Ha van támpontotok, konkrét tapasztalat, netán aktuális árjegyzék: egy 80-100 cm-es flexibilis gázcsatlakozó cső cseréjéért és a gázmérő óra EPH bekötéséért 13.000 Ft reális munkadíj?
Tájékozódnék némiképp, mielőtt jobban leapasztanám a folyószámlám, mint kellene... :)
Hát egy elég nagy vonalú ajánlat, de jobb mint a semmi. És eleve vannak evidens / egyértelmű dolgok.
pl.
"régi gázcső bontása"
Nyilván lebont mindet nem hagy ott semmit. Aztán a gázórának ha megvan a helye nem teszi másfél méterrel közelebb, hogy kevesebb cső legyen.
Elviekben - sőt gyakorlatilag is kell egy gázterv - ez kötelező, a többi fejből is elvégezhető.
ahol nincs mennyiség ott egyértelmű, hogy 1 db van. A csőhosszokat a mester meg magának azért biztos kiszámolta.
talán a szerelvényeknél meg kellene állapodni a márkákban.
', sem a gázóra le, fel szerelése,' azt mindig a szolgáltató végzi jó vastagon árazva.
első ránézésre különösebb elemzés nélkül nagyjából reális az ár. Mondtam írtam elsőre.
Habár sok minden hiányzik még, mint ahogy írod is : "NINCS BENNE a kazán, a radiátorok, a termosztát, a radiátorok thermo fejei. "
Meg a kémény, meg a villamos rész. Legyen a kazán 250 e /optimista /, radiátorok legalább 150 e , termosztát 15 e, termofej - nem tudom, kémény 200 , villamos rész EPH, külön áramkör érintés védelemmel. Fi relé 50 e, legalább 700 eft. Terv 40 eft gázóra le és felszerelés 20 -20. akárhogy nézzük több mint másfél milla. ha nagyon alkudozol max. 250 megtakaríthatsz.
Elég különös a hibája van a turbós falikazánunknak, nevezetesen (napi) első indításkor a fűtés rész csak akkor indul el, ha közben a meleg vízcsapot kinyitom a fürdőszobában. A kazán típusa: Viessmann Vitopend 100 (2007 évi).
Az ajánlat nem tért ki pontos márkákra, mennyiségekre, és a tételek sincsenek egyenként beárazva. Az alább felsoroltakon kívűl semmi más nincs benne, sem a terv, sem a gázóra le, fel szerelése, sem a kazán garis beüzemelése, sem maga a kazán, sem a radiátorok, csak a csupa számomra nehezen beárazható cucc, és a munka.
Gázhálózatkiépítése
Anyag:
- rézcső
- csőbilincsek
- golyós csap
- acélhálós flexicső
- gáz pressz idomok
- gázórabekötés szerelvényei
Munka:
- régi gázcső bontása
- gázóra kialakítása
- kazán kialakítása és bekötése
- átadás a gázműveknek
vízhálózat kiépítése
Anyag:
- ötrétegű műanyag cső
- pressz idomok
- PVC lefolyó idomok és csövek
Munka:
- mosdó kiállás kialakítása és szerelvényezése
- mosogató kiállás kialakítása és szerelvényezése
- mosogatógép kiállás kialakítása és szerelvényezése
- mosógép kiállás kialakítása és szerelvényezése
- WC kiállás kialakítása és szerelvényezése
- kád kiállás kialakítása, beállítása és szerelvényezése
28 kW-os Junkers Ceraclass (nem kondenzációs) kombikazánnal fűtök. A ház két szintes, de a felső szintet nem használjuk.
Lent nagyrészt padlófűtés van, egy szobában radiátor + a fürdőben törülközőszárítós radiátor. Mivel a felső szint jelenleg nincs használatban, ott el vannak zárva a radiátorok.
A padlófűtés körben van egy termosztátos szelep, így annak a hőmérsékletét tudom szabályozni, jelenleg 30 fokra van állítva.
A padló körnek saját keringető szivattyúja van, amikor a termosztátos szelep elzár, akkor a benne lévő vizet keringeti.
Mivel ez a szivattyú nonstop működött, tettem egy csőtermosztátot a szelep elé, most már csak akkor megy a szivattyú, amikor jön a kazántól a meleg víz.
A kérdésem az lenne, hogy milyen fokozatra állítsam a kazánt, hogy gazdaságosan üzemeljen a kazán.
Az 5-ös fokozatnál van egy radiátor ikon, gondolom ez lenne ésszerű ha a teljes házat fűteném.
Ellenben a padlófűtésnek feleslegesen menne az 50-60 fokos előremenő, és gondolom a 2 radiátoron nem hűl vissza eléggé, így bár még nem figyeltem ki, de gondolom a kazán elég sokat gyújt be és alszik ki, mert amikor a padlóba nem kell meleg, akkor csak a 2 radiátorban kering a víz.
Azt feltételezem, hogy gazdaságosabban működne a fűtési rendszerem, ha lentebb venném a víz hőmérsékletét, mert a padlóba eleve elég lenne 30 fokos víz, a szobai radiátor elég nagy, ott nem lenne hideg, a fürdőben pedig van padlófűtés is, így az ottani radiátor sem lényeges. Alacsonyabb hőmérsékletnél nyilván több üzemórát menne a kazán, hogy a házban meg legyen a kívánt hőmérséklet, de cserébe nem 60 csak 40 fokon tartaná a fűtővizet.
Erősítsetek meg vagy cáfoljátok az elméletem, mikor járok jobban, ha melegebb víz megy a radiátoroknak és a padló pedig vissza van fogva, vagy ha alacsonyabbra állítom a hőmérsékletet, cserébe többet működik a kazán?
Hasonló lakást csináltam,de első ránézésre soknak tünik mind a kettő. Igaz jó lenne tudni pontosan mi van az árajánlatban. Mailem publikus ha gondolod írj.
Némi segítségre lenne szükségem árakat illetően. Adott egy budapesti 72m2-es lakás 6 fűtendő helységgel. A feladat egy kondenzációs kazánnal fűtött radiátoros kétcsöves rendszer kiépítése, a lakáson belüli gázcső, valamint a vízvezetékek cseréje. A bontás megtörtént, a lakás üresen áll. A gázcsövön kívül, minden más cső a falban menne, tehát vésni kell, mert a korábbi fűtés más rendszerű volt. A fűtés és a víz ötrétegű hőszigetelt műanyag csőből készül, a gázcső pedig réz lesz. A gázóra kazán távolság kb. 14m. A fűtéscsövek hossza kb. 35m. A csatornától és a bejövő vízvezetéktől a kiállások kb. távolsága:
kazán 8m
mosogató 5m
mosogatógép 4m
mosdó 4m
kád 2m
mosógép 1m
WC 1m
A fentiekre egy ismerőstől a következő ajánlatot kaptam, ami nekem erősen túlárazottnak tűnik, de mivel az ilyen jellegű munkákat nem lehet úgy összehasonlítani, mint kész termékeket, lehet hogy reális.
Munkadíj nettó: 447.000,-Ft alapszerelés és szerelvényezés
Anyag költség bruttó: 425.000,-Ft
Az anyagköltségben a víz és fűtés csövek, idomok, szelepek, PVC lefolyó csövek, gázcsövek és idomok vannak, tehát NINCS BENNE a kazán, a radiátorok, a termosztát, a radiátorok thermo fejei.
A kedvenc Saunier Duval Isotwin kazánom nem várta meg, hogy elkezdődjön a fűtési időszak egyszer csak elkezdett csöpögni. Először szép lassan, majd másnapra (mára) már igencsak tempósan.
A hivatalos szerviz jövőhét keddre vállalta, hogy megnézi; a bejáratott mester meg nem elérhető.
A nyomás nem csökken, a víz nem hideg ami csöpög hanem langyos és valami szelepnek néz ki ahol csöpög.
Van-e köztetek valaki aki Biatorbágyon ezt megnézné/megjavítaná ? Köszönöm!
Van egy Isotwin (kombi, beépített tárolós) kazánom.
Tök gáz, teljesen másra számítottam melegvíz "csinálás" hatásfokára. - de lehet valami nem jó benne, ezért is érdeklődöm.
Először is, ha kinyitom a melegvizet, akkor jön a melegvíz, de aztán egy idő uán (értsd kb 1 perc múlva) langyos lesz, zuhanyzásra alkalmatlan. 60 fokra van állítva a kazánon a melegvíz hőfoka.
Igen, erre rá lehet fogni, hogy 16-18 liter/percnél többet engedek ki, na de tényleg ennyire "spórolni" kell vele?
Másik, amit még megmagyarázni sem tudok, hogy felmelegíti a tárolót a beállított értékre, de nem kellene neki, mit tudom én mondjuk 5 - 10 fokos hőmérséklet csökkenésekor (állásában pár óra alatti csökkenésről beszélek) bekapcsolódnia?
Mert az oké, ha kinyitom a meleg vizet, jó pár 10 mp után bekapcsol (kb, amikor már kifogyott a tárolóból a víz:S), de ha reggel kinyitom, le van hülve huszonx fokra, onnan meg már melegíteni nem nagyon tud hirtelenjében.
Összegezve normális dolog, hogy állásában nem fűti magát vissza a beállított értékre?
Kazáncseténél át kell ragasztani a régi matricát az új kazánra, de mivel ez tervköteles, csere előtti este meg kell tervezni, másnap jöhet a csere. Engedélyt meg itt adnak a fórumon.
Ez beszerezhető 22.000Ft-ért is. Az egyik boltos még valami olyasmit is magyarázott, hogy ha az újfajta szivattyút veszem, akkor lehet, hogy az igényli a kazán elektromos paneljának valamiféle átalakítását (ehhez sem értek...)
Én még mindig nagy bizalommal fordulok a féghez, mert van hozzá alkatrész és lesz még szerintem 40 évig, ahogy a V4-hez ma is kapsz mindent. A vízarmatúra és a gázszelep változott, meg made in germany cimke vigyorog rajta, de ugyanúgy egyszerű és teljesen üzembiztos megoldásokkal készül. (talán erre is igaz, hogy életre tervezve).
Nem beszélek le senkit a bosch, junkers, baxi és egyéb csodás dolgokról, de Magyarországon egy ilyen nagynevű céghez fordulok inkább bizalommal az alkatrész ellátottság folytonossága miatt.