A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amúgy ha sok az utas, és kellően belehelik a buszt, nem is annyira rossz az. BPO-422, most, az utánfutóban már elég nagy részben leolvadt a jégvirág az ablakokról.
Hasonló (végig vesztes) csatát vívtunk évekig anno-anno amikor a síma szóló, kéttengelyes buszok már egész Európában 12 méteresek lehettek, a magyar KRESZ szigorúan 11 métert engedélyezett.
Az ennél hosszabb (12 méteres) szóló buszokhoz az akkori munkahelyem külön engedélyeket adott ki, pl. Ik-250.
Hasonló (végig vesztes) csatát vívtunk évekig anno-anno amikor a síma csuklós buszok már egész Európában 18 méteresek lehettek, a magyar KRESZ szigorúan 16,5 métert engedélyezett.
A 200E-s járaton kívűl melyik budapesti vonal(ak)ra tudnád rárakni?
Ha a duplacsuklósok forgalomba állnának, akor számítani kell, hogy ritkulnak egyes járatok ahol megjelenek a kocsik, mivel a férőhely nő. Az utast az érdekli, hogy minnél sűrűbben járjon egy adott járat, az hogy csuklós, vagy szóló, vagy netán duplacsuklós az mindegy a lényeg, hogy elférjen. A másik amit torqmatic topiktárs is megemlített, hogy renegeteg pénzt kéne elkölteni , hogy ezek a kocsik forgalmoba állhasanak. Nem nagyon térülne meg, és Budapesten jelenleg nincs olyan buszvonal, ami nagyon igényelné a duplacsuklós kocsit.
A HÉV tervezett pótlásaira a közeljövőben közbeszerzés lesz kiírva, ugyanis egy elég szűk, 50 milliós keretet határoztak meg 2017. december 31.-ig. Ha ez elfogy, jön a közbeszerzés.
Legyünk optimisták: a mai napi történések alapján a metrópótlás ?után? valószínű indul6 majd a hévpótlás is. Tehát még erre a feladatra is simán jók lesznek ám. :-) (Bár ez -a mostani ciklusú eu-s források felhasználása esetében- max. 2020 év vége lehet.)
Akkucsomag csere? Ugyan már! Ahogy most haladnak a dolgok, mind a BKV-nál, mind a gyártónál, mire az akkupakkokat cserélni kellene, addigra vagy a kiegyenlítés, vagy a törések miatt fogják a kibelezett C68-asok a kelenföldi kerítést támasztani, mint pár éve a 405-ösök. Mert nem hiszem, hogy az akku kiegyenlítést, vagy a modulcserét megoldaná magának a BKV.
Nem kérdezel hülyeséget, mi is gondoltunk erre, csak arra nem kapja meg az NKH-tól a Közforgalmú Személyszállítási Engedélyt. :-( Tehát közlekedhet, csak utast nem szállíthat. :-(
Maradna még a "mentesített" próbarendszám lehetősége, csak hát az valószínűleg a kiállító hatóságoknak is feltűnne, és következő évben még azt a néhányat se kapnánk meg, amit a tesztbuszokhoz és egyéb próbákhoz ki tudunk csikarni belőlük. :-(
Hidd el, nem hülyegyerekek intézték az ügyet, alaposan körül lett járma a téma. De tegyük fel, hogy jó sok munkával mégis sikerülne kijárni a dolgot, és felkerül a magyar rendszám a buszokra, ok. Arra gondoltál-e, hogy mennyibe kerülne:
- a megállók esetleges meghosszabbítása
- a kereszteződések korrekciója
- a garázsban a műhely átalakítása (nagyobb csarnok, hosszabb aknák, több emelő)
- a buszok üzemeltetésének többletköltsége (ugye plusz egy csuklószerkezet, plusz egy kormányzott tengely, ezek karbantartása, javítása nem éppen filléres dolog)
Ha ezeket összeadogatod, akkor talán rájössz, hogy valószínűleg nem a lustaság és a beleszarás miatt nem kell a szép hosszú busz, hanem egyszerűen irreálisan sok pénzt, időt és energiát kellene ráfordítani egy olyan valamire, amire valójában nincs is szükség.
Az 13/2010 (X. 5.) NFM rendelet elsősorban a különböző fizetési módokról rendelkezik, nem annyira a méretekről.
A túlsúly fizetés 1001 módjára van kihegyezve.
--------------------
a régebbi 6/1990 KöHéM rendelet pedig valóban 18,75 méterben szabja meg a csuklós busz megengedett legnagyobb hosszát.
De oda írja, hogy :
b) gépkocsiból, mezőgazdasági vontatóból vagy lassú járműből és egy pótkocsiból álló járműszerelvénynél, továbbá csuklós autóbusznál: 18,75 méter,
c) vontatóból vagy mezőgazdasági vontatóból és két pótkocsiból álló járműszerelvénynél: 22,00 méter,
d) tehergépkocsiból és két pótkocsiból álló járműszerelvénynél, továbbá csuklós lassújárműnél: 24,00 méter.
Tehát ha a duplacsuklós buszt sikerül átminősíteni csuklós lassú járműnek akkor lehet 24 méteres. Ha nem sikerül átminősíteni akkor csak 18,75 méter lehet.
Az már más kérdés, hogy 1990-ben már több gyártónak is volt duplacsuklós busza, már sok éve.
De a magyar jogszabály alkotó egyszerűen kihagyta a saját, új, rendeletéből ezt a fogalmat, mert szentül hitt abban, hogy ide, ebbe az országba, olyan, már pedig be nem teszi a kerekeit.