A kihasználtságot a magyar szakaszra értettem, én is tapasztaltam már, hogy Érsekújvár után szinte megtelik az a hosszú Jesenius, és csodálkoztam is rajta, hogy a 42 ezres Érsekújvár és a 11 ezres Párkány megtölt egy ekkora vonatot. Gyanítom, hogy itt még napi ingázók is vannak.
Azért a Budapest - Pozsony vonatok főleg határátmenetben nem annyira kihasználtak. De Párkánytól és Érsekújvártól Pozsonyig mindig vannak szépen mindkét irányban.
Ez csak úgy lehet, ha elég alaposan átalakul a cseh menetrend. Ma 13.05-re érkezik Ostravába a Moravia, és 14.21-kor indul a Kysuca Zsolnára, a kétórás Prága-Ostrava-Zsolna ütem egyetlen Ostrava-Zsolna vonataként, amely az ebbe az ütembe illesztett napi 1 pár Prága-Ostrava-Varsó vonat folytatása Zsolna felé. Szóval vagy el lesz forgatva a Prága-Zsolna ütem, vagy nagyot lassul a Moravia névadó vidékén. (Vagy nem csak félórát ál a szerelvény ott.)
Egyéb változás nem "tűnik elő"?
Ez a Moravia máig rejtély nekem. Bp-Pozsony között a meglévő 5 pár vonat is - finoman fogalmazva - kihasználtsági problémákkal küszködik, erre lett egy újabb, ami a Bp-Pozsony utasoknak ideális időpontú eljutást ad, de ez szerintem édeskevés ide egy többlet vonathoz, más igazán fontos irányokat meg nem érint, Bp-Ostrava és hasonló utas alig van, Varsóba meg már nagyon hosszú a menetidő, főleg a 70 perces dekkolással. Mindez meg is látszik a kihasználtságán. Erre most fejlődik is.
A Bp-Bécs-Ljubljana spar jegyekkel 29+13 egy útra, v. 39+13 ha Bécstől első osztályút veszel. Ehhez képest a Bp-Stuttgart 69-ért annyira nem durva, bár nem tudom mennyi ezen az útvonalon a minimális spar ár. 39?
Úgy tűnik decembertől a Moravia igazi EC formát ölt, kap szlovák helyett cseh kocsikat, és egy étkezőt, mégpedig magyart. Ami igazán szép lesz, az az, hogy nem fordul vissza azonnal a szerelvény Moraviaként, hanem Ostravából fél óra múlva továbbindul mint Kysuca EC Zsolnára, onnan még aznap Odra EC-ként át Prágába, majd másnap az útvonal ugyanez vissza: Prága-Zsolna-Ostrava-Budapest, legalábbis a legutóbb látott tervek szerint.
Érdekes lesz majd, milyen áron dolgoznak majd WRbumz-n a csehszlovák belföldi viszonylatokban.
Majd ra egy hetre kivancsi leszek, hogy mikent fogja a railjet-economy a kenyelem probat kiallni, amivel nekem EDDIG meg soha semmi gondom nem volt, de kritikat mar sokat hallottam....
BUDAPEST - STUTTGART 9:50 perc pure Genuss (tiszta elvezet) a RJ-n :)
Mar nagyon varom... Ha a BP-STUTTGARTot kibirom rajta, akkro sztem en tobbet nem hiszek a kritikusoknak... De en nyitott vagyok mindenre :)
Na igen ez kissé problémás volt tegnap is. Konkrétan egy szemét kupac közepébe kellett beülnöm, (persze amennyire lehet eltakarítottam) elég nagy paraszt aki így hagyja maga után. De az egész kocsi tele volt mindenféle szeméttel, ekkora utasforgalomnál ez elég problémás, a takarítók egyáltalán nem is jutottak el az én kocsimig. Odafele úton láttam őket többször is. Legalább a WC-vel nem volt gond, pedig gyakorlatilag folyamatosan használták.
Na megvolt a kirándulás a 174-175-ös járatokkal Prágába.
Odafelé első osztályon mentem, a drezdai jeggyel. Próbának jó volt, kényelmes a termes kocsi, nem volt vele problémám. Kicsit régi modell már, de nagyon tágas ülései vannak. Induláskor kb 5en voltunk, egy belföldi utas, a többiek pedig pozsonyig mentek. Volt még egy pár igazi fekete román ...... de ők Istvánteleken szerencsére lepattantak.
Nagyobb utascsere Pozsonyban meg Brono-ban illetve Prágában volt. Az étkezőt kihagytam ilyen áron elvből nem fogasztok ez már túl sok. Kb 20 percet késtünk, amiből ledolgozni már nem tudtunk Prágáig inkább csak nőtt, ide 30 perccel érkeztünk.
A prágai pályaudvar nagyon jó helyen van jó közlekedéssel, illetve ahogy láttam az elővárosi pályaudvar éppen majdnem mellette van, így külsős szemmel szintén elég jó adottságokkal.
Visszafelé pedig tegnap a 175-össel jöttem. A 19EUR-os, csak erre a viszonylatra szóló, internetes jeggyel nem volt probléma mindenhol gond nélkül fogadták. Reménykedtem benne hogy nem lesznek sokan de az Interrailesek jelenleg teljes megszállás alatt tartják Európát. :)
Nagyon sok utas volt végig, Prágában szinte teljes utascsere volt. Ezután nagyobb mozgás Brno-ban volt, egyébként inkább csak leszállók voltak. Pozsonyban szintén nagyon sokan szálltak le, fel jóval kevesebben azok is inkább Érsekújvárra mentek. Itt már nagyon lecsökkent az utasszám a korábbiakhoz képest. A kocsimból végül kb 20 utas szállt le, összességében kb 80-100 utassal érkezett a járat. (legalább a 60%-a interrailes volt ránézésre) Prágába már 20 perc késéssel érkezett a vonat, itt összeszedett további 10-et. Egy a Hungáriából kisorozott (257es számú) magyar termes kocsit is csatoltak a vonat elejére. A késés nem csökkent nagyjából 23 óra körül érkeztünk a Keletibe. Mindennel együtt ez az út ennyiért még így is ajándék.
Ebben egyetértünk, ez nemzetközi kooperáció :) A 175-ös is néha igencsak teli van szeméttel, Prágában persze leszállnak akik telenyomták szeméttel. Viszont az utolsó 2-3 kocsin végigér a takarítóbácsi/néni, legutóbb be is mondták,hogy kérjük adjanak neki helyet, hogy elvihesse a szemetet. Kolinig 2 vagont csinált meg, a 3-ikba nem vágott bele Pardubicéig. Viszont a WC-ket is feltöltötte fogyóeszközökkel. Meg egy sporttáskát telepakolt üres sörösüveggel, gondolom kis kiegészítés.
Amúgy a 344-es Avala is ugyanilyen BP-Prága között. Eleve sokkal lelakottabb mint a Hasek, a WC-ben bármit találni koszon kivül elég nehéz. Néha van víz, az jó.
A hazánkba szobnál belépő Ec 171 mindig koszfészek? Tegnap utaztam rajta........hááát mit ne mondjak- olyan mocsok volt rajta, hogy az már balkáni színvonalat mutatott
Nesebar már megint késik 233 perc késés. lőkösházán 15 óra helyet 18 orakor volt Keletibe 2208 ra van kiirva! Röhej én aug 12 én megyek vele Burgaszba.
Ezt sajnos nem tudom megmondani, a Keletis érkezésből nem lehet érdemi információkra következtetni. Ha időben kimész helyed szerintem lesz. Minél később mész annál kisebb az esély rá.
Változatos a kép, a két szakadtabb cseh kocsi mellett szinte bármi előfordul. :) A Gosa szerencsés eset de szokott lenni termes Bmpz is vagy fülkés Bvmz szerintem amikor ami jut nekik azt teszik bele.