Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A kompresszió problémárol jutott eszembe, amiről Gypsy56 írt hogy, hozzám is hozott ismerős vizitre egy igazi román fajta szemét kaszát, ami melegen nem indul.
Na most én elsőre szimeringre gyanakszom, de mikor felmelegszik, és leállítás után pár perc múlva már nem tudom elindítani az istenért sem, akkor elég könnyedén lehet ráncigálni is, nem úgy mint amikor még hideg a motor.
Tehát előfordulhat hogy melegen már nincs megfelelő kompresszió (kopott henger+dugó+gyűrű) vagy ez a jelenség is lehet a szimering végett csak?
Ha teljesen hidegre visszahül akkor úgy indul ismét mint a többi kínai.
Vagy van még esetleg valami egyéb ötlete valakinek a kukázáson kívül? :-))
Próbáld meg, hogy gyertya ki, egy kupica benzint öntesz a hengerbe. Gyertya vissza, és szivató nélkül, teljes gázon indítod . Ha 2-3 rántásból beindul legalább egy pillanatra, karburátorhiba . Ha jól emlékszem, azt írtad, szikra van . Ha úgyse, akkor esélyed van komolyabb javításra, mert nincs meg a normális kompresszió .
Igen, de egymás után többször felpörgette magát majd visszaállt alapjáratra. Ha a bovdennel lenne gond elvileg ugyan azon sebbességnél maradna vagy csak nagyon lassan állna vissza az alapjáratára szerintem. Én a benzinszűrő elhasználtságára tippelek inkább. Még ezen a héten megpróbálok venni egy újat és kiderül. Nézegettem neten, de sehol nem találtam árat róla. Nem tudjátok mennyi kb egy benzinszűrő ami jó a solomba?
A másik, amit meg kell nézned az a takcsapda tanksapka szellőztetője, ha eldugul vákum lesz és nem bírja felszívni a benzint. Tűvel meg kell böködni a lukat, majd orálisan ellenőrizni, hogy átengedi-e a levegőt.
Ja értem köszi a segitséget! Én nem értek hozzá. Csak megszoktam nézni, hogy nincs e rajta szennyeződés stb és amikor nem találtam rajta elkönyveltem, hogy az jó. :)
Sziasztok. Ha tudnátok pár tanácsot adni azt megköszönném. Solo 154-es fükaszám van. Ma volt egy hirtelen jött maszkeom vele, de szerintem idén az utolsó is. :) Ez a hiba már régebben is előjött amikor pár hétig nem használtam, de pár perc alatt megoldódott, de ma végig csinálta. Indításával semmi baj pöcre indult majd kb 5 perc után egyszer csak visszafulladt arra a szintre, hogy éppen hogy meg nem ált majd kb 1mp után visszatért a motor fordulatszáma arra a pontra ahol a gázkart húztam. Ilyeneket elég gyakran kb 2-3 percenként csinált, de a köztes időben tökéletesen működött majd a 4. tanknál teljesen meghülyült egyik pillanatban teljes gázon pörgött majd pár pm múlva visszaállt alapjáratra pedig a gázhoz hozzá sem nyúltam. Azonnal leállítottam, miután hazaért vele beindítottam és tökéletes működött! Kb 10 percig pöcögtetem neki a gázt majd alapjáraton hagytam hogy duruzsoljon, de a hiba nem jött elő. Természetesen lég és benzinszűrőre mindig figyeltem azzal gond nem lehet. Ötletek?