Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Én 3 centi vastag, 20 centi magas samottot raktam be. Vettem 1200 fokig hőálló szilót és azzal egymáshoz ragasztottam, de a hátfali támasztja a két oldalt. A vastagság miatt ragasztás nélkül is megállt volna.
Lépjünk túl a múlton. Annyit kellene elérned, ha ragaszkodsz a 80 C-hoz, hogy a radiátorok fokozatos benyitásával, közvetlenül a kazánnal fűtve meglegyen ez a tápvízhőfok. Márha működik a kazán kiskör, a bypass, ami biztosítja a kazán belső hőfoktartását.
Amikor túl sok lesz a kinyitott radiátor, a kazán nem tudja tartani a 80 C-ot. A puffert feltöltve 80 C-ra, és együtt üzemelve a kazánnal szintén nézni kellene egy terhelési próbát.
de figyu mán , ha most 0-5 körül 60-al kell fűteni mennyi kell majd -15-ben?
a bérházi radiárorok fűtési " kiosztása " kb 0fokos külsőnél elég az 50-fok előremenő szigeteletlen házaknál, ahol szigetelnek 40 lessz .az előremenő és akkor is 23 fok van bent.
akkor valamit elszámoltak , a hőveszteséget és ebből kifolyólag a radiátor mennyiséget és ahoz mérték a kazánt ( de ez megint csak az én véleményem , 25 és távfűtés )
Most irtam, hogy a radiátorba van tartalék. Csak mivel nem tudok bele 80 fokos vizet küldeni, így a 60 fokos vízzel nyílván nem tud annyi teljesítményt mint 80 fokos vízzel. Ezért fázunk.
A csarnok 100mm szendvicspanel, szocrész 30cm tégla+80mm hungarocell. Van kazánvédő ESBE VTC511, szivattyú nem tudom, hogy gyors vagy lassú. Mert a szoc rész 3 ason van, mert egyébként nem fordult meg a víz benne. A csarnok két körös. A több radiátort tartalmazó 2 fokozat, a másik 1-es fokozat. A puffertöltő/kazánköri 2-es fokozat. Túl nagyok a hőleadók?? Túl van méretezve, mert a jelenlegi radiátorokkal tudja az 70/50 hőlépcsőt is. De mégis egy nap mire felfűtjük és úgy, hogy először a szoc helységeket, majd a csarnokot. Egyszerre szinte lehetetlen. Ezen a télen meg még hideg sem volt.
Érdeklődöm a kazán samottal való bélelése után. Amit utána olvastam, aszerint vegyes a tapasztalat, van akinek bejött, van akinek nem.
A kazánom egy lengyel öntöttvas kazán ( KZ3) 7 tagú, ha jól tudom 35 KW teljesítményű.
Az égő tűz hőmérséklete üzemmelegen a kazánban 480-520 C fok. Ugyanazzal a fával a Wamsler kandallókályhában ( vermikulitos) 600 fok fölötti. Hogy pontosan mennyi nem tudom, mert a mérőm 600 fok felett kiakad.
Érdeklődnék, hogy a ti régebbi, összes tapasztalatotok alapján érdemes-e megpróbálnom a samottozást? Honnan érdemes beszerezni, hogyan érdemes rögzíteni? Milyen magasan, milyen vastagságú téglával csináljam? Ha jól emlékszem 36 cm széles, 50 cm mély, és tán 50 cm a magassága a tűztérnek. ( saját kútfőből arra gondoltam, hogy hátlap teljesen, és a két oldalt kb 30 cm magasan bélelem 2-3 cm vastag samottal. A tisztító ajtó előtti részre is kéne samott – szerintem, - de nem tudom hogyan rögzítsem…)
Bélelt-e már valaki ki KZ3-t?
A legfőbb gondom, hogy a kazán alja nem egyenes, hanem íves, tehát bármit beleteszek, középre igyekszik az ív aljára, így filózom a rögzítési módon.
mibol van a fal? uj hazban elso szezonban durvan tobb tuzelo szokott fogyni mint a masodik evtol. ha az eloremeno nem tud eleg meleg lenni, akkor tul hideg a visszatero (tul nagyok a holeadok) vagy tul gyors a szivattyu, nem?
Hat tenyleg meglepoen ugyanarrol van szo. Csak en beszelek rola, Te meg megcsinaltad.
Egyszer lattam valakit, aki csinalt rendes tomegkalyhat becsovezve szigetelve. Annak is latnam ertelmet, hogy jol a kulso szelen venni ki a meleget belole, es magat a tomegkalyhat hasznalni puffernek. Tehat nem puffert futeni vele. Ha leegett es minden el van zarva, akkor csak kifele tud a ho elmenni. Ha korbe is van rendesen szigetelve, akkor csak a vizkor tudja kivenni. Persze speci szabalyozasa lesz, mert elofordulhat hogy ha nem akarunk kivenni hot, akkot felforr...
Nem én terveztem, nem én építettem. Nekem a tervező azt mondta, hozzak egy min. 80KW-os kazánt. Irtam ide, hogy ki mit ajánl, erre többen ajánlották a Kiss Tamás féle ligno-t. Na nekem ilyen van. Bálás, de fával is lehet tüzelni. ráírva 40-80 Kw. Azért ennyi, mert bálával 40KW, száraz tüzifával 80KW. De a Kiss úr állítása szerint Gödöllőn bevizsgáltatta és ott 100 KW-ot hoztak ki belőle, és nem szénnel! Csak fával. Erről ennyit tudok elmondani. Se többet se kevesebbet.
A tervező - az az igen okos - az pedig megcsinálta az energatikát. Erre az jött ki, hogy -15 fokban az épület energia igénye 57KW. Ezt meg tudom erősíteni, mert egy általam felkért gépész is kiszámolta és szintén erre jutott. Na az igen okos tervező az 57KW-ra mondta a min. 80 KW-os kazánt. De a tapasztalat az, hogy -5 fokban sem tudom a 80fokot tartani, nem hogy -15 fokban.
Ha bárki bármit is mond, előtte vegye figyelembe, hogy ez egy teljesen új építés (11.15.-ei átadás) és én csak a szenvedője vagyok! és próbálom kibogozni a sz@rt. Ki hol és mit hibázott.
Ha nem olvastad volna mostanában a fórumot Tibcsi, akkor van egy olyan felkérés, hogy tuning nélkül, majd tuninggal kérünk egy hatásfok mérést, amennyiben lehetséges. :) Több ember is kíváncsi a B-steel kazánra.
25kw-os típus , belefér kb 20 kg fa egyszerre, nem egy sor, de ha alúlról gyujtok be van helye a lángnak, ami 30-40cm is lehet, ezért kicsinylem az álltalad említett kazán tűzterének a magasságát
A második begyújtáson túlvagyok a B-steel kazánommal. Sok tapasztalatot még nem tudok közölni az üzemelésével kapcsolatban. Hatalmas raktere van ami számomra egy cél kitűzés volt. Mivel másfél napig gáz fűtés volt így a pufferok teljesen kihűltek, három negyed rakattal mind két puffer feltöltődött úgy, hogy a fűtés is ment közben. Pontosítani majd később fogom csak előbb ki kell ismernem. Szinte infra tartományú dübörgő hangja van, a huzat megfelelő lesz neki de még csak a kazán víz hőfokát tudom mérni jelenleg.
Az üzemelése kedvező benyomást tett, a kikivitelezése már kevésbé. Bár ezek olyan dolgok amit kisműszaki vénájú tulaj orvosolni tud (de miért kell erre alapozni?). A látszólag maszivnak tűnő ajtók és zsanérok meg tévesztőek, olyan mint egy 20éves zsiguli ami kinyitásnál le esik párcentit, probléma oka a zsanér csapszege és a furat kb. 1 mm es holtjátéka, a másik az elején jelenős felület hő szigeteletlen, sokkalta gyengébb a szigetelése mint a Lignonak, 5-6 óra alatt 80°ról 30°ra hűl annak ellenére, hogy manuálisan lezártam a huzat ablakot és a pillangót is elfordítottam, a tetejét üzem közben nem lehet megfogni. Tehát bőven ráfér a tuning, a rakodó térben az első begyújtás után vékony kátrány réteg keletkezett a Laddomat ellenére (de állítólag fagázosoknál ez természetes), viszont fele idő alatt érte el a 80°ot mint a Ligno (nagyobb hő átadó felület) a fűst járat kátránymentes kevés összes barnás finom por volt csak, ritkább takarítást igényli felül, alul egyszerű kihamuzni és kevesebb por keletkezik a kazánházban. Lehet, hogy vegyes módban kitudom égetni a raktér kátrányos részét.
Még beépítésre vár két rexi egy belimo meg egy landis, ventilátor tényleg felesleges mivel a huzat járat 10 cm (a Ligno / Totya 5cm) es és a hangja sem egy lefojtott kazánra utal, kíváncsi leszek a fűst hőfokára.
Sajnos szigetelés nélkül sokba kerül,de gázzal illetve vegyestüzeléssel se lenne olcsób. Ezért első a szigetelés különben hatamas összeget visz el bármilyen fűtés.
Kérdés, mennyire fűtené fel a helyiségeket. Meg kellene állapítani a terhelési határt, a bekapcsolható fűtőfelületet, aminél még jönnek az elvárások. Aztán lehet, kiderül kell még egy kazán, vagy egy nagyobb.