hosszú vezetéket dugdosni, de hidd el az a módja.

Obor zil

igen leht gép nélkül is resetelni, de az alvázszámtól függ hogy miként, mert 3 módja is van.

Palgabriel

Mert valami rossz:)Szokott ilyet csinálni pl.akku csere után is.Mindenesetre ha meg akarod tudni mi baja rá kell dugni egy gépre.

Remélem tudtam segiteni

Előzmény: kishegyes (2285)
palgabriel Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2290

4 db goodyear gumi felnivel, 205/65/15, 90 %-osak eladók! ár: 40000.- 06712056592

palgabriel Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2289

sziasztok! ki tudja miért világít folyamatosan az SRS lámpa a műszerfalon?

sanya1981 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2288

Csak a vitodokit keresd! Ha nem alkoholos orvosságot akarsz a problémádra... 

Előzmény: gartfi (2281)
szaszito Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2287

Szia! Olvastam az  írásod és én tudnék orvoságot a bajodra. Már sok Vitot javitaottam.  Hivj fel ha érdekal a dolog! 06702668204

Előzmény: gartfi (2281)
obor zil Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2286

Sziasztok,

 

2008-as 2.2-es 85 kW-os vitoban (111 cdi) milyen műveleteket takar a nagyszervíz? Diag nélkül lehet resetelni, ha igen hogyan?

 

Köszi!

kishegyes Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2285

Szia Baghdad!

 

Köszönöm szépen vannak használható dolgok, igazán rendes vagy.

Szeretnék még kérdezni háth a te tudsz segiteni : 110d (601.074)  amotor turbó felőli oldalán, a turbó olajzó cső mellett van egy furat amibe nem tudom minek kéne lenni.(most rakom össze és nincs meg minden) :)

 

Valamint ha valaki tudna jó tanácsot adni ABS jeladó beszerzéséről mert hála istennek beletört mindekettő.  Azt néztem valami 3 méter kábelt adnak hozzá aranyáron persze de azt nem láttam hogy hol kel összerakni valahová bemegy a müszerfalba. Ha nem ott rakom össze hanem a motortérben az ugy jó lehet ? ( mármint ha tudok szerezni egyáltalán)

 

Mégesgyszer nagyon köszönöm a segitséged !

Előzmény: baghdad (2284)
baghdad Creative Commons License 2012.03.31 0 0 2284

Szia Kishegyes

DAS EPC-WIS amiből beollóztam a képeket.Le lehet tölteni a netről is különböző fájlmegosztó portálokról, bár sokszor hibásak, és hiába kinlódsz a letöltéssel a végén nem tudod használni.Én amikor vettem a merci komputert akkor kaptam vele.Itthon meg olyan lóvékért árulják hogy az már hihetelen.Bár meg vannak a régi szoftverek is 2005-től amik csak itt porosodnak, de azokat már nem használom.De hogy segitsek neked gyorsba itt egy cim ahol nagyvonalakba meg van minden. Igaz pont a motoroknál hiányoznak képek de csak haladsz valamire te is.http://www.frsoft.hu/

Remélem tudtam segiteni

Előzmény: kishegyes (2280)
sanya1981 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2283

Én most vettem előre újakat: Boge párban 34 volt. (bár a régi gyári Monroe-nak sincs semmi baja) 

Előzmény: gartfi (2281)
david 112 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2282

hali!

köszi a jó tanácsokat de csak a tank volt eldugulva és emiatt indult nehezen meg ált meg egy idö után.

Ahogy kitakaritottam a tankot jó is lett és igy már könnyen fel tudtam szivni a gázolajat

Előzmény: vitodoktor (2252)
gartfi Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2281

Szia doki!

Van egy érdekes és egy sima kérdésem :-)

Menet közben sebességtől függetlenül csak jobbos kanyarban eltünik a motorom morgó hangja.

Ahogy visszaállok egyenesbe, morog tovább.

Mi a szösz okozhat ilyet? Motortartó bak?

Találkoztál már ilyennel?

A sima kérdésem pedig első lengéscsillapitóval kapcsolatos.

Van-e olyan szakműhely, tudsz-e valakit aki felújitja a vitó első lengéscsillapitóját vagy ezzel kapcsolatban van-e tapasztalatod.

Vagy marad az új vásárlás, aminek még az árát nem tudom. (állitólag horror)

 

Előzmény: vitodoktor (2252)
kishegyes Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2280

Tisztelt baghdad

 

Azt szeretém megtudni, hogy olyan rajz amit már itt láttam nálad vagy program honnan érhető el olyan robbantott ábra? köszi


Előzmény: baghdad (2279)
baghdad Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2279

Szia Pityu

Nem hiszem hogy a feed pumpa miatt nem indulna az autód.Mert az egy sima , egyszeű fogaskerekes szivattyú.Nem egy bonyolult dolog.Van benne két fogaskerék ami a gázolajat tolja.Ha nincs eltörve a fogaskerék akkor az tuti jó.Én anno amikor először bajoltam ilyen problémával akkor levettem és a kihajtását furógéppel forgatam meg.Felöntöttem gázolajjal, és amikor forgott akkor a kivezető csatlakozást nem tudtam befogni kézzel.Viszont teljesen fel kellett önteni gázolajjal mert ha volt benne egy kis levegő csak verte a gázolajat mint egy habverő , nem tolt.Szerintem a nagy nyomásod nem épül fel, de azt csak ha rácsatlakozol a kocsira tudod csak megállapitani.Szemre nem tudod megmondani hogy megvan-e a legalább 220-240 bar.

 

 

Előzmény: szökepityu (2278)
szökepityu Creative Commons License 2012.03.30 0 0 2278

üdv baghdad! és honnan tudom meg  hogy alacsony nyomású szivattyú müködik e? mekkkora az esély ez miatt indul sokára az auto? vagy nagynyomású szelep lehet a bünös,mert nyomást nem tartja egy pillanatra sem? ezeket miböl tudnám kiszürni, i lehet probléma? válaszod elöre is köszönöm.

Előzmény: baghdad (2277)
baghdad Creative Commons License 2012.03.29 0 0 2277

Tisztelt Pityu

A nyomás előállitás teljesen mechanikusan történik.A balodali csövön a tankból jön a gázolaj a szüröbe. A középsön megy le a kis szivattyuhoz, aminek a szerepe hogy a tankból felszivja a gázolajat és a nagynyomásuba továbbitsa.Onnan felmegy a rail tartályba ahol a maganyomáson tartott gázolaj tárolása történik.

Előzmény: szökepityu (2276)
szökepityu Creative Commons License 2012.03.29 0 0 2276

sziasztok. ha az üzemanyagszürön a bal oldali szivócsönél a tank irányából szivócsövet leveszem és gyujtást adok rá, akkor jönnie kell a csöböl a gázolajnak, vagy nem? nem értek ehhez, azért kérdem, hogy ott szivattyu elektromosan nyomja e a gyujtásnál a gázolajat a szürö felé, vagy csak szívó hatás van?

Garva03 Creative Commons License 2012.03.29 0 0 2275

639-es vito 120 cdi 150Kw  2006.  t2511-es hiba. .átalakító megkerülő kapcsoló túl nagy kapacitás. /Ez mi a fene??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!