A hévizi pályudvarral az a baj, hogy szűkös a hely a lebonyolított buszforgalomhoz képest, de legalább fedett váró van. Télen, vagy esőben be lehet állni. Az utasok szempontjából jó helyen a belvárosban van.
A keszthelyinél ezzel szemben tágas a hely, elfér a sok induló és érkező kocsi. Közel van a telep, ami a volánnak jó, mert szinte nincs rezsimenet ha tankolni, vagy karbantartani kell. (Ellentétben egerszeggel) Az viszont az kritikán aluli, hogy egy ekkora buszforgalmat lebonyolító állomáson ne legyen egy fedett épület, ahol várni lehet. Arról meg már volt szó korábban itt a fórumon, hogy az utasok szempontjából nem a legjobb helyen van. Eléggé kiesik a belvárosból.
Valóban nem egy városhoz és főleg egy olyan városhoz mint méltó "buszmegálló" volt eddig. Szerintem igazából a hévízi is csak egy fokkal jobb (mert ugyebár fedett rész van). De ott is terveztek egy új és nem a központban lévő pályaudvart. Ezzel most mi a helyzet?
Ez komoly, hogy a Park utcában is van már ideiglenes megálló, vagy csak elírás? Az az utca szinte még autóval is szűk. :O
A cikk bevezetője meg kifejezetten tetszik:
"Végre Keszthelyen is lesz buszpályaudvar. A vasútállomás melletti megálló töltötte be eddig ezt a szerepet, nem igazán utasbarát színvonalon. Évtizedek óta csupán az aszfaltcsíkos szigetek, az esőbeálló és a kihelyezett menetrend árulkodott csupán arról, hogy egy tömegközlekedést bonyolító helyszínen van az arra járó."
Az öntudatos helyiek mindig is szerették lebuszpályaudvarozni azt a valamit, végre le merte írni valaki, hogy valójában mi is volt az. :P
A Balatonnak nem hiszem,hogy lenne rá plusz kocsija, főleg nem péntek délután. Ráadásul úgy, hogy kölcsön kocsikkal távolságiznak. pl Vasis Man Szolnokra vagy Szegedre.
"Meglepődnék, ha most újra elkezdenék közlekedtetni, csak pepitában. A Volánbusznak lenne ideális, ha van rá szabad kapacitásuk."
Az is lehet, hogy csak Várpalotáig fog járni - ez esetben tényleg felesleges meghirdetni.
A Volánbusszal nem hiszem, hogy meghirdetés nélkül közösködne a Zala. Ha másik cég adja majd a másodrészt, én inkább a Balaton Volánt tartom valószínűnek.
Keszthelyi üzemnek a járatpár megtartása plusz kocsi lett volna: az új 11:00-s járatuk ugyebár vissza tud jönni Hévízről az esti járatra (ha ezt a JWC-vel adják ki, bónuszként még a hébe-hóba, de általában feleslegesen felküldött esti ötödrész is elhagyható lesz - kérdés, elég lesz-e 14:15-kor két rövid Veszprémig, majd onnan egy rövid Kapolcsig).
A kanizsai üzemnek viszont házon belül is kiadható lenne a veszpérmi kanyar, mert többnyire van este harmadrészük. Ha ők fogják járni, nagy kár volt a 16:20-as Veszprém-Budapest expresszt eltörölni, elég sokan használták, és valószínűleg kedvelték is, mert villánygyorsan felért.
"Nyilván nem meghirdetett másodrész ettől még lesz, de annál érdekesebb, ki fogja végezni: leginkább a kanizsai üzem vagy társcég jöhet szóba..."
Gondolom a Zala Volán azért adta át ezt a járatot, mert macerás volt fordaszervezés szempontjából. Meglepődnék, ha most újra elkezdenék közlekedtetni, csak pepitában. A Volánbusznak lenne ideális, ha van rá szabad kapacitásuk.
Na ezért nagy kár, bőven volt kihasználtsága, Veszprém felé biztosan. Az igaz, hogy a tarthatatlan menetrend miatt panaszkodott rá utas, sofőr, mindenki, de mégis 20-25 perccel korábban Veszprémben volt, mint az utána 5 perccel induló másik. Arra ráadásul rá fog szakadni még 40-50 ember.
"A hetek első iskolai előadási napját megelőző napon közlekedő emeltszintű országos járat vasúti csatlakozás biztosítása céljából 15 perccel korábban közlekedik: Zalaegerszeg [59]19.00, Győr [59]21.45"
Bécs felé 32 helyett lesz 47 perc, Sopronba pedig a közelben sincs vonat.