Nemtudok beszélni,mert nincs gépem.Ezt sem olvastad?Beájult aztán kész.Egy ideg vagyok,hogy a rengeteg képpel mi lett!Talán a jövő hét végére normalizálódik a helyzet.Addigra lesz új gép.Addíg csak vendég vagyok valamelyik gyereknél amikor nincsenek itthon.Vagy van még a Noé idejéből való laptop amitől meg elmegy a hajam a német billentyűzetétől meg a tetű lassúságától...
Iszugy mellesleg a régi lakókban valahol a padlón keress egy fekete kis dobozt, mert ott szokott biztizve lenni. Nálam már csak a trafónál van. Ott keresd ahol a csatitól a vastag kábel bejön a lakóba.
Hát így máá írtem ín is...dehát ez a probléma ez zsír-villanyszerelési - nem elektronikai.
Valahol szar a 12 V-os kötésed a kocsi-akksitól - a bódé-stekkerig. Valahol a vonalon valami gebasz van, rossz kötés, vagy rossz kontakt, vagy ilyesmi.
Ezt egy voltmérővel, de feltétlenül terhelés alatt !!!!! lehet csak simán kimérni. Mondjam el hogyan? .
Na először is a hűtőszekrényt vegyük ki a témából,mert ezzel teljesen megtéveszeted a GPS kollégát.Hűtő nincs!!!Csak a világítás és esetleg olyan dolog ami nem műkszik máshogyan csak 220-ról.
Na akkor kell az inverter.(pl.a műhód beltéri.Bár a GPS egyszer azt mondta nekem,hogy vigyem el és megjavítja 12v-osra)Na szóval nekem ezért kellene néha a 220.Mondjuk még soha nem néztem tv-t bódézás közben.Arra tartogatom,hogyha egyszer rossz idő lesz és a bódéban kell üldögélni akkor megtudjam nézni az időjárásjelentést,hogy mikor lesz jó idő.Ennyi...
Ma tényleg csak olvasod amit írok vagy olyan is van amit megjegyzel belőle?Persze,hogy van benne trafóm!Tegnap írtam..Fúúúúúúúúúúúúúú....
Elvileg ide érkezik be a 12V is és innen megy szerteszét. 1-2 Lámpa szivattyú, hűtő.
Pl a hűtő csak kocsi 12voltról mehet, amikor a trafó 12 voltja mükszik akkor a hűtő nem üzemelhet 12 voltról,mert akkor a 220 mükszik. a régi trafón is volt egy nyomogomb csak piros az például mindent lekapcsolt ha innen is onnan is jött a 12 volt.
Neked van egyáltalán trafód?
Annak ha belenyulkáltak a bekötésébe akkor nem mükszik. Az előző 89-es tabbertembe is össze volt kutyulva,de sikerült összerakni. Nem bonyolult.
Hát ez eddig tartott!Márhogy egyetértünk.Mitől is kerül annyiba?A Dani folyamatosan rendeli kínából ezeket a LED-es csíkokat.Majd amikor átadom a hőerőmüvedet megmutatom milyen.Világít,mint állat.Ha jól emlékszem 2500/1m csík.De majd megkérdezem tőle.
Márpedig,ha együtt akarsz velem kamperolni akkor erre kel felkészülni nem a lopkovicra.Agregáttal nem zünnyöghetsz egész éjjel a LED-es meg kibírja akár reggelig is az akksiddal.
Ja meg rendelt 220-as ledest is.Azt megmondom nem úgy világít,mint amit a múltkor a batyumakszba vettem.Ettől a batyustól simán falnak lehet menni...
"Tehát útközben is szükség van a 12v-ra meg álltalában a préri közepén nincs 220 ,tehát ott is a 12 voltból gazdálkodunk"
Kedves, jó kollegám! Te tényleg azt hitted, hogy létezik olyan kütyü, amelyik a préri közepén áramot termel neked a semmiből? Méghozzá nem is keveset, hanem 100 Wattos nagyságrendben?
Lécci olvasd át mégegyszer azt a mondatodat, amit fent idéztem:
1) Útközben ott van az autó generátora - az szinte korlátlanul tolja a 12 V-ot hátra, a bódéba. Tehát probléma kilővve.
2) A "préri közepén", ahol nincs 220 - ott mégis miből szeretnél te 12 V-ot előállítani?
A belinkelt kütyü az NEM áramot termel, hanem a rakoncántlan váltóáramból csinál stabilizált, finom, sima 12 V-os feszültséget.
Merthogy ez volt Carvoyager kollega problematikája - nem pedig az áramtermelés a prérin. .
EMBER!!Nem a menetközben van a baj,hanem amikor odaértem!És nem a hűtővel,mert az amint letettem a valagamat átálítom gáázraaa.
Hanem a többi fogyasztóval ami nem kap megfelelő 12v-ot.Vagy kevesebbet vagy többet ami semilyen precíz technikának nemtesz jót!Gondolom ettől nem műkszik az inverterem a bódéban,mert nem annyit kap amennyi kell neki.
De ez volt a kérdés,hogy mi lehet a baj?Én csak tippelni tudok,mert nem értek hozzá.Azért fordultunk hozzád,mert Te ebben professzor vagy!!!
Na ettől féltem,hogy ez nem való semmire!Értsd már meg végre,hogy mi nem telepesek vagyunk,hanem állandóan megyünk ide meg oda.Tehát útközben is szükség van a 12v-ra meg álltalában a préri közepén nincs 220 ,tehát ott is a 12 voltból gazdálkodunk!Kevés kivétellel nálam szinte minden 12v-ról megy (nálam,mint láttátok már ledes minden világítás) ami nem arra meg ott lenne az inverter.
Voyi neked meg az 5 w-os féklámpaizzókat télleg ideje lenne korszerűbbre cserélni.Megnéztem ma és az nem 4 w hanem 5 és akkor már 200 w a teljesítmény amitől 1 óra leforgása alatt úgy jársz,mint én kiskőrösön!!!
Na idefigyúzz: ha van 220, akkor mégis mijarákért kellene a 12 V annak a hűtőnek? Hisz megy az egyenesen hálózatról is.
Vannak viszont olyan finomabb eszközök - pl a bojler vezérlése - ami ha esik-ha fúj kéri ám a stabil, sima 12 V-ot. Oda viszont bőségesen elegendő az 1,5 Amper is. 470 Ft-ért !!!! .
Ez is csak miután levettem a házat sajna igaz az hogy felszereltséghez rakják össze, mert a szabályozott 1.5A ágban a nyáklap tiszta üres. Ott is simán megy a feszkó.
GPS telóba ajánlott egy egyszerű megoldást ugyhogy azt hiszem az marad reg-01 stabilizátor csak a boylernak. Kb 500 ft. A táp meg marad igy ahogy van és mükszik tovább.
A 2007-es Hobby-nkban is valami ilyesmi kinézetű az elektromos doboz, ami a konvektor feletti szekrényben van. Szét még nem szedtem, ezidáig teszi a dolgát.