Régi turbó nélküli szívó dízelek némelyike elment szalonnával is, persze valami adalék kellett hozzá, meg gyakran kellett kormolni... De aki ilyet használt annak nem volt gond pár havonta szétszedni a motort kitakarítani...
Ha jól emlékszem a BSM-en (motortéri biztosítéktábla) keresztül kap áramot a mosómotor. Ott szokott csatlakozó probléma is lenni, de a benne levő relé is vacakolhat. Multiméteres mérés után érdemes próbalámpával terheléses vizsgálatot is végezni elektromos mérések során, úgy jól kideríthetőek a kontakthibából vagy korrózióból eredő hasonló jellegű hibák. (hogy kevés az áram, miközben a feszültség meg megvan)
Az elektromos áramkörről 100% biztosat meg csak kapcsolási rajz alapján lehet mondani, ahhoz meg kell az alvázszám. Én is csak emlékezetből írtam valamit, talán jót is, de a tévedés jogát fenntartom. :-D
Régebben hordta el tőlünk a fáradtolajat egy emberke. Egy régi szívódieselbe töltötte szűrés után mindenféle keverés nélkül. (télen gondolom valami azért kellett bele még) Állítólag kb. 50e km-t tud vele így menni, majd kuka a motor, amit akkoriban bontva kb. 35e ft-ért kapott bele. Kicserélte és ment tovább.
Természetesen a HDi-k erre teljesen alkalmatlanok, ugyanúgy, ahogy az étolajos üzemeltetésre is.
Egy ismerősöm vett egy 2002-es 307 SW-t, és próbálok neki segíteni. Van néhány anomália a központizár körül, amire nem sikerült még rájönni, de a másik hiba talán érdekesebb, és lehet, hogy összefügg a kettő. Az ablakmosó nem akar működni. A kar meghúzására beindul a törlés. Mivel nem zúg a szivattyú, annak hibájára gondoltunk, de külső tápról megy, és másik motorral sem jó. Biztosíték (14) rendben, és multiméterrel mérve megjelenik a 12V. Magyarul nem bírja az áramfelvételt valami. Mi lehet ilyenkor a gond? Honnan kapja a motor a villanyt? Közvetlenül a BSI-ből? Nem lehet, hogy valami testelés rossz ilyenkor? Nincs erre valami típushiba? Több órás keresés után sem sikerült hasonló hibaleírásra találnom a neten. Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg. Köszönöm.
Megint lemaradt valami. Egy kérdés. Van olyan márka, típus ami esetleg nagyobb eséllyel tűrné ezt a "megaláztatást"? Hátha direkt emiatt vesz valami "roncsot". Én még azt is kinézem belőle. Köszi.
Ő azzal próbálja meggyőzni magát, hogy majd szűri többszörösen. Én annyit mondtam még neki, hogy még akkor sem lennék ilyen magabiztos ha közvetlen tartály kocsiból tankolnék, mert attól még lehet hogy azt az üzemanyagot más célra szánták és hiaba, de Go és Go között is lehet nagy különbség attól hogy ugyanaz a "csomagolás" :/
Igen. Komoly volt a kérdés. Remélem ha ezek a válaszok elegek lesznek a meggyőzéséhez.
Az első generációs 90 lovas 8 szelepes HDI-k legalább annyira érzékenyek a gázolaj minőségére, mint a közös nyomócsövesek általában.
A mese onnan ered, hogy a hagyományos legelső turbódieselek valóban elmehettek sütőolajjal is, megfelelő átalakítás után.... valameddig.
A HDI csak addig fog vele menni, míg a tankból szerencsés esetben csak a szűrőig, szerencsétlen esetben a nagynyomású pumpáig még rosszabb, ha az adagoló fúvókákig eljut a szaros olaj.
Nagyjából ösze lehet hozni vele egy gazdasági totálkárt.
Ha a tiszta (!) kannában rendes üzemanyagtöltő állomáson vett szabványos üzemanyag van, akkor persze teljesen mindegy, mehet a tankba.
Arra figyeljen a haverod, hogy a kutakon vásárolható üzemanyag nem tárolható a végtelenségig annak bioadalék tartalma miatt. Maximum 6 hónap! Továbbá figyelni kell, hogy nyáron más az összetételem, mint télen. Kb októbertől adják a téli adalékú üzemanyagot. A nyári üzemanyag nagy hidegben megdermed, a kocsi nem fog indulni vele!
Canbus-os autóba lehet szerelni nem canbus-os riasztót. A canbus egy adatkommunikációs protokoll.
A canbus-os riasztóknak csak annyi többlet tudása van, ami egyben a gyengeségük. A canbus riasztók a működésük során a canbus rendszer kommunikácóját figyelik, esetenként azon keresztül avatkoznak be.
Ebből eredően a szervizcsatlakozón keresztül megfelelő felkészültséggel szabotálhatók, értsd: egyszerűen, nagyobb roncsolás nélkül hatástalaníthatók. És még drágábbak is.
A hagyományos riasztók nem csatlakoznak az adatkommunikációhoz. A perifériákról közvetlenül veszik le a vezérlőjeleket, vagy azokat szakítják meg. Mivel a canbus-os autókban is rendelkezésre állnak ezek a vezérlések, ezért minden további nélkül telepíthetők.
Ha azonban ennyire hiányosak a tárgyban az ismereteid, akkor ne kezdjél hozzá, bízd szakemberre!
Ha április elsején olvasom, röhögök. Azért írok választ, hátha tényleg komoly volt a kérdés: attól függ, mi van a kannában. Mert a break kifejezetten nem szereti a sülthal szagú kannás olajat, bár a rántotthusiét sem kifejezetten. Viszont ha mondjuk OMV extra dízel van a kannában, nos, azzal egész jól elszalad épp úgy, mint például az SW, vagy a cabrio. Fura, de ez van😉 Amit hallhattál, hogy a FAP-os kocsik küllemre tekintet nélkül nem szeretik a nem tele tankolást, mert minden tankolás érzékelésnél adagolják a trutyit és pár literes tankoláskor ez nem biztos, hogy jó, sőt, biztos nem, mert azt hiszi a rendszer, hogy az előírásnak és francia fizetésnek megfelelően mindenki tele rakja a puttonyt. Hát ennyi. Szerintem🍻
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy canbus-os autóba hogyan lehet utólag beszerelni nem canbus-os perfériát? Konkrétan:van egy normál autóriasztóm saját távirányítós. Hogyan lehetne azt beszerelni egy canbus-os autóba.? Gondolom kell hozzá valamilyen adapter. Ezt homemade elő lehet állítani? Esetleg kalcsolási rajz? Mi történik akkor, ha egy canbus-os autóba úgy szerelnék be egy riasztót, mint egy normál autóba? Válaszokat köszi előre is.
307 break 2.0 hdi 2004 siemens, valóban érzékeny az üzemanyag minőségre? Egyik haverom mindenáron kan nás üzemanyaggal akar járni. Van esélye, vagy jól teszem ha lebeszélem erről?
Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S200/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s200-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.
...milyen motorról van szó ...? lényeges kérdés ... a másik hogy fotón nem látható szervószivattyú ...miből gondolod hogy ez a te mototorodat ábrázolja ...?
A Bárdi oldalán lehet alvázszám szerint keresni ..ez alapján biztosan megtalálható a megfelelő alkatrész ...
Sziasztok! hosszbordás szíjat vennék a 2001-es 307-esemhez s nem tudom milyen legyen? Abban biztos vagyok hogy van benne klíma, elvileg szervó is mert alapjárat nélkül nehezebb a kormány. A bal oldalán a motornak van három laposszíj tárcsa (főtengely,generátor,klíma) és két görgő, az egyik a feszítő. a másikról nem tudom,hogy csak vezetőgörgő vagy valami funkciója is van? ez a görgő a laposszíj hátoldalával érintkezik. A szervószivattyú a motor melyik oldalán található,már ha van?
így néz ki a szíj. A generátor és a klíma közti görgő a kérdéses.
A sérült kulcs nem ad ki jelet szerintem. A másik kulcsokat meg kalibráltad a kiszolgáló egységgel? Az nem olyan 1xű művelet,meg ahogy Zoli írta a kínai nem bizti,h műxik.Helyileg merre vagy?
Meg lehet forrasztani,én már csináltam.Persze finoman,erre alkalmas pill.forrasztó és anyag.Javaslom ha szétszeded a kapcsoló végét,zárd be az ajtókat.Így csak belül kell keresned ha elpattan valami :))))
Na és mit láttál? Megoldódott a probléma?A fehéres füst a motor felől a kuplungház felől jött.Milyen szaga volt? Égett olajszag,kuplung szag,kenőszír szag ?
D.jocov jól mondta-írta :) Kuplung pedál lényegesen könnyeb volt benyomni? Mert akkor nem emel ki.Levegős a m.henger-rendszer.