Köszönöm! Azt tudom, hogy nagyobb lesz a javítandó rész, mint a hólyagosodás.
Az ajtóknál megoldható a díszlécig lakkozás, a sárvédőknél már kevésbé. Igazából arra voltam kíváncsi, hogy elegendő-e metálnál a bázissal kis foltokban javítani, ezek szerint igen. A sárvédőknél meg, ahol nincs megosztva a felület, talán járható út az, hogy a bázisnál kicsit nagyobb foltot lakkozni, aztán összecsiszolni-polírozni.
Köszönöm a felajánlást, de viszonylag messze vagyok. RO55-öm van otthon, talán megteszi az is, alapozónak meg mindenképp keresnék valami jófélét, jó lenne, ha egy év múlva nem rügyezne ki újra. (A hajlam megvan, W210)
(2, felbödönnyi (kb 2,5kg) van (12ker), ha kell elado)
3, ha erdekel tudok hozni kintrol, kb 3 het mulva lenne itt
4, igazabol viasz es vazelin kevereke, tehat otthon is eloallithato... (viszont nem talaltam olyan parafin es vazelin forrast, amivel lenyegesen olcsobbra jönne ki)
(5, neha keverem HV400-al. akkor konnyebben feldolgozhato)
(6, egyszer annyira meguntam, h csak tologattam evekig az akciot majd 2 evvel kesobb elvittem dinitrol-s alvaz/uregvedelemre 50papirert)
Drótkorong. Majd utána fejvakarás, hogy ez nagyobb, mint látszott. :)
Nem emlékszem már mennyire vagy közel (bp2.-12. vagy Solymár) de tudok adni kis mennyiségű würth rozsdapassziválót, ez alapozónak is elmegy, bár én erre szoktam fújni egy Teroson 1 vagy 2K alapozót amire már bármi mehet. Ha az ajtón van díszléc vagy él akkor ilyen esetben az alatt végig szoktuk fúj(at)ni lakkal, bázissal meg csak a javítás és környéke.
Tanácsokat szeretnék kérni az autóm fényezésének javításához. A festése még túlnyomórészt eredeti, nagyon jó állapotú, eltekintve attól, hogy az ajtók sarkain, sárvédőíveken megjelentek a rozsda okozta hólyagosodások. Ezek többnyire kis, kb. 10 ft-os méretű hibák, de majdnem minden elemen előjött már. Lehetséges-e elfogadható eredményt elérni az elemek teljes fényezése nélkül, csak a kérdéses helyek környékének javításával?
Előző autóm fehér volt, ott hasonló méretű javításokat sikerült egész szépen házilag megoldanom, de ez ezüstmetál.
Ezen kívül tudnátok nekem ajánlani ugyanehhez a javításhoz alapozót, lehetőleg olyat, ami kisebb kiszerelésben is elérhető?
Én eddig egyszer, egy hátsót csináltam (saját autó). 2500 as vízpapír, utána 3000-es trizact vízbe csiszoltam, majd 3 lépcsős polír. Szépen eltűnt szinte minden karc, ez már 1 éve volt, azóta is jó. Mondjuk első szélvédőt nagyon nem javasolnék, mert ha rosszul sikerül még lehet a kilátást is zavarni fogja.
Szélvédő polírozást légyszíves írja le valaki. Hányas papírral kell kicsiszolni a karcokat és milyen talpal. Milyen paszta kell hozzá. Fényezéshez való polír korongok jók hozzá?
Akkor úgy látom muszáj leszek drótkorongozni stb,ezt a részét akartam megkönnyíteni. Tavaly megcsináltam az alját,de az első doblemezek és nyúlványok nem lettek alaposan megcsinálva. De így se tudom normálisan mert ahoz futóművet-bölcsőt ki kellene szedni,azt meg azért nem szedem ki,jó ha kézzel hozzáférek valamennyire. Ezért kerestem olyan anyagot,hogy ahol nem férek hozzá ott is kb jó legyen.
Ne hidd. A festék ellen, rozsda ellen jó. viszont a massza, és a gyári alvázvédő ellen... semmit sem ér. szép tisztára pucolja. Arról nem is beszélve, hogy mindenhová úgy beleül a por... küszöbbe üregekbe. egy fél nap rendesen kitakarítani.
ahol valóban fémtiszta, oda epoxy. ahol nem oda flex, egyes vágólap. ha az kifogyott, akkor a lehető legjobban kiköszöszörülni a rozsdát, majd két sor penetrátor.
De szerintem te egy anyaggal akarod megoldani amit a gyár kettőből vagy háromból old meg. galván>alapozó>kavicsfelverődés-zaj-stb elleni fedő réteg(massza) Létezik olyan anyag, ami talán alkalmas rögtön a lemezre és nem igényel más anyagot. ->Katepox.
Lehet az lesz,de még agyalok rajta. Epoxit csak oda ahol fémtiszta a felület. Valami olyan festék ami korróziógátló és a gyári védelmen is megtapad,létezik? Vagy jobb alvázvédő és rücsi a végén?
Fogggalmam sincs. vedd meg, használd. öt évig évente kérünk jelentést. vagy b, bújj egyéb fórumokat, akár külföldieket is ahol ismerik az anyagot. Az epoxy az festék. lemezre való.
Sok helyen még rajta van a gyári védelem is,azt nem szivesen szedném le,gondolom oda felesleges epoxit fújni. Fújni rücsi pisztolyal fújom. Viszont hirdetik pár helyen a Gumoaszfaltot,szerinted jó lehet?