Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nem a szintkülönbség a lényeg, hanem a csővezetéki ellenállás. Nekem (ha hirtelen jól számolom) 13 radiátorom van, 3 eltolt szint, legalsó és legfölső radiátor között van vagy 5 méter szintkülönbség. Alpha2 25-40-es hajtja 17 W-tal, ha az összes termofej nyitva.
Hali. Keringető szivattyú terén érdekellne,hogy min milyen emelő magasságú kel? 3.5m-eshez olcsón jutnék,de szerintem nem elég,pincébe a kazán lakótér 7 radiátor és 1 radiátor a tetőtéren. Köszi.
Most még Én itt új vagyok ebben a fórumban. Csak lenne egy eladó kombi kazánom ami nem maszek kazán. Békéscsabán gyártották ennek már utánna néztem. A gáz oldálat használták egy szezont és összesen ennyit fűtöttek vele. A másik oldalában tűz még nem égett. Súlya: 250 kg.
Megcsináltuk a nyomáspróbát : 3,5 atmoszférával, 15 percig sehol nem folyt erre akár garanciát vállalok. A kazánnak egy víztere, de két füstkivezetője van. (130cm)
Mivel nekem van vegyes kazánom és gázkazánom is arra gondoltam, hogy megválnék tőle.
Az ajtókat sajnos a haramiák már elvitték róla, de az beszerezhető. ( 1,500.- 2,000.- ft használtan ) meg kell bele egy rács az aljába. Vízhőfokmérő és hőfokszabályzó csonk gyárilag van rajta. Talán az ügyes barkákocsolók a gáz oldalába gyáthatnak egy apriték égetőt, a másik oldal meg maradna simán vegyes tüzelés. 30-319-5272 számra várok ajánlatokat.
Kb 1 éve, mikor megvettük az új házat, azt sem tudtam, mi az a puffer. Itt tanultam meg mindent. Nagyon sokat köszönhetek az itt lévő emberkéknek, rengeteg infót kaptam tőlük, persze sok "olvass vissza" üzi is volt, de szép lassan begyűjtöttem az infót, és jelentem, az én pufferes rendszerem is TÖKÉLETES, mint Kardos szaki kazánja. :) Joe is sokat segített, hogy mit hogy érdemes kötözgetni, Kardos doki meg az új kazán tervezésében segít, mik a buktatók. Most pont ezt a két embert b@sztatod, akik ha nem lennének, nem lenne ennyire komfortos a kégli sok embernek, vagy beleugrott volna sok felelsleges dologba. Az itt lévők 99,9%-a meg szerintem leszarja, milyen konfliktusod volt x éve bárkivel, írj neki privátban, vagy bárhogy, de nem kellene szétzűlleszteni a fórumot.
Miért is baj, ha az ember tökéletesnek érzi a renszerét? Nem az a cél itt, hogy tökéletesítsünk? És ha valaki elégedett, akkor nagyképű?
Konkrétan Kardossal jópár telefonos "egyeztetésen" vagyok túl, mesélgetett, hogyan indult neki a kazán tervezésének. Amit sikerült neki összebarkácsolni, az egy töredék áron megvalósított, jó hatásfokkal működő, SAJÁT kezei által összeállított MŰKÖDŐ kazán. Rengeteg utánajárással, "kémkedéssel" tarkítva. Ne legyen rá büszke? Hogyne lenne... Én is nagyon az leszek, ha jövőre nekem is már a maszek faelgáz duruzsol a kazánházban. Sőt, most is büszke vagyok, mikor a jelenlegi, szintén maszek vegyes kazán duruzsolását hallgatva gyönyörködöm a renszerben a lócán üldögélve, miközben elszívok egy cigit. :)
Lényeg a lényeg, sok önzetlen segítő van itt a fórumon és remélem ez még hosszú éveken keresztül így is marad.
Füstgázt a kazán és a kémény közötti összekötő csőben kell mérni.
REX C100 erre a célra pontosan megfelel.
Nálam 120 fokra van állítva. Ha az alá esik a füsthőmérséklet, akkor lekapcsolja a keringtető szivattyút.
A vízhőfokot is egy REX C100 figyeli, az 60 fokra van állítva. Ez a két relé sorba van kötve. Tehát akkor indul a keringtető, ha a víz 60 fok feletti, és a füstgáz 120 fok feletti. Ha valamelyik kevesebb, akkor leáll.
De mivel ilyenkor még van parázs a kazánban, és keringtetés nélkül melegíti a kazánt, és a szivattyú leállása után, ha a puffer fel van fűtve, maradhat benne 80-85 fokos víz, az hamar megforrhatna, így a vízhőfokot figyelő Rex alarm kapcsolóját beállítottam 95 fokra, ami mindentől függetlenül indítja a keringtetőt, ha a víz 95 fokot eléri. Ez a vészindítás.
Lehet rosszul gondolkozom, de a következőket látom.
Az újabb és jobb hatásfokú tűzterek vermikulittal, vagy samottal béleltek, hogy maga a tűztér hőmérséklete emelkedjen, ezáltal a nehezebben éghető fagázokat is elégeti, amivel plussz energiát nyer ki, avagy jobb lesz a hatásfoka. Majd az így keletkezett meleget, ami egyébként így már több, hűti le a vízcsövekkel.
Ezen elgondolás miatt bátorkodtam utánanézni, majd kérdezni. Találtam olyan bejegyzéseket, ahol bevált, meg olyat is, ahol nem. Következtetést nem tudtam levonni, hogy kinek miért sikerült, és kinek miért nem. A kipróbálás nem kerülne sokba, de előtte azért gondoltam kérdezek. Ami miatt nem pakoltam csak úgy be a samottot az az ok, hogy íves az alja a kazánnak, és még egy vastagabb tégla is simán beborulna középre.
Közben rájöttem, hogy miért nem lehet jó a füsttermosztát a szivattyú indításra.
Ha a tűz leég annyira, hogy a füsthő lemegy a beállított (mondjuk 120 fok alá), a szivattyú leáll. A keringés miatt a kazánban még a maradék tüzelő tovább melegítheti a vizet, de a víz mérő csőtermosztát nélkül nincs ami elindítsa a szivattyút. Így vagy felkering gravitációsan a pufferbe, vagy felforr(hat) a kazán.