Az az igazság, hogy a Shell nem a rossz kutak közé tartozik, vagy csak nem tudok róla. Mert kopogás lehet a benzintől is akár. De ahogy BTO11 kollega mondta, gyertyát sem árt megnézni. Ha "etanolt" tankolsz, felesben vagy egészen, az nem javasolt:
-nem éri meg
-átalakítás nélkül megesz pár alkatrészt
-hidegben még többet eszik mint alapból, jó időben
-hidegben erősen "hutyutyuzni"(indítózni) kell, hogy beinduljon
Viszont ettől elvileg nem kopoghat a motor. Nem megfelelű oktánszám esetén tud benzintől csörögni, vagy ha nem megfelelő a gyertya hőértéke.
Mielőtt jönne egy igen okos ember, és leugatna, hogy csak hülyeséget beszélünk, szerintem nézesd meg egy szerelővel. Ezért van a topik szerintem, rosszat nem lehet vele tenni, de valakinek ez magas....
Én mint szerelő tanonc mondhatok pár dolgot, hogy mitől lehet, aztán lehet csak valami meg van kopva, és az csörög.
A fogyasztást meg is válaszoltad saját magadnak. Városi használat. Mész 200m-t max 500-at két lámpa között, azaz gyorsítasz-megállsz-gyorsítasz-megállsz. Az erőtlenség, meg a kopogás millió egy dologtól lehet.
Tud valaki segíteni?Miért ekkora a fogyasztása? 2004-es Daewoo Kalos 1.2 van szó, és 11 litert eszik városi használatnál! Ahogy bejött a hideg,az alapjáratom indításkor felugrik 2000-re,majd gázadásra leugrik 500-ra,majdnem le is áll.Rángat egy kicsit és utána megy.A másik probléma,hogy olyan erőtlen az autó és hangosan zúg a motor gáz adáskor.A fogyasztást lemértem és 11 liter a városi fogyasztása jelenleg.A nyári országúti viszont jó,6 l körüli.
Teljesen igazad van, nem állt számdékomban levonni semmilyen következtetést, csak arra szerettem volna fölhívni a márkatársak figyelmét, hogy akinek hasonló korú kalóza van nem árt a hátsó fékpofákat vagy cserélni, vagy ferodoloztatni még ha megfelelőnek tűni a betét akkor is. Üdv és balesetmentes közlekedést!
Üdv! nekem most 9 év után egyszerűen levált az egyik hátsó fékpofáról a ferodol. még szerencse, hogy nem autópályán. ennyit a gyári fékpofa ragasztásáról.....
A méret:175/70 13. Kingstar. Egyébként az ár publikus:40 000Ft. Szerintem baráti,már ha azt nézzük,hogy az új autómra most vettem 4db. felnit 52 000-ért,és akkor még a gumi sehol :-(
Engem az első időkben nagyon "zaklatott" a dolog,hogy,Pl-ul egy fekvő rendőrön áthaladva
nyekergő hangot hallottam,az eleje felől. Ez először kb. 10 000km után jelentkezet. Hosszas utánjárás után kaptam az infót,hogy a műanyag persely gyárilag nem lett ellátva ezzel a bizonyos zsírmegtartó hornyokkal.
Egyébként ami még jellemző,visszatérő hibaként jelentkezett,az a bizonyos alapjárati fordulat fennmaradása,úgy kb 2000-2500 között.
Mindenkit megnyugtatok,hogy a nálam használt kilenc év alatt a szervizben ezzel sem tudtak mit kezdeni.
Volt itt minden. Szoftver frissítéstől kezdve a "hasba akasztós" dumáig-miszerint ennek így kell működnie- minden.
Meg kell tanulni ezzel az alapjárati problémával barátkozni.
Hál Istennek,nálam a sárga lámpa ,mint hiba nem fodult elő.
Egyébként utólag is az a véleményem,hogy soha rosszabb autóm ne legyen!!!!!
Sziasztok.85000km-nél a váltó elkezdett zajossá válni.(Olajat rendszeresen cseréltem..)Először csak 3.-ban volt hangja,aztán 2.-ban is,majd lassan jött a többi is.Szeretném megkérdezni,hogy volt-e valakinek hasonló problémája?Esetleg valaki szedett-e már szét váltót?
Köszönöm szépen a válaszod és a segítséged is. Úgy látom akkor hogy nem cseréltetek én rajta semmit sem a világon, hanem inkább megkenem, jobban mondva megkenetem. Aztán ellesem a technikát, hogy tudjam mit és hogy kell, mert úgy érzem hogy sok alkalommal fog ez a kenceficézés még előfordulni. :-)
A viszkozitásos dolgot tudom, most tanultam. Nem mondtam ,hogy rossz az 5w, csak elég szokott lenni a 10w is, de persze nem akartam beleszólni.
Szerintem valamelyik szilent csinálja, de, hogy melyik passz. Miénk is nyikorog, de van hangosabb zaj, ami jobban zavar....bal első fék porvédő lemez lehet, vagy nem tudom, de kitikkaszt.
Szerintem várj egy kicsit, hát ha ír olyan tulaj, aki kezeli a problémát, talán segíteni fog.
Az olajat a verda kiskönyvéből néztem, ott van egy táblázat ami a vizkozítást taglalja, meg hogy az olajat a hőmérsékletnek megfelelően kell választani. Benne volt az 5W-40 is ezért gondoltam hogy nem veszem a hagyományos 10W-40 olajat. Egy elég drágát vettem, és azt mondták az nagyon jó. Ez a fajta jobban alkalmazkodik a hőmérséklethez.
Szóval akkor azt mondod, hogy gumiszilent lesz. És mit csináljak vele, érdemes kicseréltetni, vagy sem? Most fújkálni fogom szilikonnal hetente