Gondolom ez is változó, nálunk úgy zajlott, hogy volt egy elméleti vizsga és miután az megvolt, még javában repülgettem egyedül, gyakoroltam a célra szállást és amikor már "jól" ment, akkor jött a gyakorlati vizsga.
Az elméleti kérdésekre már nem nagyon emlékszem, de főként vészhelyzetek, repülés megszervezése, gépellenőrzés, ilyenek voltak.
A gyakorlati vizsga három feladatból állt. Először repülni kellett iskolakört 150 méteres max magassággal, az iskolakör harmadik fordulótól kezdve alapjáraton kellett ketyegnie a motornak és úgy kellett célba szállni egy 50 méteres előre kijelölt területre. 3 próbálkozásból legalább kétszer kellett így leszállni. Ha ez sikerült, akkor jött a második próbatétel: emelkedés 300 méterre, motor leállít és siklórepülésben ismét célba szállni a kijelölt 50 méteres területre. Ha ez is sikerült, akkor jöhetett a harmadik feladat, ismét fel 300 méterre, az elemelkedéskor indult a stopper. 300 méteren egy kijelölt pont felett kellett 8-asokat repülni 45 fokos bedöntéssel. A stopper azért kellett, mert 10 perc +/- 30 másodperc pontossággal kellett ismét célra szállni álló motorral. Senki nem ült mögöttem a vizsgáztató a földről nézte a feladatokat. 3-ból kétszer sikerült célra tennem az első feladatnál, a többi meg elsőre sikerült. Örültem is neki, nagy élmény volt megkapni a jogsit.:-)
Ja igen, a célra szállást úgy kell érteni, hogy a földet érésnek kellett az 50 méteren belül megtörténnie, az nem volt feladat, hogy ezen belül meg is álljon a sárkány!:-)
Szerintem nem kíván titeket senki sehova, a fórum pont arra való amire ti is használjátok. Én is érdeklődéssel várom , pl. azt hogy hogyan is zajlik manapság egy oktatás, vizsga.
...igen-igen, azt a növendék naplót elküldhetnéd, érdekelne!
Amiről még csak érintőlegesen volt szó, az a vizsga. Nos, ez hogy bonyolódott le a gyakorlatban? Először gondolom, elméletben kellett néhány kérdésre válaszolni...!?!? Aztán egy vizsgáztató be ült mögéd a trike-ba?Egyeltalán : mennyire szigorú a dolog, mi volt a benyomásod?
Na ezekre még válaszoljál kérlek (hátha másokat is érdekel) aztán lazítsunk, mert ki tudja, lehet, hogy többen már a francba kívánnak bennünket az épületes "cseverészésért" :-)) Üdv : Péter
"Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve."
Látom nagyon elszánt vagy, remélem mielőbb sikerül elérni a célod!
Az elméleti képzés párhuzamosan zajlott a gyakorlattal. Mire elkezdtem a tanfolyamot már többször kiolvastam Bede Motoros ultrakönnyű repülés című könyvét, omlásig néztem a sárkányos videókat a youtube-on és folyamatosan kérdeztem az oktatót, hogy ez hogy van, mi van akkor ha..., stb. Amikor nem repültünk, gondolatban akkor is repültem, napjában többször végigcsináltam az iskolakört a gépbe való beszállástól a földet érésig. Ezt a mai napig csinálom, különféle vészhelyzeteket beiktatva, hogy mit tennék ekkor meg akkor, lecsukott szemmel végigfuttatom. Szerintem hasznos dolog, legalábbis nekem bevált. Persze a tényleges repülést nem helyettesíti...
A gyakorlatról annyit, hogy iskolakörözés volt szinte végig, meg egy kis útvonal és néhány szoktató kör az elején. Ha érdekel, majd beszkennelem és elküldöm a növendéklapómból a feladatokat, tételesen fel van sorolva, hogy mit kell megrepülni.
Az első néhány alkalommal nagyon nem voltam megelégedve magammal, sokszor kellett az oktatónak belenyúlnia a leszállásokba.:-) De aztán egyszer csak ráéreztem és egyre jobban ment, ritkultak az elpattanások a kilebegtetés nélküli gyors földetérések és kezdtem élvezni a dolgot. :-)
Érdekes, hogy az első egyedül repülésem előtt és alatt sem izgultam egyáltalán. Annyira lekötötte a figyelmemet a repülés, hogy nem volt rá időm. Néhány nappal később viszont, a második egyedül repülés előtt már volt egy kis para, mert tudtam, hogy most már ha bénázok, akkor nem foghatom arra, hogy "jó, hát ez az első alkalom".:-) Szerencsére nem volt gond, egyetlen egyszer fordult elő necces helyzet, legalábbis többre nem emlékszem.
Na de nem akarom teliszövegelni az oldalt, inkább befejezem.:-)
Neked még frissek az élmények, ha van kedved, leírhatnád hogy néz ki az elméleti meg a gyakorlati oktatás a valóságban. Az is nagyon érdekelne, milyen volt először ott ülni az első ülésben, illetve először felszálni, nem csak mint utas, hanem mint félig-meddig pilóta :-).
Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve. Üdvözlettel : Péter
Nagyon szívesen, örülök, ha kicsit is segíthettem. A gép bérlése is megoldható biztosan, amiről én tudok, ott nagyságrendileg 20 ezer/óra a bérleti díj. De ettől biztos van eltérés árban lefelé és felfelé is. Szerintem úgyis beül mögéd az első körre, aki bérbe adja a gépét és ha minden rendben, akkor viheted, szóval ez sem lehet probléma.
Akkor jó spórolgatást és kitartást kívánok addig is, amíg összejön a dolog! Nekem is két és fél évembe tellett, mire eljutottam az elhatározás szintjéről az önálló sárkányos repülésig, de azt kell mondjam, hogy nagyon megérte. Napi négy órát buszoztam oda-vissza a tanfolyam ideje alatt a reptérre, másnap majd elaludtam a melóhelyen, de nem érdekelt, mert repülhettem!
Szóval bíztatlak, hogy ne add fel, mert olyan kaland ez, amiért tényleg érdemes élni és küzdeni. Ennél már csak a szex jobb és talán a gírózás.:-))
Sajnos még gyüjtögetnem kell, de talán jóvőre összeáll a pénz. Gép vásárlásban (egyenlőre) nem gondolkozom, arra gondoltam, hogy talán bérelni is lehetne, évente 4-5 alkalomra, de ennek sem tudom az árát, meg aztán nem biztos, hopgy szívesen odaadnák a gépet egy "idegen" kollégának. Soproni vagyok így elég messze vagyok a centrumtól, de mint mondják a remény hal meg utoljára ... :-) Üdvözlettel : Péter
Én tavaly végeztem tanfolyamot, kb 350 ezerbe került, mire eljutottam a vizsgáig. Az orvosi emlékeim szerint 15-20 körül volt. De ez is változó, hogy hol, mibe kerül a tanfolyás.
Azt, hogy az egriek indokolatlanul, vagy indokoltan drágák-e, nem tudom, viszont nem muszály új gépet venni és akkor olcsóbb. Az egyedi gép építésnek is van egy csomó buktatója, szerintem simán belekerül a végére az is annyiba, mint egy használt masina. Én is úgy passzintottam össze egy olcsónak indukó trájkot és egy olcsó szárnyat. Aztán felműszereztem, kicseréltem ezt is, azt is, levizsgáztattam, végül ott tartottam, hogy ha spórolok hozzá még pár száz ezret, akkor vehettem volna egy tipusalkalmas kétszemélyes Apollót az árából. Ettől függetlenül nem bántam meg, mert élveztem a szerelgetést és most van egy jó kis gépem, igaz csak egyszemélyes, de hát frisssen végzettként úgysem vihetek utast.
Ez persze szubjektív vélemény és saját tapasztalat, de én nem állnék neki trájkot építeni, abban a hitben, hogy olcsóbban megúszom, hacsak nem kifejezetten az építés öröme vonzana. Inkább vennék egy tipusalkalmas gépet használtan, szerintem árban ugyanott van, de legalább tutira repül.
...hát igen, én is azt hallottam, hogy az Egriek indokolatlanul drágák, elszaladt velük a ló :-(
Szeretném megkérdezni, hogy manapság mennyibe kerül az oktatás, meg a vizsga, meg az orvosi vizsgálat cakk-und pakk :-)) Szóval mennyit is kell összegyüjteni a jövendő beli "nebulónak" ? Köszönettel : Péter
Van egy eladó BMW R 1200 R-tip BOXER motorblokkom, 2008-as évj, 2000 km-t gurult. Úgy emlékeztem,hogy régebben használtak sárkányrepülőkön ilyen motorokat.
Motoros sárkányrepülés oktatása Attalában & az ország egész területén. Kérésre, ha a helyzet úgy kívánja, kitelepülők a kiválasztott területre. Géppel vagy a nélkül. További információ a honlapomon.
45, 48 és 51 mm átmérő, 1,3 mm falvastagság. Dugózni még van egy kevés 42-es is.
Ahonnan vettem kb. 2 éve, (valahol Kiskunfélegyháza környékén) ott 6 m-es szálakban voltak a csövek, de eldaraboltattam, hogy a posta hajlandó legyen elhozni. Na meg az én trájkomhoz ilyen rövid csövek kellettek, csak azóta átterveztem a gépet, és most én sem nagyon tudnám semmire se használni ezeket a csöveket, de már nem is akarok repcsit építeni senkinek.
Milyen átmérőben van alucsöved? Amerikából vettem az [eagle trike] terveit, kemény 1600 Ft-ért. Az 60x3, 40x1.5, 30x1,5 6061 T6-os csövet ír. Gondolom azért ez jelentősen túl van méretezve. És ráadásul amerikában másból talán nem is engednek építeni repülő szerkezetet csak 6061 alu és 4130 acélból. Egyébként a terveket, bár nem etikus de szívesen elküdhetem akárkinek, Kb 5 Mb. 1000ccm suzuki(swift) vagy kisebb Rotax-hoz 1,2ill 3 személyes.
Mi 2 éve selejteztünk le egy csomó szárnyat, príma csöveket bontottunk ki belőlük. Igaz azok még békebeli 1,5 mm falvastagságú eloxálatlan csövek voltak, de trájknak még jók lennének.
Az aluboltokban lehet kapni 48 mm átmérőjű, 4 mm falvastagságú AlMgSi-1 álványcsövet, én egyszer abból pótoltam a trájkom eltört csöveit, amikor egy kieső gyertya miatt egy árokban landolt a gép. Dugózni nem kellett sehol:)
48x1,3-as AlMgSi-1 csöveim vannak, csak sajnos eldaraboltam 1200 mm-es darabokra, az meg rövid lenn egy trájkhoz.
Nálunk néhányan sima acél zártszelvényból faricskáltak trájkot. Kicsit nehezebbek lettek, mintha alucsőből készültek volna, de nem kelett sokat vacakolni a csomópontokkal, simán összeheggesztettek mindent:)
Én még teljesen új vagyok itt, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Sárkány trike építéshez keresek 6061T6 alu csövet 60,45,30 átmérőben. Magyarországon ezidáig nem találtam. Van valaki aki esetleg betudná szerezni, vagy van valakinek elfekvőben?