Azért jó lenne tudni, hogy kik azok, akik már nincsenek.
Azt is, hogy mi volt az elsődleges, mert nem mindegy. Hogy az üledék keletkezett-e előbb, mert az kiválthatott végzetes elzáródást. Én látatlanban ezt valószínűsítem. Márpedig ha nem deríthető ki és nem szüntethető meg az ok, bármikor újra előfordulhat. Normális rendszernél akár egy hetet is simán ki kell bírnia. Én a Wilo szivattyúkat nem részesítem előnyben, de ez csak szubjektív dolog, szerintem sokkal több baj van velük, mint másokkal.
A múltkor még azt beszéltük (írtam is), hogy ő lenne a legkorrektebb. Mára ez megváltozott. Megköveteli, hogy védjem túlfeszpatronnal a hálózatát is a villanyóra utáni lakáselosztóban.
Fotóznak is! Még a madzagtangát is félre kell húzni, hogy bevillanthassanak oda is.
speciel arra gondoltam,hogy ha a levegő pl 50fokos akkor a 30fokos viz több hőt vesz fel mint a pl40 fokos ,nagyobb a delta t közöttük.A függőlegesnél a felső végén minimális a hőfokkülönbség.
"több a felvett hőmennyiség a nagyobb hőfokkülönbség miatt?!"
Te Lajosbátyó! 1 hőszipkás, még csak véletlenül sem mondhat ilyet! Irgumburgum. :-)
Már csak azért se, mert felcsillan a szemük a "holdkollektor" reklámozóknak (hőszipkás, fedetlen napkoli) mondván, hogy "akkor jó ha lefagy" és 1 nagy jéggumó lesz a csudakollektor.
A rendszert már úgy "kaptam", hogy gyere mert baj van és akik csinálták már nincsenek...
Az a bibi, hogy a bizti szelepet, miután én odamentem már a gyerekek tekergették, egy esetleges "ragadás"-t sem tudtam tapasztalni. Leengedtük belőle az eredeti folyadékot, és feltöltöttük vízzel, nyomáspróba gyanánt, és kibírt 2 napot, amikor is az 5 kollektorból 4 megadta magát. A múlt héten vettük le a kolikat a tetőről, és barna por szóródott ki belőlük. Gebo csővel volt a tetőig vezetve, abban szerintem nem okozhatott kárt, de az az érzésem, hogy a por az maga a kollektor anyaga. Nagyon remélem, hogy ezüsttel meg lehet őket javítani...
Számolgattam a tágulási tartályt is, szerintem megfelelő, mind méretben, mind minőségben. Ami még elpusztult az a szivattyú. Wilo ST volt benne, és a tengelyét nem lehetett kézzel elforgatni. Próbáltam kimosni, de eredménytelen volt. (fűtési rendszereknél előfordul, hogy a harang és a forgórész között letapad a lebegő fém kolloid, és az meg tudja állítani a gépet)...
Köszönöm, ennek utánanézek. Ha jól tudom az UV sugárzás is melegíti a kolit, viszont ezekenek van UV szűrése. Ezért kérdeztem a polikarbonát kontra üveget.
A csövek elrendezése pedig azért érdekes számomra, mert ha függőleges teszem a osztó-gyüjtő párost akkor a rövidebb csöveklből elgendő van itthon is, nem kell külön erre beruháznom. Azt is számításba vettem, hogy "keresztbe kötöm be, így nagy valószínűséggel minden csövön áthalad majd a folyadék.
Nézd meg a polikarbonát műszaki adatait és kiderül. Kollektorfedésre a kertészeti TT a legmegfelelőbb, mert legjobb hőszigetelése mellett legnagyobb a fényáteresztése.Van jelentősége. A függőleges elrendezésnél az abszorber az osztónál a leghidegebb, a kollektor teteje felé a gyűjtőnél a legmelegebb. A vízszintesnél csak saccolható hogy hogyan fog viselkedi. Az egyes ágak hőmérséklete nem azonos.
Meg szeretném kérdezni azokat akik építettek már sík kolit, hogy mivel fedték be? Én tavaly építettem egyet próbára, ami ha nem is csúcsminőségű, de a váraskozásoknak megfelelően működött. Most egy újat szeretnék építeni és van pár kérdésem:
- az üveghez képest mennyivel gyengébb eredényt kapok ha polikarbonáttal fedem be?
-a "hárfa" kialakításában van jelentősége, hogy vízszintesen vagy függőlegesen vannak a bordák?
Attól, hogy csúnyán felforrt. Nem a savasodás okán kell keseregni, hanem megkeresni az okát, hogy mitől nem fújt le, mert a hiba elhárítása nélkül újra meg újra tönkremegy. Be kéne rakni egy maximumhőmérőt megállapítandó, hogy hány foknál történt.
Csak egy kérdés: mitől savasodik be a propilén-glikol, ha nem fúj le (MÉRETEZVE van a TÁGULÁSI tartály 220 fok C estében fennálló relatív térfogat változáshoz) ?
Bizti szelep csöndben van kussol (6 bár), a manométer értéke 5,8 bár. Bűzös, feketeleves jött le...
Amúgy nem Ön véletlenül az a Szendrő Péter aki műhelyfoglalkozásokat is tart?
Azért van a MÉRETEZETT tágulási tartály, améretezett biztonsági szelep, a jól méretezett tároló. És fos a rendszer ha egy hetetnem bír ki. Egyébként meg lehet abból is kiindulni, hogy nyolcvan literes bojler kell. Az olyan is.
DE tán medvetervez koma írta itten korábban, hogy ha NORMÁLISAN van méretezve a tágulási és a nyimásviszonyok beállítva, akkor stagnációnál, mielőtt károsodhatna a folyadék, már nincs semennyi folyadék a hőgyüjtőbe, hanem a tágulásiba "tartózkodik" .
Apósnál is egyszer kellett csak megfőzni, és tönkre is ment. Fekete színű irtó büdős valami lett tőle, és leengedésnél habzott is rendesen. Átmostuk párszort a rendszert, mielőtt másik folyadékkal feltöltöttük.
Szétkaptam a szivattyút. Sajna eléggé javíthatatlan :-(.
A kerámiatengely vége is letörött, illetve maából a hüvelyből is kitürt egy darab :-(. Hogy most azért, mert bedarált-e valamit, vagy azért mert enynit bírt, nem tudom :-(.
Szeretnék vásárolni egy hőtárolós bojlert a kollektoromhoz de elég hiányos a tapasztalatom ezekről. Tudtok nekem ajánlani bojlereket 300 liter környékén? Mit érdemes venni olcsón és jót? Idáig amit találtam az ez: