Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát, minden esetre próbáld meg friss keverékkel az állottat meg töltsd ki valamibe, a pumpedlivel pumpáld ki a karbiból is, a gyertyát vedd ki, és párszor járasd meg a dugót a berántóval hogy kicsit kiszellőzzőn a henger, majd gyertya vissza, friss keveréket a tankba és szerintem röffenni fog mint a vásári disznó. :-DDD
Mármint minél? Az 1:50-nél meg az 1:35/1:33-nál? Hát szerintem ez az a keverék arány amibe belefér az hogy jobb kenést biztosítanak a mai jobb minőségű olajak mint a 15-20 évvel ezelőttiek, de nem túl híg és nem túl sűrű keverék, van még benne egy kis biztonsági rátartás. Sokan ezzel érvelnek lehet benne valami.
A 2T gépeknek az jó ha nem túl sűrű a keverék mert annak kokszosodás a vége viszont a túl híg keverék se jó mert akármilyen csoda kenőképességű, de ha túl vékony az olajfilm réteg akkor már nem fog tudni kenni.
Idei hibák az fs-400-okon.Nem lesz nehéz összeszedni, mert egy gázbovden szakadáson kívül nem kellett állni egy gépnek sem.Ez a negyedik, és az ötödik szezonjuk.Azért az idő dolgozik, és jönnek elő a használtból adódó kopások. Legnagyobb gond a gépekkel az,hogy elkezdtek rázni.Gondolom a hajtó szár görbült, vagy a műanyag kopott a belsejükbe.Másik hiba a rezgésmentesítők kinyúlása, elhasználódása.Az én 450-em lassan másfél centit mozog a tank, elkoptak a gumibakok, és megette a benzin nagy részét.Még olyan problémát találtam fele gépnél, hogy igen emberesen lehet csak húzni a gázt.Ez mindenképp a bovden hibája.Az elképzelhető hogy régebben kaptak a bovdenek egy kis feszegetést, törést, és most ez megbosszulja magát.
Köszönöm ezt a kisebb tájékoztatást :) Egyébként a minimális céljaimra remélem is, hogy megfelel ez a gép. Egyébként az MTD után már most azt mondhatom, hogy ég és föld, Istenem, mi lenne, ha egy komolyabb stihlel vághatnék :D
Mondjuk az igaz hogy egyre divatosabb hogy gyárilag, sűrűre van állítva a gépek karburátorának a keverékképzpése a beállító csavarokkal, így alacsonyabb végfordulat kissebb teljesítmény és sűrűbb, olajos benzinben gazdagabb porlasztott gázkeverék adagolódik a motorban, vagyis bevan kalkulálva a bejáratás,ez esetben valóban elegendő az 1:40. Én egyébként üzemszerűen 1:40-et használok nem csak bejáratáskor.
De ha az új gép, első beüzemeléskor érezhetően nyélgázra felsűvít, akkor azért nem árthat pár tank 1:35, és utána 1:40. De ez csak az én álláspontom.
Szerintem ha nem gyárihibás és rendesen gondozod akkor nem lesz gond vele.
Jó minőségű fél vagy ha egy mód van rá inkább fullszintetikus 2T olaj bele, jó a prakis outdoor accessories 2T olaj is, a Husi gyártja ilyen 2500 szokott lenni lityója de van ahol akciósan csak 1500.
1:35 ös keverékkel bejáratni annyi hogy nem ész nélkül nyél gázzal szaladsz a legnagyobb gaztengernek hanem picivel alatta kb ilyen 3/4 gázzal lágyabb fűvel kezdel aztán szépen fokozatosan adagolod neki a terhelést elején gyakrabban pihentetgeted kicsit aztán mehet neki nyélel is később. Damilra ügyelj figyeld mindig hogy ne túl rövid damillal bőgicséljen, eccerű a trükje, mikor már túl rövid a damil, akkor eléggé pörög, és nincs az a jellemgzete surrogó hang gázadásra amit a damil produkál ilyenkor kis gázfröccsel lekoppintod a damilfejet ha koppintós, gondolom az és ha sikerült a dolog megjön a surrogás, esetleg ha túlsikerült akkor levágja a szórásvédőn lévő damilvágó a fölös részt.
Néha figyelni kell a szöghajtást biztos írja a használatija is, nem kell sűrűn tömni zsírral, és nem kell bele túl sok zsírt tenni, csak pár milit. Az új szimmering ami a szöghatjás alján a damildob menetes tengelyének a tövénél van nem engedheti ki a zsírt, nyílván nem is engedi elvileg még új, amíg nem engedi a zsírt túlságosan vagy semennyire addig csak nagyon nagyon ritkán kell zsírt adni neki. Azért kukkants be még üzem előtt a zsírzó csavar kitekerésével ha látsz benn zsírt akkor nem is kell bántani, csavar vissza és jóccakát.
Persze mindez csak tavasszal fog aktualizálódni gondolom addig még tonnányi tanácsot kapsz majd csak gondoltam nem árt ha már valaki most is említi.
A kisebbik, 4125! Figyelj, én úgy vagyok vele, mint ahogy mondtad, elfogadható áron volt, a nem sokkal mellette lévő praktikerben meg 45 ezer lett volna, de ott szerencsémre nem volt, így mentem át a bau ba :) Ami pedig a kínais dolgot illeti, hát majd kiderül. Szervíz van, már akkor autóba fogom csapni, ha csak rosszul kezd el lélegezni :) majd meglátjuk!