(a konkret esettel szerencsere még soha nem volt dolgom, tehat biztos igazad van, de :-) )
TIS... remelem nem olyan mint az EPC. Kellett nekem mar olyan alkatresz C Corsaba, ami nincs az opel EPC-jeben... egyik C Corsahoz sem hozza, de mindegyikbe bele van epitve... Meghozza a az a kozosito lemezdarab a kezifekboden vegen (amivel osszeakasztod a hosszu bowdent, azzal a roviddel ami bemegy a dobba)
(együtt neztük a csergoenel az alkatreszes emberrel az EPC-ben alvazszam alapjan, majd lementunk egy CorsaC-hez a muhelybe. majd miutan meglett a cikkszam visszakereste es hozta Zafirahoz, G astrahoz, de C corsa egyik tipusahoz sem :-) )
2, Fiat ePer: vettem egy baloldali hutotartobakot/konzol. kepen jol volt, leirasban jol volt. Csak eppen a cikkszam volt a jobb es baloldal felcserelve :-) ott is neztük alaposan a hegyalja-ban az ePret :-)
(3, az hogy a bardinal megadott cikkszamra szinte napi szinten mas alkatreszt kapsz, azt mar nem is emlitem. van hogy a dobozban van mas, de van hogy csak a rossz dobozon vagy a vonalkod... de ez mar nagyon mas teszta)
miota lattam, hogy a z12xe bosch me1.5.5 vezelo egyetlen testelese a motorvezerlo hazara csavarozott kabel, azota en mar semmiben nem hiszek. (trafot szerencsere kozelrol meg nem kellett neznem)
"Egyszer még az egyik henger is leállt, aztán következő indításnál ment megint."
ha tul sok egeskimaradas van egy adott idon belul (tehat sikertelen es sikeres munkautemek szama tullep egy szintet), akkor lekapcoslja az adott henger befecskendezeset a motorvezerlo (hogy ne keruljon tul sok elegetlen uzem a katalizatorba). majd kovetkezo inditasnal ujbol megy.
"Kicseréltük a gyertyákat, a 3as hengernél lévő tök fekete volt. A gyertyacsere után 1 hétig jó volt, aztán megint rendetlenkedett,"
valoszunleg 1 het kellett neki, hogy ujbol olyan szep fekete legyen :-)
egeskimaradas. csak a forditas rossz... mivel nem tudja diagolni. hogy miert nem eg... tehat lehet gyujtasoldali, keverekkepzesi vagy mechanikai (kompreszio) hiba.
A márkaszervizben visszahőköltek a bedöglött motorú, cserébe vészesen vijjogó és a tetejét fenyegetően nyitogató, beteg Astra kabrió láttán. Hozzám került. Tovább »
Örülök neki ha pontosítunk. Akkor mi volt az a csatlakozó amiről én beszéltem? Ez a trafót leszorító csavarok közül a jobb szélsőhöz csatlakozott (illetve sztem nem csatlakozott rendesen mert nagyon koszos volt). Mi ez pontosan és milyen hibát okozhat ha ezen nem megy jel, vagy csak néha? Ha babonás lennék lekopognám, de azóta sem volt gyújtáshiba. Vagy te mire tippelnél, mitől szórakozott a gyújtás? Ha rossz valamelyik trafó akkor az mindig rossz és állandóan kéne jelentkeznie a problémának nem? Amúgy a 3 as hengernél jelzett gyújtáshibát legutóbb.
Vásároltam egy 1989-es évjáratu Opel kadettot, főtengely csapágyas motorral.
Hegerürtartalma 1297 cc és Teljesítménye 44 kW
Itt a helyi bontóban van egy ugyanilyen kinézetű kadett ami 1986-os évjárat köbcentire
megegyezik azaz 1297 cc de 55 kW-os, és még karburátoros.
Tudja-e valaki, hogy ez az 1986-os motor egy az egyben beletehető-e a 1989-es kadettba? továbbá hogy ha szívósort átrakom rá a 89-es ről akkor megfelelően fog-e működni? Csinált-e már valaki ilyent, egyáltalán kivitelezhető-e?
Hú hát akkor remélem megúsztam ennyivel. Azóta szerencsére minden oké vele, kíváncsi leszek így is marad-e. Azért tanulságos dolog az ilyesmi, mert szerintem szervizben elsőre cserélték volna a trafót. Aztán gondolom a szutykos érintkező miatt ugyanúgy járt volna az új is.
A véleményetekre lennék kíváncsi. Van egy 2003-as G Astrám (Z14XE). Pár hete rendetlenkedett a gyújtás. Egyszer még az egyik henger is leállt, aztán következő indításnál ment megint. Kicseréltük a gyertyákat, a 3as hengernél lévő tök fekete volt. A gyertyacsere után 1 hétig jó volt, aztán megint rendetlenkedett, hibalámpa is villogott egyszer-kétszer, aztán megint semmi. Hibakód kiolvasás szerint: gyújtáshiba. Ezt kétszer is megcsinálta, de hibakód törlése után megint jó volt. Aztán kb 1 hete megtisztítottam a gyújtótrafó jobb oldalán lévő csatlakozót, úgy tudom ez egy jeladó, vagy testelés vagy hasonló. A trafót leszorító csavarhoz csatlakozik. Ez elég koszos volt, elég esélyes hogy emiatt rendetlenkedett. Megcsiszolgattam és szép tiszta lett, így már biztosan érinkezik. Azóta egyébként megint minden okés. A kérdésem az lenne hogy szerintetek lehet-e a koszos, korrodált csatlakozófelülettől az ilyen hiba. Mert arra gondolok, hogy ha a trafó rossz lenne, akkor az nem ilyen esetlegesen fordulna elő, ha pedig a motornak lenne baja akkor az megintcsak állandóan jelenzkezne nem csak időszakosan.
Egyébként még azt is észrevettem, hogy mielőtt megtisztítottam azt a csatlakozót, több víz csöpögött a kipufogóból, most pedig alig nedves a vége. Szerintetek?
Z16XE. A "szak"szerviz szerint csak a gyári jó bele, minden más rossz, vagy mégrosszabb és tönkremegy pár nap alatt (?). Szerintük a katalizátor elötti szonda rossz. A kérdésem, hogy van-e olyan olcsóbb, mint amit ők akarnak rám sózni, de nem kell barkácsolni a csatlakozóját?
szia kitudsegiteni ? vagy szerviz jön ,F Asztra C16NZ alapjáratom néha felpörög cseréltetek alapjárati motort gyujtokábelt gyertnákat motor nem eszi az olajat 93 évjárat köszönetel( hanzi ).
A GM (Opel) nem gyártja ezt az alkatrész. A GM értékesítési hálózatában (márkaszerviz) kapható GM feliratos alkatrészt is valamelyik gyári beszállító gyártotta. Az egyik ilyen a Bosch. (Hans-Pries, Magnet Marelli, NGK, VDO, Pierburg)
Ha elárulod, milyen motor van az autóban, megmondom az alkatrész cikkszámát. Lehetőségek: X16SZR, X16XEL, Z16SE, Z16XE, Z16XEP.