Az osztott páylás útnak egészen más szélességi előírásai vannak, mint a nem osztott testvérének. Én is jobban szeretem azt, lásd. például Szolnok -Törökszentmiklós között a főutat. Osztott pályás, 2*2 sávos, sokkal inkább autóút jellegű, mint a most átadott M9.
Hameg már növényzetet is tenni akarsz, akkor annak már akkor a helyigénye, és a pluszköltésge, ami miatt vagy nem fér el, vagy túl költséges. Általában az utóbbi.
Ha az aknákat a növényzethez tennéd, nem lehetne megközelíteni őket rendesen, ezért nem követik ezt a szokást. Hogy miért nem csinálják meg rendesen, az már más tészta...
Azért építünk mindent tele, mert vannak jól menő üzletemberkék, akik hipphopp megveszik a telkeket felhúzzák rá a szakadt "lakóparkjukat", és kész. Persze előbb elintézik (részesedés a képviselőknek, bennfentesnek ott a telke), hogy előbb vonják belterületbe a dolgokat. :((
Látom, van itt egykét hozzáértő, tehát kérdeznék, ha szabad.
1. Mi értelme van annak, hogy ahol lenne is hely (pl. 6-os út kivezető szakaszának bővítése) osztott pályás út építésére, ott sem teszik ezt meg? Sokkal biztonságosabbnak tartom az osztott utat, mint amikor négy sávon rohan a forgalom egymással szemben.
2. Miért teszik az út alá a szennyvízelvezető csöveket? Most készül a 6-os út szélesítése, előre látható, hogy tele lesz aknafedéllel, amelyek majd gyönyörűen megsüllyednek. Ha osztott pályás utat építenének, akkor a cső is futhatna középen, a növényzet alatt, és az esetleges javítása nem járna akkora rumlival.
3. Ha már így tesznek, akkor miért nem képesek rendesen megcsinálni? Új utak is meg vannak süllyedve az aknák környékén. Pl. Lágymányosi híd, felső Budai rakpart a Lágymányosi híd-Petőfi híd szakaszon.
4. (Költői kérdés.) Mi a csudáért építünk mi mindent tele? Amikor Budapest élhetőségéről van szó, mindig Birmingham jut eszembe. Túl sokra nem emlékszem ugyen, de ott úgy tünt, hogy a szűken vett belvároson kívül - amely valóban csupa beton volt - mindenhol tágas utak, füves területek, 1-2 szintes házak találhatók, és zsúfoltságnak nyoma sincs. Átjárja az egészet a levegő, az autók kényelmesen elférnek, teljesen más minőségű környezetet nyújt a városlakóknak.
Szerintem erre Budapesten is törekedni lehetne, nyilván több évtizedes távlatban. Jelenleg mindenhova beton, acél és üveg kerül, aztán csodálkozunk, ha nem tudjuk kifizetni a légkondi miatt keletkező villanyszámlát, illetve tele van porral és szmoggal a nyaranta még este kilenckor is tűzforró város.
Nem. Igen. ;))) Nem biztos, hogy arról, de ilyesmiről. Tudtommal ott valami ipartelepi feltáró út címen kívánnak alkotni. Kb. annak a helyéről beszéltem. Persze magasabb biztonsági szinttel, nagyobb kapacitással.
Te arrol beszelsz, amit most akarnak csinalni, a 4-esig, kivulrol kerulve gyalt es vecsest, ami valahol az 51-es elkerulo csomopontja tajekan valna el a mostani nyomvonaltol, ugye?
En meg arrol kerdezek, amit SzigDani szerint kellene epiteni Bp. teruleten belul vezetve.
Igen. Tiltakoztak a Hamzsabégi útiak is. Most másutt megy majd, más orra alatt. Amúgy a helye nagyjából ki van hagyva, nem hosszában szeli át a lakott területeket... Nyugi, a fél rokonságom ott lakik, ahova a nyomvonal esne. ;)
Köszi az észrevételeket. Én 1 hibát találtam a Körtér júliusi oldalán, azt javítottam.
A Szerémi út ugyebár nagyobb kiterjedésű munka (térben, és nem időben), ezért nem ígérem, hogy az egészet be fogom járni, de szándékaim szerint rendszeresen fogok lőni képeket bizonyos helyekről.
Szia Taip!
Nagyon jó kis képeket készítettél! Jó volt visszanézni a tavalyi munkálatok fotóit is. :)
Viszont a 2003. július cím alatti oldaladon néhány kép nem jött be. Gondolom, ha lesz időd, kijavítod.
A Szerémi útról több képet is fox lőni?
Üdv: Fricy
Szia!
Gondolom, hogy a szegedieknek az M5 hiánya fáj leginkább. Ez meg tudjuk, hogy nagyban az AKA-n múlik, ill. a kormányon, hogy meg tud-e egyezni velük. A mostani árak mellett megfizethetetlen lenne egy Szeged-Budapest oda-vissza út, mégha lenne is autópálya. Abban mindenki egyetért, hogy nagyon hiányzik, és remélem, hogy 3 éven belül elkészül, megfizethető árakkal.
Egyébként meg épp nemrég adták át az M9 autóutat a szekszárdi Duna-híddal. Tudom, hogy ez a szegedieknek nem sokat számít, de ez is a déli országrészben van.
Szeva Taip,
azt én is tudom, hogy az AKA tartja kezében a szálakat.Nam ezzel van bajom, hanem azzal,hogy amíg az országban (legalábbis az újságban leközölt cikk szerint) nagyban megy az útépítés, addig a déli országrészben egyrészt semmi sem megy, és ami meg menni fog, az is valahol a távoli jövőben...
ez az a bizonyos "le vagyunk szarva", amiről beszéltem.
Persze nehéz ezt annak (nem rólad van szó, általánosságban) magyarázni, aki netán az M7 mellett él vagy Budapesten...
Szerintem nem lenne szabad egy autópályát átvinni a XVII., XVIII. kerületen. Ráadásul nincs is meg neki a hely.
A Gödöllő irányú kapcsolatot az M3-hoz egy Pécel-Gödöllő szakasz fogja megadni.
Igen, a meglévőkkel együtt. És itt lesz a csúsztatás. A kilométereket licitben mondták. Újként. Legközelebb eladják összesként. Aki előbb bemondja, az a nyerő, aki kontráz, az a hunyó.
Az iszonyú hülye nyomvonal az, hogy nem Budapest területén belül megy. Mármint tovább. ;)
Tudomásom szerint az, hogy már elkezdték építeni az M70-est, nem azért van, mert olyan nagy szüksége van rá az országnak, hanem mert egy nemzetközi gyorsforgalmi hálózat része és kötelezettséget vállaltunk a kiépítésére.
Személyes véleményem az, hogy arra a pénzre máshol nagyobb szükség lenne, de ez van.
Lesz rajta vagy 1-2 ezer jármű, szóval nem ezért épül. Nekem a 15-ös út Mosonmagyaróvár-Rajka közötti új szakasza jut eszembe, szerintem arra fog hasonlítani.
A dolog másik része, hogy az M5 továbbépítésére az AKA-nak van joga a koncessziós szerződés szerint (Bár úgy tudom, hogy ez az opció 2003 végéig szól). Szóval, van egy rendesen elkefélt szerződés, amiből most próbál valahogy az állam kimászni. Attól tartok, sokba fog nekünk kerülni ez a kimászás. Viszont amint rendeződik a dolog az AKA-val, elkezdik építeni. Nemrég láttam olyan terveket, amelyben 2005-re tervezték a Szegedig tartó szakaszt.
Szóval erre mondtam azt, hogy a "Le vagyunk sz..va, mert az M70-et építik az M5 helyett" megközelítés nem egészen helytálló.