Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Azzal az ürüggyel próbálnak minket sokszor elzavarni az autóbusz állomásról ha fotózunk, hogy tilos, mert ez Volán terület. De Hatvan nem egy ilyen hely, itt nagyon segítőkész a kollektíva, nem véletlenül a Hatvani Volán Zrt. a kedvenc volánom :)).
Ez most az új állomásra vonatkozik? Ha igen, akkor ez jelent valamilyen problémát? A tulajdonjog az csak részletkérdés. Az országban több olyan állomás van ami nem a Volán tulajdonában van. Az üzemeltetés attól még lehet a Voláné.
Erre most még korai lenne pontos választ adni. Egy biztos buszállomásként már nem fog funkcionálni. De ez nem azt jelenti, hogy a városközpontban nem lesz le és felszállási lehetőség, erre is készülnek tervek. Későbbiek során majd erre is lesz megnyugtató válasz.
Tényleg, a mostani buszállomás el lesz bontva? Vagy mi lesz a helyén? Mire hasznosítják a területet? Marad egy buszmegálló öböl, ahol megállnak a helyközi/távolsági buszok?
Rendben van, úgy legyen;) Mondjuk most már lassan tényleg mindegy, mert itt a jó idő. "A biztonsági szolgálat dolga nem a kitessékelés ok nélkül"
Ez így van...azonban szolgáltatnak ezek elég okot, amikor becsődülnek csoportostul és ott randalíroznak. Az ember inkább kapásból sarkon fordul, mielőtt bemenne:S Bár utóbbi időben valóban kevesebbet láttam ilyet... Sok sikert a rend fenntartásához!
Az autóbusz állomást nem a Hatvani Volán Zrt. építteti, hanem Hatvan Város, pályázati pénzeszközökből és önerőből. A beruházás ezen kérdései kívül esnek a Hatvani Volán Zrt. hatáskörén.
A helyzet egész pontosan úgy néz ki, hogy február 15-től van biztonsági szolgálat délutántól estig, így a váróterem innentől kezdve minden munkanapon minimum 21-óráig nyitva van, hétvégén pedig 18-19 óra között kerül bezárásra, mivel a forgalmi szolgálat is ekkor végez. Tehát hétvégén nem is várható, hogy nyitva legyen tovább. A vagyonőr pedig minden nap ott van a buszállomáson. Ez független attól, hogy ki hányszor látja, mivel az egész autóbusz állomáson felügyel a rendre. A szolgálat rendszeresen ellenőrzésre is kerül nem a véletlenen múlik, hogy ott van-e. A biztonsági szolgálat dolga nem a kitessékelés ok nélkül, hanem a váróteremben és az autóbuszállomás területén a rend fenntartása. Ez a szolgálat bevezetése óta megvalósul, nincs bent dohányzás, nem lehet hangoskodni, falat firkálni stb. Tapasztalat szerint ezóta többen használják a várótermet és nincs is ok hamarabb bezárni. A jobb idő beköszöntével természetes folyamat, hogy kevesebben mennek be a váróba, mert jó időben kellemesebb a szabadban is várakozni. Bízunk benne, hogy ezek a változtatások találkoztak utasaink elképzelésével és megelégedéssel használhatják addig is a várótermet, ameddig az új autóbuszállomás el nem készül.
Az új pályaudvaron a biztonsági eszközök felszereléséről és annak üzemteltetéséről és karbantartásáról kit kell keresni? Van már cég, amelyik ezt csinálni fogja? Értem ezalatt a belszolg.épületek riasztóit, és a kamera-rendszert. (vagy épp távfelügyelet)
Hátt...ahhoz képest nem egészen így szokott festeni a helyzet. Már 2 éve járok a barinőmhöz Apcra (illetve szenvedek a járással, mert főleg hétvégén a Dunántúlra hamarabb eljutnék:S) és eddig elvétve fordult elő, hogy nyitva volt a váró késő estig. Az is mindig csak akkor, amikor egy bizonyos forgalmista volt. A többiek baxtak rá. Hétvégén pedig már 18 után sem találtam nyitva az esetek többségében. Lehet kicsit jobban oda kellett volna figyelni a forgalmistákra. Gyöngyösön például az utolsó busz indulásáig nyitva a váró minden nap!! Ja, és biztonsági őrt is csak 2X láttam én ott esténként. Egyszer pedig amikor nem bírtam már cérnával, hogy -20 fokokba nem lehet sehova behúzódni rákérdeztem a forgalmistánál és el lett annyival intézve, hogy ha nyitva hagyja akkor tele van f*kával és ott randalíroznak. Magyarul, akkor szívjon mindenki miattuk. Gyöngyösön igenis kittessékelik a csöveseket is a váróból (mondjuk ott is bizt. őre válogatja)
Nade ez már úgysem lesz aktuális lassan:) Bízok benne, hogy az új állomáson nem lesz ilyen probléma. Lesz rendes nyitvatartás és biztonsági szolgálat.
A váróterem nem délutánig van nyitva, hanem 21-22 óra között zárják, kivéve hétvégén, amikor hamarabb végez a forgalmi szolgálat. Egyébként a váró több mint egy hónapja lett kifestve és már lassan 2 hónapja van biztonsági őr is. :)
De, ha ez nem is lesz, de remélem lesz egy tisztességes kultúrált váró, ami nem csak délutánig lesz nyitva, hogy az ember télen kockásra fagyjon, mikor a buszra vár órákat (mivel olyan fantasztikusan jól elérhető települések vannak a Hatvani Volán vonzáskörzetébe, egyszerűen siralmas! pl. APC). Legyen egy kemény biztonsági őr csapat, akik sakkban tartják az erősen pigmentált bőrűeket és a büdös csöveseket.
"Most az autóbuszállomás építése során felújításra fog kerülni. " Nah, ez dícséretes! Az méginkább az lenne, ha fel lehetne majd menni a tetejébe kilátónak és buszfotózásnak sem lenne rossz:P
Az a "világítotorony" jelenleg is ott áll a leendő autóbuszállomás helyén. Az egy víztorony, ami ipari műemlékké lett már évekkel ezelőtt nyilvánítva. Most az autóbuszállomás építése során felújításra fog kerülni.
Alapkőletétel Bullshit! Úgy, mint marc.18-ikán mi! Hagyjukmán. Amúgy meg elég gázos, mert a délutáni szép Napsütésben csak az egyik oldala lesz fotózható:S Ugyanis csak abból az irányból tiszta a terep a Nap előtt. Délelőtti irányból tele van fákkal. Abban bízok, hogy kifelé vagy befelé úgy mennek majd a buszok a pályaudvarról, hogy lehet őket lőni NY-Dny felől. Illetve kíváncsi vagyok föntről, hogy lehet majd lőni...
Én meg már kezdtem örülni, h végre egy lehetőség, hogy eltűnjön a 422-es a szolnoki fordáról, mert van egy olyan érzésem, h ha a HV-n múlik, és 2012-ben tényleg világvége lesz, a szolnoki fordán éri a halál 422-t is :P
Sajnos nem tudom mi lett azzal a busszal, hirtelen eltűnt a szemem elől és azóta nem láttam.
Egyébként úgy emlékszem rá, hogy eredetileg BT-03-93 rendszáma volt. A három betű-három szám kivitelű rendszámok bevezetése előtt nem sokkal érkezett újonnan a Hatvani Konzervgyárhoz, egy öreg, csíkos 255-öst váltott le. Ezért kis idő múlva már a BRY-249 táblát viselte. Középen-felül világospiros, alul fehér busz volt.
Dejó... Mindenesetre ha ez tényleg bekövetkezik, és egyesül a 3 cég, egri központtal, és egységesítik a beszerzéseket, talán közös erővel a 3 társaság egy nagyobb adag nyugati használt flottát is be tud(na) szerezni :)
Arra céloztam, hogy sem az Agriára, sem a Mátrára nem jellemző (bár nagyon régen volt rá példa), hogy más volánoktól vásároljon selejtet. Ebből szerintem a jövőben sem akarnak rendszert csinálni, mert már egészen más időket élünk.
Akkor a Hatvani jobban teszi, ha még most bespájzol gyorsan használt Ikarusokból, mert erre a jövőben már nemigen lesz lehetősége, ha igaz a hír. A gyöngyösi vagy egri vezetőség úgysem engedne ilyesmit, mert nyilván a beszerzéspolitikát is egységesítik.
Porond! Anno mondtad, hogy a hatvani konzervgyárnak volt egy BRY-249 rendszámú 256-osa. Nem tudsz valamit erről a gépről, hogy hol él tovább jelenleg és milyen rendszámon?
Én nem tudom. Nem ismerem azt a buszt. Csak láttam ezzel az új rendszámmal és a viszonylat táblával. Aki tudja melyik C56 járt Bujákról Bosch-ba az majd megmondja a tuttit:D
Bár nem is tudom jó ötlet volt-e visszahelyezni régi helyére...dísztárcsák már most nincsenek meg és a kiegészítő tükör sem. És egy hete sincs kint a busz:S
ööö..igen. Pontosításra szorul az észrevételem. Ugyanis, nem a patai volt a LIR-570, hanem a bujáki Bosch-os C56! Legalábbis minap újra láttam és most szemből, Buják-Bosch tábla volt rajta. Viszont nem ismerem ennek a busznak az előző frsz-ét.
Tegnap este láttam - azt hiszem ez a patai - Bosch-os C56-ost. Nem tudom mi volt az eredeti frsz-e - ha minden igaz valami HOG-... - de a lényeg az, hogy most LIR-570!;)
Értem, szóval ex VB. Mikor került ez a Hatvanihoz? Én most láttam először. Sajnos még a rendszámát se láttam rendesen, nem még a viszonylatát. Majd nyitott szemmel járok akkor:)
Volt mostanában E94 beszerzés használtan a Hatvaninál vagy csak nekem volt újdonság ma egy zsír újonnan fújt (hatvanis elrendezésű és árnyalatú fehér-kék) E94? Vagy csak én nem láttam még?Nagyon szépnek nézett ki! Sajnos nem tudtam olyan gyorsan előkapni a gépet szentségeltem is. A rendszámból is csak annyi maradt meg, hogy valami JID - ... vagy JVP - ...ööö asszem.
Nem sikerült:S Késő indultam el a buszmegáló felé :S. Útközben zenét halgattam és nem vettem észre h jön csak azt, hogy elment meletem a farát meg nem akartam fénképezni.:S
Sziasztok! Van-e valakinek, Mátra Volános állománylistája? Ha van akkor elküldené nekem e-mailben, mert nagy szükségem lenne rá! E-mail címem publikus.
Anno a GDK-ból sem voltak képesek kiszedni a HEVES-BP. feliratokat föntről. A Mátránál sajnos meg van ez a fajta igényesség viszonylatozással kapcsolatban. Régen nem volt ez így... Kár, hogy a digitális kijelzőket is kispórolják minden új beszerzésből is:S
Hali! Most jártam a boltba és útközben láttam pár dolgot. 1.GMP-611-nél műhelykocsi volt (akkor pakoltak össze és mentek el). 2.LGA-641-643 Forda csere.LGA-641 Heves-Bp. Táblával parkolt le. És a LGA-643 Heves-Bp. táblával ment Ludasra.
Vajon egésznapot cserélheték? Ha igen Egerbe is Heves-Bp. táblával ment? Ha valaki tudja segítsen.
Figyi! Szerintem ne nagyon feszegessük már inkább annyira mélyen! El fogunk fajulni előre látom, ez nem hiányzik a topicnak. Mi tudjuk a jogos igazunkat és kész.
Inkább azt mondjátok már, hogy senki nem nézte a Hősök terés képeimet? Valami reaction?:D Senki más nem is volt fenn?
És hány esetben számoltak be a kollegák arról, hogy nyilvánosan megjelenő újságokban, weblapokon látták vissza magukat erősen személyiségi jogokat sértő helyzetben? Hányszor volt felelősségrevonás, hogy a profifotósok a főnököknek továbbították a fényképeiket? Komolyan kíváncsi lettem.
Az meg a másik oldal, hogy sok a tejfeles szájú kis hülyegyerek, akik fotózgatnak összevissza mindenhol és pakolgatnak fel mindenhova olyan képeket, amiket nem lehetne vagy csak retusálva illene. Illetve lappangva lesből kapnak le hirtelen dugdossák a gépet. Ez persze, hogy ellenszenves. Lehet nekem ezért volt ilyen nagyon kevés rossz tapasztalatom, mert nekem mindig a nyakamba a gép jól láthatóvá teszem a szándékom nem bujdokolok.
Sajnos az egyre több balfék miatt húzzák rá a vizeslepedőt minden jó szándékú tisztességes fotósra.
Erről beszéltem én is! Sosem a vezetőt fényképezzük, nem vagyunk mi paparazzi. Szerencsére nagyon - nagyon kevés az olyan sofőr, aki beszól, hogy - mit fényképezel - ...hát nyilván nem az ő képét. De ezek úgysem értik meg soha, hogy nem az ő pofijuk a lényeg. Én szerencsére, mint lentebb is írtam egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor botlottam bunkóba. Hál' isten a legtöbb sofőr nagyon jó hozzáállású. Sokszor volt már olyan, hogy azt gondoltam, na most jön a beszólás - topictársak tapasztalataira gondolván - ellenben teljesen jól álltak hozzám sőt még belül is fotózhattam és el is kérték a képeket mailben.
Én nem találok semmi kivetni valót a busz fotózásban, jó magam is próbálkoztam vele, mert egyébként a fotózás a hobbim. Alapvetően nem arról van szó, hogy ez egy botrányosan rossz dolog lenne, amit el kell itélni.... sőt: még mindig jobb, mintha drogra, kocsmázásra... stb.-re fordítaná a pénzt és az időt.
Érdekesek ezek a menet közebeni fotózások is. Többségében nyilítan, az út széléről, járdáról csinálják. Szép tud lenni egy dinamikus fotó egy szép buszról. Viszont amikor még a Volánnál voltam, a Stadionok pályaudvaron egy bizonyos vonalcsoporton dolgozó kollégák, hogy abban a bizonyos megyeszeékhelyen (nem sok ilyen van a Stadionnál...) a buszállomás melletti sövényből, odaérkezésük előtti 2-3 mp-en a járda szélére ugró, majd fotózó személyről/személyekről számoltak be. + pár kollégától említés érkezett olyanokról is, sétálnak a járdán, figyelgetnek hátra, majd a kellő pillanatban szembe fordul a busszal és kattint. Hogy ebbe mi a jó... és akkor ilyen esetben ne gondoljon semmi rosszra a buszsofőr.
Lassan azt is meg kellene érteni, hogy NEM A JÁRMŰVEZETŐ szerepel a képen, hanem a busz. A járművezető csak egy részlet. Nem a sofőr a lényeg a képen, soha!
Szerencsére az ellen oldalon (sofőr, volán dolgozó) dolgozó emberek 95%-a teljesen normálisan áll hozzá ahhoz, hogy a frsz. gyűjtő profi fotósok rendben tudják végezni a munkájukat. Sőt a Hatvani volánnál olyan sofőrök is dolgoznak, akik meg is ismerik ezeket a 100% hajhászokat és van egy-két kedves szavuk hozzájuk és természetesen a forgalmi és HV szinten is nagyon segítőkészen állnak hozzá ehhez a felháborító tevékenységhez...
Van egy vélemény az ellen oldalról (sofőr, volán dolgozó), ami sokszor felmerült már az indexen.
El kellene azt is fogadni, csendben elmenni mellette, ignorálni. Én sem szeretem, ha fotóznak, mondjuk nem is jutna eszembe k.anyázva elküldeni bárkit is, de nem is szállnék ki a busz fülkéjéből, hogy neki legyen egy szaros fotója... (még ilyet...).
Egy volános topiknak már kampó lett emiatt... másrészt ezzel saját, de inkább azok alá tesztek (hogy is mondják a frsz. gyűjtő profi fotósok....?... jah igen..) 100%-osok vagytok a volánból.
Ha zavarja az illetőt, hogy lefotózzák a járművét (nem őt!!!!!), akkor ne menjen el közfeladatot ellátó munkakörbe. Személyiségi jogok megsértése a készített fotó közzétételekor keletkezik, feltéve, ha az bizonyítható.
Valószínűleg a sofőr-bácsi csábos mosolyáért fényképezzük a buszokat. Ha Ő érdekelne, Őt szeretnénk mutogatni, akkor portrékat készítenénk.
Mondom ezt úgy, hogy nekem még csak elvétve volt - évek alatt, mióta fényképezek - rá precedens, hogy beszóltak volna. De akkor sem csúnyán. Volt egy rövid kultúrált párbeszéd, aztán no para.
Egyébként nincs azzal semmi baj, ha a sofőr is a buszban van, az ilyen képeket - én legalábbis - ha fel akarom tenni, akkor felismerhetetlenné teszem a drivert. Ennyi. ( mármint, hogy nem betöröm a képét, hanem a fényképen értem:DDDD )
3 éve hivatalból, Tóth Béla által kiadott engedéllyel fotóztam, Gyöngyös aut.áll. forgalmi szolgálat értesítve
nagyon kedvesek voltak, kaptam feketét is a forgalmista hölgyektől, a gépkocsivezetők többségének volt egy pár jó szava hozzám
aztán jött egy paraszt, keresztbe megállt 11-es kocsi állásnál az út közepén a RÁBA busszal és nem tudta, hogy az ablakon, vagy az addigra kinyitott ajtón kiabálja nekem, "hogy mi a kurva anyádat fényképezel"
félévvel később Volánbusz stadionok, forgatott a hír TV stábja, én kisértem őket. ugyanez a kopasz fickó már egy Volánbuszos üzemeltetésű 395-ös Ikarus ablakából fotózott a mobiljával minket (engem és a stábot) és üvöltözte, hogy "kihívom a rendőröket, kihívom őket, itt a bizonyíték"... és az operatőr akkor odakiabált neki, hogy a hír TVtől vannak és benne lesz az esti híradóban... akkor elcsendesedett.
Persze. Ha idejön hozzám, a napszaknak megfelelően köszön (és nem tegez le), elmondja gondját, baját, akkor megbeszéljük, és semmi probléma nincs, talán még egy egész jót tudunk beszélgetni. Viszont ha dudál villog, köszönés nélkül nekem esik, fenyeget, rágalmaz, vagy épp tettlegességig fajul a dolog, akkor felejtse el a jóindulatom.
Nem a fényképezéssel van a gond hanem a képek felhasználásával szerintem. Ha valaki odamegy és elmondja mit szeretne biztos nincs probléma. A kulturáltságnak két oldala van.
Azért megbocsáss, ezt értelmesen és kulturáltan is le lehetne rendezni... Bárki odajön, hogy "Figyelj, bocs kitörölnéd, mert nem szeretnék látszódni a képen". Megoldás: szépen kiszáll, sofőr nélkül fotó és kész. Ha valaki olyat csinált, amit a főnökségnek nem kéne látni, akkor meg magára vessen...
Valószínűleg tiszteletben kellene tartani ha valaki nem kíván szerepelni fényképen a "buszos fanok" galériáiban!! Személyiségi jogok is vannak ha nem tudnák a "kedves" fotósok!
Nah, a többit így, mert ez a Zindex ultra gagyi, kilép állandóan:@
Igazából igencsak opatós volt a helyzet, mert nagyon ráálltak egymásra, így is éppen pont kitöltötték a parkolót, több busz nem fért volna el, mintha kiszámolták volna:D Nade megoldottam, ahogy tudtam:)
Rendszám: lir-569 Gyártmány: KRAVOLA Típus: IC 9.5 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: lir-564 Gyártmány: IKARUS Típus: C 56.22 V4 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
559 - 563, 565 szintén nem busz. Na, most legyünk okosak, tesókáim. :)
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: lir-568 Gyártmány: KRAVOLA Típus: IC 9.5 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: lir-569 Gyártmány: KRAVOLA Típus: IC 9.5 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: lir-570 Gyártmány: IKARUS Típus: C 56.22 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
566, 567, 571 nem busz, 572-től felfele még üres. A C56-osok közül viszont már csak HLD-862 fut a jelenlegi rendszámával...
Tegnap Pesten láttam az egyik IC 9,5 Credot a Sasadi úton szerződésesben LIR-568 rendszámmal. Meg tudjátok mondani, hogy HOD v HFZ volt előtte? A kereső egyiket sem ismeri.
Szerintem azért ez ne vegye el a kedved. Az esetek 99%-ban nagyon normális a hozzáállása a sofőröknek, illetve a forgalmisoknak is.
Nekem az egyik helyis csuklós sofőrrel volt afférom eddig, meg az eredetileg is hatvanis 415-ös sofőrjével (de sztem lehet, hogy ugyanazon emberke volt).
Viszont a BHP-978-as vezéréről ez nem mondható el, mivel mások testi épségét veszélyeztetve mindent elkövetett, hogy engem lehordjon, hogy le mertem fotózni. Alpári hangon és stílusban adta elő magát a bunkója, amilyennel már rég nem találkoztam.
Sajnos eléggé gagyin jeleníti meg a Zindex. De kibaxtam vele, ugyanis érdemes! megnézni nagyban. Szép jószág:) örülök neki nagyon, hogy ilyen állapotban van. Persze ez csak esztétika, ki tudja mi van mögötte....
Kedves smoon! Szerintem semmi okod az elkeseredésre, ismerve a kitartásodat elöbb-utóbb le tudod fényképezni az áhított autóbuszt, és akkor nem fog hiányozni a gyűjteményedből az sem. Addig pedig nézegesd a fórumokat, kérdezgesd a társakat, hátha valaki el tud látni helyes információval a busz fellelési helyével kapcsolatban.
Tarcsi gépezet már csak sajnos:( Most pár napig még (amég nem vonul le az áradás) biztos befutó DZL-065-el Vámosgyörk - Jászapáti Vonatpótlón. Amúgy a GEK szériából az egyetlen, ami még jól néz ki, egyben van. Bár a képekről ez most nem, jöhet le:(
Most működik a mosó igen. Múltkorában sokáig nem üzemelt. Azért vicces, hogy a világ végéről jön a szervíz gárda.
Igen, én vagyok az, aki dumál a mocskos buszok fényképezéséről, DE ez most kivétel, mert nem mindennapi körülmények között vannak ezek a gépek és száraz idő sem lesz belátható időn belül:S
Mai befutónk GEK-848 szerencsétlen , majd' leért az alja is (na jó, azért volt ott fél centi:D ) :S Ide kredenceket kellene küldeni :P Driver kiszólt viccesen, hogy ezt a mocskos buszt fényképezem, majd fényképezzem akkor is, ha lemossa...hát arra várhatok, ugyanis holnaptól megint eső és az itteni helyzetnek az rohadtul nem fog jót tenni:S Na egyébként az ilyen sofőröket csípem én, nem aki a szemével meg tudna ölni ha fényképezek... Amúgy nagy mókás a kalauz a buszon:)
Én azóta is pont ugyanúgy írnék. Ritkaság manapság már az olyan tisztességes jófej sofőr, mint Ő. ( ha a FEZ-es csávóra gondolsz[akkor még azzal járt])
Igen, CCR csak ideiglenes. Bármelyik nap megérkezhet a szélvédő az Intouroba. A kezeit tördösném le, akik ezzel szórakoznak, hogy bedobálják a busz ablakát:@
"Amúgy volt egy kis csere Debrecen-Nyíregyháza tájékán sofőr ügyileg." Én mindkét drivert nagyon csípem:) Legjobb arcok:)
Nah, jól van...GEE elment tetőtől talpig gyönyörűen felújulni:)
Talán elindult most valami a Mátra Volánnál is (gondolok itt az Unios felújítás-célú támogatásra), de túl szép lenne, ha a többi is menne utána... Egyébként én jobban örülnék, ha megtartaná eredeti színösszeállítását, ezerszer szebb.
Szerintem csak annyi, hogy a tartalék '840 helyett most ismét ő ugrik be :) És eddig is volt olyan, hogy tartalékkal a vonal emberei jártak. Amúgy volt egy kis csere Debrecen-Nyíregyháza tájékán sofőr ügyileg.
+kép máról:) rendesen fura látvány ezzel a táblával, de nagyon jó érzés volt vele menni kicsit le van lakva szegény:( látszik, hogy régóta nincs gazdája, nem úgy mint 936-nak volt. Bár, lehet 936 is így fog járni, mert a korábbi gazdája átkerült a Tourismora.
"Pár" kép, a teljeség igénye nélkül(főleg a Gyöngyösi képek esetén, délutáni csúcsban igazi aranybánya :D), szombat és kedd közöttről (időrendben), a Mátrából:
Volt a szétválás után Gyöngyösön is egy kék-szürke 256-os, amennyire emlékszem tartalékos vagy különjáratos volt. Sajnos a rendszámára nem emlékszem, lehet hogy átfestették 1993 körül. Merész gondolattal, lehet hogy a 738-as vagy a 741-es volt..
Üdv! BHC-739,742 holt biztosan tudom, mert nálunk telephelyes Rosenberger szerződésest csinálnak. Illetve 739 iskolajáratot is Gyöngyösre 6:45-kor.(ha úgy van még) Még a 738-at tudom biztosra, az meg Gödöllő szerződéses. De szerintem meg van még több is, a többiek jobban tudják ezeket. És vannak még CJX/BSB-sek is. Meg a két BOS:)
Új ember vagyok itt,most akadtam a fórumra. Mátra Volános Ik 256-os buszokkal kapcsolatban érdeklődnék. Én a 1990-es évek elején voltam "buszvadász", sajnos azóta kicsit távolabb kerültem a témától, de most a érdeklődnék néhány "régi ismerősről".
Akkoriban BHC-736 tól BHC 755-ig ,(folyamatos számozással) emlékszem Ik 256-oskora, érdekelne hogy esetleg melyik van meg belőlük, alvállalkozónál, vagy máshol.
Néhány gép amelyikre konkrétan is emlékszem:
BHC-738
BhC-741 (Ő a Gyöngyös-Jászberény fordát csinálta, volt különjáratos is)
BHC-748 (Ő kezdte a Gyöngyös-Miskolc járatot)
BHC-749 ( Ez a budapesti lassú járat volt az E95-sök megérkezéséig)
BHC-751 (Övé volt a Parád-Bp járat)
BHC-752-(talán a Heves-Bp járatot csinálta, később a pénteki szegedi rásegítőt)
BHC-753 ( Gyöngyös-kecskemét- Kunszentmiklós vonalon volt)
Szóval kiváncsi lennék, hogy megvan-e még valamelyik?
Emlékszem még egy olyan 256-osra is, amelyik nem a szokásos barna-narancs csikos oldalú volt, hanem kék-szürke csíkos, de ez gyorsan eltűnt akkoriban a látókörömből.
Nem tudom olvastátok-e a cikket, egy részlet belőle:
A közleményből kiderül, hogy a hetedik, a Közép-magyarországi régióban működő konzorciumról még nincs döntés, mert a főváros mint vonzásközpont tágabb közlekedés-szervezési kapcsolatokat igényel. A Volánbusz Zrt.-nek erre vonatkozó javaslatáról a közlekedési minisztérium, az érintett Volán-társaságok és a közlekedési régióvezetőkkel folytatott tárgyalások után döntenek.
A Volánbusz javaslatára a Budapest 80 kilométeres környezetét ellátó szolgáltatást a központi régióba megrendelt szolgáltatás körébe vonnák. A Salgótarján-Gyöngyös-Szolnok-Kecskemét-Székesfehérvár-Komárom által határolt területen működő négy Volán-társaság, a Hatvani, a Mátra, a Nógrád és a Vértes Volán integrációjára terjedne ki.
A Volánbusz két lépcsőben javasolja a megvalósítást: az első fázisban a négy érintett Volán-társaság vagyonkezelői jogai átkerülnének a Volánbuszhoz, így egységes, úgynevezett konszern irányítás valósulna meg. A második szakaszban a társaságok beolvadnának a Volánbusz Zrt.-be. A javasolt integrációval a Volánbusz számításai szerint a gazdálkodás évente 560-620 millió forint többletnyereséget hozna.
Barátnőmhöz ezzel járok rendszeresen, igazi retro feeling főleg az alap motorral:) Az emelkedőkön már épphogy felkúszik:P Egyedül az a gáz, hogy télen, főleg amikor ilyen faxa hidegek vannak, mint az utóbbi hetekben belém fagy a xar is benne:S Jászkunos korában sem volt benne rendes fűtés?
Köszi! örülök neki,sajna tűlünk nagyon elkoptak ezek az exNDKs gépek,567 a kedvenc buszonak a testvére ami sajna nincs már meg:( Lehetne esetleg képet kérni ? Köszi! Üdv Rebels
Jah... Az a rendes sofőr, aki ma látogatott debrecenbe, és igen jót beszéltem vele, ő nem tudta, hogy melyik géppel történt. Mondom neki, hogy ezzel, a válasz: "az akkor tényleg el van átkozva". Bízom benne, hogy nem fogják kihozni mégegyszer.
Most egyesek egyoldali elfogultságból, hogy védjék a sofőrt hiába szajkózzák, hogy nem ment gyorsan, a vizsgálódások úgyis be fogják bizonyítani. A mancit a Hatvani Volán vontatója húzta be a telepre, mert a Mátrás nem bírt emelni. Már most lehet annyit tudni, hogy az elsődleges vizsgálatok szerint a sofőrt veszik elő a leginkább majdan... Heolon terjedtek olyan pletykák, hogy kiszedték belőle a korongot, de ez nem igaz benne volt és minden rajta van... Most már a ketrecben van a gép és ha van eszük nem is viszik onnan csak a kohóba!
Biztos volt papír a buszban, emrt 2 hónapja még 1 majdnem teli, és egy bontatlan csomaggal volt benne. Tehát ha akart a sofőr, akkor tudott bele tenni.
A ködös-manos-traktoros balesethez én is hozzászólok:
-A buszban kell lennie tachográfnak, az elvileg tudja, mikor mennyivel ment. Persze ha van benne papír... -A traktoros nem biztos hogy hibás, mert az úton lehetett volna akár egy döglött tehén is, ha gyorsan megy akkor abba is beleszáll. -Ha akkora köd van, hogy semmit sem lehet látni, akkor visszakapcsolok kettesbe... A kilométeróra sem viccből van.
Hát arról nem tudok semmit csak ami a híradóba volt h mentőbe csúszott bele!És lehet h nem ment gyorsan mert mi se mentünk györsan de az a sok tonna az csúszott.Lehettettlen lett volna megálni!A kocsik is ránkcsúsztak!Ők se bírtak megálni!
- Hibás a traktoros, mert jelzés nélkül állt keresztben az úton
- Hibás a sofőr, mert ráfogják, hogy nem a körülményeknek megfelelően vezetett.
Sajnos a Hajdús tűzoltó MAN vezetőjének rosszabb a helyzete, mert ő mentőbe ment bele, pedig ő sem szokott siha gyorsaan menni. Sajnálom mindkettőjüket.
Te írod h mindenholmegy az okoskodás!Te osztod az észt heol-on is!Én itt is annyit tudok leírni amit ott!És már többször le is írtam.Abusz NEM MENT gyorsan!És NEM A SOFŐR A HIBÁS!!!
Én nem ültem a buszon, nem is ismerem a buszt, és a sofőrt sem. :-) Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ismerve a körülményeket, egyáltalán nem biztos, hogy a sofőr hibázott. De szerintem ezt nem Neked kell megmagyaráznom. :-)
1. Én figyelmesen olvasok. 2. Nem mindegy. De akkora ködben mehetsz 20-szal is, akkor is jó eséllyel belecsúszol, mivel nem számítasz rá, hogy ott terem előtted bármi is. Az autókon ezért van hátsó ködlámpa. A traktoron valószínűleg nem volt.
Tudom, attól függetlenül, hogy az eset még kivizsgálás alatt áll, te már tudod, hogy a sofőr volt a hibás.
"Mindenütt csak az okoskodás megy, nem szakmai oldalról nézik sokan a dolgot." Ez nagy igazság. Namost, a sebességet is nagyon relatív érzékelni belülről is. Főként akkora ködbe, mikor az elsuhanó tájat sem látod csak a nagy fehérséget. Nem lehet reálisan érzékelni. Ez most nem ide vág, de főként a magas felépítésű buszokon jó látási viszonyok között is sokszor kb. 60-nak érzem a sebességet, miközben megyünk 100-al.
A Heol-on is osztják az észt egyesek, hogy nincs benne tachográf, stb, ezért nem fogjuk megtudni hogy mennyivel ment, sorolhatnám... Mindenütt csak az okoskodás megy, nem szakmai oldalról nézik sokan a dolgot.
Én nem ültem rajta tengap, de ismerem a buszt, mivel isemrősömék sokat jártak vele erre debrecenbe. Nem lennék meglepődve, ha valami nem stimmelt volna a buszon, csak a "fő" hibái: kínlódó retarted, lefulladozás, plusz még a fényszórók mnűködtetésével is volt valami. Nem irigylem azokat, akiknek azzal a hulladékkal kellett járni, mert bőven voltak hibái. Szerintem kijelenthetjük, hogy 12, életévében elhunyt.
Hát nem tudom te hogy érzékelted a sebességet, mert én a helyszínelőktől hallottam, hogy mennyivel mehetett a busz körülbelül és mindenkitől azt hallottam, hogy gyorsan ment. Ezt a vizsgálatok úgyis be fogják bizonyítani. Egyébiránt elég volt csak ránézni arra a traktorra, egy lassan közlekedő jármű nem hatott volna ilyen hatalmas erővel a traktorra...
Könyörgöm, valaki olyan is szólaljon már meg, aki NEM ült ott azon a buszon, mert az elmúlt napok fórumos és heol-os hozzászólásaiból ítélve legalább a fél megye a buszon ült. :)
Szeretem mikor így megmondodd a tutit.Te nem ismered a háteret te nem voltál ott a buszon amikor becsapódott.Te csak utána értél oda.Én ott ültema buszon és nem ment gyorsan és a sofőrt nem nevezem nevén csak annyit h "J".bácsi igen is jó sofőr.Én rengeteget utazok vele tegnap reggel is őt választottam.Bandi bácsit Isten nyugtasa.DE NEM sofőr volta HIBÁS NEM MENT gyorsan!!!Gyógyujon meg a sofőr!
Üdv. Számtalan olyan esetre emlékszem, amikor sűrű ködben/esőben/hóban ültem a buszon és a sofőr sorra előzte az autókat (pl. 3-as úton). Ugyanis a személygépkocsik a látási és útviszonyoknak megfelelően mentek, ellentétben a busszal. Én ha egyedül ülök az autóban, akkor sem mennék olyan gyorsan, mint ahogy néhány buszos többtucat emberrel a háta mögött. Az pedig nem kérdés, hogy kisebb a kár, kevesebb az áldozat egy ütközés esetén, ha nem 60-70-el, hanem pl. 40 km/h-val mész sűrű ködben.
Te vezettél már akkora ködben? Nem buszt, bármit. Ha 10 méter a látótávolság, akkor hiába megy 30-40 km/h-val szerencsétlen sofőr, akkora dögöt akkor sem fog megállítani, de még jelentősen lassítani sem. "Háttértől" függetlenül.
Üdv! Délután fél kettőkor engedtek el bennünket. Addig ott dekkoltunk a busszal. Illetve buszokkal, mert a Kunságosok kivételével mind ott maradt reggeltől. A Kecskemét-Gyöngyösi Visznek felé elment Gyöngyösre. A Kecskemét-Egri pedig visszament Berénybe. A kunszentmártoni E95-ös szívta meg a legjobban, mert azon ott maradtak az utasok és ott ketyegett a gép fél kilenctől fél kettőig alapjáraton:P (fűtés miatt). Annyira bírom ezeket a félinfós cikkeket. Kezdjük ott, hogy a traktoros az árokba csúszott Opelt szerette volna kihúzni, szerencsétlent (Isten nyugasztalja) a jó szándék vezérelte és ebbe halt bele. Ugyanakkor végtelenül buták és felelőtlenek voltak!! Akkora köd ereszkedett le a semmiből pár perc alatt, hogy nem 50 méter, 10 méter sem volt a látótávolság! Ekkora ködben életveszélyes volt ilyen manőverbe belekezdeni. Mérlegelniük kellett volna, hogy nézd öregem akkora köd van, hogy mi sem látunk semmit, minket sem lát senki észre sem vesszük és már belénk is durrannak, várjuk meg még feljebb száll a köd, ha már nincs segítségünk, akik jeleznek a forgalomnak. A traktoros, amikor belevágott ebbe a manőverbe aláírta a halálos végítéletét. Ha nem a busz, hanem mondjuk személyautó jött volna, akkor meg annak az utasai haltak volna meg úgy alágyűrte volna. Ez a nagyon csúnya baleset nem történt volna meg egy kis mérlegeléssel józan paraszti ésszel és körültekintéssel a traktoros részéről és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel való haladással a sofőr részéről! Mert, ha 30-40-el ment volna, lehet akkor is belecsattan, de nem történik tragédia csak koccanás. A sofőr régen a legjobbnak volt mondható végtelen nagy rutinnal és tapasztalattal de mára már ez teljesen megváltozott sajnos, de ezt ne boncolgassuk itt. Nem szabad lett volna már engedni vezetni! Erre a Mancira átok szállt szegény L bácsi szintén tragikus halálában bekövetkezett balesete óta. Évekig ott rohadt a ketrecbe majd valahogy összegányolták de azóta is állandó problémákkal küzdött, sokszor csakúgy leállt, elektromos problémák stb...és most megint romokban az eleje. Szerintem jobb lesz, ha nem állítják már forgalomba...
A buszsofőr törzsember, de a busz nem. Itt a LGA-643 as szokott lenni, de javítás alatt van pénteken vagy szombaton betört a jobb hátsó üveg.Hát ez a busz elég érdekes nyáron halottam olyat, hogy menet közben leál és csak 2-3 perc mulva lehetett beindítani.
Már a második ember, akinek a halála kapcsolódik a járgányhoz...
A buszsofőr törzsember volt a járaton, vagy beugrott a géppel együtt?
Már a második ember, akinek a halála kapcsolódik a járgányhoz... Mostanában sokat fordult elő itt a debreceni járaton, hát már az előző baleset óta sem sikerült teljesen jól megcsinálni (kínlódó retarder, a debreceniek kéésére oldották emg a kürtöt, mert az sem volt, elektronikai hibák, ajtü nyitás, stb...
Naja, és persze arról sem szól a fáma, hogy a kocsis csak egy kis 'lukat' csinált magának a szélvédőn, hogy kilásson! Lusta volt lekaparni a jeget az ablakról. Az ilyen trehány faxok meg is érdemelnék, hogy ott maradjanak...
Meghiszem azt!:) A mai napig gyönyörű és időtálló ez a formaterv! Bár ma is ezek (illetve hát mostanra már ki tudja hanyadik generációs gépek) jönnének:(( Nem baj, helyette vannak ronda, ámde nem finom :P játékbuszaink:D A mai napig nem fogom fel, hogy merik magyarnak nevezni:S Az EAG az igen, az talpig magyar volt...
Hát, ha más nem teszi meg majd akkor én.Amugy meg megszoktam nézni, de mikor felidegesítenek ilyen baromságokal, h. a limlom az jó akkor, ha 1 hibát nem veszek észre.Attól még nem dől össze a világ sztem.Attól, h. fiatalabb vagyok mint te attól még én is írhatok hozászólást és azt amit akarok mert nem hülyeségeket írok.Mert ha hülyeséget írnák akkor ok akkor megérteném.Csak ha most így leb*szátok a fiatal forumozókat,akkor később mi lesz?
Ez az uj emberke nagyon el van szálva magától.A limlomokat dicséri a Mercit fikáza.Nagyon nem lehet komplett.Az igaz, hogy nem valami konfortos busz az intouto,de az kösztudott h a limlomnál jobb.Én elvezem az utat akármere megyek vele és hoszútávon is kényelmes.A limlomra fel se merek ülni csak ha nagyon muszály, ha van másbusz akkor inkább várok és megyek azzal, kredencel is inkább megyek mint nem limlomal.A limlomok életveszélyesek.Ajánlom h nézdmeg a Hirtv Célpont című müsorából azt a részt ami a limlomokról szól. Ott az igaság.
Végre valaki megmondja a frankót. :) Bp.-Gyöngyös-Eger közt amióta az új menetrend van, eljövök a 21,45tel, az E98. 18,45 után a többi KingLong... :/ Éjjel meg pláne jó, ha normálisan fekszel ülsz.
...és még sok más távoli nagy városba is. Valóban nem az az igazi távolsági busz, mint az E95/395, de összességében jó kis buszok ezek. Kissé komfortosabb ülésekkel és hosszú váltóval tökéletes lenne. De legalább van formája annak az ülésnek bakker, nem mint a limlomba f*xom! Úgy ülsz benne, mint egy kérdőjel, beszakad a derekam 10 perc után :S
Pfffff...te (új)emberke....nagyon el vagy ám szállva! Még ilyen teóriákat, a hajam égnek áll tőle LOL Nem is nyilvánítok véleményt mindenre, mert én is elszállnék:S Elég abból annyi, hogy aki a limlomokról így ír, annak elgurult a gyógyszere... Az Agria nagyon király Volán, hogy még azért vannak szép számmal Ikarus(EAG) buszok gyönyörű állapotban. Sajnos kezd begyűrűzni a kredenc feeling is :S ezt leszámítva minden jól van így ahogy van. Hatvani egy nagy ellentét a sok igazi retro csodagépével:) és a már szintén sok kredenccel :S előző nagyon jó érzés, míg a második annál sz*rabb:P A Mátra nagyon elszállt ezzel az alvállalkozósdi háromszöggel :S sok olyan (sokkal jobb sorsra érdemes) gép van már ketrecben - ill. még fut de ramaty állapotban ideig óráig - amiket sok más tisztességes Volán mintájára zsírra fel kellene újítani és futkoshatnának még évekig. De ezt (a felújításokat) már régen el kellett volna kezdeni. Viszont itt nyoma nincs ennek sőt, már reménytelennek látom a helyzetet sajnos:S
Megsúgom neked, ezzel nem fog változni semmi. Ezzel az összevonással pár ember megint zsebre rakott egy valag pénzt.
Amúgy meg az egészet azért csinálja a maszop, hogy előkészítse privatizálásra a volán cégeket. Választásogki meg úgysem tudja meglépni, tavasszal meg jön a fityesz az meg elvileg(!) nem akar privatizációt... minden marad így.
Ez így inkább csak egy látszati dolog, aminek igazából nincs értelme. Ha "szerintük" csak konzorciummal lehet összehangolni 5 volán működését, akkor gratulálok nekik. :) De az tény, hogy sokkal ésszerűbben is meg lehetne oldani a közlekedtetést. Pl.: szellemjáratokat (másodrészeket, menetrenden kívüli járatokat) kiírni/bemondani. És máris több utas lenne. A jászságban pl az is nagy divat, hogy a "társ" volán vállalat járata elé közvetlenül betesznek egy szellemjáratot. A helyiek úgyis arra szállnak fel, ami hamarabb jön... ilyen pl. Gyöngyös-Debrecen, amikoris Kunmadaras-Karcag között van egy jászkunos járat, közvetlenül a hajdús előtt. A hajdús üresen megy, mivel a jászkunosra megy mindenki....
Az összehangolt járművásárlás mindenképpen. Olyat is hallottam, hogy a típusokat, aszerint fogják csoportosítani, hogy kinél mennyi van. De, hogy ezek valóban teljesülni fognak-e, vagy nem, nem tudom. Mindenesetre szerintem ez lenne az ésszerű.
A rádióban hallottam, hogy az Észak-Magyarországi Régióban is megkötötték az együttműködési megállapodást az érintett volán társaságok.
Az interjú szerint feladatuknak tekintik a jegy és bérletrendszer egységesítését, az internetes helyfoglalás bevezetését, a vállalatok optimalizálását, hatékonyság emelését és ezzel együtt jár majd az utazási színvonal emelése.
Ez így igen szépen hangzik, kérdés, hogy valójában mi fog történni.
- összehangolt járműgazdálkodás mind a használt, mind az új beszerzések során
- járműpark összetétel optimálás (esetleg egymás közötti "csere")
- buszok, fordák jobb kihasználása mondjuk egymás felségterületén végzett járatokkal
- vagy néhány látszatintézkedés után tulajdonképpen minden marad a régi kerékvágásban
Ma a FKS-992 Tarnamérán 15:00 körül felmondta a szolgálatott. Ha valaki többet tudod.Legyen olyan kedves és ossza meg velünk.Én csak anyit tudok,hogy én is azzal jöttem haza suliból és mikor én leszáltam Boconádon váltáskor elég furcsa hangot adott ki egész úton .És a megszokottnál nagyobb hangja volt.
Nagyon jó kép ez is, csak kár, hogy ezen a helyen és ilyen állapotban:( Elkérhetem ezt a képet fullban? Köszi előre is! Bakker, emlékszek tele volt a ketrec 266-osokkal is anno. Aztán, hogy eltűntek szinte egyik évről a másikra a még meglévő társaikkal együtt...:( Kár, hogy nem hagytak meg egyet retronak:( a 311-es roncs is mennyi évig ott állt és hirtelen, hogy eltűnt(mint később kiderül magán kézbe).
Aki esetleg a BPB-028-as csuklóst akarja pihenőben fényképezni, hétvégén dél körül Nagyfügeden szokott állni, ludasi úton, vagy a temető melletti utcában.
Erre gondoltál?;) Azóta már felkerült rá a Mátrás matrica. 633-al egyetemben a Volánhoz kerültek. Heves-Bp. vonalon most a 642 és a 643 pörög. Mivel a Braun-tól felszabadultak. Ezek vannak a legjobb állapotban az Intourok közül, ezért kerültek Hevesre. A 631 a leg olajzabálóbb gépezet. Mondjuk érdekesnek tartom, hogy alig több, mint egy éves buszokról beszélünk és ilyen dolgokat kell emlegetni, hogy az AdBlue problémát ne is mondjam:S
Igen az elvileg viszakapta a volán a líziget ő fizet vagy mi. De nem nagyon lehet rajta elmenni amugy 13:30-kor indul Gyöngyösről visza nem tudom mikor.
Amugy az LGA-643 is jár Egerbe 08:30 kor indul Kerecsendnek és 10:00-kor indul vissza Verpelétnek.(ez a kékes gépe. )
Van ismerősöm, aki mesélte, hogy voltak idők, mikor járat végén végigment a buszon, összeszedte az eldobált jegyeket és volt amit eladott egy nap 3-4 X is:DD
De, ha már csuklós retró, akkor had osszam meg ezen képet is veletek, hátha örültök neki!:)
Ezt a képet sem én készítettem (nehéz lett volna:D), hanem egy nagyon jó ismerősöm, akinek nincs számítógépe, viszont annál több fantasztikus értéket képviselő képe, amiket bescanneltünk:)
Faxa egyedi kép:) De az ISO nem maradt véletlenül éjszakai módon? Mondjuk én alapból mindig a legkisebb ISO-t használom, inkább a rekesszel meg a zárral játszok;)
A mai napon van 20 éve, hogy forgalomba állt BY 78-39, azaz a későbbi BPB-030. A szívem csücske volt az a busz a Mátra Volán állományából, a sárga színével és a csendeshídjával. Ha van valakinek jó képe róla, tegye be ide, erre az évfordulóra!
Üdv! Tudna valaki segíteni nekem?! DBC-734 ről kellenének nekem fényképek a sajátaim kibővítéséhez egy albumba! Előre is köszönöm a segítségeteket, biztos sokatoknak van róla képe! Mail publikus...
Az alábbi rendszámok, töredékek rémlenek még az elmúlt x évből amivel utaztam is:
BHX -292 BPK829 (ex csányi) BPK 855, BRF 829 FRU 118?, KXZ602, KMY617; DZB 567?, KDR-298, AOA493, AYA103, JAU755, DEV 045, GVM120,GZE970 FLR 305, a új Boldogi Alfa, a CJX426CJX422,CJX497,EWU410FLX277,BAN267,BPK851,CCC636, FLX277,a 3 darab Ikarus Alfa Ezekre emlékszem amin utaztam a Hatvani Volán járatain A rendszámmemóriám már nem a régi:)
Mozgó járműnél nem annyira könnyű kicentizni, a BAN-267 es nagyjából középre sikerült, a GLB716 osnál a gyalogosok beléptek mindig a képbe. Egyiket zavarta a képkészítés és igen alpári módon viselkedett.
Sok időm nincs fotózni, se jobb fényképezőt venni, se több időt szánni a dologra.
Nem tökéletesek a képek, de én egy percig se állítottam, hogy mennyire tökéletes a mű.
Inkább dokumentum jellegű a dolog, annak megteszi, meg úgy gondolom ide ne csak profi fotósoknak kéne írni. A TE képeid jobb minőségűek, minden elismerésem, de ezt mindenki tudja, hogy ez gyakorlás után javul a minőség , meg kell hozzá idő meg egy jobb masina.
Amúgy utaztam is a helyijáratokkal tegnap, így az ex kaposvári csuklóssal, EWS-891 al is.
Az elmúlt bő 16 évben utazgattam a Hatvanis szekerekkel, ha volt rá lehetőségem. Egyfajta gördülő múzeum ez a cég, egyes szekereket még ha öregek is megkedveltem, olyan időgép hatása van amikor egy 20 évvel ezelőtti állapotú busszal utazik az ember. Pl CJX 497 abba még tachográf sincs egyedül az ALMEX jegykiadó gépet lehet hiányolni, az EMKE már túl nagy fejlődés :)
Még legelőször DYY-793 volt az első fecske. Azután jöttek: DZL-068;038;021. A GEK széria van még meg, a GEE-181, DZL-065 és az EEM-669. Na meg persze a két Scanias gépezet:) Évszámokat nem tudok selejtezésről, majd a többiek segítenek;) Csak nagyságrendileg tudom, hogy DYY kb. kétezres évek eleje a többi pedig nagyjából egy időben 1-2 éve.Akkoriban volt egy nagy selejtezési hullám több jobb sorsra érdemes géppel egyetemben:(
Igen. már csak az alábbi képemen szereplő két 280-as él:(
Annyi hozzáfűzésem lenne, hogy a Hatvani Volán nem közvetlenül a Bács Volántól vásárolta a JLA-968-at, hanem attól a szigetszentmártoni bontótól, ahova a Bács Volán hordani szokta a selejtezett buszait. De nincs ebben semmi szégyellnivaló, mert más maszekok is vásároltak már onnét ex-bácsos 256-osokat. :-)
Hohó, majdnem elfelejtettem megírni a 2009-es Hatvani Volános összefoglalót.
Szóval az év első és egyetlen vadonatúj - járművásárlása februárban történt egy újhomlokfalas, IC12-es Credo személyében (LLL-832). Márciusban két használt kocsi került Hatvanba az Alba Volántól: egy helyközi Ik260 (AOA-493, 86) és egy helyközi Ik415-ös (GMP-946, 98) Ezután jó pár hónapos szünet következett. Szeptemberben állt forgalomba a buszbarátok és (az alacsony belépőszint miatt) az utasok örömére is, a 2 ajtóssá alakított Ik480-as (GMP-948, 98). Igazi különlegesség, mely reméljük sokáig fog még szolgálni. Az ősz az ex-Jászkun Volános kocsik jegyében telt. Októberben egy Ik256.44-gyel (CLY-140, 93), novemberben pedig egy helyi Ik260-nal (AYA-103, 88) bővült a járműpark. Mindkét busz Classic homlok- és hátfallal van szerelve.
Tehát összesen 6 autóbusz került beszerzésre, össz. db számban hozza az utóbbi években megszokott nagyságrendet, de sajnos csak 1 új járművel.
Megj: A másik ex-Jászkun Volános Ik 260-ast (régi rendszáma BOS-260, az új LPU-959), mivel csak 2010 januárjában állt forgalomba, én már a 2010-es beszerzések első új kocsijának tekintem, noha nyilvánvaló, hogy már 2009-ben itt volt, csak nem került ki járatba.
2009-ben selejtezésre került 1 db helyi 260 (CLH601, 86), 1 db helyközi 260 (FRU118, 87), 1 db helyközi 280 (CJX-496, 87), 1 db 256 (CJX-426, 89) és 1 db 266 (BPK-851, 88) összesen 5 db autóbusz, legalábbis ezekről tudunk.
266-oskból állományban van még 3 db: a BPK-855, a JXZ-207 és a JLA-968 ('89, mindhárom sárga) Érdekes, hogy korábban több 266-ost átfényeztek kék-fehér színre, és mégis a sárga kocsik maradtak tovább forgalomban. Bárcsak egy példány megmaradna az utókornak!
256-oskból állományban van, illetve lehet még 8 db: CJX-424 (85), CJX-431 (86), CJX-422,-423, BAN-290 (87), CJX-428, CLH-574 (89), AAI-727 (90).
A csuklós buszok száma az utóbbi években csökkent, 2007 év végén még 5 db volt állományban, jelenleg 3 db-ot számolhatunk.
A 200-asok aránya a járműparkban most 1/3. Ha azt nézzük, hogy melyik típusból van legtöbb példány, akkor az IC12 11 db-bal vezet.
A Hatvani Volán eddig a következő Volánoktól vásárolt használt buszokat: Balaton, Kisalföld, Bács, Jászkun, Agria, Alba. Továbbá Kaposvár helyi közlekedéséből és a Busz-Travel Kft-től is kerül busz a céghez.
Erre az évre a tavalyihoz képest több új járművet és szép állapotban megőrzött régi buszokat kívánok!
(nem tudja valaki, hogy lehet megcsinálni azt, hogy a hosszú záridő ne tüntesse el a hóesést??:( ) Ha kis pelyhekben esik, nem látszik. Ha nagyban, akkor meg olyan, mintha eső esne. például
Üdv! Tegnap előtt esett egy kis hó:) Kár, hogy nem volt nálam állvány, de megoldottam, ahogy tudtam:P (nem tudja valaki, hogy lehet megcsinálni azt, hogy a hosszú záridő ne tüntesse el a hóesést??:( )
Azért van ez, mert a Mátra volán - és úgy látszik, a hatvani is - szarik az utasokra, de legalábbis a tájékoztatásukra mindenképp. ... A buszokon szinte természetes, hogy nincs kiírva: hová megy, de most már megjelentek olyan új táblák is, amelyiken egyszerre több viszonylat van feltüntetve, az utas pedig totózhat, hogy most vajon melyik felé veszi a célját a busz... Vagy tábla nélkül közlekedik, vagy nincs benne a menetrendbe az a járat ami épp indul. Hatvani volános 395-ös állt X. kocsiálláson tegnap, egy Hatvan-Gyöngyös-Hatvan táblával. Tippeld meg, hogy Hort fele megy-e... Végül 2 kocsiállással előtt állt a BPB-028. Az ment. Persze tábla nélkül...
(Most cudar idő van, ma este és holnap jelentős késések várhatók nem csak itt, hanem szinte mindenhol az országban.) A buszok még jók is. A vonatok... 240-120 percig minden volt. Van amit el sem indítottak. Felesleges...
Azért van ez, mert a Mátra volán - és úgy látszik, a hatvani is - szarik az utasokra, de legalábbis a tájékoztatásukra mindenképp. Gyöngyösön a buszállomáson van csili-vili tájékoztatási rendszer, csak épp nem használják. Minek is, ugye? A buszokon szinte természetes, hogy nincs kiírva: hová megy, de most már megjelentek olyan új táblák is, amelyiken egyszerre több viszonylat van feltüntetve, az utas pedig totózhat, hogy most vajon melyik felé veszi a célját a busz...
A Mátra volán sokszor azzal kérkedik, hogy ő az első volán, amelyik iso-minősítést kapott. Egyrészt ez már régen volt, másrészt a fentiek alapján már rég megvontam volna tőlük.
A 6:30-as mátrai járat sokszor indul legalább 10 perces, de akár nagyobb késéssel is, mert külső telephelyről jön be és szűk az ideje.
(Most cudar idő van, ma este és holnap jelentős késések várhatók nem csak itt, hanem szinte mindenhol az országban.)
Egyébként, hogy lehet az, hogy a MÁV menetrendje már az új menetrend érvénybe lépésének hetén is kapható, a VOLÁN menetrendet pedig tavaly is csak januárban tudtam megvenni. A gyöngyösi jegypénztárnál pedig idén azzal riogattak, hogy nem is lesz eladási példány a megyei menetrendből, de még szokásos minimenetrendjük sincs. Megint érdekes kérdés, hogy milyen az az országos menetrend amelyiknek nem lesz 1. kötete (nemzetközi, belföldi távolsági)? Más: OFF A hét közepén a 16.45-ös Eger-Budapest pontosan indult Egerből, de a detki körforgalom után "belassult", Gyöngyösre 15 perc késéssel érkezett. ON Ma reggel a Gyöngyös-Mátraháza-Parád-Eger autóbuszjárat 20 perc késéssel indult, nagyon jó volt -10 fokban ennyit állni, a Mátrafüredre utazókat a Gyöngyössolymoson át közlekedő busz vitte fel.
Ma, a menetrendváltás után jó pár nappal megkíséreltem a Mátra volánnál új, jelenleg érvényes menetrendet venni. Nem sikerült, mert nincs. Valahogy már meg sem lepődtem... :-(
Ha majd hivatalos levelet vagy beadványt kell írnod, akkor ott is magyarázd csak nyugodtan, hogy az nem egy magyar helyesírási fórum. Csak ott nem bújhatsz M V 09 nick mögé, ott már a nevedet kell vállalnod, azzal együtt magadat.
Ha olvashatóan tagoltan és helyesen fogsz hozzászólni nem fognak ilyeneket írni neked.
Nah most letörtem.Még 1 Credó :(. Sztem ezt abba ezt kéne hagyni ez nem egy magyar helyesírási fórum.Ezek a dolgok nem ide tartoznak. Mindenki tudja h ez a fórum mivel foglakozik.Amúgy meg nem csak én írok helytelenül.És sztem mindenki a saját háza táján sepregessen. Üdv:M.V.09