Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2016.11.15 0 2 108052

*fejcsóválás*

Hát nem mondom, jól bevásároltunk ezekből.

Előzmény: D Carlos (108051)
D Carlos Creative Commons License 2016.11.15 0 0 108051

Amit elfelejtettek pótolni. 

 

Ezen kívül njv-175 egy kör után megpusztult. 

Előzmény: BX 59-76 (108050)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 108050

Az Élessaroknál történt villamos kontra busz szereplője az NJV-171 volt.

g86 Creative Commons License 2016.11.15 0 2 108049

Amúgy ha sok az utas, és kellően belehelik a buszt, nem is annyira rossz az. BPO-422, most, az utánfutóban már elég nagy részben leolvadt a jégvirág az ablakokról. 

Előzmény: g86 (108048)
g86 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 108048

De csúcsban nincs más. Csúcson kívül viszont van. Pláne éjszaka. 

Előzmény: toto92 (108047)
toto92 Creative Commons License 2016.11.15 -1 1 108047

Még csúcsodőben is nehezen védhető a közlekedtetése télvíz idején 

Előzmény: g86 (108045)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.15 0 1 108046

Ma 10.00 órától van az idei Autóbusz konferencia a Feneketlen Tó melletti Flamenco hotelben.

 

Várjuk az előadás szövegét, képeit........................:-)))

g86 Creative Commons License 2016.11.15 -4 3 108045

Jó lenyomata a cégcsoport szemléletének, ha ilyen szemétládák még bármikor utasokat szállítanak munkanap csúcsidőszakon kívül. 

Előzmény: Törölt nick (108042)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.15 0 2 108044

Jól látod.

 

1./

Hasonló (végig vesztes) csatát vívtunk évekig anno-anno amikor a síma szóló, kéttengelyes buszok már egész Európában 12 méteresek lehettek, a magyar KRESZ szigorúan 11 métert engedélyezett.

Az ennél hosszabb (12 méteres) szóló buszokhoz az akkori munkahelyem külön engedélyeket adott ki, pl. Ik-250.

 

.........................:-(((

 

-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2./

Hasonló (végig vesztes) csatát vívtunk évekig anno-anno amikor a síma csuklós buszok már egész Európában 18 méteresek lehettek, a magyar KRESZ szigorúan 16,5 métert engedélyezett.

Mert a magyar csuklós akkora volt.

 

.........................:-(((

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

3./

Amikor 1990-1993 körül Európában kezdtek elterjedni:

    - a 15 méteres sóló buszok,

    - az emeletes csuklós buszok,

    - a duplacsuklós buszok,

    - a négytengelyes szóló buszok.

a hazai közlekedési jogalkotás akkori öregjei két dolgot a leghatározottabban kijelentettek :

     - ilyen buszok nincsenek,

     - ha mégis vannak, amíg ők élnek az ilyen buszok nem kapnak magyar rendszámot.

 

Mellesleg nekik lett igazuk.

 

 

Előzmény: Törölt nick (108033)
Il Leone Creative Commons License 2016.11.15 0 0 108043

Ha ez így van, akkor ezt kellett volna leírni, nem pedig szándékosan egy jogszabályra kenni a dolgot.

Előzmény: torqmatic (108025)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.15 0 0 108042

BPI-851 most 950-esen fűtés nélkül néhány nem teljesen behúzható ablakkal...

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 -5 3 108041

A 200E-s járaton kívűl melyik budapesti vonal(ak)ra tudnád rárakni?

 

Ha a duplacsuklósok forgalomba állnának, akor számítani kell, hogy ritkulnak egyes járatok ahol megjelenek a kocsik, mivel a férőhely nő. Az utast az érdekli, hogy minnél sűrűbben járjon egy adott járat, az hogy csuklós, vagy szóló, vagy netán duplacsuklós az mindegy a lényeg, hogy elférjen. A másik amit torqmatic topiktárs is megemlített, hogy renegeteg pénzt kéne elkölteni , hogy ezek a kocsik forgalmoba állhasanak. Nem nagyon térülne meg, és Budapesten jelenleg nincs olyan buszvonal, ami nagyon igényelné a duplacsuklós kocsit. 

Előzmény: Il Leone (108020)
18-09 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108040

A HÉV tervezett pótlásaira a közeljövőben közbeszerzés lesz kiírva, ugyanis egy elég szűk, 50 milliós keretet határoztak meg 2017. december 31.-ig. Ha ez elfogy, jön a közbeszerzés. 

Előzmény: hamzsabusz (108038)
g86 Creative Commons License 2016.11.14 -3 2 108039

Én is közvetítőcégen keresztül gondoltam. :D Tiltja valami, hogy a BKV-nak Szlovákiában leányvállalata legyen? :D

Előzmény: RózsaszínPárduc (108035)
hamzsabusz Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108038

Legyünk optimisták: a mai napi történések alapján a metrópótlás ?után? valószínű indul6 majd a hévpótlás is. Tehát még erre a feladatra is simán jók lesznek ám. :-) (Bár ez -a mostani ciklusú eu-s források felhasználása esetében- max. 2020 év vége lehet.)

Előzmény: trizs77 (108023)
kristoof Creative Commons License 2016.11.14 -2 1 108037

Akkucsomag csere? Ugyan már! Ahogy most haladnak a dolgok, mind a BKV-nál, mind a gyártónál, mire az akkupakkokat cserélni kellene, addigra vagy a kiegyenlítés, vagy a törések miatt fogják a kibelezett C68-asok a kelenföldi kerítést támasztani, mint pár éve a 405-ösök. Mert nem hiszem, hogy az akku kiegyenlítést, vagy a modulcserét megoldaná magának a BKV. 

Előzmény: MCA-001 (108032)
18-09 Creative Commons License 2016.11.14 -2 4 108036

Remélem az NKH embereit, ha ne adj isten szakmai utazásra mennek külföldre, legalább fejenként 2 orvos is elkíséri. Ugyanis aggódom értük. 

 

Vagy kapnak valami lónyugtatót, zsákot a fejükre, aztán konferencián jelen vannak, bólogatnak, újra zsák/nyugtató és haza. 

Előzmény: RózsaszínPárduc (108034)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.11.14 -4 4 108035

Sőt, én személy szerint egy jó szlovák, vagy német Rosenheimi rendszámra gondoltam, azok mostanság úgyis menő dolgok...

Előzmény: RózsaszínPárduc (108034)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108034

Nem kérdezel hülyeséget, mi is gondoltunk erre, csak arra nem kapja meg az NKH-tól a Közforgalmú Személyszállítási Engedélyt. :-( Tehát közlekedhet, csak utast nem szállíthat. :-(

 

Maradna még a "mentesített" próbarendszám lehetősége, csak hát az valószínűleg a kiállító hatóságoknak is feltűnne, és következő évben még azt a néhányat se kapnánk meg, amit a tesztbuszokhoz és egyéb próbákhoz ki tudunk csikarni belőlük. :-(

Előzmény: g86 (108031)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 -1 1 108033

Hát ez tipikus Magyarország....akkor ezek szerint CapaCity forgalomba helyezés is Mission Impossible.

 

Előzmény: trizs77 (108024)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108032

Azért egy akkucsomag csere praktikusabb lesz:)

Előzmény: Törölt nick (108030)
g86 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108031

Most biztos hülyeséget kérdezek, de belga, svájci vagy akármilyen eredeti rendszámmal nem járhatna? 

Előzmény: RózsaszínPárduc (108018)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 -3 1 108030

Nem kell addig várni. Amikor pár év múlva tönkremennek az akkuk, majd átteszik az addigra végképp széthulló maradék 405-ösökből a Cummins motorokat :D

Előzmény: kristoof (108028)
kristoof Creative Commons License 2016.11.14 -2 1 108029

Én meg, csak a 200E-re.

Előzmény: 18-09 (108009)
kristoof Creative Commons License 2016.11.14 -5 1 108028

Még a Dél-pestre hordott trolikból kellene autóbuszt csinálni. :-) Tök jók lennének metrópótlás idejére. :-) :-D 

 

Már várom, hogy 15 év múlva milyen fain kis vasbuszt épít a BKV a C68-as Modulókból. :-)

Előzmény: Törölt nick (108008)
ujfigura Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108027

Milyen volt a buszok üzemkészsége odakint?

Előzmény: torqmatic (108025)
nemeza Creative Commons License 2016.11.14 0 0 108026

A 293as nem 88as?

De tuti 90 előtti..

Előzmény: trizs77 (108024)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.14 -3 4 108025

Hidd el, nem hülyegyerekek intézték az ügyet, alaposan körül lett járma a téma. De tegyük fel, hogy jó sok munkával mégis sikerülne kijárni a dolgot, és felkerül a magyar rendszám a buszokra, ok. Arra gondoltál-e, hogy mennyibe kerülne:

- a megállók esetleges meghosszabbítása

- a kereszteződések korrekciója

- a garázsban a műhely átalakítása (nagyobb csarnok, hosszabb aknák, több emelő)

- a buszok üzemeltetésének többletköltsége (ugye plusz egy csuklószerkezet, plusz egy kormányzott tengely, ezek karbantartása, javítása nem éppen filléres dolog)

Ha ezeket összeadogatod, akkor talán rájössz, hogy valószínűleg nem a lustaság és a beleszarás miatt nem kell a szép hosszú busz, hanem egyszerűen irreálisan sok pénzt, időt és energiát kellene ráfordítani egy olyan valamire, amire valójában nincs is szükség.

Előzmény: Il Leone (108020)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.14 0 1 108024

Átolvastam mindkettő jogszabályt.

 

Akarom vemhes, akarom nem vemhes.

 

Az 13/2010 (X. 5.) NFM rendelet elsősorban a különböző fizetési módokról rendelkezik, nem annyira a méretekről.

A túlsúly fizetés 1001 módjára van kihegyezve.

 

--------------------

 

a régebbi 6/1990 KöHéM rendelet pedig valóban 18,75 méterben szabja meg a csuklós busz megengedett legnagyobb hosszát.

De oda írja, hogy :

 

b) gépkocsiból, mezőgazdasági vontatóból vagy lassú járműből és egy pótkocsiból álló járműszerelvénynél, továbbá csuklós autóbusznál: 18,75 méter,

c) vontatóból vagy mezőgazdasági vontatóból és két pótkocsiból álló járműszerelvénynél: 22,00 méter,

d) tehergépkocsiból és két pótkocsiból álló járműszerelvénynél, továbbá csuklós lassújárműnél: 24,00 méter.

 

Tehát ha a duplacsuklós buszt sikerül átminősíteni csuklós lassú járműnek akkor lehet 24 méteres. Ha nem sikerül átminősíteni akkor csak 18,75 méter lehet.

 

Az már más kérdés, hogy 1990-ben már több gyártónak is volt duplacsuklós busza, már sok éve.

De a magyar jogszabály alkotó egyszerűen kihagyta a saját, új, rendeletéből ezt a fogalmat, mert szentül hitt abban, hogy ide, ebbe az országba, olyan, már pedig be nem teszi a kerekeit.

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (108020)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.14 0 1 108023

Ha a metrópótlásra bevetik a 280-okat akkor 2020-ig simán maradhatnak.

Ez azt is jelentheti hogy ezek a típusok Budapest utcáin 50!!! évig közlekedtek.

 

----------------------

 

Nálam a 2020-ig az 47 év.

 

1973 augusztusában jött az első 39 db.

 

 

 

(ha csak a nem BKV tulajdonú protó 1 db-ját nem számítjuk bele mely 1970 decembertől járt.

)

 

Előzmény: jonas65 (108015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!