az abonyi elkerulo kivitelezese a vegehez kozeledik, a szolnoki vegcsomopontnal a forgalom ideiglenes uttestre van terelve, valoszinuleg a csomopontot veglegesitik (a regi nyomvonal Abony felol Szolnok fele feluljaron keresztezi majd az uj abonyi elkerulo-szolnoki elkerulo nyomvonalat). az Abony-Cegled kozti vegcsomopont is alakul lassan.
regeszeti feltarasra utalo godrok jelentek meg a cegledi korforgalom es az abonyi elkerulo kezdete kozotti szakaszon, remelhetoleg itt is hamarosan megkezdodik a beigert negysavositas
a szolnoki elkeruloszakaszon ujra borzalmas katyuk vannak.
En sem jartam meg Gorbehaza sem Letenye fele, de az elsoben talan benne lehet az M3-M35 szetvalasi csomopont, az M30-ban biztosan benne van a Sajo hid, az M7-ben esetleg Mura-hid? Az M70 szerintem csak autout, de valoszinuleg palyava bovitheto.
Ezek az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13, az M30-as Miskolcig való továbbépítésének 18,6, az M7-es Becsehely-Letenye, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti összesen 8,7 kilométeres szakasz.
Görbeháza felé még nem voltam az autópályán, csak régebben a 35-ös úton, elég lapos környék, ritkás úthálózat. A Nyékládháza Miskolc szakaszt végigjártam, elég kevés műtárgy van, igazán komoly a felsőzsolcai csomópont (merthogy ott az autópálya megy felül). A letenyei szakaszokról csak halvány emlékeim vannak (négy éve jártunk arrafelé), nem tűnt nehéz terepnek, de ki tudja mit rejtett a felszín.
Az M3 füzesabony - Polgár szakaszán átlagosan alig több mint kilométerenként van valamilyen, vezetőülésből is feltűnően látszó műtárgy (felüljáró, aluljáró, állandó vízfolyás stb).
Mellesleg a hetvegen Balatonlellen voltam, es elvetodtem az ott epulo autopalyaszakaszhoz is, amennyi latszott belole az mar eleg kozel volt a kesz allapothoz, bar pl. az atereszeken meg nem volt aszfalt.
A vendegloben, ahol vacsoraztunk,a tulaj mar igencsak aggodott az autopalya megnyitasa utan eltuno atmeno forgalom miatt, ami a vengedlatoipart eltartja a szezonon kivul. Az etterem melletti McDonalds is valoszinuleg koltozni fog a palya melle.
Vegigkerekparoztunk a kijelolt balatoni kerekparos koruton Keszthelytol Siofokig, eleg sok nyaralon, villan van kinn Elado tabla.
Egy múlt heti hír szerint 125 milliárdot fizet az állam tavaly átadott négy sztrádaszakaszért, összesen 40.3 km hosszúságban. Ez 3.1 mrd/km. Persze, az autópályát nem folyóméterben számolják, és a ráfordításoknak lehet csupán töredéke maga a pályatest, a tényleges költségekben a kisajátítás, a földmunkák (a balaton déli partjának itt-ott tőzeges talaján bizonyára költséges a szilárd alap), a műtárgyak, meg a segélyhívó telefonok is szerepelnek. De mégis, felüljárók vannak az M3-ason is, átlagosan alig több, mint egykilométerenként...
A Vegyépszer építheti meg az M6-os autópálya M0-ás és az érdi tetõ közti 11,4 kilométeres szakaszát. A lakott területen haladó, rendkívül költséges beruházás közbeszerzési eljárásának eredményét pénteken hirdetik ki.
A szexárdi híd átadása után nem sokkal megjelent egy nagyon jó cikk az Élet és Tudományban a híd és az M9 adott szakaszának építéséről, az alkalmazott műszaki megoldásokról, és arról is, hogy miért nem építették meg legalább részben a másik félpálya hídját.
A szakmunkásoknak tanítják a szkinhatást...? lehet; viszont biztosan nem emlékeznek rá (két vellanyszerelő szagmunkáson is ellenőriztem, egy 35 és egy 65 évesen.)
Körforgalom csak a két végcsomópontnál van, így nem zavaró a dolog. Végig úgy építették meg a felüljárókat, hogy a másik pálya is megépülhessen majd. A jelenlegi gyérnek mondható forgalomhoz bőven elég ez. Bogyiszlónál is csak azért épült különszintű csomópont, mert a település önkormányzata csak így adott hozzájárulást az út megépítéséhez.
A hidat úgy építették meg, hogy majdan, ha lesz rá igény, akkor mellé lehessen építeni a másik oldalt is, hasonlóan a Hárosi M0-híd esetében.
"(pl nem vezetik le a szkinhatás kepleteit, de ismerik a jelenseget es szamolnak vele, mig egy szakmunkas azt sem tudja mi fan terem)."
Ez a példa pont rossz mert, hogy ezt speciel oktatják. :-)
persze, nem azt mondtam, hogy bölcs dolog a 30 perces elérhetőséget berajzolni egy néhány km-es sehonnan sehová nem vezető szakasz köré, ebből a szempontból még a szexárdi híd is necces (bár egy dunahíd ami nem Budapesten van, már önmagában is fegyvertény), de előbb-utóbb folyamatos lesz az a pálya, és akkor már lesz gazdasági értéke a 30 perces elérhetőségnek.
De Te is tudod, hogy pl. az M70 30 km-es körzetében lévő települések valójában nincsenek autópályás elérhetőségen belül (és most egy pillanatra el is tekintek attól, hogy az M70 nem is autópálya), hiszen elég kevesen akarnak pont Tornyiszentmiklósról menni Becsehelyre...
Láttam olyan térképet, amin fel voltak rajzolva a 15 és 30 perces izokrónok. Beleértve az M9-et és az M7, M70 határközeli szakaszait. Szerintem totál értelmetlen körberajzolni ezeket a sehova nem kapcsolódó szakaszokat ilyen izokrónokkal.
Én azt gondolom, hogy ha a feljettséget, az eredményességet csak azzal mérjük, hogy az ország területének hány százaléka fedhető le a 30 percen belüli területekkel, akkor nagyon mellé fogunk nyúlni.
Ez amolyan politikusok számára emészthető, látványos dolog. Persze szakmailag is van értelme, csak ésszel kell használni...
Csak az államnak nincs pénze arra, hogy autópályát építsen, ezért ad ki mindent koncesszióba. A befektetőnek meg nem lehet eladni a projektet úgy, hogy majd ha jön az ipar, meg a pénz az utak mentén, akkor fizetünk. Kemény összegeket fogunk fizetni közvetve azért, hogy megvalósuljon a 30 perces elérhetőség. Csak az M6-osért évente 22 milliárdot fog fizetni az állam. Ha ehhez viszonyítjuk a matricákból befolyó összeget, akkor látható, hogy bagatel pénzról beszélünk.
Az viszont kétségtelen, hogy lökést ad a gazdasági fejlődésnek minden ilyen fejlesztés.