Nekem 2006-os 2.0 16V benzines van (140 ló), és ugyan ezek a tapasztalatok, leginkább hideg motornál.
Azért nagyon zavaró nálam, mert a munkahelyemen a mélygarázsból a sorompó nyitója egy emelkedő közepén van, és hideg motorral emelkedőn indulni körülményes úgy, ha későn reagál a gázra...
Valakinek valami tipp? Ez normális, vagy valami hiba lehet?
Az egr szelepet nyugodtan le lehet dugózni , egy fémlemezből kell egy teli alátétet faragni és az egr és a rozsdamentes cső közé berakni , a motor fellélegzik , hibát nem ír.
Hát elég szerelhetetlen helyen van ha előre tudom, hogy ennyire nehéz kiszedni lehet nem fogok neki.
Esetleg ha vannak speciális kulcsok akkor biztos egyszerűbb.
A fő probléma az, hogy hátul van a motoron és nem nagyon fér be sehova az ember keze illetve néhány csavarhoz alig fér be a szerszám rendesen.
Nagyon hasznos találmány a szigetelő szalag :) meg a mágneses csavarhúzó, hogy ne essen le a csavar ahogy megpróbálja az ember be/ki varázsolni a helyére.
Én nem nagyon szedtem le mást csak a szelepet meg a hátravezető fém csövet. Lehet ha mást is lebont az ember akkor könnyebben hozzáférni pár csavarhoz.
A krómozott cső és a két oldalsó és a két hátsó csavar viszonylag egyszerű. Torx a cső első két csavarjához a többihez meg 10-es, 8-as csillag villás kulcs meg egy kisebb vékonyszárú crova csuklós száral.
Nekem az alsó imbuszkulcsoshoz volt a legnehezebb hozzáférni.
Vakon tapogat az ember a kulccsal a motor hátulján egy szűk lyukban:)
Tisztításhoz én hideg zsíroldót meg wd40-et használtam aztán a végén féktisztítót is; a legvégén sűrített levegővel fújtam ki mindent így teljesen tiszta lett kívül belül. Ez utóbbi nélkül nem igazán lett volna teljesen tiszta. Az elektronikát nem szedtem le a szelepről.
Az enyémen kb. 2-3 mm-es kemény korom réteg volt a szelep mindkét oldalán.
Mennyire volt bonyolult kiszerelni, néztem ma hogy jól elvan dugva hátra, mivel tisztítottad ki? Olvastam, hogy féktisztítóval is lehet talán. Tartok kicsit tőle, hogy valamit elcseszek.
Nekem alapjáraton nem csinált ilyesmit de gyorsításkor nekem is pont ez a jelenség volt. Illetve az alapjárat helyett nekem menet közben volt pont ez ha a fordulat kb. 2200 alatt volt.
Szerintem érdemes lenne kiszedni az EGR szelepet és alaposan megtisztítani valószínűsíthető, hogy az okozza.
Nekem olyat csinál néha, hogy alapjáraton állok pl és néha mintha rántana egyet, rángatna 2-3 ms szünetekkel de csak néha. Meg mikor lassan kezdek gyorsítani akkor is érzem h picit rángat. nem tudom miért lehet, illetve mitől lehet ez a jelenség.
Milyen okból szeded le az EGR-t mit tapasztaltál ami miatt leszeded. Tisztítani szeretnéd? Milyen jelenséget produkál ami miatt leszeded? Én is gondolkodom rajta hogy tisztítom csak nem tudom érdemes e. Vagy milyen jelre kell majd felfigyeljek.
Engem nagyon zavar, hogy minden földi jóval fel van szerelve a gép, de nem a kormányon vannak a tempomat és az audió vezérlő gombok, hanem külön bajuszokon.
Úgy képzelem, hogy lenne két olyan kormányra felpattintható nyomógombos egység (pont van két "lyuk" a két küllő között oldalanként), amellyel kiválthatnám az eredeti gombokat. Lenne egy vevő egység is, ebbe kellene beledugni az eredeti bajszokra menő csatlakozókat, kész. Persze nem valami barmolványra gondolok, hanem egy olyan vezérlőt, amit pont ennek a hibának az orvoslására találtak fel a kínaiak és pont a 407-be való.
Tudnátok abban segíteni, hogy 2000-es benzines 407-esnél a gáz olyan, mintha egy picit később érzékelné, hogy lenyomom. Ez picit zavaró ha indulni vagy hirtelen gyorsítani szeretnék de akár visszaváltásnál is, merthogy kb fél vagy egy másodperc múlva érzékeli, hogy benyomtam a gázt. Ez általános és csak nekem fura vagy lehet ezen segíteni valahogy?
Sziasztok! Olyan lejátszót keresek ami tud mp3-at (esetleg usb-ről) és bluetooth-os kihangosítást a telefonhoz, kijelző csere nélkül. :-) Vagy ezt csak a navis tudja?