Tippek és tanácsok a Jáva, Szumátra, Kalimantan (indonéz Borneó), Sulawesi (Celebesz), Nusa Tenggara (Kis Szunda-szk), Maluku és Pápua (indonéz Új-Guinea) iránt érdeklődők számára. Mivel a csak Balira utazóknak már van egy régóta pezsgő téma, arról inkább oda érdemes írni!
Miért, a hátizsák és az autóbérlés kizárja egymást? ;o) Természetesen ez alatt nem az aranyáron dolgozó nemzetközi kölcsönzőket értem, hanem a kis helyi bizniszeket, akiknél napi pár ezer Ft-ért lehet bérelni valami roncsot, amit a lestrapált helyi utakon, ráadásul fordított kormánnyal és közlekedéssel igazi élmény vezetni. Ez nekem abszolút belefér a hátizsákos stílusba ;o)
Mondjuk a "buli" kedvéért egy ilyen buszozás sem lehet rossz :-) :-)
(már volt szerencsém un. gyűjtő taxi/busz szerüségben utazni... én spec halálra rötyögtem magam, ezerrel szólt a zene, az emberkék a nyitott ajtóban lógtak kifelé , mert nem fértek be, a végén egy nagy négus ölében találtam magam....ha pedig le akartál szállni, akkor csak verned kellett a busz tetejét :-) :-) )
En ezert igyekszem mindenkinek szemelyre szabott tanacsokat adni, nem abbol kiindulni, en magam mit elveznek, meg hogy csinalnam. Ezert ajanlottam pl nektek a repulo+taxi kombinaciot, mig Zs-eknek a vonat+buszt. Oket ui. hatizsakosoknak kepzeltem el... erre egyszer csak eloall a 4 napos autoberlessel! :-)
Valszleg szakadt, regi busz lesz, meg jo ha legkondival, de ugye csak 2 ora az ut Proboig es ezek tenyleg surun jarnak es kb 20.000 rp-ba kerulnek fejenkent.
Probobol CL-be viszont 5-en mar tenyleg beruhazhattok egy berelt fuvarba, mert onnan csak kisbuszok jarnak, ritkabban. Hatizsakosoknak oke, de irasaidbol megitelve nektek kevesbe.
Simam belefer (kora!) delutani indulassal is, hiszen a vizeses CL-tol talan csak masfel orara van. Viszont a parkolotol meg setalni kell hozza kb fel orat, es a vegere garantaltan vizesek lesztek (vigyetek ernyot vagy esokabatot!) ezert inkabb meg napsutesben elvezheto.
Pontosan, az ar alku kerdese. Mivel a Bromo korul eleg magasak az arak, tenyleg csak tippelni tudnek, de szerintem 500.000 eleg kene hogy legyen ra.
Ez igy meg mindig nyilvan olcsobb, mint az aranyaras autoberles! ;-)
Mivel már többen is mondtátok, hogy esetlegesen busszal le lehet menni Surabaya-ból Probolinggo-ba érdeklődnék, hogy az ottani tömegközlekedést hogyan kell elképzelni??? Milyenek ezek a buszok stb.
WL: látom jártál Mexico-ban, na ott mi mentünk ADO-val ( sőt éjszaka is aludtunk rajta). Nem kell az a szinvonal, csak azt mondjátok el, hogy mire számítson az ember, ha esetleg buszozik?
Natessék, lecke feladva, most már semmiképpen sem szeretném kihagyni ezt sem. Esetleg van vmi kb tipped hogy mennyi lehet árban egy ilyen CL - Madikarapura - Probo móka? Persze tudom, amennyiért meg tudunk alkudni, de mi lehet erre reális?Illetve ha csak délután indulunk, akkor még belefér, vagy ehhez akkor korábbi indulás szükséges?
Azért erre a listára igazán kíváncsi lennék, már csak úgy érdekességképpen is ;o)
Nah ez az, hogy nem igazán találtam, csak a klasszik sofőrös megoldást, vagy a szokásos nemzetközi kölcsönzőket, aranyárban. Asszem ez a megoldás felejtős, a másik szimpatikusabb.
Megnevezhettem volna, ha valaki rakerdez, de akkor nem valtott ki nagy erdeklodest, pedig tenyleg szuper hely.
Jaja, ugye sokan irtuk mar, hogy ez nem igazan egy egy uton kipipalhato orszag. :-) Regebben tolem is kerdezgettek joparszor, hogy "Miert ugyanoda mesz megint?", mire csak azt tudtam mondani, hogy dehogy megyek (csak) ugyanoda! Meg a mai napig is van boseges listam olyan indoneziai helyekrol ahova regota szeretnek eljutni, de meg nem kerult sor rajuk.
Nem a Probolinggo fele vezeto uton van, hanem egy Surabaya fele vezeto rovidebb utrol agazik le.
Nyilvan lehet talalni valami jarmuvet CL-ban ami odavinne (ott van pl a sok dzsip amiket szinte csak a reggeli turakon hasznalnak), es utana vagy egeszen Probolinggoba vagy csak a foutra ahol siman leinthettek egy buszt oda.
Proboban mellesleg ugyis jobb a szallashelyzet mint CL-ban, es onnan masnap akkor tenyleg eleg kenyelmesen mehetnetek Bondowoson at egeszen Ijenig.
Igen, emlékeztem a képekre, de ha jól emlékszem akkor nem volt megnevezve, most hogy utána néztem és láttam a képeket ugrott be hogy itt te voltál. De akkor valamiért elsiklottam felette.
Mondtam hogy ha pontosan ugyanazon az útvonalon mennék még egyszer akkor is ki lehetne tölteni az időt látnivalókkal.
És ha a bromoi nap délutánján lenne, vissza Probolinggo felé, és így már akkor ott is aludva, az hogy lenne kivitelezhető? CL-ban tudunk találni valamit ami odavisz? Meg utána tovább Probolinggoba? Mert tömközzel akkor gondolom onnan sem működik.
Igen, kb annyi, úgy hogy az első nap vmikor délután tudnánk átvenni Surabayában. Ezek szerint ez ennyire drága dolog arrafelé? Még sofőr nélkül is? Balin nem volt egy nagy pénz, arra emlékszem, bár ott sem volt könnyű sofőr nélkül találni, látszott hogy nem ez a megszokott dolog arrafelé sem.
Ez tényleg aranyárban van. 2 Millpengő körüli árra emlékszem Yogjakartából, minibusszal, 1 éjj szállással, dzsip túrával 3 főre. Igaz ezt Yogjában és nem neten keresztül, Európából kérdeztük. Végül nem hoztuk ki lényegesen olcsóbbra a túrát a helyi-, magánszervezéssel sem, csak hosszabbra egy fél nappal, de nem emlékszem a pízekre sajna.
Tenyleg nem jellemzo, de ha ragaszkodsz hozza, akkor Surabayaban biztos tudnatok berelni. Na, ez gondolom mindjart jol meg is dragitana az utatokat! Hiszen ha jol szamolom 4D/3N lenne. Esetleg a teljes bromoi napotok delutanjan is elvitethetnetek magatokat oda, es akkor nem kell tobb napra berelmi.
Viszont a Bromo után nekünk az Ijen a következő, és utána onnan vissza Surabaya. A motor pedig azért nem játszik, mert ugye cuccokkal leszünk. Meg ugye az időszűke, megnézzük az Ijent, és még aznap estére Surabayaban kellene lennünk. Viszont ha autót lehetne bérelni esetleg vhol...? Ez mennyire működőképes megoldás? Már persze sofőr nélkül, mert ha már, akkor én vezetek ;o) Nem lenne teljesen új, Balin is így csináltuk, nem volt semmi gond. Vagy az ilyesmi azon a vidéken egyáltalán nincs szokásban?
Sokkal jobban illik helyileg Bromo es Surabaya koze.
Nem teljesen eselytelen, de egy eleg eldugott helyen van es gozom sincs, tomegkozlekedessel hogyan mukodne. Legalabb egy motor jol jonne hozza, akar magatok vezetitek, akar ojek (motor taxi). Esetleg stoppal is mukodhet, plane hetvegen amikor indonezek mennek oda jo sokan kocsival.