Keresés

Részletes keresés

zoli07 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107978

Sajnos rossz helyen vált fel 6.-ba,53 körüli sebességnél. Majd kb 50-nél már vissza is vált

 

Előzmény: BX 59-76 (107965)
Ex Récseis Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107977

Az általam említett kocsi, amihez már felszállási engedélyt kellett kérni Ferihegyről,

a HFY-745 volt.

A GXW - 443 nincs letiltva, még nem volt ilyen jellegű probléma vele, de majd a jövő héten megnézem.

Előzmény: JLA160 (107974)
Ex Récseis Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107976

A nálunk lévő E2-es IK 260-asok 1998-ban készültek. 

Akkor készültek a GYROS-ok is Székesfehérváron. Néhányan a BKV-tól besegítettünk,

Én 3 hétig dolgoztam ott. A tárolótér tele volt a Moszkvának legyártott IK 260-as kocsikkal. Akkor kezdték megvásárolni különböző cégek, többekközött a Debreceni Volán. Akkor már úgy volt, hogy a Moszkvai kocsikon kívül IK 200-ast már nem gyárt az Ikarus 

 (csak még  a GYROS-okhoz 21db 280-as karosszériát).

Az IK 263-asok 2000 - 2001-es évjáratúak, a történetüket nem ismerem.

Előzmény: Snake-Mojzi (107975)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107975

Pontosítanálak: Az E1-es IK263-as volt a letiltott FÁK (nem csak moszkvai) rendeltetésű szállítmány része, később pont az E1-es motor miatt kellett külön minisztériumi engedélyt kérni az itthoni forgalomba helyezéshez. Az E2-es kocsik volános rendeltetésűek voltak, a '90-es évek közepétől kezdve költségtakarékosság miatt több volán is botváltóval rendelte a buszokat - később egyes cégek (így a Hajdú Volán is) a nagyvárosok helyi forgalmában foglalkoztatott kocsikba automata váltót szereltek be.

Előzmény: Ex Récseis (107966)
JLA160 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107974

Egyébként viszonyítva az emlékeim és a hangfelvételeim alapján valóban nagyobb sebességnél váltják a sebességeket, viszont a GXW-443 esetében tényleg le lehet tiltva, mert autópályán, viszonylag nagy sebességnél sem váltott fel és a motor már elég rendesen pörgött (vagy 2-esbe van benyomva simán). Van róla hangfelvétel is :) Egyébként így is ment, mint a golyó.

Előzmény: Ex Récseis (107966)
JLA160 Creative Commons License 2016.11.12 0 1 107973

Köszi a részletes választ! Teljesen logikus a dolog. Érdekes volt végigolvasni. A HFY-745 egyébként olyan, hogy egyszerűen nem tudom eldönteni, mikor és hol vált (ugye ebben is háromsebességes Voith van, de nem orosz exportra készült kocsi). A HFY-744 nem váltott fel hármasba múltkor, emlékszem rá. A HLF-946 viszont igen.

Előzmény: Ex Récseis (107966)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.12 -5 2 107972

Kb. 40 db szóló PKD kb. 30 hónap alatt ?

 

Nem rossz.

Amolyan Kisipari szövetkezeti tempo.

Mint az Szegedi AFIT anno, csak ők több buszt gyártottak ennyi idő alatt.

 

Ilyen tempóval csekély 70-80 év alatt sikerülne a flotta csere.

 

----------------------

 

Ebben nem a BKV a ludas.

 

 

 

 

Viko88 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107971

És ki árulja azt a buszt, mert a 359, és talán a 339 is eladó volt még nem rég!

Előzmény: AegonT (107951)
Viko88 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107970

És esetleg valamikor, nem sürgős, az azonosítót megtudod lesni rajtuk, vagy esetleg egy Cinkotai telep ismerős? :)

Előzmény: gorcher (107950)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107969

Azt nem írtam, hogy mindent elkövet. Dehogy. Azt írtam, hogy legalább nem fekszik keresztbe. :-)

Előzmény: kristoof (107967)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.11.12 0 1 107968

Így van. De pont ezt írtam, hogy ez így kevés az állomány elöregedése szempontjából. Ma 39 PKD van állományban (+1, az NMP). Több, mint két és fél év alatt. Ennek a darabszámnak egy év alatt illene befolynia a rendszerbe és még ugyanennyi csuklósnak. Azzal úgy 5-7 év alatt el lehetne érni egy 10 év körüli átlagéletkorú állományt.

Előzmény: Dante001 (107963)
kristoof Creative Commons License 2016.11.12 -2 0 107967

Igazad van. Abban azonban nincs, hogy Tarlós mindent elkövet annak érdekében, hogy új buszok jöjjenek a BKV-hoz. Pont lesz.rja.

Előzmény: RózsaszínPárduc (107962)
Ex Récseis Creative Commons License 2016.11.12 0 7 107966

A troliban már csak E2-es Ikarusok vannak. (Kivéve egy db IK263-as, amiben még E1-es D10-es motor van.) Az E2-es IK 260-as kocsik eredetileg Moszkvai megrendelésre készültek, mechanikus váltóval. Mivel az akkori pénzügyminiszter nem engedte a legyártott kocsikat Moszkvának átadni, a kocsik egy részét Debrecen megvásárolta. A sebességváltót kicserélték Voith automatára. A hátsó hidak maradtak a mechanikus váltóhoz illesztett (a BKV-s kocsikon megszokotthoz képest kisebb) áttétellel. (A kisebb össz. áttételt az erősebb motor kompenzálta.) Így viszont a kapcsolási pontokhoz tartozó fordulatszámoknál a busz sebessége nagyobb lett. Nem tudok pontos értéket, de úgy tűnik, hogy a 3. fokozat kapcsolása közel van az 50km/h-s sebességhez.

Van egy IK263-as kocsi (E2-es), amiben a többihez képest még kisebb áttételű differenciálmű van. (4,3-as áttétel - országúti kocsikba való) Kb. 70km/h-nál kapcsol 3.-ba, a végsebesség 120km/h.  2. fokozatba megy úgy, mint a többi 3.-ban. Ennél a kocsinál le lett tiltva a 3. fokozat, a D nyomógombra is úgy működik, mintha a 2. nyomógombot kapcsolták volna.

Előzmény: JLA160 (107954)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.11 -1 1 107965

Ugyanezt Cinkotán is említhetném az FLR-es Volvoknál. 6 sebességes váltó, de annyira "egyedi" módon vezetnek egyesek, hogy ha véletlenül felvált, rögtön elveszi a gázról a lábát, majd vissza 5, ezután megint 6. oda-vissza.

Előzmény: JLA160 (107964)
JLA160 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107964

Nyáron is előfordult az említett eset, ilyenkor a fűtés-faktor nem játszik. (Egyébként amit írtál, teljesen logikus, a jelen időszakban.)

Előzmény: BX 59-76 (107961)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.11 0 2 107963

Az előző PKD-k is kis darabszámmal indultak, már mégis szép mennyiség van belőle. Ki lehet írni 20 db +400%-ra is, az már kapásból 100 kocsi. Aztán ha elfogy, újra....meg lehetne újítani így is a flottát.

Előzmény: RózsaszínPárduc (107962)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.11.11 0 12 107962

Tökéletesen igazad van. Ki lehetne, a metrópótlástól függetlenül. Csak éppen a politikusok (nem Tarlós, hanem a magasabb, vagy inkább másabb körökben mozgók) képtelenek függetleníteni. Mindennemű ilyen próbálkozást a kis mutyibiznisz támadásának vélik és hamarjában keresztbe fekszenek. Így marad a használt beszerzés (pl. a mostani 4 genfi Volvo), vagy lehetőségként olyan új PKD eljárás*, aminek az alap darabszáma ingerküszöb alatt marad. Tehát ilyen 10-15 darab. A rendszer ugyan felszívja, de ennek a tízszeresére volna évente szükség. Tehát a mostani időszak nemigen kedvez az új autóbusz beszerzések indításának.

 

* azért PKD, mert arra vélhetően egy, és természetesen magyar cég jelentkezne, ami hát tudjuk, hogy mennyi minden szempontból jó nemzetgazdaságilag. Tehát kulcsrakész szerintem mostanság szóba se jöhet.

 

Fentieket szigorúan BKV-ra vetítve, saját tulajdonú beszerzésre értettem és abban a magán véleményemet fogalmaztam meg, természetesen tapasztalati következtetések alapján. De attól még bármi megtörténhet, Tramp is elnök lesz.

Előzmény: Dante001 (107959)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107961

Ha gyenge a fűtése a kocsinak, magasabb fordulatszámon jobban pörög a motor, ezáltal a vízhőfok is üzemi 90°C körül alakul.

Alapjáraton járatva,m mondjuk 900-1300 között a motornál nincs elegendő hőtermelés, hogy 90°C-os vízhőmérséklet maradjon.

Éjszakai járaton ha nincs utas és nem kell nagyon megállni megállókban sem, a MOS Volvoknál is mennie kell a Webastonak, mert megfagy a jv.

Előzmény: JLA160 (107958)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.11 0 1 107960

Stimmel.

Előzmény: Dante001 (107959)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.11 0 7 107959

Mondjuk a metrópótlós bohóckodástól függetlenül lehetne kiírni PKD csukikra tendert, aztán elkészülne akkor, amikor. Ha már új busz úgy sem lesz....fel tudná szívni a flotta.

Előzmény: trizs77 (107957)
JLA160 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107958

Erre vonatkozik a kérdés. Én is úgy gondolom, hogy kettesbe teszik, csak azt nem értem, miért jobb ez így.

Előzmény: BX 59-76 (107955)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.11 0 2 107957
Előzmény: probakka (107956)
probakka Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107956

Remélem, abból a típusból még készülnek további példányok.

Előzmény: trizs77 (107945)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107955

Hát nem hinném, hogy nemn váltaná be a harmadikat. Max ha  direkt kettes fokozatba tette.

Előzmény: JLA160 (107954)
JLA160 Creative Commons License 2016.11.11 0 1 107954

Mi lehet az oka annak, hogy több trolis - Voithos! - kocsi esetében nem váltja be a harmadik sebességet a busz? Mostanában nem egy olyan utazásom volt, amelyen ez előfordult - legyen szó akár 260-asról, akár 263-asról. A GXW-443-mal például többször is előfordult, hogy nyomták neki a végletekig, de a hármast csak azért sem váltotta be.

álmodozó86 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107953

Legutóbb is Délpesten volt már, amikor mentem vele és akkor 118-as volt, akkor ezekszerint újból cserélték alatta!?

Előzmény: álmodozó86 (107952)
álmodozó86 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107952

Nem tudom mikor, ezelőtt pár hónapja mentem vele akkor még 118-as volt, most tuti 318-as.

Előzmény: BX 59-76 (107943)
AegonT Creative Commons License 2016.11.11 -1 0 107951

Pl. most a 354-es is eladó, azt is el lehetne hozni. 

Előzmény: Viko88 (107949)
gorcher Creative Commons License 2016.11.11 0 0 107950

Hát, úgy egy kis vaskupacba :) De Cinkotán így csak három van már, meg kettő talán (de egy biztos) Kelenföldön van. Láttam őket, de az azonosítójukat nem néztem, csak hogy milyen állapotban vannak (ugye a már fogpiszkálók voltak a fehérek, a mostani három meg olyan fényezésű, amilyenek a belinkelt képeden vannak). Az azonosító az kimaradt, hiba volt :)

Kelleni fognak azok alkatrésznek, mert mostanság fog forgalomba állni az újabb 4-es adag (NTP-526-529).

Előzmény: Viko88 (107949)
Viko88 Creative Commons License 2016.11.11 -1 0 107949

Ezek szerint teljesen fel lettek darabolva? De ha itt kettő van, plusz SZL 5 bontónak valóról beszélt, akkor már tényleg sok van, ami csak alkatrésznek van.  Szvsz simán lehetne még 1 vagy 2 forgalmi kocsit csinálni! De jó lenne tudni melyik volt a másik a 368 mellett, és hogy melyik kettő van még a 350, 355 és 357-en kívül :)

Előzmény: gorcher (107948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!