Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Amigo7 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2417

A Fertő utcában van egy autóvillamossági szaküzlet ott vettem 3 éve.

Elfekvő készlet volt, valamilyen autónak az üzemanyag szelepe volt.

A gázos autókban is hasonló mágnesszelep van a benzin elzárására.

Előzmény: Törölt nick (2413)
selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2416

ja! a gázkar tengelyénél lévő szimeringemnél "dől" a cucc, meg az adagoló fedele alatt lévő tömítés sem az igazi. mekkora művészet kell ahhoz, hogy ezeket kicseréljem? golfon sose cseréltem még:) ha szétkapom akkor nem kell utána valamit állítgatni? mármint műszerrel?

 

a legutolsó adagoló amit szerelgettem, egy szekrény méretű volt a BMP-ben, na annak semmi köze ehhez:)

selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2415

nekem még az 50-50 jól is indult a multkori -3-4 fokban. kis gázt kell adni fél percig, de utána ketyeg szépen:)

 

mondjuk az adagoló tömítése megadta magát, de még nem vészes, nem levegős...

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.26 0 0 2412
egyébként azon csodálkozok, hogy Rudolf Diesel mogyoróolajjal kísérletezett, és a mai emberek nagy része meg csodálkozik azon, ha a diesel motor étolajjal is képes működni.. hát hozzászokott az ember a kőolajszármazékhoz az tuti. Rég volt már 1897 A kőolaj maradjon csak a föld alatt, a megmaradt és összegyüjtött használt olajat meg nem külföldre kéne vinni :(
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2409
psp: az ifák általában eszik a motorolajat is azért van olyan szaguk amilyen...

50-50ben nyomom a témát + kis benzin egyenlőre annyit csináltam hogy tankoltam gázolajat 20l-t a maradék 20liter 50-50hez. Szal most 25-75 lehet az arány... és szépen indul :)
Előzmény: Törölt nick (2408)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2406
na gyerekek, én most állok le tavaszig az anyaggal, mert 2fok környékén dadogva indult be a motor, míg nem melegszik fel. Anníit meg úgyse járok, hogy melegen öntsek hozzá még egy kis anyagot. Amúgy egyre több autót "érzek" az utakon, és nagyon örülök neki, hogy más is használja, nem viszik ki külföldre,hanem mi használjuk el. Bár így is rengeteget kivisznek, amit mi is el tudnánk tüzelni :(

Sok sikert annak aki tovább is használja, hőcserélővel, vagy vízmelegítővel stb.
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2403
OBI kertészeti osztály, vagy akvárium felszereléseknél.
Előzmény: Törölt nick (2401)
selgir Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2400

off on

 

voltak nemrégiben indítási gondjaim. átnéztem az izzítást, a relék kontaktjait, minden létező dolgot, de semmi se segített! önindító alig akart forogni, de ha forgott  is, vagy indult vagy nem:) már arra gondoltam, hogy szétszedem az önindítót, hátha ott szorul valami, amikor látom, hogy a RÉZ testkábel VAS fülecsekbe van beleszorítva... szorítva??? inkább csak ugy lötyögött:)) na ezt lecserélve olyan szépen teker az indítómotor, hogy öröm hallani! eddig melegen sosem indult izzítás nélkül, na mostmár ez is rendben van!

 

off off

 

409 Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2399

"tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak,"

Nekem meg az a tapasztalatom, hogy az a Bosch gyertya amivel vettem az autót, még 8 évig bírta nálam. 8 év után 1db tönkrement.

"Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, "

Sosem fog teljes hosszában felizzani, nincs is rá szükség, mindössze 4-5mm lóg be a kamrába. A 8-10 másodperc a lassú izzításúakra igaz, a gyorsaknak elég 4-6 sec.
Előzmény: Törölt nick (2395)
Kutyka Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2397
Egyetértek az olcsóbb/drágább izzítógyertya véleményeddel. Én az olasz EuroCarb márkát használom és használtam minden tipusú autómban. Soha semmi gondom nem volt velük, nagyon olcsóak és megbízhatóak. Nagetív példát is tudok mondani. Az UNIX tipusú izzítógyertyákra gondolok amik 2-3 izzítás után fizikailag elégnek. Ezek csak pár százalákkal olcsóbbak mint az EuroCarb, de gyakorlatilag használhatatlanok. Bosch, Beru, stb méregdrága gyertyák semmivel sem tartanak tovább, mint a fent említett EuroCarb szerintem.
Előzmény: Törölt nick (2395)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2395

az izzítógyertya egy érdekes kis állat, tud furcsaságokat okozni. Ha lekötöd a vezetékeket róla akkor meg lehet mérni az ellenállásást, olyan 3 Ohm körül szokott lenni az ellenállása. Ha szakadt akkor nem tudsz rajta ellenállást mérni.

Ha megvan a mért ellenállás akkor az nem azt jelenti hogy jó is a gyertya, csak azt jelenti, hogy működik valamelyest.

 

A teljes vizsgálathoz ki kell csavarni a blokkból a gyertyát és egy vastag vezeték darabkával az akksi sarukhoz hozzá kell érinteni és mérni kell hány másodperc alatt izzk fel élénkpirosra és hogyan. Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, ha csak a hegye izzik fel akkor az már kuka. Minden tél elött érdemes ezt a vizsgálatot megcsinálni és akkor is ha valami gond van az indítással.

 

Én évente cserélem az izzítógyertyákat, igaz a legolcsóbbat veszem mindig, saját tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak, ezért nem éri meg a drágát venni, inkább évente cserélem.

Előzmény: Törölt nick (2394)
hulladekegeto Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2393
Izzítás is rendben van? Izzítógyertyák ténylegesen "gyártják" a meleget?
chgergo Creative Commons License 2007.10.12 0 0 2391
Valami elektromos kütyü lesz az.
Kicseréltük a computert, ami ugyan elfüstölt, de előtte vagy 30 km-t ismét rendesen ment...
Előzmény: Pitbull (2387)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2390


A 4 mágnesszelep 2 a szívóágban, 2 a visszafolyóban a gázolajszűrők után.
Így csak az adagolóban lévő anyagot kell átmosni. A műszerfalról egy 2 állású kapcsolóval válthatom.
Előzmény: Amigo7 (2389)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2389


A 2 tankos megoldásról egy kép.
Előzmény: Amigo7 (2388)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2388
Tapasztalatom szerint csak az ACETON és az IZOPROPILalkohol oldódik a bioban.
A többi szétválik.
Előzmény: Törölt nick (2385)
Pitbull Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2387
Lekormolt volna turbo vagy beragadt volna az EGR? Ha adagoló vagy sznezor lenne bűnös MIL lámpának pilácsoni kellene.
Előzmény: chgergo (2384)
selgir Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2386

70-30 nál kicsit tovább dadog reggelente:) mivel naponta 4-5 indításom van (és közben azért eléggé lehűlik...) jobb az 50-50!

 

 

na meg megette a tömítéseket nekem is:( ugyhogy csere lesz!

 

ja és kis off: uj szélvédőm van, a nyúl meg a fagyóban:)))))))

Előzmény: Törölt nick (2385)
chgergo Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2384
Villanyos TDI.
Elsőre én is valami vészprogramra gondoltam, de végülis erőlködik, ha lassan is de felkúszik 3000 fölé is a fordulatszám.
Dugulásra nem gondolnék, egyrészt mert most cseréltem, másrészt meg akkor rángatnia is kéne, meg leesne az alapjárat tartós gázadás után, szóval volnának ráutaló jelek.
Előzmény: Pitbull (2379)
selgir Creative Commons License 2007.10.09 0 0 2383
ja! multkor a szüretlen menzás olajam a kannába dugott előszűrőt seperc alatt bedugította!!! miután dupla pólón átküldtem, egész jó lett!!!
selgir Creative Commons License 2007.10.09 0 0 2382

50-50, és szépen idul még mindíg...

jók legyetek:)

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 2381
A probléma szerintem az, hogy a tankod valószínüleg jó trutymós lehetett és mivel nem hígult fel a beleöntött benzin a kevés gázolaj miatt így jó hamar kioldotta a koszt a tankból ami valahol dugulást okozott. Első körben a gázolajszűrőt cseréld ki újra, ha továbbra is ugyanúgy viselkedik a motor akkor viszont érdemes teljes üzemanyagrendszer (tank+csővezeték+szűrő+adagoló) teljes tisztítását fontolóra venni.
Előzmény: chgergo (2378)
BarG Creative Commons License 2007.10.08 0 0 2380

Hallottam már olyat, hogy X5 3.0d kollega rossz töltőpisztolyt választott egy sztrádás tankolásnál és ez már a kivezetősávban történő fullos gázadásnál nyilvánvalóvá vált - tréleres továbbmozgatást kellett igényelni.

 

A tiszta kero szvsz nem tesz kárt se az üzemanyag ellátó rendszerben, se a turbóban (nemtrégiben szert tettem egy kevésre és megmérettem a viszkozitását , a forrpontgörbéjét, a kéntartalmát) , legalábbis rövid távon biztosan nem. (Bizonyos surlódó alkatrészek gyorsabban kophatnak, de azt nem egyből tapasztalod.) Ha jelentős mennyiségű benzint is tettél bele, akkor már más lehet a helyzet. Én nem hiszem, hogy a turbóban lenne a hiba (de ezt a legkönnyebb ellenőrizni turbónyomás méréssel) , de mivel a petróból több bemehet azonos nyomás mellett, mint a gázolajból, az lekormozhatja a geometriát(ha van), de ez se történik meg a tankolás napján, így inkább az üzemanyag ellátó rendszerben lehet a hiba.

 

Nem állt valami vészprogramra a géped?

 

Tisztítókúrát 3 deci adalék/50 literes tankolással szoktak csinálni!!!

Előzmény: chgergo (2378)
Pitbull Creative Commons License 2007.10.08 0 0 2379
Milyen TDI? Hagyományos adagolós, villanyos, vagy PD?
Előzmény: chgergo (2378)
chgergo Creative Commons License 2007.10.08 0 0 2378
Gyerekek, a túl sok benya+keró okozhat kárt egy TDI szenzoraiban?

Akartam egy tisztító kúrát a szűz TDI motoron, mielőtt gazdaságosra állítom, és kapott olyan 3L keró+benzin beöntést, véletlenül majdnem üres tankra.
Tippem szerint olyan 50-60 km lett volna még száradásig, nameg gondolom az üres tank sem üres igazából, de azóta nincs turbó hatás. A fütyülő hang jelen van, de gyorsulás az nincs. Hirtelen rémületemben kapott rá 45L gázolajat, ami semmit sem segített. :(
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 2377
Hát, külön... De a benzinkúton csak nem önthettem. Előbb 25 liter gázolaj, aztán a növényi, amit spurival, meg hexánnal (de sajnos csak kevéssel) kezeltem. Azóta töltöttem rá hexánt, meg tankoltam rá benzint 2-2 litert, de csurig lett így megrángatni is alig mertem a kocsit. Melegen amúgy ragyogóan megy. Amit a keveredésről írsz az igaz lehet, de akkor utoljára tankoltam étolajat. A gazdasági számítással meg totál egyetértek, persze kérdés, hogy ki mennyiért szerzi be. 20-30% 150-200 Ft-os anyag alig csökkenti a költségeket, ki tudja, hogy az égés hatásfoka miatt egyáltalán jobb-e, kevergetni, kannázni, kockáztatni... A kocsim meg fogyaszt 5 litert.
Előzmény: BarG (2376)
BarG Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2376

Külön-külön öntötted bele? Mert akkor lehet, hogy a sűrűbb bio leült az aljára és tisztán azt kapta a gép, ha betöltöd a hexánt, azzal is az lesz a gond, hogy nem fog akarni elkeveredni. Én a bio-ról, mint üzemanyagról letettem, mert 1 liter bio-hoz 3 liter petróleumot kellett tennem, hogy ugyanazt a viszkozitást előállítsam, amivel a Shell V power dízel rendelkezik. (50 C-on Engler viszkozitásmérővel mérve) Gázolajhoz csak nagyon keveset adhatnék (20%), hogy ne vigye el nagyon a folyékonyságát. Így meg abszolut nem éri meg gazdaságilag.

 

Törtem sokat az agyam ezen a kenőképességen, meg próbáltam utánajárni. Végülis arra jutottam, hogy két dologtól függ. Egyik tényező a folyadék viszkozitása. Bármennyire is meglepő, a sima vízzel is lehet siklócsapágyat kenni, ha megfelelően vannak méretezve a rések meg a felületek nagysága és a vízrávezetés nyomása. A másik paraméter meg a kenőfolyadákban lévő adalékok minősége. Ezek az adalékok rátapadnak a fémek felületére és ezen a védőrétegen csúsznak el a felületek egymáson. Most ne Metabondra meg Prolongra gondolj, csak magukra a jó öreg gyárilag az olajba tett vegyszerekre. Mióta kéntelenítik a gázolajat, ez a felületi kezelő hiányzik a dízelolajból, legalábbis egyesek szerint, mert a MOL esküszik rá, hogy pótolja valahogyan. Sokan azt mondják tőlünk nyugatabbra egyszerűen nem mennek tönkre a dízel adagoló rendszerek, itthon meg gyakran, tehát hajlok a MOL-lal ellentétes véleményt elfogadni. Ezért most azon agyalok, hogy a bioolajat érdemes-e kenőképességjavító adalékként (5-10%)-mert picit nem árt viszkozitást növelni- használni, ha meg tudom oldani, hogy ne gyantásodjon. De télen ez sem megy, mert már kis mennyiségben is kikristályosodik a gázolajból.

 

Előzmény: Törölt nick (2375)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2375
Jobbanmondva az megérne egy misét, hogy miért indul szarul. Mondjuk nincs meg az égéshez szükséges hőmérséklet a levegő összesűrítéséből, ezért van elvileg az izzítógyertya, ha jól tudom. Akkor, mondjuk izzít a gyertya, miért nem indul mégse? Nem tud porlasztani a csúcs, nem oda lövi a sűrűbb, és kevesebb anyagot, vagy mi a rák?
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2374
Oké, én biztos, hogy nem kötözködésképpen javítottalak ki. De a nyers növényolaj véleményem szerint méginkább problémás, ha már az RME sem jó egyes üzemanyagrendszereknek. Elhiszem, amit a kenőképességről írsz, de túl szép lenne, ha egy olyan üa., ami normális helyeken a kúton kapható nem felel meg egy motornak, a nyersen kicsavart olaj meg összekeverve ezzel-azzal pedig igen. Ráadásul valószínű, ahogy írod is, hogy a kenőképesség adalékolással könnyebben javítható, mint a viszkozitás, amihez gyakran 50% feletti "adalék" kell, még hagyományos motorokhoz is.

Ja, az én kocsim is elvesztette a nyersolaj-szüzességét, a kb. 50% go 50% nyers + 3 deci hexán + fél deci spuri (piros) a teli tankba (50l), nem igazán tetszik neki hidegen. Alig indult el, gondolom került a frissen cserélt motorolajamba is, füstölt, és dadogott, gázzal kellett megtartani nem is alapjáraton, hanem inkább 2000 körüli fordulaton pár percig. Szerintem nem is az izzítás érdekelte, hanem nem tudott eleget szívni az anyagból az adagoló. Lehetett reggel vagy 18 fok. Nyomok neki még vagy két liter hexánt. Rátankolni nincs is elég hely.
Előzmény: BarG (2371)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2373
Ezt én is így gondoltam. Ha a sűrűbb trutymóból taposol ki hasonló menetteljesítményt a pumpa kénytelen lenne növelni a nyomást, ha pedig korlátozza a nyomást valami beavatkozószerv, akkor szarul fog menni a kocsi, mivel nem mehet elég kaja. Mondjuk legkevésbé RME esetén lehet ilyesmi, annál csak jó hidegben. A nyers növényolaj a problémás.
Előzmény: 409 (2372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!