Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát nem fényképeztem, nem gondoltam hogy érdekel valakit is.
Na de akkor elmondom. Ez ugye szétszedhetős szárú, középen oldható a csatlakozás.
Az alsó részről lekellett vegyem a szöghajtást, először a nagyobbik imbusz kulccsal kihajtottam a szöghajtásból a biztosító csavart, ez biztosítja a szárat a szöghajtásból a kicsúszástól. majd van két szorítócsavar alul és felül. Ezekhez a kissebb imbuszkulcs való. Meglazítottam a felsőt, az alsó egyúttal a szórásvédő tartójának egyik csavarja is a másik végén hatlapfejű anya van ezért ellenkell fogni egy 8-as kulccsal hogy ne tudjon elforogni, majd azt is meglazítom.
Ezután a szöghajtás egyszerűen lehúzható, de óvatosan mert egyben van a szórásvédő tartójával nem érdemes leszerelni róla, esetleg meglehet lazítani a szorásvédő tartójának a szorítócsavarjait is amik a száron lévő műanyag hüvelyen vannak.
Ezután az acélrúd alul kihúzható a szárból. Lekenjük finoman diszkréten de azért egyenletesen zsírral, majd szépen lassan visszatoljuk a szárba esetleg közben kicsit forgatgatjuk mikor már benne van. Majd óvatosan behelyezzük a szárat a szórásvédő tartójának műanyaghüvehyébe a szár alsóvégét majd továbbtoljuk a szöghatjásba, ekkor nézzük a szöghajtás biztosító csavarjának lukját hogy mikor kerül egy állásba vele a száron lévő menetes furat. Ekkor finoman elkezdjük becsavarni a biztosító csavart, amelynek szépen bekell mennie jelentős szorulás, akadás nélkül ezért fontos hogy a szár menetes furata pontosan egy állásban legyen a szőghajtáséval. Ezután a szöghajtás szorító csavarjait meghúzzúk az acéltengelyt a szár felső végen beigazítjuk, visszacsusztattjuk a szöghatjásba. Ekkor hajtására forog a damilfej lenn. Ekkor végeztünk az alsószárral.
A felsőszárnál, az összekötő egységet kell levenni, ennek egy biztosító csavarja van azt kell kitekerni, meg egy szorítóanyája azt lelazítani, lejön az egység, az acéltengely (rúd) ütögetésre kijön a szárból, ezt is bezsírozzuk, visszatesszük. visszaszereljük az összekötő egységet itt is ügyelünk a biztosító anya lukaira a száron és az egységen hogy pontosan egybevágjanak. Ha ez kész, meghúztuk a csavarokat határozottan de érzéssel,
akkor összecsatlakoztatjuk a két szárat és kész vagyunk.
Az egybeszárasoknál gondolom alul lekell szerelni a szöghajtást, majd kijön a hajtórúd egyben. Azt is bekenni, visszatolni, szöghatjást visszarak és kész. Gondolom én,
nekem van mindkettő . FS 36 Stihl és Demon RQX520 bátran mondthatom a Demon sokkal erősebb. azt ,hogy mennyit bír majd a demon, nem tudom megmondani hiszen új .
Olvasva az itteni okosságokat, ma délután széjjel kaptam az átkos Atika kínai kaszám szárát, és megkentem a két acélrúdat Mol Liton2-es kenőzsírral, majd szépen összeraktam.
Igaz még csak 8-9 óra van benne, de legjobb a megelőzés. :-))
Jóval erősebb az a kínai gép,hiszen sokkal nagyobb köbcentis,de hogy nem kéne a 128R helyett az biztos.Nehéz batár lomha nem pörög és a köbcentijéhez képest hurka a teljesítménye.
A 128 r 6-800 üzemórára van tervezve.Nem tudom a kinai mennyit megy el,de vannak sejtéseim.....:-))))
Őőő úgy kb. talán igen, mert ha megmakkanni készülne, eladom féláron(mert megveszik úgy is), és veszek egy újat, így fillérekért használtam pár évet. :-)
A köztes időt meg valahogy csak kihúzom az FS 200-al. :-D
De ha az a kis pöcs szúnyog levág akkora és annyi gizgazt meg némi bozótot mint ez vágott és fog vágni, akkor szerintem abból sem marad semmi, cirka 2-3 éven belül. :-)
Persze ez csak az én véleményem, és ezzel nem azt mondom hogy, más is bepróbálkozzon mindenáron a kelet kincseivel. :-)
Nekem ez a széria bejött, és kellemessen csalódtam benne.
Nekem van mindkettő és én is ugyanezt tudom mondani.De azért a 128R nagyon gyengécske kaszálásra.Szegélyezni,árokpartot vágni,nem túl nagy területre tökéletes.A hajtása bowdenes,az ütőkés felejtős.
Sokkal kezesebb,sokkal használhatóbb gép mint az istenített sparta 25,és sokkal könnyebb is.Próbáltam azt is,nagyon böszme egy szerkezet volt ehhez képest,egyszerűen nem tudtam úgy használni,hogy kényelmes legyen.Talán annyiban jobb egyedül,hogy merev tengelyes.