Az írják, hogy a Dunaújváros-Bóly szakaszon 2x1 sávos autóút lesz. Van ennek értelme? Nomeg az érthető, hogy az autópályákra díjat szednek, de egy ilyen útra elég nehéz lesz, nem?
Tájépítő cimbora mondja múltkor, hogy például a víztorony mennyire rombolja a tájat. Kérdem, és mi legyen helyette? Jaa, mi azt nem tudjuk, mi csak kritizálunk. Ő maga is jó kedéllyel röhögte ki a saját szakmáját. :-)
jól néz ki, csak az a baja, hogy nem illik a tájba. bár ma már épp ez a divat, hogy minél inkább fel/ki kell tünni, egyébként lúzer vagy. szvsz ugyanolyan borzalmas, mint az a hasonló francia elmebaj. coepe
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Ítélőtáblánál megfellebbezte a Fővárosi Bíróság szeptember 20-án hozott határozatát, amelynek halasztó hatálya van az autópályaépítőkre kirótt, összesen 7,043 milliárd forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére.
Horváth Anita, GVH sajtófőnöke az MTI-nek kedden elmondta: a GVH álláspontja szerint az azonnali végrehajtás jogszerű volt, ugyanakkor nem állja meg a helyét a bírósági ítélet indoklásában az, hogy a bírság azonnali megfizetése veszélyeztette volna a magyarországi autópályaépítések tervezett ütemű megvalósítását.
A GVH Versenytanácsa július 22-én a kartell gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárás eredményeként kötelezte a Strabag Rt.-t 2,468 milliárd forint, a Betonút Rt.-t 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-t 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-t és a Debmút Rt.-t pedig 496-496 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére. A Versenytanács határozatát a bíróságon megtámadták a sztrádaépítők és a Fővárosi Bíróság helyt adott a fizetési halasztás iránti kérelmüknek.
Ezt megelőzően a GVH Versenytanácsa már május 25-én 112 millió forint rendbírságot szabott ki a Strabag Rt.-re, mert a cég nem tudta a versenytanács rendelkezésére bocsátani a kartellgyanút megalapozó dokumentumok eredeti példányát. Ezt a határozatot a Strabag Rt. szintén megtámadta és most a Fővárosi Bíróság jogerős ítélete helyben hagyta a GVH 112 millió forint rendbírságról szóló határozatát.
Fejes Gábor ügyvéd, a Strabag Rt. jogi képviselője az MTI kérdésére elmondta, hogy a Strabag Rt.-t nem lepte meg a végrehajtás felfüggesztéséről hozott elsőfokú bírósági döntéssel szembeni fellebbezés. A társaság bízik abban, hogy a másodfokú bíróság is osztani fogja az elsőfokú bíróság álláspontját. A végrehajtás felfüggesztése - tette hozzá magyarázatként - a versenyjogban olyan terület, amelyek esetjoga most van alakulóban. Egyébként a Strabag Rt.-nek alkotmányos aggályai vannak a versenytörvénynek az előzetes végrehajthatóságot kimondó rendelkezésével kapcsolatban - mondta az ügyvéd. E körben a társaság az alkotmányos normakontrollhoz szükséges lépéseket megtette, azaz indítványt terjesztett az Alkotmánybírósághoz.
A rendbírság kérdésében a Strabag Rt. jogi álláspontja eltér a bírói döntéstől, és ezért a társaság megfontolja rendkívüli jogorvoslat igénybevételét. Az ügynek tehát - tette hozzá Fejes Gábor - nagy valósszínűséggel folytatása lesz a Legfelsőbb Bíróság előtt.
Ha egy betonkeretet adtok neki, akkor talán nem. De ebben az esetben az útalapot tökéletesre kell megcsinálni, mert különben hamar tönkremehet az út. Nagy előnye a Viacolornak, hogy könnyű javítani, ha megsüllyed alatta az alap. Csak néhány "kockát" kivesznek és kijavítják a hibát, aztán visszateszik a köveket. Feltétlenül olyan vállalkozóval csináltassátok ezt, ha emelett döntetek, akinek kellő referenciája van.
Felmerült, hogy a kedvenc utunkat viacolor(szerű) térburkolóval rakjuk ki. Az elkészült útalapon néhányszor végigmegy a zúthenger, a sima felületre pedig gyorsan le lehet rakni a hullámköveket.
Kérdés, hogy a 6% körüli lejtésen nem csúszik-e meg a burkolat? Mert az nagyon csúnya lenne...
Egyébként további körforgalmak építését is tervezi a város a belterületén:
- a Stop-Shop bevásárlóközpontnál (most épül az épület, új buszpályaudvarral, P+R parkolóval)
- a Tárnoki út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében (ez az egyik legveszélyesebb csomópont a városban; egy "S-kanyar" közepén csatlakozik a Tárnoki út, így lehetetlen minden irányból belátni)
- Kossuth L. utca - Vörösmarty utca (5 ágú körforgó)
- Bem tér
Továbbá az M7 lejárója is átépül várhatóan jövőre. Ennek kapcsán a lehajtó/ felhajtó ágak is egy-egy körforgóhoz kapcsolódnak majd. Ez kicsit érdekes lesz szvsz. Biztos lesz olyan eset, hogy visszaduzzasztja majd a forgalmat az autópályáig.
Mellette fog elmenni. Egyébként a Harbour Park és az Érd-Ófalu csomópont között 2x3 sávos lesz az autópálya, mert nincs meg a szükséges 2km a két lahjtó között. Nagy lobbizás árán sikerült csak elérni a városnak, hogy legyen Ófalunál is leágazás, mert az eredeti tervekben ez nem szerepelt a fenti indokok miatt.
aha, ezek szerint rosszul tudtam, és nem ott fog menni az M6, ahol énb gondoltam. A 6-7 közös szakaszán a meglevő utat felhasználják a pálya részeként, vagy melééépítik a pályát???