Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2003.09.04 0 0 303
Kevesebb a parkolóhely a felújított utakon

Próba-betonutak a 44-es főúton Ennek nagyon, de nagyon örülök. Igen jó betonutakat találhatunk a közeli országokban is. Csak jól kell megépíteni...

SzigDani Creative Commons License 2003.09.04 0 0 302
Nem feltétlen megsüllyedés a csatornafedeleknél: úgy sikerült megépíteni...

SzigDani

Előzmény: mzdude (296)
mestska Creative Commons License 2003.09.04 0 0 301
egyebkent meg mindig nem jartam a tsz.miklosi elkerulon

Autóval még én se, bezzeg biciklivel :))

Előzmény: RadiX (300)
RadiX Creative Commons License 2003.09.04 0 0 300
de igen, az a szakasz amit utoljara epitettek.

egyebkent meg mindig nem jartam a tsz.miklosi elkerulon, de a honap vegen hazalatogatok, istenuccse meghoditom :-).

Előzmény: mestska (299)
mestska Creative Commons License 2003.09.04 0 0 299
Nédd már a lokálpatriótát! :))

Egyébként igaz:)) Csak úgy túl körülményes volt megfogalmazni. :)Azaz a keleti vége benyúlik Tiszapüspöki közig területére is. Vagy nem?

Előzmény: RadiX (298)
RadiX Creative Commons License 2003.09.04 0 0 298
az az ut Szajol nyugati hataratol szajol keleti hataraig vezet, semmi Szolnok meg Tsz.-miklos! ;-))
Előzmény: mestska (297)
mestska Creative Commons License 2003.09.04 0 0 297
Az osztott páylás útnak egészen más szélességi előírásai vannak, mint a nem osztott testvérének. Én is jobban szeretem azt, lásd. például Szolnok -Törökszentmiklós között a főutat. Osztott pályás, 2*2 sávos, sokkal inkább autóút jellegű, mint a most átadott M9.
Hameg már növényzetet is tenni akarsz, akkor annak már akkor a helyigénye, és a pluszköltésge, ami miatt vagy nem fér el, vagy túl költséges. Általában az utóbbi.
Ha az aknákat a növényzethez tennéd, nem lehetne megközelíteni őket rendesen, ezért nem követik ezt a szokást. Hogy miért nem csinálják meg rendesen, az már más tészta...

Azért építünk mindent tele, mert vannak jól menő üzletemberkék, akik hipphopp megveszik a telkeket felhúzzák rá a szakadt "lakóparkjukat", és kész. Persze előbb elintézik (részesedés a képviselőknek, bennfentesnek ott a telke), hogy előbb vonják belterületbe a dolgokat. :((

Előzmény: mzdude (296)
mzdude Creative Commons License 2003.09.04 0 0 296
Látom, van itt egykét hozzáértő, tehát kérdeznék, ha szabad.

1. Mi értelme van annak, hogy ahol lenne is hely (pl. 6-os út kivezető szakaszának bővítése) osztott pályás út építésére, ott sem teszik ezt meg? Sokkal biztonságosabbnak tartom az osztott utat, mint amikor négy sávon rohan a forgalom egymással szemben.

2. Miért teszik az út alá a szennyvízelvezető csöveket? Most készül a 6-os út szélesítése, előre látható, hogy tele lesz aknafedéllel, amelyek majd gyönyörűen megsüllyednek. Ha osztott pályás utat építenének, akkor a cső is futhatna középen, a növényzet alatt, és az esetleges javítása nem járna akkora rumlival.

3. Ha már így tesznek, akkor miért nem képesek rendesen megcsinálni? Új utak is meg vannak süllyedve az aknák környékén. Pl. Lágymányosi híd, felső Budai rakpart a Lágymányosi híd-Petőfi híd szakaszon.

4. (Költői kérdés.) Mi a csudáért építünk mi mindent tele? Amikor Budapest élhetőségéről van szó, mindig Birmingham jut eszembe. Túl sokra nem emlékszem ugyen, de ott úgy tünt, hogy a szűken vett belvároson kívül - amely valóban csupa beton volt - mindenhol tágas utak, füves területek, 1-2 szintes házak találhatók, és zsúfoltságnak nyoma sincs. Átjárja az egészet a levegő, az autók kényelmesen elférnek, teljesen más minőségű környezetet nyújt a városlakóknak.

Szerintem erre Budapesten is törekedni lehetne, nyilván több évtizedes távlatban. Jelenleg mindenhova beton, acél és üveg kerül, aztán csodálkozunk, ha nem tudjuk kifizetni a légkondi miatt keletkező villanyszámlát, illetve tele van porral és szmoggal a nyaranta még este kilenckor is tűzforró város.

Uff. :-)

SzigDani Creative Commons License 2003.09.04 0 0 295
Nem. Igen. ;))) Nem biztos, hogy arról, de ilyesmiről. Tudtommal ott valami ipartelepi feltáró út címen kívánnak alkotni. Kb. annak a helyéről beszéltem. Persze magasabb biztonsági szinttel, nagyobb kapacitással.

SzigDani

Előzmény: mestska (294)
mestska Creative Commons License 2003.09.03 0 0 294
igen, arról beszéltem félreértettük egymást.

Dani!

te arról beszélsz, ami ezen a térképen 21-es számmal van jelölve?

Előzmény: RadiX (293)
RadiX Creative Commons License 2003.09.03 0 0 293
Te arrol beszelsz, amit most akarnak csinalni, a 4-esig, kivulrol kerulve gyalt es vecsest, ami valahol az 51-es elkerulo csomopontja tajekan valna el a mostani nyomvonaltol, ugye?

En meg arrol kerdezek, amit SzigDani szerint kellene epiteni Bp. teruleten belul vezetve.

Előzmény: mestska (292)
mestska Creative Commons License 2003.09.03 0 0 292
Most az M5 vege (iranyban) nekivezet egyenesen Pestimre kozepenek, nem?

Nem annak a folytatásában lenne, hanem hamarabb elválna. A mostani pedig megmaradna egy szárnynak.

Előzmény: RadiX (291)
RadiX Creative Commons License 2003.09.03 0 0 291
Hol van kihagyva a helye? Es meddig? Most az M5 vege (iranyban) nekivezet egyenesen Pestimre kozepenek, nem?
Előzmény: SzigDani (290)
SzigDani Creative Commons License 2003.09.03 0 0 290
Igen. Tiltakoztak a Hamzsabégi útiak is. Most másutt megy majd, más orra alatt. Amúgy a helye nagyjából ki van hagyva, nem hosszában szeli át a lakott területeket... Nyugi, a fél rokonságom ott lakik, ahova a nyomvonal esne. ;)

SzigDani

Előzmény: mestska (284)
SzigDani Creative Commons License 2003.09.03 0 0 289
Nem lesz@rás, szerződés. 2006 után mehet asszem.

SzigDani

Előzmény: MALWIN (281)
SzigDani Creative Commons License 2003.09.03 0 0 288
Légy oly kedves és tedd be, az építész kollégák szellemi épülésére. Nem baj, ha modern, de azért ez nagyon gáz...

Ma fotóztam felsővezetéki elemeket, remélem jók lesznek. Néztek nagyon a BKV-sok. :)

SzigDani

Előzmény: Taip (280)
Fricy Creative Commons License 2003.09.03 0 0 287
Hi!
"szándékaim szerint rendszeresen fogok lőni képeket bizonyos helyekről"
Ez bőven elegendő.
Üdv
Előzmény: Taip (286)
Taip Creative Commons License 2003.09.03 0 0 286
Szia Fricy!

Köszi az észrevételeket. Én 1 hibát találtam a Körtér júliusi oldalán, azt javítottam.
A Szerémi út ugyebár nagyobb kiterjedésű munka (térben, és nem időben), ezért nem ígérem, hogy az egészet be fogom járni, de szándékaim szerint rendszeresen fogok lőni képeket bizonyos helyekről.

Üdv.

Előzmény: Fricy (285)
Fricy Creative Commons License 2003.09.02 0 0 285
Szia Taip!
Nagyon jó kis képeket készítettél! Jó volt visszanézni a tavalyi munkálatok fotóit is. :)
Viszont a 2003. július cím alatti oldaladon néhány kép nem jött be. Gondolom, ha lesz időd, kijavítod.
A Szerémi útról több képet is fox lőni?
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (280)
mestska Creative Commons License 2003.09.02 0 0 284
hogy nem Budapest területén belül megy. Mármint tovább

tiltakoztak a népek, és azt hioszem joggal. Jó lenne ha épülne a "munkáskörút" is, és akkor más lenne a helyzet.

Előzmény: SzigDani (277)
Taip Creative Commons License 2003.09.02 0 0 283
Szia!
Gondolom, hogy a szegedieknek az M5 hiánya fáj leginkább. Ez meg tudjuk, hogy nagyban az AKA-n múlik, ill. a kormányon, hogy meg tud-e egyezni velük. A mostani árak mellett megfizethetetlen lenne egy Szeged-Budapest oda-vissza út, mégha lenne is autópálya. Abban mindenki egyetért, hogy nagyon hiányzik, és remélem, hogy 3 éven belül elkészül, megfizethető árakkal.

Egyébként meg épp nemrég adták át az M9 autóutat a szekszárdi Duna-híddal. Tudom, hogy ez a szegedieknek nem sokat számít, de ez is a déli országrészben van.

Előzmény: MALWIN (281)
Taip Creative Commons License 2003.09.02 0 0 282
És feltettem néhány fotót a Bocskai útról és a Szerémi útról is.
Előzmény: Taip (280)
MALWIN Creative Commons License 2003.09.02 0 0 281
Szeva Taip,
azt én is tudom, hogy az AKA tartja kezében a szálakat.Nam ezzel van bajom, hanem azzal,hogy amíg az országban (legalábbis az újságban leközölt cikk szerint) nagyban megy az útépítés, addig a déli országrészben egyrészt semmi sem megy, és ami meg menni fog, az is valahol a távoli jövőben...
ez az a bizonyos "le vagyunk szarva", amiről beszéltem.
Persze nehéz ezt annak (nem rólad van szó, általánosságban) magyarázni, aki netán az M7 mellett él vagy Budapesten...
Előzmény: Taip (276)
Taip Creative Commons License 2003.09.02 0 0 280
Készítettem néhány fotót a Körtéren.
Igen tanulságos a burkolat állapota.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ezen a területen még nem járnak gyalogosok.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Itt már járnak gyalogosok. Remélem, látszik a különbség. :( És nem csak ronda, de csúszik is. :(

Lehet, hogy ez a VÉEK topicba is jó lett volna, de nem akartam ilyenekkel szétoffolni. :)

Taip Creative Commons License 2003.09.02 0 0 279
Szerintem nem lenne szabad egy autópályát átvinni a XVII., XVIII. kerületen. Ráadásul nincs is meg neki a hely.
A Gödöllő irányú kapcsolatot az M3-hoz egy Pécel-Gödöllő szakasz fogja megadni.

Üdv.

Előzmény: SzigDani (277)
RadiX Creative Commons License 2003.09.02 0 0 278
Szerinted tovabb kellene vinniuk a jelenlegi vonalon, kettevagva vele Pestimret, Pestlörincet?
Előzmény: SzigDani (277)
SzigDani Creative Commons License 2003.09.02 0 0 277
Igen, a meglévőkkel együtt. És itt lesz a csúsztatás. A kilométereket licitben mondták. Újként. Legközelebb eladják összesként. Aki előbb bemondja, az a nyerő, aki kontráz, az a hunyó.

Az iszonyú hülye nyomvonal az, hogy nem Budapest területén belül megy. Mármint tovább. ;)

SzigDani

Előzmény: Taip (274)
Taip Creative Commons License 2003.08.31 0 0 276
Tudomásom szerint az, hogy már elkezdték építeni az M70-est, nem azért van, mert olyan nagy szüksége van rá az országnak, hanem mert egy nemzetközi gyorsforgalmi hálózat része és kötelezettséget vállaltunk a kiépítésére.
Személyes véleményem az, hogy arra a pénzre máshol nagyobb szükség lenne, de ez van.
Lesz rajta vagy 1-2 ezer jármű, szóval nem ezért épül. Nekem a 15-ös út Mosonmagyaróvár-Rajka közötti új szakasza jut eszembe, szerintem arra fog hasonlítani.

A dolog másik része, hogy az M5 továbbépítésére az AKA-nak van joga a koncessziós szerződés szerint (Bár úgy tudom, hogy ez az opció 2003 végéig szól). Szóval, van egy rendesen elkefélt szerződés, amiből most próbál valahogy az állam kimászni. Attól tartok, sokba fog nekünk kerülni ez a kimászás. Viszont amint rendeződik a dolog az AKA-val, elkezdik építeni. Nemrég láttam olyan terveket, amelyben 2005-re tervezték a Szegedig tartó szakaszt.

Szóval erre mondtam azt, hogy a "Le vagyunk sz..va, mert az M70-et építik az M5 helyett" megközelítés nem egészen helytálló.

Üdv.

Előzmény: MALWIN (275)
MALWIN Creative Commons License 2003.08.31 0 0 275
Miért nem?

Magyarázd el, légy szíves, a tudatlannak.....

Előzmény: Taip (273)
Taip Creative Commons License 2003.08.31 0 0 274
Elképzelésekben soha nem volt hiány, csak valahogy ott mindíg megakadt az ügy.

Egyébként az 1000 km a meglevőkkel együtt értendő, nem? Azt meg hogy 700 km-t építenek, senki nem gondolhatta komolyan.

Szerinted mi az az "iszonyú hülye nyomvonal" az M0 esetében?

Előzmény: SzigDani (267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!