Keresés

Részletes keresés

gombi46 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 603
Rotax 582


Eladó egy Rotax 582-es önindítós motor, áttétellel, motorággyal, rendezett, vezetett papírral. Kipróbálható.

<miko46@citromail.hu>
Treff hetesss Creative Commons License 2009.08.29 0 0 602

Sziasztok!

 

Gondolom ez is változó, nálunk úgy zajlott, hogy volt egy elméleti vizsga és miután az megvolt, még javában repülgettem egyedül, gyakoroltam a célra szállást és amikor már "jól" ment, akkor jött a gyakorlati vizsga.

Az elméleti kérdésekre már nem nagyon emlékszem, de főként vészhelyzetek, repülés megszervezése, gépellenőrzés, ilyenek voltak.

A gyakorlati vizsga három feladatból állt. Először repülni kellett iskolakört 150 méteres max magassággal, az iskolakör harmadik fordulótól kezdve alapjáraton kellett ketyegnie a motornak és úgy kellett célba szállni egy 50 méteres előre kijelölt területre. 3 próbálkozásból legalább kétszer kellett így leszállni. Ha ez sikerült, akkor jött a második próbatétel: emelkedés 300 méterre, motor leállít és siklórepülésben ismét célba szállni a kijelölt 50 méteres területre. Ha ez is sikerült, akkor jöhetett a harmadik feladat, ismét fel 300 méterre, az elemelkedéskor indult a stopper. 300 méteren egy kijelölt pont felett kellett 8-asokat repülni 45 fokos bedöntéssel. A stopper azért kellett, mert 10 perc +/- 30 másodperc pontossággal kellett ismét célra szállni álló motorral. Senki nem ült mögöttem a vizsgáztató a földről nézte a feladatokat. 3-ból kétszer sikerült célra tennem az első feladatnál, a többi meg elsőre sikerült. Örültem is neki, nagy élmény volt megkapni a jogsit.:-)

Ja igen, a célra szállást úgy kell érteni, hogy a földet érésnek kellett az 50 méteren belül megtörténnie, az nem volt feladat, hogy ezen belül meg is álljon a sárkány!:-)

Üdv: Roland

zotya_ Creative Commons License 2009.08.29 0 0 601
Sőt, lehet hogy többeket is érdekel, pl. engem. ;)

Zotya
Előzmény: jooooe (600)
jooooe Creative Commons License 2009.08.29 0 0 600
Szerintem nem kíván titeket senki sehova, a fórum pont arra való amire ti is használjátok. Én is érdeklődéssel várom , pl. azt hogy hogyan is zajlik manapság egy oktatás, vizsga.
Petyula Creative Commons License 2009.08.28 0 0 599

...igen-igen, azt a növendék naplót elküldhetnéd, érdekelne!

Amiről még csak érintőlegesen volt szó, az a vizsga. Nos, ez hogy bonyolódott le a gyakorlatban? Először gondolom, elméletben kellett néhány kérdésre válaszolni...!?!? Aztán egy vizsgáztató be ült mögéd a trike-ba?Egyeltalán : mennyire szigorú a dolog, mi volt a benyomásod?

Na ezekre még válaszoljál kérlek (hátha másokat is érdekel) aztán lazítsunk, mert ki tudja, lehet, hogy többen már a francba kívánnak bennünket az épületes "cseverészésért" :-))   Üdv : Péter

Előzmény: Treff hetesss (597)
jooooe Creative Commons License 2009.08.27 0 0 598

Eladó: Kis orrkúpos Apolló racer Gt trike rotax motortartóval jó állapotban , 45l félcsepp alakú alsó üvegszálas üzemanyagtartályal. Külön is.

30 5598191

Treff hetesss Creative Commons License 2009.08.26 0 0 597

Szia Péter!

 

"Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve."

 

Látom nagyon elszánt vagy, remélem mielőbb sikerül elérni a célod!

 

Az elméleti képzés párhuzamosan zajlott a gyakorlattal. Mire elkezdtem a tanfolyamot már többször kiolvastam Bede Motoros ultrakönnyű repülés című könyvét, omlásig néztem a sárkányos videókat a youtube-on és folyamatosan kérdeztem az oktatót, hogy ez hogy van, mi van akkor ha..., stb. Amikor nem repültünk, gondolatban akkor is repültem, napjában többször végigcsináltam az iskolakört a gépbe való beszállástól a földet érésig. Ezt a mai napig csinálom, különféle vészhelyzeteket beiktatva, hogy mit tennék ekkor meg akkor, lecsukott szemmel végigfuttatom. Szerintem hasznos dolog, legalábbis nekem bevált. Persze a tényleges repülést nem helyettesíti...

A gyakorlatról annyit, hogy iskolakörözés volt szinte végig, meg egy kis útvonal és néhány szoktató kör az elején. Ha érdekel, majd beszkennelem és elküldöm a  növendéklapómból a feladatokat, tételesen fel van sorolva, hogy mit kell megrepülni.

Az első néhány alkalommal nagyon nem voltam megelégedve magammal, sokszor kellett az oktatónak belenyúlnia a leszállásokba.:-) De aztán egyszer csak ráéreztem  és egyre jobban ment, ritkultak az elpattanások a kilebegtetés nélküli gyors földetérések és kezdtem élvezni a dolgot. :-)

Érdekes, hogy az első egyedül repülésem előtt és alatt sem izgultam egyáltalán. Annyira lekötötte a figyelmemet a repülés, hogy nem volt rá időm. Néhány nappal később viszont, a második egyedül repülés előtt már volt egy kis para, mert tudtam, hogy most már ha bénázok, akkor nem foghatom arra, hogy "jó, hát ez az első alkalom".:-) Szerencsére nem volt gond, egyetlen egyszer fordult elő necces helyzet, legalábbis többre nem emlékszem.

 

Na de nem akarom teliszövegelni az oldalt, inkább befejezem.:-)

 

Üdv: Roland

Előzmény: Petyula (596)
Petyula Creative Commons License 2009.08.26 0 0 596

Szia Roland!

Neked még frissek az élmények, ha van kedved, leírhatnád hogy néz ki az elméleti meg a gyakorlati oktatás a valóságban. Az is nagyon érdekelne, milyen volt először ott ülni az első ülésben, illetve először felszálni, nem csak mint utas, hanem mint félig-meddig pilóta :-).

Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve.  Üdvözlettel : Péter 

Előzmény: Treff hetesss (595)
Treff hetesss Creative Commons License 2009.08.25 0 0 595

Szia!

 

Nagyon szívesen, örülök, ha kicsit is segíthettem. A gép bérlése is megoldható biztosan, amiről én tudok, ott nagyságrendileg 20 ezer/óra a bérleti díj. De ettől biztos van eltérés árban lefelé és felfelé is. Szerintem úgyis beül mögéd az első körre, aki bérbe adja a gépét és ha minden rendben, akkor viheted, szóval ez sem lehet probléma.

 

Akkor jó spórolgatást és kitartást kívánok addig is, amíg összejön a dolog! Nekem is két és fél évembe tellett, mire eljutottam az elhatározás szintjéről az önálló sárkányos repülésig, de azt kell mondjam, hogy nagyon megérte. Napi négy órát buszoztam oda-vissza a tanfolyam ideje alatt a reptérre, másnap majd elaludtam a melóhelyen, de nem érdekelt, mert repülhettem!

Szóval bíztatlak, hogy ne add fel, mert olyan kaland ez, amiért tényleg érdemes élni és küzdeni. Ennél már csak a szex jobb és talán a gírózás.:-))

Üdv: Roland

Előzmény: Petyula (594)
Petyula Creative Commons License 2009.08.24 0 0 594

Szervusz Roland!

Köszönöm a választ, segítettél vele !

Sajnos még gyüjtögetnem kell, de talán jóvőre összeáll a pénz. Gép vásárlásban (egyenlőre) nem gondolkozom, arra gondoltam, hogy talán bérelni is lehetne, évente 4-5 alkalomra, de ennek sem tudom az árát, meg aztán nem biztos, hopgy szívesen odaadnák a gépet egy "idegen" kollégának. Soproni vagyok így elég messze vagyok a centrumtól, de mint mondják a remény hal meg utoljára ... :-)  Üdvözlettel : Péter

Előzmény: Treff hetesss (593)
Treff hetesss Creative Commons License 2009.08.24 0 0 593

Szia Petyula!

 

Én tavaly végeztem tanfolyamot, kb 350 ezerbe került, mire eljutottam a vizsgáig. Az orvosi emlékeim szerint 15-20 körül volt. De ez is változó, hogy hol, mibe kerül a tanfolyás.

Azt, hogy az egriek indokolatlanul, vagy indokoltan drágák-e, nem tudom, viszont nem muszály új gépet venni és akkor olcsóbb. Az egyedi gép építésnek is van egy csomó buktatója, szerintem simán belekerül a végére az is annyiba, mint egy használt masina. Én is úgy passzintottam össze egy olcsónak indukó trájkot és egy olcsó szárnyat. Aztán felműszereztem, kicseréltem ezt is, azt is, levizsgáztattam, végül ott tartottam, hogy ha spórolok hozzá még pár száz ezret, akkor vehettem volna egy tipusalkalmas kétszemélyes Apollót az árából. Ettől függetlenül nem bántam meg, mert élveztem a szerelgetést és most van egy jó kis gépem, igaz csak egyszemélyes, de hát frisssen végzettként úgysem vihetek utast.

 

Ez persze szubjektív vélemény és saját tapasztalat, de én nem állnék neki trájkot építeni, abban a hitben, hogy olcsóbban megúszom, hacsak nem kifejezetten az építés öröme vonzana. Inkább vennék egy tipusalkalmas gépet használtan, szerintem árban ugyanott van, de legalább tutira repül.

Üdv: Roland

Előzmény: Petyula (592)
Petyula Creative Commons License 2009.08.21 0 0 592

Szervusztok!

 

...hát igen, én is azt hallottam, hogy az Egriek indokolatlanul drágák, elszaladt velük a ló :-(

Szeretném megkérdezni, hogy manapság mennyibe kerül az oktatás, meg a vizsga, meg az orvosi vizsgálat cakk-und pakk :-)) Szóval mennyit is kell összegyüjteni a jövendő beli "nebulónak" ?    Köszönettel : Péter

Előzmény: papalaca (591)
papalaca Creative Commons License 2009.08.21 0 0 591

szia  Laci  vagyok  még  nem  találkoztunk   érdekelne  a  sari  terve  amit  említettél,

Jön  a tél  szívesen össze raknék  egy  mas  fajta  sárkányt is.

 

Meg  aztán  az Egrieek már  azt sem tudják  kínjukba  mennyit  kerjenek  egy  trájkért, mert  nekik  400 % -kos  haszon  sem  elég.

 

Elöre is  köszönöm  Laca: Emailom: laerev2@t-online.hu

 

Ha  meg csörgetsz  szívesen  vissza  is  hívlak  a  szamom:0620 2627912

 

elöre  is  köszi:

Előzmény: h.csaba (580)
Petya* Creative Commons License 2009.05.27 0 0 590
Üdv mindenkinek!

Van egy eladó BMW R 1200 R-tip BOXER motorblokkom, 2008-as évj, 2000 km-t gurult. Úgy emlékeztem,hogy régebben használtak sárkányrepülőkön ilyen motorokat.

Ha valakit érdekel,hívjon: 30/9466-222

Petya
Berenyi Peter Creative Commons License 2009.05.15 0 0 589

Eladó ÁTTÉTEL és/vagy LÉGCSAVAR !


ÁTTÉTEL: ROTAX 2,62-es C áttétel.

 

LÉGCSAVAR: 3 tollú, kompozit, 175.5cm átmérőjű, JOBBos légcsavar.
(Távtartóm is van hozzá ha kell, illetve a csavarok mind két verzióhoz.)

 

Lényegében 99%-ban Új, csupán kipróbálva lett. (Kb: Másfél órát volt mindössze használva!)
(Új ára a kettőnek összesen: 390e Ft!)


Másfél órás használattal:
ÁTTÉTEL: 190e Ft
LÉGCSAVAR: 120e Ft

 

egyben: 280e

Alkalmi vétel!

 

Berényi Péter
E-Mail címem: limex@freemail.hu
Mobil számom: 06-30/685-4200

repülőstomi Creative Commons License 2009.04.26 0 0 588

Motoros sárkányrepülő alkatrészek eladóak.

 

CXMD szárny fehér szinben 250.000.Ft 

 

C17 TN szárny  zőld szinben 750.000.Ft

 

Magasságmérő  25.000.Ft

 

Orrkúp  25.000.Ft

 

 

 

www.eladosarkanyok.atw.hu

 

 

www.repulostomi.atw.hu

 

 

www.attalasarkany.atw.hu

 

 

C17 TNCXMD

 

 

 

repülőstomi Creative Commons License 2009.03.14 0 0 587
Motoros sárkányhoz orrkúp,magmérő,tankönyv eladó. Képeket ezen az oldalon találtok.

 

www.eladosarkanyok.atw.hu

 

 

Üdv: Tamás

repülőstomi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 586

Üdvözlet tisztelt olvasó!

 

 

Motoros sárkányrepülés oktatása Attalában & az ország egész területén. Kérésre, ha a helyzet úgy kívánja, kitelepülők a kiválasztott területre. Géppel vagy a nélkül. További információ a honlapomon.

 

 

www.repulostomi.atw.hu

 

 

Üdv:  Tamás

repülőstomi Creative Commons License 2009.01.19 0 0 585

Velez józsef Honlapja.

 

 

 

http://www.velezprop.hu/     

 

 

 

Üdv

WooDoo Creative Commons License 2009.01.15 0 0 584

Velez Józsi gyárt kompozit srófokat, remélem még nem változott meg a száma, elég rég beszéltem vele. 06203476549

 

A klubtársaim szlovák tollakat használnak, de azt hiszem a Halley Kft-től szokták venni.

Előzmény: Berenyi Peter (583)
Berenyi Peter Creative Commons License 2009.01.15 0 0 583

3 vagy 4 tollú légcsavart keresek!
Vagy egy helyet, ahol lehet nézni, választani, venni.
(Lehet akár szomszédos ország is!)


Fontos lenne, segítsetek létszííí... :-)

 

E-Mail címem:
limex@freemail.hu
Mobil számom:
06-30/685-4200
Előre is Köszönöm!

WooDoo Creative Commons License 2009.01.14 0 0 582

45, 48 és 51 mm átmérő, 1,3 mm falvastagság. Dugózni még van egy kevés 42-es is.

Ahonnan vettem kb. 2 éve, (valahol Kiskunfélegyháza környékén) ott 6 m-es szálakban voltak a csövek, de eldaraboltattam, hogy a posta hajlandó legyen elhozni. Na meg az én trájkomhoz ilyen rövid csövek kellettek, csak azóta átterveztem a gépet, és most én sem nagyon tudnám semmire se használni ezeket a csöveket, de már nem is akarok repcsit építeni senkinek.

Előzmény: h.csaba (580)
h.csaba Creative Commons License 2009.01.14 0 0 581
Valahogy nem sikerült a linket betenni.
http://www.airtrikes.net/eagle.shtml
Előzmény: h.csaba (580)
h.csaba Creative Commons License 2009.01.14 0 0 580
Milyen átmérőben van alucsöved? Amerikából vettem az [eagle trike] terveit, kemény 1600 Ft-ért.
Az 60x3, 40x1.5, 30x1,5 6061 T6-os csövet ír. Gondolom azért ez jelentősen túl van méretezve.
És ráadásul amerikában másból talán nem is engednek építeni repülő szerkezetet csak 6061 alu és 4130 acélból. Egyébként a terveket, bár nem etikus de szívesen
elküdhetem akárkinek, Kb 5 Mb. 1000ccm suzuki(swift) vagy kisebb Rotax-hoz 1,2ill 3 személyes.
Előzmény: WooDoo (579)
WooDoo Creative Commons License 2009.01.13 0 0 579

Mi 2 éve selejteztünk le egy csomó szárnyat, príma csöveket bontottunk ki belőlük. Igaz azok még békebeli 1,5 mm falvastagságú eloxálatlan csövek voltak, de trájknak még jók lennének.

 

Az aluboltokban lehet kapni 48 mm átmérőjű, 4 mm falvastagságú AlMgSi-1 álványcsövet, én egyszer abból pótoltam a trájkom eltört csöveit, amikor egy kieső gyertya miatt egy árokban landolt a gép. Dugózni nem kellett sehol:)

Előzmény: h.csaba (578)
h.csaba Creative Commons License 2009.01.13 0 0 578
Köszi, kicsit horror az ár. :) valószínüleg marad a húzott acélcső gerincnek.
Előzmény: WooDoo (577)
WooDoo Creative Commons License 2009.01.12 0 0 577

Talán keresni kellene egy leselejtezett szárnyat, abból ki lehetne bontani egy trájkhoz szükséges menyiségű csövet.

Előzmény: h.csaba (575)
WooDoo Creative Commons License 2009.01.12 0 0 576

Ha Molnár Zoliéktől vagy Bogdola Janitól nem tudsz szerezni, akkor itt biztosan kapsz, csak kicsit mesze van.

 

http://www.finsterwalder-charly.de/html_eng/bauteile/ultraleicht_rohre.php

 

48x1,3-as AlMgSi-1 csöveim vannak, csak sajnos eldaraboltam 1200 mm-es darabokra, az meg rövid lenn egy trájkhoz.

 

Nálunk néhányan sima acél zártszelvényból faricskáltak trájkot. Kicsit nehezebbek lettek, mintha alucsőből készültek volna, de nem kelett sokat vacakolni a csomópontokkal, simán összeheggesztettek mindent:)

Előzmény: h.csaba (575)
h.csaba Creative Commons License 2009.01.09 0 0 575
Sziasztok.

Én még teljesen új vagyok itt, és egy kis segítséget szeretnék kérni.
Sárkány trike építéshez keresek 6061T6 alu csövet 60,45,30 átmérőben.
Magyarországon ezidáig nem találtam. Van valaki aki esetleg betudná
szerezni, vagy van valakinek elfekvőben?

Előre is köszi.

Hoffmann Csaba
gorti Creative Commons License 2009.01.07 0 0 574
Eladó egy ROTAX C áttétel.

(Pár órát volt mindössze használva!)

Új ára 250e

Pár órás használattal: 150e
Alkalmi vétel!

E-Mail címem: gorti@freemail.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!