Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2004.12.09 0 0 577
Foleg ha meglesz majd az M0 egeszen az M3-ig.
Előzmény: elemes2 (576)
elemes2 Creative Commons License 2004.12.09 0 0 576
Igen, ez volt az.

Az ut ketsavos, de a felette atvezeto feluljarok alatt elfer meg ket sav.
A forgalom viszont nagyon kicsi volt, nem tudom mifele novekedesre lehet itt szamitani, talan a szlovakaia Pozsony-Kassa tranzit helyezodhet at a magyarorszagi M1-M3 autopalyakra, megis csak sik terep.
Előzmény: RadiX (574)
elemes2 Creative Commons License 2004.12.09 0 0 575
Radics

a Hidasnemeti kornyeken zajlo utepites (mar emgvan az elkerulo szakasz?) mellett.

En mar nyar elejen is az elkerulo uton autoztam. Egeszen jol sikerult, kulonosen az lopta be magat a szivembe, hogy nem kell egy rovid szakaszon negyszer is vasuti atjaron athaladni.
Előzmény: RadiX (573)
RadiX Creative Commons License 2004.12.09 0 0 574
meg is talaltam a www.kozut.hu-n:

2001. novemberében átadásra került a 3. sz. főút Novajidrány elkerülő szakasz, mellyel két szintbeni vasúti keresztezés kiváltása is megoldódott. A megépült elkerülő út hossza 2811,86 m. Összköltsége 897,3 mFt.

2003. évben befejeződött a 3. sz. főút Hidasnémeti-Tornyosnémeti elkerülő szakasz építése a 238+900-246+525 km szelvények között. Az elkerülő szakasz nyomvonalán három helyen épült külön szintű átvezetést szolgáló műtárgy, a tervezési szakasz végén pedig szintbeli csomópont került kialakításra az országhatár, Tornyosnémeti, Hidasnémeti és Hernádszurdok irányába haladó közúti forgalom elvezetésének biztosítására. Az elkerülő szakasz hossza 6,625 m. Teljes bek. költsége 2.820,3 mFt.

2004. április 26-án került átadásra a 3. sz. főút Garadna elkerülő szakasz építése a 230+750-233+780 km sz. között.
Teljes költsége 1.937,8 mFt. A megépített elkerülő útszakasz hossza 3030 m. Nyomvonalán egy felüljáró, egy aluljáró, a Garadna-patakot keresztező híd és egy körforgalmú csomópont építése valósult meg. Mindhárom elkerülő szakasz lakott területen kívül halad és alkalmas arra, hogy távlatban a Miskolc-Kassa gyorsforgalmú hálózat része legyen.

A Hernadszurdok tersegeben folyo munkak (ott a meglevo elkerulo szakasz alatt a domboldalban latszik epulni uj nyomvonal tobb kilometeren at) pedig ezzel lehetnek kapcsolatban:

3.sz. és 35.sz. főutak 11,5 tonnára történő megerősítése
A munka az ISPA pályázat keretében kerül megvalósításra, felelőse az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság. A kivitelező kiválasztása megtörtént, a munkát az IS-VIADOM Konzorcium nyerte el. Befejezési határidő: 2005.vége
Előzmény: RadiX (573)
RadiX Creative Commons License 2004.12.09 0 0 573
A hetvegen volt alkalmam kiprobalni az M30-as utat, eleg jo minosegu lett, bar azt nem ertem, az utolso par kilometert miert nem autopalyakent tablaztak ki.

Valamint a 3-as ut Miskolc utani szakaszain is jartam, ahol Garadna es Novajidrany elkerulo szakasza jelentettek kellemes meglepetesest, a Hidasnemeti kornyeken zajlo utepites (mar emgvan az elkerulo szakasz?) mellett.
elemes2 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 572
a hetvegen megint megyek lengyelorszagba, abba a varoskaba, ahol ez a fura utburkolat volt, es le fogom fenykepezni.
Előzmény: elemes2 (569)
elemes2 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 571
Kozben elkeszult a viacolor ala tervezett CKT utlap, az atlagos vastagsaga azonban csak 10 cm lett, nem 15. abban bizom, hogy az evtizedek ota tomoritett es sok reteg kulonbozo kaviccsal suritett uttest nem fog megsullyedni.

ami viszont nagyon-nagyon elszomorit, hogy hiaba vegeztunk a betonozassal delutan 4-re, a megigert kis uthenger nem jott.... es a CKT beton tomorites nelkul nem er semmit.

igy aztan egy kombi szemelyautoba bepakoltam vagy 500 kilo betont (konkretan 3.5 m2 viacolort), az auto masfel tonnas onsulyaval egyutt ez mar 2 tonna, es ezzel jarkaltam fel-ala vagy feloran keresztul. az uttest kozepen egy tizcentis csik kimaradt, azt kezi dongolovel tomoritettem... abban bizom, hogy ez a "hengerles" es a beton elteriteset napkozben kb ket oran at vegzo kis "bobcat" homlokrakodo harom tonnas onsulya osszesen elegge betomoritette a betont ahhoz, hogy a szilardsaga elegendo legyen.
Fricy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 570

Az alapozás és a vízelvezetés. A pesti buszmegállók azért mentek tönkre, mert nem oldották meg ezt az igen fontos kérdést!

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (567)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.15 0 0 569
jobb lett volna lefotozni, mert ennel bonyolultabb a helyzet. egy viszonylag szeles utcat alakitottak at nagyreszt setaloutcava, egy keskeny reszen (az ossz szelesseg 1/3-an) maradt autoforgalom, es ott vannak ezek a gombolyu kovek. a mentoauto, gondolom, a gyalogosoknak fenntartott 10 meteres reszen fog kozlekedni (ami, megjegyzem, 10x10 cm-es nezte alaku terkovekkel van burkolva).
Előzmény: mzdude (568)
mzdude Creative Commons License 2004.11.15 0 0 568
Ez első ránézésre jó poén, de gondolj bele, a rendőr/mentő/tűzoltó is lépésben menjen?
Előzmény: elemes2 (567)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.15 0 0 567
kifejezetten mellekutcakrol volt szo, Ostrolęka ha nem keverem egy masik hirrel.
 
a "viacolor" teherbirasat szerintem az alapozas hatarozza meg. tegnap az egyik szomszed azt mondja, hogy ha 15 centis CKT alapot csinalunk, elbirja majd a mixerkocsit is. attol tartok, hazabeszel (nemreg kezdte az epitkezest)...
 
ugyancsak lengyelorszagban egy Będzin nevu varosban a sebessegkorlatozast ugy oldottak meg, hogy az utat 20-30-40 centis gombolyu kovekbol raktak ki (magastatrai patakmedrekben lathattok ilyen koveket), a reseket valami bazaltorlemennyel megtoltve (vagy hasoolyasmi, mint a szenpor), ez aztan ugy raz, hogy csak lepesben mennek rajta az autok :-)
Előzmény: RadiX (566)
RadiX Creative Commons License 2004.11.15 0 0 566
szerintem olyan mellekutcakban, ahol csak szemelyautok jarnak, jo lehet, de a buszok, teherautok azt is szetnyomjak. mostanaban Pesten vegzett utfelujitasoknal tobb helyen is (Zuglo, Egressy-Vezer sarok; Jozsefvaros, Orczy ut) lattam, hogy a buszmegallokat monolit betonlemezzel burkoljak, gondolom olcsobb,es tartosabb is, mint a terko. Persze ha fel kell asni, akkor nagyobb gond.
Előzmény: elemes2 (564)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.14 0 0 565

egy koltoi kerdes: aki csak megnezi, eroskodik, hogy a durva betondaralek alapra meg a CKT utalap elott erdemes egy nagyon vekony reteg murvat teriteni, hogy megfogja a betondaralek koveit. en ezt nem igazan ertem, hiszen a CKT is ugyanugy bemegy a durva darabok koze. ha megis rakunk murvat, arthatunk vele...?

 

a szegelykovek elhelyezese vegul harom napig tartott (szerda-csutortok-pentek), de kicsit erosebb tempoban ket nap alatt is vegezhettunk volna.

 

tanulsagkeppen elmondanam, hogy a segedmunkasok (akik mellesleg sajat magukat mesternek neveztek) felugyelet nelkul gyakorlatilag barmit kepesek rosszul csinalni. delutan negy-ot korul letettek a lantot, utana en meg este tizig dolgoztam - befejeztem, javitgattam. aprosagokrol volt szo:

- a szegelyko melletti betoncsikot ne emeljek tul magasra, mert jon meg ra burkolat is, ami legalabb 6 cm vastag lesz

- a foldnedves betont nem eleg cipotalppal tomoriteni;

- ha az ut menti foldbol valamennyit el kell szedni, az agyagot/sarat nem az ut kozepere dobaljuk;

- ha az utban van egy kis hajlat (a felso vegen picit meredekebb, 8% korul), akkor az ut felulete es az ut szegely koveti a hajlast (erosen ragaszkodtak hozza, hogy a kifeszitett zsinor menten rakjak a szegelykovet, a hajlas kozepen 20 cm-rel megemelve az ut szintjehez kepest).

 

nem lenne szabad ilyen kis mintabol altalanositani, de kezdem latni, mekkora szakadek huzodik a komuves szakmunkas es az epitomernok (illetve epiteszmernok) kozott. mas szakmak eseteben szokott lenni valami kozbenso fokozat, sajat hazam tajan maradva villamosiparban kepeznek un technikusokat, oteves kozepiskola erettsegivel, szakmunkasnal melyebb de azert meg messze nem egyetemi ismeretekkel (pl nem vezetik le a szkinhatás kepleteit, de ismerik a jelenseget es szamolnak vele, mig egy szakmunkas azt sem tudja mi fan terem).

Előzmény: elemes2 (561)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 564

anyosom nezi a lengyel tevehiradot, meguti a fulemet: egy varosban ugy dontottek, eleg a katyuzasbol, fokozatosan az osszes mellekutcakat beton terkovekkel burkoljak. olcsobb az aszfaltnal, egyszerubb karbantartani. hatranya, hogy gyorsabban koptatja az autogumit.

Előzmény: elemes2 (561)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 563

hm, van itt a forumon egy "VAti" nick, aki valamennyire az utepitesben is erintett...

 

BTW kartacsak, en hosszas keresgeles utan ezt az egy topicot talaltam az utepitesrol. par tucattal alabb elhangzott egy kerdes, hogy az utepitesi topicokat kulon forumba szerveznek, ha van ra igeny. ezexerint vannak mas utepites topicok is...?

Előzmény: mestska (547)
Fricy Creative Commons License 2004.11.12 0 0 562

Ártani nem árt egyik sem! Egész jól néz ki az eddigi munkátok! Grat és kitartás!

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (561)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 561
A ma reggeli helyzet (a look and feel kedveert a november 1-i allapot is).
 






 
A szegelykovek betonozasaval csak ma keszulunk el, erre nem mertem holnapra bevallalni a CKT (vagy C4) utalap-betonozast, igy az egy hetet csuszik.
 
tenyleg, CKT-be vagy C4-be erdemes meg fagyallo (ami egyben sajnos kotesgyorsito) adalekot keverni? vagy inkabb foliazzuk le az egesz utcat, ha elkeszul...?
Fricy Creative Commons License 2004.11.12 0 0 560

A szóbeli megállapodásokat minél hamarabb rögzítsétek írásban, a vitás ügyek elkerülése miatt. Hányan osztoztok ezen a 1,5 millión?

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (559)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 559

ja, szoval a penzforras az az utcaban lakok befizetesei. a befizetesek egy resze meg csak szobeli kotelezettsegvallalaskent jelent meg; ha az ezeket behajtjuk, akar meg ossze is johet iden az ut.

Előzmény: Fricy (557)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 558

de csinaltunk, persze csak nagyjabol.

 

nehany tetelt borzasztoan tulleptunk (az utra husz eve lerakott betontombok feltorese, elhordasa; az utmenti bozot alatti tobb tucat kobmeternyi szemet elhordasa) nagyon sok penzbe kerult, mar majdnem el is keseredtunk.

 

aztan az ut ala kerulo betondaralek viszonylag olcso lett, a szegelykovek is; es meg a viacolort is egesz barati aron tudjuk majd megvenni (persze csak ha futja ra, mert nehany korabbi tamogato kihatralni latszik). a szegelykovek lerakasa dragabb lesz mint szamitottam (tobb munkaval jar, tobb beton kell hozza), de ez nem jelentos novekedes.

 

osszessegeben eredetileg 1.2 milkara becsultuk ezt a 75-80 meteres szakaszt, a vegosszeg valoszinuleg kozelebb lesz az 1.5-hoz. pontosabb szamokat is tudok mondani, kiirom a szomszednal levo, kiadasokat es beveteleket rogzito fuzetbol.

 

 

Előzmény: Fricy (557)
Fricy Creative Commons License 2004.11.11 0 0 557

Költségvetést nem csináltatok???

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (556)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 556

hali,

 

most ott tartunk, hogy ketoldalt az utszegely haromnegyed reszben keszen van (holnap rakok be fenykepet is). kezdenek viszont kimerulni a penzforrasaink...

Előzmény: elemes2 (553)
mestska Creative Commons License 2004.11.05 0 0 555

Sajna a továbbiakhoz nincs térkép, pedig kíváncsi vagyok, merre megy majd

 

Nem küldtél emilt, pedig akkor már lenne térképed ://

Előzmény: Törölt nick (552)
Fricy Creative Commons License 2004.11.05 0 0 554

Ártani nem árt a vasháló. De a betonos pályákhoz annyira nem értek. Nem az erőségem. :)

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (549)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 553

bevallom, nekem is pup a hatamra... de a mi utcankrol van szo, magunknak epitjuk.

ket dologtol tartok:

- rengeteg penzert csinalunk valami szart ami fel ev alatt tonkremegy

- rengeteg penzert csinalunk valamit, ami tizszer erosebb mint amire szukseg lenne

 

Mar azzal is riogattak, hogy lejtos utra istemmencs viacolort rakni, aztan szerencsere Solymaron jartamban keltemben egy csomo viacolorral kirakott lejtos mellekutcara bukkantam, nem 6-8 hanem 20% meredekseggel, az ottlakok szerint 3-4 eve all mint a covek.

 

Előzmény: mestska (551)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 552
Király, köszönöm! Sajna a továbbiakhoz nincs térkép, pedig kíváncsi vagyok, merre megy majd! A tizenhétker határát említették, hogy azon megy fel majd a 3-asig, keresztezve a 31-est. Lényegében, ha az M0 a 4-esig elér, az már könnyítés, mert a 4-es és a 31-es között pár perc távolság van csak.
Előzmény: Fricy (522)
mestska Creative Commons License 2004.11.05 0 0 551

na, az ilyen pályás kérdések azok, amikhez egyáltalán nem értek :(((

(de bevallom, nem is nyűgöz le)

Előzmény: elemes2 (549)
mestska Creative Commons License 2004.11.05 0 0 550

tudtommal 2*2 sáv.

tudtommal.

 

(a múlt héten repkedtem felette, nagyon jól nézett ki felülről az építkezés)

Előzmény: RadiX (548)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 549

Szakember kartacsak,

 

Kis zuzottkore 15 cm vastag CKT-FN betont hengerelnenk utalap gyanant.

Ket kerdesunk lenne (hatha):

  1. erdemes-e vashalot fektetni a CKT betonba (hogy ne menjen tonkre, amikor egy nagyobb teherauto ramegy az utra)?
  2. ha igen, sporolhatunk-e a CKT alapozas vastagsagan, mondjuk 15 helyett csak 10 centit? (eleg draga a vashalo, 15x15-os osztasu 6 mm atmeroju halo folyometerenkent 2500 ft-tal dragitja az utalapot)

 

Előzmény: elemes2 (533)
RadiX Creative Commons License 2004.11.05 0 0 548
btw tudja valaki, hogy ez a most epulo delkeleti M0 szakasz milyen kiepitesu lesz, rendes 2x2+leallos sztrada, avagy a meglevo M0-hoz hasonlo halalut?
Előzmény: RadiX (538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!