Nem, ez most lett átállítva. Én a fehérvári útihoz jártam eddig. Ott kb 3 percig ment egy 100-asért a műsor. Most kikerült egy cetli, hogy 1 perc 100 ft...
Nemrég csináltam egy próbát, hogy ahogy én mosom az autót (slaggal) mennyi víz fogy: 74 liter. Vagyis 0,074m3. A mostani árral számolva ez kb. 20 forint.
Csak, hogy kötekedjek: :-)
A villamos energiát is elő kell állítani és az is környezetszennyezéssel jár...
Én éppen 7végén estem neki kárpittisztitó kézi készülékkel az üléseknek, padlónak, kárpitoknak.
Mivel jó idő volt, így meg tudott száradni.Kicsit világosabbak lettek az ülések/kárpit és még jó illata is van. Akkor lepődtem meg, mikor kiürítettem a gépet, hogy mennyi szutykot szedett össze. Viszot éppen a totalcar-on van egy cikk az autókozmetikáról és azt írták, hogy ez a megoldás nem tökéletes, mert csak a felületről távolítja el a port/koszt és mire kétszer meghemperegsz az ülésben, addigra feljön a többi szutyi is. Nem tudom, én tavaly is megcsináltam és mindenki dicséri, hogy milyen szép tiszta a belseje.
Még a slalgos módszerhez annyit, hogyha megfelelőek a kötések és a tömítések, akkor érdemes a slalg végére egy osztófejet venni, ami többféle vízsugárra állítható és mint a benzinkutas töltőpisztoly csak nyomásra vagy kiakasztásra engedi a vizet.
Párszáz forint egy ilyen.
(hja és nálam kapható korlátozott mennyiségben :-))) )
Szeva !
Én kb 2 hete nekiáltam kárpíttisztítózni, egy mezei szivaccsal. Rendesen lefáradtam. Aztán rendesen kiporszívóztam, de másnapra tök büdös lett. (szerintem akkora hozta fel a koszt a tisztító igazán) ÚGyhogy végül kiporszívóztam megint, kellemes tisztaságérzetem lett.
Jó,jó én nem rábeszélni akarok senkit, de hosszútávon annyi elektromos áram van, mint a dög, víz meg kevesebb, szóval környezetvédelem meg minden - erre céloztam.
Mi van, ha egy kutya közönséges kárpit tisztítóval nekiesek az üléseknek? Próbálta már valaki? Vagy vigyem el inkább "szakműhelybe"?
Két különböző dologról beszéltünk.
Te azt próbálod bizonygatni, hogy mennyivel jobb, mint a slagos megoldás, amit én egy pillanatig sem vontam kétségbe. Mind igaz, amit leírtál ezzel kapcsolatban. Viszont energia megtakarítás szempontjából teljesen mindegy. (Matiznak is írom) A kevesebb vízmennyiséget a villamos energia oldalán fizetet meg. Tegyük fel, hogy 50 liter vizet fogsz meg, ami pl. 400 Ft-os víz és csatorna díjnál (önkormányzatonként változó) is csak 20 Ft. Az 1-2 kW-os motor többet megeszik áramból. Az viszont tény, hogy nem mindegy mekkora sarat csinálsz mosás közben. Ennek inkább ebben jelentkezik az előnye.Bár nekem nem szokott gondom lenni, mert füvön mosom ami nálunk elég sűrű és jól el is szívja, pedig én is szoktam 2 kocsit mosni 1más után, de nyáron lesz külön kocsimosó hely, elfolyóval...
Ami tényleg előny, hogy kényelmesebb, gyorsabb illetve az eldugottabb helyeken is (sárvédő stb..)szépen le lehet tisztogatni a műszert, így alaposabb is. Tél után az alváz mosásról nem is beszélve... Bár nem helyettesíti a samponos-kefés mosást.
Szóval én csak azt mondtam, hogy 20 kilót nem adok ki azért, hogy 1-2 évig bírja. (nem egy hozzászóló, ismerősöm említette, hogy ráb...ott a cuccal) a 60-70-et, meg 1 kicsit soknak találom, csak azért, hogy otthon mosogassam a kecskét. Az meg éppen, hogy törvényszerű, hogy egyszer minden gallyra megy, csak nem mindegy, hogy mikor. Nem jelenti azt, hogy ha neked eddig működött akkor a jövő héten/hónapban/évben nem adja meg magát. Persze ezt nem kívánom, örülök, ha meg vagy elégedve a szerkezettel, de azért én nem kockáztatom meg, hogy vegyek 1 ilyet. Ha viszont 6-8 évig bírja, akkor tévedtem és sajnálom, kihagytam.
Nem a Praktikerben/Tescoban/Coraban dolgozol véletlen? :-))
Valamelyik nap a csomagtartoban kifolyt a flakonbol az ATF olaj, es oldalt lefolyt belul a karosszeriaba.Azon van egy pici vizkifolyo, es lefolyt az utra.A kerdesem az, hogy eleg ha vizes ruhaval kitorlom a kerdeses reszt vagy semlegesiteni kell valamivel mint az akkumulatorsavat?
Ugyebar nem szeretnem ha megenne a karosszeriat.
> Ezzel a 17.999 Ft-os cuccal vigyázni kell. (...)> Szóval nem kell hosszú élettartamra számítani..
> Ahhoz meg sok a 20, hogy 1 év után eldobjam.
Nos... nekem egy hasonló árfekvésű, egyező márkájú mosóm van, tavaly írtam is róla.
Nekem tökéletesen bevált eddig, semmi probléma az elmúlt lassan 1 év alatt. *kop-kopp*
-
szg307:
> Nem minden Karcher fém nyomóházzal készül.
> (...) veszek egy normális Karcher-t. Ez 130 bart tud, nincs az amit le ne szedne.
Na hát az enyém papíron 100-at tud (valójában még nem mértem :D), de még így is leszedi a sérült-megbontott festéket/fényezést, ha nem vigyáz az ember! A megpadkázott dísztárcsáknál pláne figyelni kell, ha a szennyeződésmaró fejjel esik nekik az ember.
-
Löncshús:
> így marad a slagos megoldás..
Hát én azt azért utálom, mert egyrészt "gyenge" a sugár, másrészt míg oda-visza mászkálok elzárni-megnyitni a csapot a kertben, rohadtul úszik minden, amitől egyrészt csupa sár az udvar (ha két kocsit mosok egymás után, az meg már kész dagonya), másrészt meg mikor utána kiállok az udvarból, akkor a frissen mosott (+esetleg gumiápolózott) gumik nyakig sarasak lesznek, a sárvédőre felverődő mocsokról nem is beszélve.
Plusz kevesebb víz fogy, ez látható is az udvaron.
Nyilván nem arról van szó, hogy "megéri-e", de egyértelműen sokkal kényelmesebb is, mint slagozni. Az meg azért mégsem törvényszerű, hogy kötelezően tönkremenjen, nem?
Szvsz, persze...
Bye;
Varshi
Ps.: Ha legközelebb nekem is "elpukkan", akkor persze nem kizárt, hogy megváltozik a véleményem. :D (De azért ebből kiindulni...?)
Nem minden Karcher fém nyomóházzal készül. Csak az kb. az 50-70e HUF felettiek. Én is elhasználtam egy ilyen 20e HUF-os magasnyomású mosót. Utána döntöttem arról, hogy veszek egy normális Karcher-t. Ez 130 bart tud, nincs az amit le ne szedne. (matricát a rendszámról egy laza mozdulattal le is kaptam, mint pillangó, úgy szállott tova...)
Így van, nekünk már van egy ilyen műanyag kütyüs mosó. Egyszerűen elrepedt. A javítás annyi, mint egy ilyen újonnan. Egy évig bírta, addig viszont baromi jól, nagyon nyomta. Volt hozzá egy spec fej, ami kúp alakú sugárban lőtte ki a vizet olyan erősen, hogy mindent leszedett. Szóval, amíg ment, jól szolgált, de semmi sem tart örökké, a mai világban meg örülhetünk, hogy működik még mikor hazaérünk vele az üzletből. :-(( Más kárán tanuljatok, Karcher az eredeti és megbízhatő fém gép.
A Fehérvári-Kondorosi úti Aralnál nagy sajnálatomra átállították a gőzborotvát. Igy 100Ft 1 perc. Eddig kb 3 perc volt... Szóval egy százasból még körbevizezni is nehéz a kocsit... EHhh, pedig galambszar takarításra pont jó volt, mindig volt nálam egy 100-as. Többet oda se megyek.
Arról nem beszélve, hogy elég sok (200 db) 100 Ft-os érmét lehet bedobálni a benzinkúti nagynyomású mosóba, ahelyett, hogy 10-szer lemossam a kertben a kocsit, aztán kidobjam a megmihájlott műanyag szerkezetet.
Ezzel a 17.999 Ft-os cuccal vigyázni kell. Én is fellelkesedtem, mert magánházban lakok és teljesen jó lenne. De gyanús lett, hogy hivatalos márkakereskedésekben az ilyen kütyüket 3-szor ennyiért árulják. Volt is ott ismerősöm és megkérdeztem, hogy mi ez a nagy árkülönbség?A tiétak magától lemossa a kecskét?? Utána szétszedett nekem egy kiállított nagynyomású mosót és megmutogatta, hogy ennél a szivattyú, illetve az összes mechanikus alkatrész fémből van.
Ugyanez a Metro-s, Cora-s, Praktikeres stb..helyeken, amit 20 körül árulnak mind műanyagból van. Szóval nem kell hosszú élettartamra számítani.. Ahhoz meg sok a 20, hogy 1 év után eldobjam. Viszont 60-ért sem fogok venni, így marad a slagos megoldás..
Köszi a gyors választ ! Asszem a motormosást kihagynám, én is Clio-t vinnék. ;-) Esetleg majd a Mesterrel megbeszélem.
Száva vagy Szállás, nekem mindegyik "közel" van. :-)
Szallas utca, nem Szava! Farkas Laszlot kell keresni, o ugye a fonok, 06 20 970 9577. Hivatkozzatok stevie-re vagy a TotalCar-ra! :-) Tenyleg gyonyoruen dolgoznak.
Es igen, a kozmetika utan par nappal tenyleg totalra tort az auto :-(((((