Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
4.turnusový deň (december 27, ekkor hozta a Haeket)
tvrtý deň začína podobne ako predolý. O 7.21h vezie z ONJ na hlavné súpravový vlak, s ktorým o 7.39h pokračuje ako EC 273 Jaroslav Haek do Budapeti, s príchodom o 14.32h. Rueň tu ostáva tyri hodiny a o 18.33h vezie IC 536 Hornád cez Hidasnémeti do Koíc (prích.21.50h).
5.turnusový deň (december 28)
Posledný deň turnusovej skupiny TS 302 začíname teda v Koiciach, odkiaž ráno o 5.31h vezie IC 502 ari do Bratislavy s príchodom o 10.27h. Poobede o 14.08h opúa svoj domov s EC 274 Slovan do Prahy, ktorý desa minút po príchode, teda o 18.31h vezie na ONJ. V pracovné dni a nedežu tu ostáva do 20.21h, kedy vezie spä na hlavní nádraí súpravový vlak, s ktorým pokračuje pod číslom Ex 577 Brněnský drak s odchodom 20.39h do Brna. V sobotu je to trochu iné, z ONJ na hlavné sa o 18.54h vracia ako Rv a o 19.39h vezie do Brna vlak EC 379 Carl Maria von Weber .
...és ha ismétlôdik:
1.turnusový deň (december 29)
Ráno o 5.35h vezie zo st.Brno hlavní nádraí vlak EC 176 Alois Negrelli, s ktorým príde do Prahy o 8.21h. Z Prahy vezie o 9.39h EC 275 Slovan do Bratislavy (prích.13.51h), odkiaž o 17.35h pokračuje s IC 503 ari do Koíc, kam príde o 22.25h.
Sajnos nem tudtam megnézni közelről, gondolom a WLABmz lesz az. Valószínűleg az tévesztett meg hogy ennek teljesen más a festése, csillogó villogó új kocsinak tűnt. (ezekszerint csak a festés volt más és csak messziről tűnt úgy hogy más konstrukció) Köszi az információt :)
Ha a WLABmz-re gondolsz, akkor igen, mindig ez lesz. Amikor még tényleg újak voltak, jártak már egy évadot Bp-re a Pannoniával. A WLABmee-k fordáját azt hiszem a nemzetközis topikban jártuk körül, bár e heti tapasztalatom szerint legalább 4 db esett ki a menetből...
Ez elég érdekes...TS 302 (abban végzett, gondoltam újra azt járja) szerint-ha 27.-én hozta a Haekot-ma elvileg 17.35-kor az IC 503-ast kellett volna Kassára vinnie....helyette a 001-es volt. Valószínu ôssze-vissza pakolásszák....
Néhány napja legalább egy méterrel magasabb volt az Ipoly vízállása, akkor már a töltés alsó részeit nyaldosta a víz Ipolyvisknél. Most már visszavonulóban van az árhullám. Egy kérdésem lenne: volt már rá példa, hogy az Ipoly áradása miatt szünetelt a vasúti forgalom az Ipolyság-Csata vonalon? (emlékezetes, hogy néhány éve magyar oldalon el is mosta a vasúti töltést Nógrádszakál közelében)
Igen a Keletiben a csarnok 6-on már 15:20-kor bent állt indulásra várva, rajta a Gorilla.
Mellette meg a 7-en a Hasek rész volt, elől papagáj, és ez ment 15:33-kor Kör-IC-ben, a bakon még rajta volt a Gorilla. Kint meg fél 1-kor a tárolón volt a piros Gorilla is.
2010 április 24-én 10:00 órakor Balassagyarmatról indul és Nógrádszakálon át Nagykürtösig (Velky Krtis) és vissza közlekedő különvonat MD motorvonati szerelvény lesz. Tervek szerint MDmot 3002-es. Bővebb infó és jelentkezés a http://vasutazo.extra.hu/ címen lehet.
Feltéve, hogy már fordában jár és nem csak ide-oda pakolgatják egy-egy vonatra, mint eddig. Tegnap az Avalát vitte Prágától, Pozsonyig. Forda szerint, tényleg a Haekkal kéne belépnie és bízzunk benne, hogy így lesz.
a cseh vasút kissé továbbfejlesztette korábbi, meglehetősen statikus térképét.
az új darab ugyan sokkal lassabb, viszont sokkal részletesebb, az aktuális forgalmi helyzetet mutatja (ha valahol vágányzár, lezárás, rendkívüli esemény van, azt is), természetesen a legfrissebb vonatinfóval együtt (igaz, nem frissül magától, ha sokáig nézi az ember, nyomkodni kell a frissítést szorgalmasan).
Mindezek mellett nemcsak pontokként jelöli a városokat, és a vasútvonalak sem sematikusak, hanem pontos is térképet kapunk. Természetesen az egész kereshető, megadható állomásnév, vonatnév, vagy egyszerűen vonatszám is. (jobboldalt fent a "situace provozu" pontnál lehet beállítani, milyen vonatokat mutasson, illetve hogy mutassa a rendkívüli helyzeteket, vágányzárákat "omezeni").
2007. májusban voltam. A Rákóczi még gyorsvonat volt, és csak 10 percet késett (9:59+10), akkor a Liptov 10:22-kor indult. Viszont mostanában, ha késik a Rákóczi IC, a Liptov indulását kb. 10-15 késleltetik (10:05+10-15).
A párrásság (zápor is volt) miatt nem lehetett látni a Tátra legnagyobb csúcsait (kb. 2000 m-ig)
1, Rákóczi IC Kassára elvileg 9:50-kor érkezik. Alapesetben mekkora esély van ezzel elérni a Poprad-Tatry-ba tovább közlekedő járatot? (10:05-kor indul tovább)
2, Van esetleg olyan általatok ismert oldal amely képes beszámolót ad a Kassa-Poprad szakaszról? Ismerősöknek szeretném megmutatni kedvcsináló céllal.
A bánya nincs tervezve, azt nem tudom megszervezni. A városnézést persze inkább vásárlás alkalmából gondoltam. Tisztában vagyok vele, hogy nem egy Kassa, vagy Zólyom.
Akkor se nagyon tűnt állomásnak az a valami ahol megállt a vonat, ráadásul a közelben sem volt a világon semmi érdekes. (Közútról nyájasabb képét mutatja a település, de autóval is nagyon régen jártam ott.)
autó úgyis kell, mert különben hogy lehet odaérni Balassagyarmatra reggel 8-ra? mert vonattal normálisan nem lehet...
a vonat bemegy a bányába is? azt a nagykürtösi városnézést komolyan gondoltad? nem tudom, ismered-e a várost, de tulajdonképpen csak a különböző lakótelepeket lehet ott megtekinteni.
olyan állandó nincs, legalábbis én nem tudok róla. a Pöstyén-Verbó vonalon szoktak néha hajtányozni nyilvánosan (ezen 1978 óta nincs személyforgalom, a teherforgalom is nagyon esetleges, évente pár tucat kocsi), de ez is eléggé rendszertelen.
ma reggel már láttam Érsekújváron Komáromba tartó Pantográfot, melyek mától minden hétköznap és vasárnap futnak egy reggeli kört Komáromba (Komárno, nem jönnek át a hídon). hétköznap 7:18 és 7:37 között tartózkodnak ott, vasárnap csak 10:28-kor megy vissza a vonat Újvárra.
Hétköznap ezután egy kanyart megy a szerelvény Párkányba, ahol 9:13 és 9:27 között tartózkodik.
A másik turnusban még két körben mennek Komáromba az 560-asok (melyek immár nem járnak Jókút és Nagyszombat között) szombaton 4805 (é. 7:18)-4806 (i. 10:28) hétköznap 4243 (é. 8:08)-4810 (i. 14:02) vonatként, a második kör csak hétköznap van 4817 (é. 16:10)-5721 (i. 16:30).
Már régebben is írtam, hogy különvonatozás lesz 2010 április 24-én Balassagyarmat- Nógrádszakál- Kishalom(Malé Straciny)- Nagykürtös(Velky Krtis) és vissza. A Különvonat Bzmot lesz. Fotómegállások is lesznek! További felvilágosítás és jelentkezés: kulonvonat78@freemail.hu címen.
nos nincsen benne visszaúti helyjegy,azt külön kellene venni a CD-től vagy DB-től 3 Euroért. Ez lemaradt ezúttal.
Tegnap Prága-Drezda EC178 majdnem 100%-on ment,sokan mentek vele Usti nad Labembe vagy Decinbe, a többiek meg Drezdába,ahol majdnem teljesen kiürült a vonat. Visszafelé EC 179 kb. 80%-on volt kihasznált, Holesovicé-re pár perccel előbb is ért. Kellemes kis ajánlat ez a 1napos retúrjegy. OFF A drezdai karácsonyi vásárban meg a forralt bor és forralt sör is kellemes 2 ill. 3.5 Euroért, ugyanakkor a cseh szó túlsúlyban van a némettel szemben. ON
egy kérdésem lenne. Nem tudod,hogy CD drezdai retúr Eticketje, az mindkét irányban tartalmaz helyfoglalást vagy csak odafelé? Kifelé mindenképpen EC178, visszafelé meg 179,de a kérdés lényege,hogy a második helyjegy fizetős vagy csak el kell sétálni érte a nemzetközi pénztárhoz.
Amúgy most szombaton lesz a kirándulás, 71 helybiztosítás van a vonatra,gondolom nem Usti-ba megy a nép. 1.osztra semmi...
Pista! Légyszíves áruld el a titkot 1 régi, 1991-év elején indított kelenfödi átképző vill.mv tanfolyam hallgatónak. Ezúton mondok köszönetet az általad oktatott tárgy(vezérlés)+tanulásához. Üdv:G ISTVÁN Sv. (iwiw)
Ő már egy kicsit más tészta, a CsSz4t, avagy Skoda 62E. A futóműve az elődjéből való, de megváltozott a szekrénye, kapott tirisztoros szabályozású, villamos ellenállásféket. Oroszországban Kirov telephely hosszú évekig kizárólag ilyeneket üzemeltetett, manapság kezdte lassanként kidobálni őket, és helyettük orosz EP1m-ekkel tölti fel az állományát.
Egy újszülöttnek... :) Keress rá ilyenekre itt a fórumon: CsSz4, Skoda 52E. (A prototípus, az S699.0 a 32E nevet viselte.)
Ha átugrasz Ukrajnába, találsz belőlük még jópárat, pl. a Kijev központú Délnyugati Vasútnál. Egy részük viszont már pofára nem ilyen, mert "átöltöztették", felújítás keretében. Oroszországból nagyjából kikopott. És igen, természetesen műanyag, és ahogy a Laminátkát, ezt sem mondanám rondának: ez egy ilyen mozdony, ilyennek kell elfogadni. És azonkívül, hogy a futása magasabb sebességtartományban nem volt tökéletesnek mondható, a maga nemében és a maga idejében nem bizonyult rossz gépnek.
Fél-OFF: Eddig azt hittem, nem létezik a Laminátkánál rondább mozdony. Tévedtem. Mivel feltehetőleg koda-termék, még az is lehet, hogy műgyanta ez is, remélem, van valaki, aki tudja, mi ez:
Közben találtam érdekes képeket a railpicturesen, tehát anno szovjet exportra készülhetett:
bár nem engem kérdeztél,de a csoportos kedvezmény úgy néz ki,hogy az első 2 utas 25% kedvezményt kap, minden további 50%-ot egészen a 30-ik főig. Tehát elvileg 81 + 81 korona + 6x 54. Összesen 486Kc. Persze egy jegyen kell lennie mindenkinek. Ha retúrt veszel, ami két napig érvényes, akkor még 10% kedvezmény.
A másik két kérdéshez sajnos nem tudok pontos infot adni.
továbbra is él, hogy igazolás nélkül meg lehet szakítani az utazást.
Elvileg Zdárban hétfőtől vasárnapig 6 és 20:45 között van nyitva a csomagmegörző, de nem tudom igazán, mert még sosem töltöttem ott annyi időt, hogy lássam is :)
Prága-Holoubkov jegy egy útra 8 főre 486 korona, tehát így egy főnek 60,75.
A menettérti 8 főre 874, tehát egy főre az egyik már csak 54,625-be kerül (persze itt az érvényesség lehet a gond, mivel csak 1 napig érvényes).
Holnap csoportos City Star-ral utazunk Pozsonyból Prágába.
Most is áll az a dolog, mint 2 éve; azaz hogy mindenféle igazolás nélkül meg lehet szakítani az utat?
Vajon Zdár nad Sázavou-ban van vasárnap napközben csomagmegőrző (ott lenne a megszakítás)?
Prágából Holoubkov-ig megyünk vonattal. Oda teljesáron 108 korona egy jegy. Lehet azt tudni, hogy 8 fős csapattal mibe kerülhet az utazás, csoportos kedvezménnyel?
Sőt még szlovák Bz is járt át sokáig Ózdra is, de ez már mind a múlté.
Somos fennmaradásán én is csodálkozom, ezeknek a kishatárátmeneteknek csak úgy lehetne jövője, ha pl. az Usgyi nem Somoson, hanem Füleken fordulna, stb.
A Start az ózdi személyek túloldalt fordításával is foglalkozott, de a másik fél hozzáállása gondolom sejthető, mi volt.....
Erről ennyit, de ami még kellemetlenebb (és sokak számára elkerülte a figyelmet), hogy gyakorlatilag két vonat lesz csak Hidasnémetin át Kassa felé, a személyek megszünnek! Mivel az Abaúj nem közlekedik, a szerelvénye sem tesz majd kitérőt odaát, így a szlovákok a km futásra hivatkozva mondták le a Kassa-Füzesabony személyt. Így napközben 12 órás eljutási lehetőség lesz, ez enyhén szólva felháborító....
A szerelvényöszeállítás egyébként fellelhető valahol a neten? A csonkán maradt munkanapi Kassa-Gynov személy miből lesz? Pantográf vagy Studenka?
Jövőre még megvan, remélem sohase szűnik meg rajta a határforgalom.
Eleve szlovák belföldi részt is kiszolgál a Lucenec-Somoskőújfalu vonal,
Belina,
iatorská Bukovinka
A Bénréve Lenatovorce, azaz Sajólénártfalvit a MÁV szolgálta ki.
Ózd-Miskolc Interpicivel.
/Régen a Putnok Szilvás Bz is ment egy kanyart ott/
Így a sajólénártfalva megszűnését, a MÁV START hibájának tartom.
Előtte volt ugyan ZSR es vonat Bénréve Lénértfalva között, de gondolom nekik a Zvolen Kossice viszonylatot meg kéne ehhez bontani , amit nem akarnak.
Korábban megbukott, a Hatvan Lucenec-Miskolc vonat is., igaz a fő ok, hogy a M41 esek el lettek állomásítva, és nem kellett már a miskolci kanyar a beforgáshoz.
Amúgy régen rég a BEM, meg Zvolen-Lucenec-Budapest meg hasonlók jártak határátmenetben, ezek a vonatok fokozatosan megszüntek, sajnálom, hogy nincs Magyar Lengyel átmenet ezen a határállomáson, ami a 81 es vonalat is helyzetbe hozná.
Sosiforda topiktárs hívta fel a figyelmet a Szlovák menetrend alapján, hogy a lénártfalvi határátmenet is megszűnik, és tényleg, a KHEM menetrendben sincs benne az ózdi IP kitérése Bánrévéről már, ezt nem is figyeltem.
Akkor már csak az a kérdés, hogy Somoskőújfalu meddig bírja, szerintem nem sokáig.
akkor ma megvolt a SONE+ jeggyel a körút. Végül nem az Érchegység lett,hanem inkább délnek indultam. Praha Hlavni Nadrazin vettem meg a jegyet, az angolul beszélő néni a onehundred fifty-t 450-nek értette és már nyomtatta volna,amikor sikerült leállítani,hogy nekem a lasabb 150koronás verzió kell.
A vonatok a következőek voltak: Praha Hl.n - Tábor 8.19-10.39 http://www.zelpage.cz/razeni/09/vlaky/cd-8259
Pár szóban: 1.Az első vonaton volt még 2 B-s kocsi is, abban utaztam,eléggé teli volt Benesov-ig utána nem. Pályaépítés miatt összeszedett 10perc késést,de valami csoda folytán Táborban már pontos volt.nem tudom hogy sikerült
2. A kis BZ szépen megtelt,mindenki ment vele haza a vásárból.A jv néni megkérdezte,hogy hova megyek a jegyecskémmel, mire mondtam neki,hogy Horni Kecerevbe... Aztán meg Cekerevet mondtam és mindenki bolondnak nézett.mindegy,igy utazik egy magyar úr. :) Végig legalább 70%-al mentünk,amikor Pelhrimov-ban leszállt a nép,egy kisiskolás csoport jött helyettük,30 gyerekkel. Kicsit aggódtam a 2perces csatlakozás miatt,de ott állt a következő vonat,ahogy kell,mintha csak engem várt volna Az egész nagyon családias kis vonatozás volt
3. Majdnem teljesen üres volt a vonat,Jihlaváig pár embert összeszedett,ott pedig teljes utascsere,ahonnan mindenki H.Brodig jött,ahol szálltak át Brno-i gyorsokra. (Prága és Brno felé is)
4. A legpontosabb és legkényelmesebb mai vonat. A Bdtmee kocsik, igencsak kényelmesek,bármikor szívesen máskor is ezzel. Nem volt sok utas, Caslav-ba mentek fiatalok szórakozni illetve Kolinba. Kutna Hora-ban pedig elég sok turista szállt fel.
5. Csak pislogtam a sok gyorsvonatra,mivel ma nem lehetett velük menni. Az Elefánt tökéletes elővárosi forgalmat bonyolított,1-2 megállós utasokkal, plussz a jv elől menekülő cigányokkal és Prágába tartó bulizni akaró fiatalokkal.
Ha jól összesítettem,akkor 501 korona helyett fizettem 150-et, 370km utazásért. Főleg H.Brod környékét ajánlom,az nagyon szép rész. Fárasztó nap volt,de mindenképpen lesz még ilyen januárban. Kár hogy otthon nincsenek ilyen jóárasított hálózati jegyek.
Fényképeket nem nagyon csináltam,csak H.Brodban volt elég időm erre (Kolin után már sötét volt), azok egy másik hozzászólásban.
Az már egy döglött oldal, link már nem vezet oda, csak nem töröltem ki. De az információ-tatralma még helytálló. És ez volt a lényeg! Talán mostanában átdolgozom azokat az oldalakat is, ha lesz rá kapacitásom.
Volt rajta '93 telén is bisztrókocsi. BRcm! (Ami jött a Sirava-val is, sőt, még a Moravia-ba is gyakran belekerült egy át nem épített, csak átfényezett változat, amelyben lehetett még hemperegni... :-))) )
én ugyan 1981 óta rendszeres vendég voltam a Rákóczin, de mégsem emlékszem, hogy lett volna rajta valaha is étkezőkocsi. bár igaz, igazán emlékeim csak '86 óta vannak :)
Viszont jól látom, hogy a Hasek szerelvényén a magyar belföldi IC körben még ezeknél az áraknál is 20%-kal olcsóbban szolgáltatnak? Vagy épp annyival drágábban? Nem tudok csehül. :-)
A már említett különvonat indulása előreláthatólag 2010 április 24-én lesz. Akit érdekel (Felvidéki részről is!) az jelentkezhet a kulonvonat78@freemail.hu email címen.
Ha hirdető lennék, én sem reklámoznák azokon a retekhalmazokon, amelyek nálunk gyorsvonatokban járnak. Maximum IC-n, de azok meg sosem a pontosságukról híresek, ez pedig érzékeny dolog az utasok részéről.
ONra fordítva: a szomszédba érdekes, a vonatnevektől a jegyek hátoldalán át a reklámpadokig elég sok reklámhelyet el tud adni a vasút, ez már jelez valamiféle szabadpiaci szemléletet. Itthon meg látszik hogy az itthoni MÁV leányoknak ez most csak huszedrendű bevételi forrás lenne az állami tömködések mellett, nagy ívben ****-nak az ilyenekre.
Becsülnivaló, hogy ott a vonatneveknek is van értéke, miközben nálunk még a vagonokban önmagukért beszélő reklámfelületek értékesítéséig sem jutottunk el.
Ma sikerült minden gond nélkül venni 19Euros jegyet dec 22-re Prága-Bp a Jeseniusra a Nyugatiban. A néni kicsit gondban volt,hogy az új tervezetre adja,de kinyomtatta a gép. Induló időpont 15.18 a jegyen. :)
A 2010-es mentrenddel tovább folytatódik a vonatnevek üzleteseidése, többek között Kassa felé a tradicinonális Horehronec névtől is búcsúzhatunk, helyett a Leier gyorsvonattal lehet majd menni. Az ellenirányban megmarad a vonat neve.
A 120-as vonalon a Zelmer, Avizó mellé felzárkózik a mall.sk, Aspirin, Thermal Park Beeňová, Choc gyorsvonat, a Gorenje IC. Hagyományos földrajzi név is lesz új, a hétvégi Pozsony-Eperjes-Homonna éjszakai mentesítő (ez teljesen új vonat, de csak ülőhelyes kocsikkal) neve Domaa.
Amint már korábban is világos volt, megszűnik a Supercity korszak Szlovákiában, cserébe az napi első/utolsó EC Slovenska Strela csak Breclavig jár, viszont közvetlen kocsikat (két cseh Bmz kocsit) visz Stralsundba.
Magyarország felé gyakorlatilag csak a szobi, somoskőújfalui és igen korlátozottan a hidasnémeti határátmeneten marad forgalom. Rajka felé nyáron marad az Amicus, Szob felé az 5 távolsági vonat mellett 3 személyvonatpár.
Somoskőújfalunál naptól függően 2-4 határátlépő személyvonat marad, míg Hidasnémetinél a 2 IC mellett a nyári éjszakai varsói gyors közlekedik majd (ez utóbbi várhatóan jövőre utoljára, mivel a lengyelek nem kívánják már használni a palocsai átmenetet távolsági forgalomra.).
A többi határátmenet marad személyforgalom nélkül.
Mit lehet arra mondani, ha az m.v. nem lassitt, hanem gyorsitt (már az alagut elött). Itt nem volt semilyen müszaki ok - egyszerüen emberi hiba volt....
Ez igaz. De ahogyan írod, a segéd túlélte, esetleg ő mondhatott valamit. Vagy esetleg a baleseti vizsgálók találhattak valami műszaki okot. És nyilván megjelöltek valami okot a vizsgálat végén, amit a tényekből valószínűsíteni tudtak.
93-97 km/h sebességgel jött ki a Gorilla a Meridiannal az alagutbol, ahol 30km/h volt a megengedett sebesség. A két egymáskövetö válton (balra - jobbra) a mozdony a nagy sebesség miatt leszakadt a vonatrol és nekirepült a védöfalnak, majd onnan elcsapodva az ott állo S458.0004-s mozdonynak és ismét a falnak csapodott, amitöl 180 fokba ujra megfordult majd ráborult a sinekre. A mozdonyvezetö kipottyant a mozdonyból és ott lelte a halálát, mig a segédje benntrekedt és sulyos sérülésekkel "uszta meg" a balesetet.
"Ne mert nincsenek hozzáférhetö és megbizhato adatok, igy meg mindenki azt mond amit akar.
A személyzet számára is teljesen mindegy, hogy a massziv kaszniban a kiszakado szék (állvány, ajto stb.) csapja öt agyon, vagy a puha müanyag nyomja öt a kemény és tartos székbe... sajnos."
Nem tudom, hogy az isaszegi esetnél túl élte-e a koma, de nagyobb esélye volt, mint kollégájának Szőnynél. :-(
Ne mert nincsenek hozzáférhetö és megbizhato adatok, igy meg mindenki azt mond amit akar.
A személyzet számára is teljesen mindegy, hogy a massziv kaszniban a kiszakado szék (állvány, ajto stb.) csapja öt agyon, vagy a puha müanyag nyomja öt a kemény és tartos székbe... sajnos.
Köszi az elismerést, de a kasznit vettem a pozsonyi modellboltban. viszont rengeteget kell alakítgatni, faragni, javítani rajta. Azt nem tudom, a Gorilla kasznija mennyire erős, anno a 010-es jól odaverte magát a pozsonyi pályaudvaron, totálkáros lett:
Ahogy hallottam, a Gorillák kasznija is elég "gyenge" anyagból van. Igaz ez?
Mi van kitört a háboru, hogy egy mozdonykaszninak golyóállo anyagbol kell lennie?
A mozdonyon van egy keretnek nevezett izé, amire pontos elöirások vannak, hogy ilyen maszivnak kell lennie a többi meg nem lényeges (kivéve a szélvédöket..)
Ezt az Indóházban olvastam. A "mű" szócskát lefelejtettem. Akkor azért van az, hogy ha elmegy a gép előtt egy méh raj menetközben, akkor eltűnik a gép fele! :-)
Különvonatot megszervezni és megrendelni nagyon macerás és hosszadalmas dolog. Főként, ha bele akarsz adni apait-anyait. Legalább fél évvel előtte már a konkrét dátummal célszerű előállni, máskülönben nem lesz az egészből semmi. (csak javallat és szervezők tapasztalata) :-) HB
Megfontolandó az érvelésed, még nem döntöm el mi lesz! A távoli dátum miatt még úgy is képlékeny a dolog, bármi lehet. Csak azért szólok ennyire előre akit csak érdekel, mert minden tekintetben tudjon rá készülni. Köszi a jó tanácsot!
Elnézést a belevaúúúért, de szerintem (és még valószínűleg jónéhányunk szerint) március a szép képek készítésére az egyik legalkalmatlanabb hónap.
Kivéve, ha a hónap elején esik egy kis friss hó, mert akkor valóban gyönyörű, de erre előre felkészülni, és arra kihegyezni természetesen nem lehet a programot.
Úgyhogy ha egy szerény javallatot elfogadtok, javallanám hogy április második fele előtt ne! Akkor viszont gyönyörűek a virágzó fák, olyan háttérrel nagyszerű képeket lehet elkövetni.
A "Nógrád-vidéki Térségi Vasút" topikban írtam egy különvonatról, akit érdekel, jelentkezhet! A MÁV-Startal jelenleg is folynak az egyeztetések. Azért mertem ide is írni, mert szlovák oldalon is lesz.
Köszönöm, én is így sejtettem,így marad otthoni MÁV-os beszerzés következő hétvégén.
Másik kérdésem az lenne, hogy 2hét múlva benevezek egy 150koronás Sone+ jegyre, amivel elsősorban a lebombázott érchegység érdekelne Chomutov, Most, Litvinov. Merre lenne érdemes elindulni, jártál-e már arra ilyen formában.
A jegy egyszemélyre szól, vagy akár 5-re mint a 450koronás verziója?
Köszönöm, én is így sejtettem,így marad otthoni MÁV-os beszerzés következő hétvégén.
Másik kérdésem az lenne, hogy 2hét múlva benevezek egy 150koronás Sone+ jegyre, amivel elsősorban a lebombázott érchegység érdekelne Chomutov, Most, Litvinov. Merre lenne érdemes elindulni, jártál-e már arra ilyen formában.
A jegy egyszemélyre szól, vagy akár 5-re mint a 450koronás verziója?
Köszönöm, én is így sejtettem,így marad otthoni MÁV-os beszerzés következő hétvégén.
Másik kérdésem az lenne, hogy 2hét múlva benevezek egy 150koronás Sone+ jegyre, amivel elsősorban a lebombázott érchegység érdekelne Chomutov, Most, Litvinov. Merre lenne érdemes elindulni, jártál-e már arra ilyen formában.
A jegy egyszemélyre szól, vagy akár 5-re mint a 450koronás verziója?
Csehországban ez a jegy csak online vehető meg, pénztárban nem. Vagy TeleTiket-ként is megvehető, a 840 112 113-on, onnan elküldik emailben, de szerintem ott se kezdik hamarabb árusítani mint az eshopban.
Nem úgy mint nálunk, ahol meg pont online nem lehet venni, csak pénztárban :)
Szlovákiában egyébként megkezdődött a 773-as sorozat felújítása, az első példány ma próbázik, és a 773.801-es pályaszámból is kiderül egy titok :)
kérdésem lenne. A 19Euros CD jegy megvehető pénztárban is vagy csak online? "Dear passengers, Advance booking of tickets in international transport for the new time table period will begin from 10. 12. 2009. Your eShop Team "
Tulajdonképpen nincs semmi meglepő, bejöttek az előzetes várakozások: szünetel a forgalom a menetrendváltástól a 312 Bruntál-Malá Morávka (itt igazából már szeptembertől nincs forgalom, mivel eddig is csak nyáron, hétvégénként jártak a vonatok), 835 Cesky Tesín-Cieszyn (egy nemzetközi vonal).
Márciusig van még közlekedés a 063 Bakov-Kopidlno (de addig is csak hétvégén),
028 Opocno-Dobruska vonalon.
A második menetrendmódosításig, június végéig van még forgalom a 245 Hrusovany-Hevlín vonalon.
Csak hétvégére korlátozódik decembertől a 084 Rumburk-Pánsky-Mikulásovice vonalon a személyszállítás.
Miután megválaszoltam Atidas írását, utána villant át az agyamon, hogy lehet, hogy nem is a 70-es vonalon kersztűl hagyták el az országot. Régi szép idők...
Köszönöm a pontos válaszokat. Jól felment a CS ára, 2 év alatt kb 1,5-szeresére. De még így is kibírható. Úgy tűnik, hogy legalább ketten mennénk, tehát a csoportos kedvezmény kihasználható.
Az is látszik, hogy olcsóbb a CS, mint pl a belföldi jegyek összesen (a határon átsétálva, nemzetközi jegy igénybevétele nélkül); tehát nem nagyon érdemes variálni.
Eltérő útirányú, menettérti kedvezményű CS is látezik (mint nálunk az eltérő útirányú menettérti nemzetközi kedvezmény)? Azaz pl egy Pozsony-Brno/Moravsky Pisek menettérti jegy is "akciós"?
A Pozsony-Prága menettérti CS 33,3 EUR, 1 hónapig érvényes, és az utazás megszakítható.
Elvileg az Amicusos útirány kb. 5 euróval drágább, de nekem az egyenes útra kiadott jeggyel sem volt még problémám rajta. Próbáld meg, hogy úgy kéred a jegyed, hogy mondod, hogy az Amicussal mennél, milyen jegyet adnak.
Bármely cseh-szlovák relációban érvényes a CS, így Brnóba is, a menettérti mindig 1 hónapig érvényes. Az ára kb. 12,5-13 euró Pozsonyból.
Ha több személy megy, nagyobb a kedvezmény, két személynél kb. +10%, 3-nál kb. +12 és így tovább, egészen 5-ig.
a jövő hétre elkészül a Harrachov-Szklarska Poręba szakasz cseh oldalának felújítása, mikor arra jártam, a pár száz méteres szakasz a határig már feküdt, mikor eljöttem már készültek a kőszórásra.
A forgalom újrafelvétele jövő márciusra van tervezve, bár ebben lehet, hogy csúszás lesz, mivel mint a képen is látszik, itt a tél (vagyis ott, mert már túl vannak az első havon, ami már nem fog elolvadni), és a lengyel oldalon még több szakaszon van munka (bár ott is dolgoznak, de már csak kézi munkával, így meg elég lassú a vágányfektetés). A korábbi felsővezetéktartó oszlopokat a cseh oldalon meghagyták (nekik csak kettő volt ami megmaradt), a lengyel oldalon viszont sajnos szinte mindet elbontották.
Így ezen vonal 64. elveszettként töltött éve az utolsó lehet.
Nem túl nagy meglepetést keltve a szlovák személyszállító vasút legutóbbi kiírását a OS Zvolen nyerte, így ő építhet át 12 újabb 011-es mellékocsit 6 db iker 813-assá, illetve modernizálhat 32 db ugyanilyen mellékkocsit (a modernizáció a belső részt és a feljáróajtókat érinti).
A beszerzés összértéke közel 14 millió euró és 40 hónap alatt kell realizálni a projektet.
idén Szlovákiában is erősen korlátozott méretű a répakampány, a megmaradt két cukorgyár közül már csak a szeredi szállít vasúton.
Jelenleg Zselízen (Zeliezovce) éjjel nappal megy a rakodás, napi két vonat jár onnan (hétvégén is).
a szokásos tolatós teher reggel fél 7-7-re ér Zselízre, a második vonat üres kocsikkal kb. délután 1, fél 2-kor. Visszafele a pluszvonat reggel 9 körül indul vissza, délután a tolatós teher du 5-6 óra felé megy Lévára.
Igazából elég lenne Pozsonyig is, de van egy olyan szörnyű gyanúm, hogy ezt az irányt Érsekújvárig a vasutasok (vagyis egy-két befolyásos ember) bulizták ki, mivel jó időben indul Pozsonyból (az 5 órás munkavégzés után, egy sör még bele is fér), minőségi vonat és sok vasutas ingázik Érsekújvárról (vagy Párkányból) Pozsonyba dolgozni.
A másik irányban a 8 órás indulás onnan teljesen érdektelen, a normál utasoknak elég a mezei gyors is.
A szerelvény este egyébként a 2028-as személy végén lezárva megy vissza Pozsonyba.
Jó is lenne....évek óta korán jön el az utolsó vonat Budapestről, mintha a nemzetközi vonatok a ritkán, több napra utazó turistáknak lennének kitalálva....
Pedig ez a Moravia EC nem lenne rossz a Budapestről, pont ideális lenne a fél 8-as pesti indulás, azaz sem túl korán, de sem túl későn. Vissza meg ugyan ez érkezőben.
Ez a Moravia EC Érsekújvárig meg mi? Hol a másik iránya Pozsony felé? Viszont idefelé jónak néz ki, hogy van személyvonati csatlakozása Párkányra, igaz onnan Budapestre nincs tovább.
vasárnap volt egy kirándulás Prágából Jablonné nad Orlici-be túrázni. (187km) A kedvezményes retúrjegy 600 korona lett volna,de a pénztárosnéni meggyőzőtt minket, hogy van olcsóbb megoldás, így adott egy SONE+ jegyet, aminek először nem annyira örültem, mivel az csak személy és sebes vonatra jó,de akció keretében vasárnap gyorsvonatokra is jó mint kiderült. 2 felnőtt utazott vele, kellemes áron. 748 km - 4500 forintért. Ezért Mo-n egy személy utazott volna kb 350km-t. Azaz kb. féláron volt a dolog. Odafelé R251 Praha - Wroclaw gyorssal mentünk, kb 30 határátlépő utas lehett, de azért a 2x gépcsere és a sok megállás nem teszi túl versenyképessé a buszokkal szemben. Visszafelé R251, mindkétszer a szerelvényben lévő felújitott B kocsiban ültünk, kellemesebb volt,mint a régi piros üléses. (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B.php linken a 51 54 20-41 965-4 sz kocsibelső) Visszafelé elég sok utas volt,sok diák utazott vele Hradec Kralovébe illetve Prágába. Pár kép az állomásról, EU07-477 Rumcajs-ról, illetve a festékszagú 111-030ról. És egy fura szörnyike valahonnan félútról.
végre én is elkészültem a szeptemberi zólyomi happening beszámolójával, illetve lassan készülget az Első Magyar-Gácsországi Vasút (EMGV) vonaláról szóló képriport is (mely most először inkább tematikus, mint időrendi): http://wlab.hu/trip/092009/
Bár közgazdász vagyok, nem hiszem,hogy nekem kellene ezt megmondani. :)))
Inkább csak a csehek is kirajzottak,mint mi szoktunk a 4napos hétvégékre. Vasárnap visszafelé, Vácon már nem volt üres fülke a Haseken, Pozsonyban sokan futkároztak,hogy valahova felférjenek a folyosóra legalább (főleg hátrafelé). Brnoban, rákapcsoltak még 2 szép, öreg, zöld B-s kocsit, hogy legyen elég hely, de igy is voltak,akik álldogáltak Prágáig.
Tegnap este a Jeseniuson kb 100 belépő utas volt,ami a szokott max 30képeshez elég jó. Bemondás Csehországban nem volt, Szlovákiában igen, Mo-n csak magyarul.
A libereci kerület által, 5 vasútvonal üzemeltetésére kiírt tendert a ČD nyerte. Így 2011-től 15 éven át 105 korona/vonatkilométer árért üzemelteti a vonatokat 114 kilométeren, a 034 Smrovka Josefův Důl, 036 Liberec Harrachov, 037 Liberec Černousy, 038 Raspenava Bílý Potok pod Smrkem és a 039 Frýdlant v Čechách Jindřichovice pod Smrkem vonalakon.
Korábban szintén a libereci kerületben a Liberec-Zittau-Varnsdorf vonalra kiírt versenyt a Vogtlandbahn nyerte meg, mely szintén 2011-től 15 éven át 114 korona/vonatkilométer árért szolgáltathat.
"CD has announced a spring 2010 tender to build the new trains. Several multinational corporations, including koda, Sadler, Siemens and Alstrom, are expected to bid on the project"
""New trains will bring new technology, more efficiency, reduction of costs and increased competitiveness. Moreover, vehicle updating acts as an anti-crisis measure because it stimulates industry and economics."
"Czech Railways has come to an agreement with the state to begin destroying or renovating train engines and passenger cars older than 40 years, which accounts for nearly 50 percent of CD's fleet of 4,000 trains. The company plans to invest up to 8 billion KC ($454.5 million) per year over the next seven years to bring the average age of its trains down from 30 to 15 years."
A nemzetközi forgalom nem lesz rossz hétvégén, mivel Csehországban 28-a szabadnap és jópáran Budapestet célozták meg. Prága-Bp: 25-én EC273-ra a 19Euros Spar jegyek, EC 345-re és 175-re az összes 19 és 29 Euros jegy elfogyott, 26-án EC273-ra a 19Euros Spar jegyek mentek el. Bp-Prága: 27-én EC 272re és 344re a 19Eurosok és 28-án hétfőre EC 272-re és 344 az összes 19 és 29 Euros elfogyott.
Tekintve,hogy a narancsos busz és a citromsárga is majdnem tele van ugyanerre az időpontokra, nem rossz, hogy a vonatra is elmentek az olcsóbb helyek, mert nem sok reklámja van. Leginkább a pályaudvarokon hirdetik ezeket a jegyeket, meg a CD saját honlapján, ahol eleve olyanok fordulnak meg,akik vonattal mennek, mennének.
néhány kép vasárnapról Turnovból. R1149 Turnov-Praha a spéci kerékpáros kocsival, egy Regionova és Nikolka, akivel már korábban is kirándultam Tanvaldig, és két emlék CSD időkből a Bt kocsiban, plussz aki ügyes szemlélő, az a kerékpáros vagonon is észreveheti a múltat :)))
Ezen a napon a SONE+ hétvégi bérletjeggyel kivételesen 5 felnőtt utazhat egyszerre (nem él a megkötés hogy max. 2 felnőtt 3 gyerek).
A nyárra érvényes menetjegy kedvezményeket (melyekről korábban írtam) meghosszabították az év végéig, tehát pl. a SONE+ decemberig hétköznap is használható.
Amikor a múltkor Nagytopolcsányig vonatoztam, csak a menettérti jegyem egyik felét használtam el. A visszaúti jegy egy újabb kis vonatozásra adott alkalmat. Az előző út izgalmasabb volt, de azért erről is született epizód: A Csallóköz tengelyében
Várható a zólyomi parádén a 746-os gép bemutatkozása? A 131-es villany ikergépről hallottam hogy ott lesz. A Lengyel vasútról várható valami, úgy mint tavaly?
Várható a zólyomi parádén a 746-os gép bemutatkozása? A 131-es villany ikergépről hallottam hogy ott lesz. A Lengyel vasútról várható valami, úgy mint tavaly?
a főkeret nem sérült, az üzemanyagtank hasadt ki, illetve a dízelmotor szakadt ki a helyéről, meg a felfüggesztésen is lesz mit kalapálni. A gépet Pelsőcre vontatták, ott kaparják egy kicsit össze, aztán valószínűleg megy Zólyomba.
A 756 002 is munkába állt egyébként, ma az egyessel együtt tehervonatot vitt Ruttkáról Zólyomba (meg két 736-os besegített a szénvonatnál).
A Pannónia tudtommal sosem járt a 81-esen, de a Polónia elég sokáig.
Bem: 1992/1993-as menetrendtől a 2000/2001-esig közlekedett. 1992-ben szűnt meg a fent említett Polónia, amely ezen az irányon át közlekedett egészen Varsóig, lényegében ehellyett lett, csak némileg kedvezőbb időfekvésben.
Karancs: 1995/1996 és 1996/1997-ben közlekedett, természetesen a sebesvonat valamivel tovább
Az Urpín és Salgó 1994/1995-ben indult be, de egy évvel korábban is volt már egy losonci sebes. Az Urpín egyébként az első két évben csak Besztercebányáig ment és közvetlen kocsikat továbbított Rozsnyón át egészen Kassáig. 1996-tól ment fel Zsolnáig, később Csadcáig. 2003/2004-ben már nem közlekedett a Salgó, és az Urpín is ekkor lett visszavágva Fülekig.
ha minden igaz a Desiro Vác-Drégelypalánk-Balassagyarmat-Losonc-Zólyom útvonalon megy szombaton, Zólyomba 10-re kell kiérjen. Vissza 15:35-kor indul Zólyomból, Losoncból 16:42-kor.
Zólyomban egyébként a gőzösökön kívül (magyar részről 109.109) látható lesz a cseh Cargo legfrissebb remot Búvárja, a 753.762, a szlovák Cargo 756.001-e és egy 131-es páros is.
Ez a sebbeségtől is függ! Kis ebességnél (max 30 km/h) nem lehet, hogy görbüljön. Fradiban a gurítón például sokszor sokféle gép átment már a földkúpon pl egy Szergej is ami majdnem belement a 30-as villamosba is. Mégsem görbült el a főkeret.
Elnézést, hogy őhitványságom bele próbál szólni a megrengethetetlen szakmai álláspontba, de a búvár főkeretének esetleges sérülése, deformációja mennyit nyom a latban...?
Kérdeznék egy illetékest aki megtudná mondani, hogy Zólyomba mikor gördült be az első vonat pontosan? A Pannónia gyors járt-e valaha Zólyom felé? A Bem nemzetközi gyors mettől meddig járt Zólyom érintésével? A Karancs nemzetközi gyors mettől-meddig járt Zólyomba? Az Urpín - " - ? A Salgó - " - ?
Párnapos munkával helyre lehet állítani, ha van rá pénz. A szoknyája sérült meg elöl és a szerelvény felé eső két ütköző. Azért ilyen kis sérülésért ne temessük már el!
Érdekes ez a 30/40% kedvezmény. Kicsit mintha viszonylati kedvezmény lenne, de mégsem az. Utánaszámoltam, a Győr-Prága retúrjegy csak kb 700 Ft-tal olcsóbb, mint a Bp-Győr-Prága. Persze lehetne menni Spar Day ticket-tel (vagy nem tudom mi a pontos neve), főleg ha egy hónapra előre tudná az ember hogy pontosan mikor akar hazajönni. Na meg át lehet valahogy bumlizni Szlovákiába, ahonnan már olcsó jegy van. És persze vannak kedvező áron offtopic járművek is, Győrön keresztül... Szerencsére az igen borsos jegyárat teljes egészében térítik, így most nem kellett variálni (csak majd a hazaúti rajkai gyalogos határátmenetnél kell).
Nyáron mentem cseh fekvőkocsival. Azon volt ágynemű. Igaz, takaróként csak ágyneműhuzatot kaptunk, de a nagy melegben még ez is soknak bizonyult. 3-an voltunk a 6-os fülkében. A kalauz az utánunk felszállókat új fülkébe tette, így kényelmesen elfértünk. Azonban érdekes, hogy semmiféle jegyet nem kaptunk. Lehet hogy zsebre ment a dolog? Ez azért is lehetségesnek érzem, mert ha minden igaz fejenként 0,5 Euróval kevesebbet fizettünk a hivatalos árnál. És ugye az ilyesmivel nem szokás nagyvonalúnak lenni. De ha zsebre ment, akkor hogyan számolnak el az ágyneműkkel? Ebből nincs gond? /Egyébként nagyon jó volt a fekvőkocsi, igazán nagy minőségbeli eltérés volt egy ülőhelyes utazáshoz képest, sok szempontból./
Az új háló a göncölszekeres, a régi a bordás oldalú? Vagy a bordás az fekvő?
40% csak a Budapest-Prága viszonylatban van. Az árakban volt egy enyhe emelkedés az utóbbi időkben, de egyébként mindig az -árfolyam határozza meg, hogy mennyit fizetsz. Most ez nem annyira jó, így ez is rátesz valamennyit...
A hálókocsiban nincs háromnál több utas egy fülkében, és a háromágyas fülke annyiba kerül, mint a négyágyas fekvő. Kicsit puhább az ágy, jobb az ágynemű (huzatos), és van mosdó a fülkében.
igen, itt valószínű, hogy jelzőmeghaladás történt, azért futott a csonkára a vonat. A mozdonyvezető valószínű már hamarabb fékezni kezdett, mint hogy ráfutott a váltóra, 100-ról valószínűleg nem állt volna meg ilyen hamar.
Jó lesz Prerov felé, én már utaztam arra Zólyomból, nem volt probléma a jeggyel, pedig azon se volt rajta az eltérő útirány.
Amióta én emlékszem, csak Budapest és Prága és Brno között volt 40 %, a többi relációra 30 % volt a menettérti kedvezmény.
A 366-os kocsi fekvő, a 365-ös a háló, a menetrend tudja rosszul. A hálóban van rendes ágynemű (a fekvőben csak egy pokróc és párna), max. 3 ember van egy fülkében, és úgy általában kényelmesebb. Az Amicuson régi háló közlekedik, azon nincs zuhanyzó, csak azon, ami a Metropolon közlekedik.
Ez a rövid kétvágányú szakasz végén van, és itt találkozik egymással a két Ipoly gyorsvonat. Ha jól látom a védőválton a bakra ment ki a Kassa felé tartó Ipoly, lehet nem volt szabad még a pálya? Gondolom az alapállás ez a védőcsonka irányába álló kitérő itt.
Ma vettünk egy Győr-Prága retúrjegyet. Pozsony-Prága között odafelé az Amicus útvonalán kértük, visszafelé pedig az EC-k útvonalán (a visszaúti rajkai határátmenet jobbhíján gyalog lesz esedékes, mert akkor már nem jár az Amicus).
Felmerült bennem pár kérdés. A jegyre jóformán sehogy nem volt feltüntetve a Pozsony-Prága közti eltérő útirány. Ez így szabályos? Csak azért kérdzeem mert az Amicus elég furcsa útvonalon megy Csehországban...
Magyar-cseh viszonylatban az összes érintett vasút tényleg csak 30%-os menettérti kedvezményt ad? Így elég borsos (kb 23000 Ft) a jegy ára. Pár éve mintha kb 15000 lett volna a Győr-Prága jegy. Rosszul emlékszem, vagy csökkent a kedvezmény mértéke (az árfolyam ennyit talán nem változott)?
Vettünk jegyet fekvőkocsiba. Azaz fekvőbe kértük, de a 366-as kocsiba adták, ami a MÁV menetrend szerint hálókocsi. Mi az igazság? A hálókocsi mennyivel tud többet, mint a fekvő (a kevesebb embert leszámítva)? Van esetleg zuhanyzó rajta?
Ugye jól emlékszem, hogy korábban volt arról szó itt, hogy Pantográfok fognak közlekedni Érsekújvár és Komárom között. Az viszont nem jut eszembe, hogy mikortól lesz ez így.
És az vajon mikor lesz, amikor az érsekújvári vonatok átjönnek a hídon, Komárom állomásig ? (Ez utóbbi most csak költői kérdés, de szerintem nem kell túl sokat várni rá.)
A Hlavnira érkezik be és a Holesról indul, hát ez iszonyat szar. Nem egyszerűbb lenne a Hlavníról indítani visszafelé is?
Türelem, türelem... ;-)
Kifelé EC174-gyel mentünk, azon meg nem volt kitéve a helyfoglalás ezért ki kellett rakni a helyükről az utasokat. Ebből a szempontból nagyot csalódtam a DB-ben.
Nem a DB sara, a MÁV tölti fel reggel lemezről a helyfoglalási adatokat a vonat rendszerébe - valószínűleg ez most elmaradt.
A "ggf." pedig annyi, mint "gegenfalls", magyarul "előfordulhat, hogy..."
Ilyenkor max annyit ir ki hogy GGF reserviert, (kb. visszaút foglalva), de mondjuk a máv is felcetlizhetné mert megvan a papirkáknak is a helye, nem biztos,hogy a DB sara.
Na, megjöttem a 10 napos prágai nyaralásból, ISTENI volt!! A narancssárga Bee kocsik tényleg nagyon jók, a Jaroslav Hasekkel jöttünk haza. A késés viszont katasztrófa volt, eleve 15 perccel indultunk és 30 perccel értünk be a Keletibe. A Körvasút ismét megszívatta az utazókat, ott csak cammogás volt. Később hozták a szerelvényt a Holesra, emiatt elég dühös voltam. A Hlavnira érkezik be és a Holesról indul, hát ez iszonyat szar. Nem egyszerűbb lenne a Hlavníról indítani visszafelé is? Kifelé EC174-gyel mentünk, azon meg nem volt kitéve a helyfoglalás ezért ki kellett rakni a helyükről az utasokat. Ebből a szempontból nagyot csalódtam a DB-ben.
Viszont sikerült fotózni lengyel EU07-est, Pantográfot, stb. Voltunk Brnóban, Ostravában, Liberecben és Plzenben is. Ostravában sikerült EN57-es motorvonatot fotózni. Liberec felé meg Jablonice-Liberec között vonatpótló buszok járnak. üdv mindenkinek.
"... Emlékeim szerint nagyjából ugyanaz a teljesítmény kategória. Ennek ellenére a szubjektív benyomásom az, hogy a Csörgő tohonyább. ..."
Erről van szó.
Nekem kezdetben nagyon ellenszenves volt valamiért a Búvár. Mára már sikerült hellyel-közzel megkedvelni. De, ha szlovák gép, akkor mindenképp Gorilla.
Na igen,én csak havonta 1x járok vele, a fűtésproblémát inkább csak a Jeseniuson tapasztaltam, télen még amikor Bmee kocsi volt benne, ott is kellemes idő volt. A narancssárga Bee meg tényleg kényelmes, elvagyok rajta mindenféle fájás nélkül 6-7órát, a Hungárián ez 2-3 óra, a Jeseniuson dettó.
Na igen,én csak havonta 1x járok vele, a fűtésproblémát inkább csak a Jeseniuson tapasztaltam, télen még amikor Bmee kocsi volt benne, ott is kellemes idő volt. A narancssárga Bee meg tényleg kényelmes, elvagyok rajta mindenféle fájás nélkül 6-7órát, a Hungárián ez 2-3 óra, a Jeseniuson dettó.
Na igen,én csak havonta 1x járok vele, a fűtésproblémát inkább csak a Jeseniuson tapasztaltam, télen még amikor Bmee kocsi volt benne, ott is kellemes idő volt. A narancssárga Bee meg tényleg kényelmes, elvagyok rajta mindenféle fájás nélkül 6-7órát, a Hungárián ez 2-3 óra, a Jeseniuson dettó.
Ez jellemző, évekig jártam a Haekkel kifele, rendszeresen előfordult az, amit felsoroltál. Sokszor fordulós vonat volt, bejött mint miskolci IC, húsz percre rá ment Prágába. Természetesen se takarítás, se foglalás-frissítés...és érdekes módon télen a Szili fűtötte rendesen a szerelvényt, ráállt a Gorilla, majd Párkányban már igencsak kezdett áporodott 16 fok alá süllyedni a hőmérséklet. És az a légbefúvó is hideget fújt....Úgy látszik, nem ismerték a fűtéskapcsolót a mv-k.
Tegnap utaztam EC 272-el Vac - Praga utvonalon, 3an szalltunk fel Vacon, a kalauz keresett,de nem ismert fel. Majdnem minden fulkeben voltak utasok,azaz eleg sokan voltak hataratmenetben a megszokotthoz kepest,utana viszont nem sok felszallo volt,a megszokotthoz kepest,nagyobb tomegre szamitottam,igy iskolakezdes elott. Ami zavaro volt,hogy MAVek,csak a WC-ket takaritottak, a fulkeket nem,igy mindenhol tele voltak a szemetesek es minden aug 29-i helyfoglalasi cetli ott volt hagyva. Sok utas kavargott emiatt ossze vissza,amig a szlovak kalauz Pozsony utan ki nem dobta az osszes nem aktualisat. 15perc keses volt nagyjabol vegig, folyamatosan elnezest kertek erte a hangoson, kellemes volt.
Ismét bevetésen a győri Bh kocsik Szlovákiában. Két kocsit alakítanak át az ukrán határforgalomra Poprádon, mégpedig oly módon, hogy a régi üléseket kiszerelik, és helyettük a régi 425.95-ös tátrai villamosszerelvények műanyag üléseit szerelik be.
Ukrajna felé nagy problémát okoznak a csempészek, mivel minden létező helyen próbálnak főként cigarettát, de ezen kívül más egyéb kurrens árut is csempészni. Ennek megakadályozására, vagy legalábbi megnehezítésére készül a ZSSK, a szlovák vámhatósággal közösen.
Hoci iiel nohab so svojím vlakom "od slnka", pričom podmienky na fotenie boli náročné, predsa len stretnutie s týmto kultovým strojom je nezabudnutežné.
Nohab "Santa Fe" na trase Kosovo - Nemecko v Hegyeshalome
V stredu 26. augusta 2009 prechádzal len pár kilometrov june od Slovenska mimoriadny vlak spoločnosti Eurotrain z Kosova do Nemecka a bol vedený Nohabom.
Nohab s výrobným číslom 2366 vyrobili v roku 1957 vo fabrike Nydquist & Holm Aktiebolag, Nórsko. Postupne jazdil pre DSB, Vossloh a od roku 2003 dodnes ho vlastní firma Eicholz. Od roku 2007 nesie unikátny design Santa Fe.
Hoci iiel nohab so svojím vlakom "od slnka", pričom podmienky na fotenie boli náročné, predsa len stretnutie s
13940 MÁV: Kosovo - Budapest - Nürnbergtýmto kultovým strojom je nezabudnutežné.
Nem tudom, mennyire passzol ide, de az alábbi képen elbújt egy vonat. :) A kép a Magas-Tátrában, a Nagyszalóki-csúcsról (Slavkovský stít) lefelé jövet készült, a szintkülönbség a vasútvonal és a fényképezőgép között kb. 1000 m. Aki szeret vonatokat fényképezni, egy komolyabb géppel egész érdekes képeket lődözhet erről az útról. Látszik a vonal Ótátrafüredtől Csorba-tó és Poprád felé is egy darabig, valamint a Tarajkára vezető sikló majdnem teljes hosszában.
Vagyis ki tudja ki számít rá, mivel a szlovák vasút az egyik irányban 1-2 órás várakozásra bírja az embereket Mezőlaborcon a Homonna felé továbbmenőket, a lengyel pedig Zagórzon szívatja a Sanók, Jaslo felé menőket. Zagórz meg nem annyira nagy látványosság, Mezőlaborc is kimerül a Warhol kultuszban és egy-két szép templomban.
Magyarul egyre kevesebben vannak, akik olvasták a Svejket... ;-)))))
ha már nemrég volt szó Szepesváraljáról: szeptember 19-én különvonat közlekedik Kassáról Szepesváraljára, Közép-Európa legnagyobb területen fekvő várához (vagyis romjához) az idén 60. születésnapját ünneplő M131.1125-el. A menettérti jegy 5 euró, a menetrend a KHKV oldalán található: http://www.khkv.sk/
ha már nemrég volt szó Szepesváraljáról: szeptember 19-én különvonat közlekedik Kassáról Szepesváraljára, Közép-Európa legnagyobb területen fekvő várához (vagyis romjához) az idén 60. születésnapját ünneplő M131.1125-el. A menettérti jegy 5 euró, a menetrend a KHKV oldalán található: http://www.khkv.sk/
köszi az infokat itt is meg máshol is. Elég sok lengyel turista van, közvetlen busz is van mindennap Sklarska Poreba Gorna-ba,így gondolom lenne forgalom, ha másnem 1-2 motorkocsinyi. Főleg télen amikor síelnek.
Tanvaldban felkaptam a fejem rendesen a MÁV szignálra, aztán beugrott, hogy erről már hallottam. :)
SONE+ jegyet lehet 2 napra is venni ha jól láttam a képen? A honlap szerint szombat vagy vasárnap, de remek ára van, ha tényleg az egész CD hálózatra jó.
Praha Cakovice-n valóban csak egy konténeres szerelvényt láttam, korábban talán 2 vagy 3 volt ott.
"zruseny, závada na spal'ovacom motore" - törölve, dízelmotor meghibásodás miatt
"záveskové ul'ozenie hl. rámu" - ez a felfüggesztésre utal, nem ismerem a szakkifejezést, de ez az a régebbi kivitel, amiknél a felfüggesztés oldalról a főkeretre csatlakozik.
DVB
természetesen megcsinálják, a lengyel felújításnak is csak úgy van értelme, hogy a másik oldal is elkészül, a vonal forgalmánál szinte 100%-ban a turistákra számítanak. Télen ha lehet, még többen vannak itt, mint nyáron. Elvileg a csehek az ősszel akarják megcsinálni a saját kis szakaszukat, így majdnem teljessé válna a vonal ha... ha nem lenne a PKP-nak is vagy 200 métere, Sklarska Poreba Gorna állomástól addig a szakaszig, ami már a vajdaság kezelésében van. Azt a PKP csak jövő márciusban tervezi megcsinálni, tehát előfordulhat, hogy a jövő márciusi újranyitás mindjárt vágányzárral kezdődik...
leghamarabb jövő héten lesz végleges tervezet, addig ott sem szokás az ilyesmit kirakni, bár valószínűbb, hogy a vasút honlapjára csak novemberben kerül ki.
a korábbiakhoz kiegészítésképpen: A héten Harrachovban voltam és most jelentősen kevesebb leállított teherkocsit láttam, Skodáék környékén is jobban mennek a dolgok, nem volt üres autószállitó szerelvény, múltkor 3. Harrachovba meglepően sokan mennek fel vonattal, annak ellenére, hogy nem a legjobb a városkába való bejutás. GW topiktárstól kérdezném,hogy vajon megcsinálják-e ott a kitérőt, ha kész lesz a felújítás Lengyelország felé. Valószínűleg itt is lenne hasonló turista forgalom mint a lentebb említett átmeneten.
Tegnap Prága-Bp Hasek, semmi érdemleges nem történt, csak meglepett, hogy a Brno-Prága Brněnský drak IC-ben kanyarodik 2 HZ kocsi is, ritka vendégek Prágában. Vácon a 272-es Hasekra 8 felszálló volt, azt hiszem ez a legtöbb amit láttam. Mindkettőn kb 30-40 ember lehetett határátmenetben.
Egy kis segítség kellene, elsősorban gw topiktársra számítok. A Vlaky.net-en olvastam az állomásításnál ilyen szövegeket: "zruseny, závada na spal'ovacom motore" és még a "záveskové ul'ozenie hl. rámu" Ezek mit jelentenek? Az utóbbinál a festésre utalást sejtek.
A menetrend kimondottan utasriasztó, a terveim között szerepel nekem is, de nem biztos, hogy jövő hétvégén sikerül útba ejtsem. Túl sokat kéne autózzak hozzá, ami nem nagyon lelkesít, vonattal meg nagyon rosszak a csatlakozások. A palotai portálhoz ismersz gyalogos megközelítést ? (ha csak később sikerül odajussak, legalább így bekukkantsak...)
Érdekes, hogy kissé nyugatabbra, mondjuk cseh-lengyel viszonylatban pl. Trutnovnál milyen nagy a hétvégi forgalom, szinte alig fértem fel a Viamontos lengyel vonatra, még a földön is ültek...
Nos itt a helyzet kicsit más (volt). Szlovákia és Lengyelország között egészen az ukrán határig nem volt más határátlépési lehetőség egészen az ukrán határig, csak ez. Nyugat felé az első közúti határ kb. 80 kilométeres kerülőt jelentett.
Ezek nyomán a megnyitás után valóban értelmes volt a vasúti határátkelő (és ne felejtsük, 1996-ban azért még nem volt olyan nagy mértékű a motorizáció).
Azóta viszont eltelt némi idő, először a közelben, Palotánál nyitotak egy közúti határátkelőt 3 éve, majd mindkét ország a schengeni övezet tagja lett, inenntől meg még egyszerűbben átjárhatóak a határok. Ma már valóban kevesen utaznak a csak hétvégén és csak nyáron járó vonatokon, ahol kifejezetten turistaforgalomra számítanak.
Vagyis ki tudja ki számít rá, mivel a szlovák vasút az egyik irányban 1-2 órás várakozásra bírja az embereket Mezőlaborcon a Homonna felé továbbmenőket, a lengyel pedig Zagórzon szívatja a Sanók, Jaslo felé menőket. Zagórz meg nem annyira nagy látványosság, Mezőlaborc is kimerül a Warhol kultuszban és egy-két szép templomban.
Télen még beszélgettem egy mozdonyvezetővel, azt mondta, a nai teherforgalom azért megvan ezen az átmeneten is. Innen Kisújhelyből a Románia felől Lengyelországba tartó tehert azonban kifizetődőbb nekik Palocsán át vinni, az tény :S
nem volt. a szárnyvonal létesítésének oka a végénél lévő cukorgyár volt (természetesen már régen bezárt), nem pedig az osztrák vonalakkal való kapcsolatteremtés.
"... 1 Csörgő, és 1 Búvár között azért van némi különbség ..."
Emlékeim szerint nagyjából ugyanaz a teljesítmény kategória. Ennek ellenére a szubjektív benyomásom az, hogy a Csörgő tohonyább.
És az is benne van a kalapban, hogy akkor Magyarországon leginkább Szergejek húzták a komolyabb személyvonatokat is. Ezért volt kicsit fura magyar szemmel, hogy a CSD Búvárt akasztott a vonat elé, ami ugye kicsit kisebb teljesítményű gépezet. De kiderült, hogy jól húz a Búvár, ami azóta is az egyik kedvenc dízelem.
ehhez képest pár éve már csak nyáron jár heti 3x két pár vonat, természetesen lupkówi átszállással.
átmenő teherforgalom május óta nincs (bár Zagórz felé az első állomáson volt rakott teherkocsi, tehát helyi teher van, illetve Zagórzban is ott áll még a Sulzer a jobb időkre várva), és ismét erősen kérdésessé vált, hogy jövőre mennek-e a nyári személyvonatok (pénz nagyon eddig se volt, a forgalom nem indokolja, és úgy látszik elfogyott az akarat is).
Ma a reggeli vonatokkal Mezőlaborc felől 2 utas érkezett, Zagórz felől vagy 15-en.
Kb. 10 éve jártam arra. Akkoriban nyitották meg újra a vonalat. Homonnáról indult napi 3 vonat. Zagorzig jártak. A lengyel oldal tiszta vicinális jellegű volt. (ahhoz képest, hogy ez volt a Monarchia egyik legfontosabb vasútvonala)
nekem volt szerencsém az Urpínhoz mindkét géppel, és számomra is meglepő volt, de a Csörgő nem volt rosszabb (csak hangosabb :) a Kriván oldalában felfelé, mint a 750-es.
Az első kép egy határpont, mely egykor magyar határpont is volt. A másodikon maga szép tágas alagút, mely a jövő héttől jó időre elcsendesül, erősen kérdéses, hogy lesz-e a jövőben vasúti forgalom benne.
Volt idő, amikor én se sokat gondoltam róluk. Aztán egyszer vonatoztam Zólyomba, amikor Búvár húzta a vonatot Somoskőújfalutól. A hazai Csörgős tapasztalataim után nem győztem csodálkozni, milyen jól húzott hegynek fel a Búvár.
Szepesváraljára(Spisské Podhradie) még közlekedik személyvonat?
Ha igen, van Szepesváralján jegykiadás?
Ha elakarok menni oda(Kónyban lakok, Győrtől nem messze, 8-as vonal), akkor melyik útirány a leggyorsabb? A Komárno-Érsekújvár-Zólyom, vagy Hidasnémeti-Kassa útirány?
idén szeptember 12-én kerül sor a zólyomi gőzös GP-re. a korábbi évekhez hasonlóan van egy kiállított vendég jármű is, ez idén magyar Desiro lesz. Ezen kívül egy restaurált páncélvonat is részt vesz az eseményen, illetve vasárnap ez a szerelvény különböző mozgásokat véges Körmöcbánya környéként a szlovák nemzeti felkelés 65. évfordulója alkalmából.
miután hosszú ideje fenyegetőztek vele, tegnap leállította a szállításokat az ukrán vasút a mátyóci határátkelőnél.
az indok a régi, a szlovák hatóságok azzal a röntgenkészülékkel, mellyek a kocsikat vizsgálják át, a mozdonyokat is átnézik, és ez állítólag egészségügyi problémákat okozott az ukrán vonatszemélyzetnek. mindaddig amíg ez a berendezés használatban marad, vagy nem engedik az ukránoknak a kontrollt ezen készülék felett, addig a teherforgalom szünetelni fog.
a US Steel és a vajáni hőerőmű már tiltakozott, hiszen ők a legtöbb szenet illetve vasat ebből az irányból kapják.
Lehet hogy látni is fogom élőben mert mához egy hétre 10 napra elutazom Prágába és egy csomó olyan helyre is megyek ahol még életemben nem jártam!! (Karlovy Vary, Ostrava, Olomouc vagy Liberec, Brno)
Lédecen (Ladce) aláváltottak egy tolatós tehervonatnak és két (MÁV-os :) teherkocsi két-két tengelyével siklott, így elzárták a pályát mindkét irányban.
A gond pedig 16 órától kezdődött, és azóta is tart. A Pozsony felé tartó zsolnai Duban kapott 3 óra 25 perc késést, a másik irányba pedig a Kassára tartó Spisán vagy is már Avizó volt az első áldozat a maga 3 órás késésével.
A Saris IC meg érdekes, hogy lett 1,5 órás késésből mármeg nulla.
A cseheknél mi a helyzet? Nekem már mindegy, a kérdésem csak elméleti, de nemrég (07.24) jópár órát (kb. 4.5-et ) álldogálltam a nyílt pályán Prága előtt a Varsó-Prága EC114 Praha-val.... (emlékeztek a nagy viharra)
A szlovák vasutak halasztást kértek az EU szabály alol, hogy 1 orányi késért visszajár az utasnak a viteldij 25%-a. A vasutak képviselöje szerint jelenleg nincsenek olyan helyzteben, hogy ezt teljesiteni tudják.
Àllitolag a nemzetkozi forgalomban hajlandok visszafizetni a viteldij egy részét.
A szlovák kormány állitolag még gondolkodik, hogy átvállalja-e a vasutak nevében ezt a dijvisszafizetést.
A SSK ezzel szemben a múlt hét végén kiírta a tendert 162 és 163-as mozdonyok (71E3, 99E1, 98E1) modernizálására és átalakítására kétáramneművé.
A jövőben 361-es sorozat alá tartozó 15 mozdonnyal szemben követelmény a 160 km/h-s végsebesség, a rekonstrukció során a jármű élettartamát min. 25 évre kell garantálni, növelni a rendelkezésre állást, az elavult komponenseket cserélni kell a mai technikai színvonalnak megfelelően.
Az ajánlatokat szeptember 10-ig kell leadni, a beszerzés tervezett értéke 28,5 millió euró.
Más hír:
az elöregedett 560-as motorvonatok várhatóan a menetrendváltástól Érsekújvárra költöznek, mivel a jelenlegi telephelyüket Nagyszombaton (Trnava) elkezdik felújítani az új emeletes ingavonatok kiszolgása miatt (a 10 szerelvényhez átalakítják a 10 db 263-as Hercegnőt is, a két 380-as ezek tartaléka lesz, a jelenlegi elképzelések szerint nem váltanak ki velük Gorillákat). A tervek szerint decembertől a Pantográfok a jelenlegi Galánta-Nagyszombat vonal mellett (a balparti) Komárom és Léva felé járnak majd.
Régóta nem utaztam belföldi jeggyel Szlovákiában, ezért nézzétek el nekem a kezdő kérdést: Személyvonati jeggyel hogyan lehet útmegszakítást kérni? Azt jól tudom, hogy nem vonatra szól, ugye?
Azért a szlovákoké sem egy lassújel-kimutatás, az is csak a pályasebességeket tükrözi. A valóság pedig lehet akármi. :)
Én a magam részéről örülök, hogy legalább a vasutallomasok.hu mellett van egy hivatalos szolgálatihely-lista is, ráadásul az összes finomsággal (iparvágányok, forgalmi kitérők, csak teherforgalmú vasútvonalak és vontatóvágányok, stb.)
Ez azért van, mert nomen est omen. Hiszen a szlovák változatnál ki is az, aki létrehozta a dokumentumokat, és olyan akkurátusan elkezdte átvezetni rajtuk a változásokat? Vágány mérnök úr.
Itt nem egészen erröl van szo, hanem a szabványok jováhagyásárol. Pl. mennyi legyen a féktávolság 200 km/h-ra. (160 km/h-ig léteznek ilyen szabványok), milyen fék használhato, milyenek a megengedhetö ivek stb.
A müszakiak ilyen állásfoglalásokra várnak. Ezt meg a politikának meg mindenféle hatoságoknak kell eldöntenie.
A mai pályák tehát eleve a Vmax 160 km/h-ra lettek és lesznek rekonstruálva. Tervet is csak akkor lehet csinálni, ha tudják mit kell figyelembe venni.
A Pozsony-Zsolna-Kassa-Csap vasútvonalon elkészültek a tervek min. 160 km/h-ra és 2013-ra kész lehet.
Pozsonytól kezdték átépíteni a pályát EU-s pénzből. Tervekben előfordul a 200 km/h pl. ZSR 190 Kassa-Csap vasútvonalon, a www.vlaky.net régebbi írásában.
Politika az tényleg, mert a 100-120-160-200 km/h sebességre való átépítés megviseli a költségvetést.
Egyenlöre nincs olyan vonal, ahol 200km/h lenne a megengedett sebesség, söt ami ettöl még rosszabb, nincs legiszlativ elképzelés sem (azaz törvény ami megállapitaná, hogy milyen feltételekkel lehetne 200km/h-val menni). Tehát a kérdés nem müszaki, hanem politikai.
A már megrendelt City-elefántokhoz ujabb szerelvényeket rendeltek, de ezúttal hajtás nélkül, mert a ZSR az ÖBB-nél bevált tolatomozdonyos rendszert részesitették elönyben.
Ehhez jönnek még a legyengitett, de jobban felszerelt 380-asok.
Amik a ZSR-nél csupán 160 km/h-ra lesznek engedélyezve, de fel lesznek szerelve ETCS-sel és a gorillákat hivatottak kiváltani.
A ZSR-nél az ETCS ugylátszik teljesen nyerö, nen igen van vita e körül.
Továbbá tervben van az északi vonal (Cadca - Ágcsernyö) átalakitása is 25 kV-ra, és ebböl kifolyolag egy sereg ma egyenáramú mozdony kitáramusitása.
Pozsony Lamacson egyesült az Amicussal, majd együtt múlatták az időt kora délutánig (12:55), amikorra végre járhatóvá tették a pályát Zohor és Jókút között. Kerülni nem lehetett, mert a Nagyszombat-Jókút szakasz is le volt zárva, illetve Marchegg felé sem lehetett kerülni kidőlt fák miatt.
Az utasok viszont nem maradtak ott délutánig, mivel autóbuszok jártak Dévényújfalu (Devínska Nova Ves) és Břeclav között, ahonnan tovább lehetett utazni.
Szia! Én diósgyőri síneket nem láttam már lefektetve sehol. Hanem. Kremnicán (Körmöcbánya) a rakodó emelvényen a sarokvédő vas az diósgyőri sínekből van
Én is úgy tudom, ezért is írtam, hogy járnak Rakovnikba és Rumburkba.
A hónap eleje óta van Brnoban is egy, az év végig az újak mind ide jönnek, mert jövőre már elvileg ide is terveznek rájuk fordát. Jelenleg Trutnovba és Prágába van állomásítva mindegyik 954.2, kivéve a már említett egy brnoi darabot, illetve egyet ami most Olomoucban fut. Mellé is jön még kettő, és akkor fixen lesz első osztályú szakasz az Olomouc-Opava-Ostrava gyorsvonatokban is.
Lenne egy technikai jellegű kérdésem: a 813/913 sorozatú motorkocsik milyen hajtásúak? A 913-as rész lényegében csak vezérlőkocsi, mint a mi 6312-esünkön, vagy az is hajtott? A választ előre is köszönöm!
Amint a felsorolásból is látszik, nem a saját mozdonyaikat modernizálják, hanem Csehországból szereztek be 742-eseket hozzá, állítólag már folyamatban van a következő 6 gép megvásárlása is.
A Bezdrev alapvetően mozdonyos vonat volt, csak 2001 óta járt hétköznap motorkocsival (majd a végére szinte csak azzal). 842-es, vagy 843-as motorkocsi nemigen fordul elő Prága környékén, csakúgy mint a hozzá tartozó mellékkocsik sem.
Prágából Zdice-Protivín felé a 200-as vonalon (tehát részben amerre a Bezdrev járt) viszont kétóránként járnak dízelmozdonyos gyorsvonatok, ha érdekel.
Nagy motorkocsival (854) Prágából csak Mlada Boleslav-Tanvald és Kladno-Rakovnik felé járnak (gyors)vonatok, vagy ha elmész Kolínba, onnan Mlada Boleslav-Rumburk felé. (az utóbbi kettőn járnak az első osztályú szakasszal rendelkező vezérlőkocsik is).
Egy más jellegű kérdésem lenne: tudjuk sajnos, hogy a "legendární rychlík Bezdrev končí "...:-( A jövő héten Prágából indulva szeretnék jókat vonatozni (...is, a sörözések mellett). Van e még egypár hasonló motorvonat ami kárpótolna? Az eddigi keresgéléseim nem hoztak sajna eredményt, de lehet, hogy te kapásból tudsz párat.... kösz!
A válság ellenére is folytatódik a ZSSK modernizációja.
Eredményt hirdettek az elővárosi emeletes ingavonati tenderben, melyet a koda Vagonka és a koda Transportation közösen nyert el. A teljesítés helye Trnava (Nagyszombat).
E szerint 74,2+8,5 millió euróért (az eredeti kiírás ennél nagyobb összegről szólt) szállítanak 10 darab vezérlő-, és 20 darab középkocsit. Az ár tartalmazza továbbá 10 darab 263-as sorozatú villanymozdony átalakítását is, hogy alkalmas legyen ingavonati üzemre.
A tender második része szerint a koda Transportation két darab új, több áramnemre alkalmas mozdonyt is szállít.
Az ingavonati szerelvényre egyébként kettő, a mozdonyokra csak egyetlen jelentkezés érkezett.
A sikeres pályázat után kiírtak egy újabbat, mely összesen 44 darab 011-es (Bz) mellékkocsi modernizációját tartalmazza. Ebből 12 darabot 6 darab kétrészes motorvonattá kell átalakítani, míg 32 darabból felújított mellékkocsi lesz. A kiírás tervezett értéke 14 millió euró.
A 331-esen sem jobb a helyzet, még ha a logisztikai központ Lípa nad Drevnici-n most is szépen üzemel, de azért annyi vonatot nem lehetett látni, mint tavaly meg tavalyelőtt, és Zlín-ben is kevesebb a kocsi. Meg a dupla 75x-ek helyett csak 742-esek sleppelik a vonatokat.
Ja, odaúton utaztam terelt Hungáriával, a szlovák oldalon mindenki odament fotózni... :-)))) Hodonín-ban meg volt nagyon jó átszállásom Otrokovice felé. Ja, amúgy a gorillákkal nem mozogtak, hanem egy helyi gép húzta át az egész szerelvényt Breclav és Hodonín között. Brno Horní Herspice-n pedig részleges vágányzár volt, így egy csomó buszos pótlás miatt villamossal kellett kimennem a vakondgyárba - a 6. peronon pedig nem akármilyen motorvonatkiállítás volt, két Hurvínekkel és az M 262-vel.
Visszaúton meg a Jadrannal jöttem Breclavtól Hegyeshalomig, az autószállító kocsi akkor is, meg előtte napokon is tele volt, a három éjszakai kocsinak és a poggyásztérnek (biciklik) is igen jó volt a kihasználtsága, az ülők közül viszont csak a BDbmrsee-ben volt alig 10 foglalás, kb. ugyanennyien jöttek a két horvát kocsiban helyjegy nélkül.
Nincs az a nagy pörgés mint régen, a vonatok többnyire késő délután, vagy éjszaka mennek, nem menetrend szerint, állítólag összesen napi 3-4 pár van csak a korábbi 10-12-höz képest.
Viszont az ukránok szerdától le akarják állítani a mátyóci határátjárást, mivel még mindig röntgenezik a szlovákok a mozdonyokat is, ami miatt újabb mozdonyvezetők szenvedtek kisebb-nagyobb mértékű sugárfertőzést.
Nymburk ill. Vsetaty és MB között a teherkocsik minden látszat ellenére mozognak, csak a nem kielégítő tárolókapacitás miatt nem tudja mindig fogadni őket MB.
De a többi helyen tényleg sok a leállított kocsi.
Szlovákiában korábban hiánycikk volt az eltolható oldalfalú kocsi, most meg gondolkodás nélkül tudok 3 olyan állomást mondani (ebből kettő személyforgalom nélküli), ahol legalább két-három szerelvényre való van leállítva (mind érvényes fővizsgával).
Az elmúlt 2 hétben 2x voltam Mala Skala-ban túrázni, minden állomáson Prága-Turnov között áll egy csomó tehervagon. Ml. Boleslav környékén főleg Skodáéké, de amúgy CDC mindenhol.
A múltkor beírtál egy menetrendet, de üzemel egyáltalán ez az Enyicke-Mátyóc vonal? Ugyanis mostanában ha arra járok, semmi mozgás. Régebben egy Kassa-Kalsa út során legalább egy széles vonattal sikerült találkoznom.
ez az összes, a hálózatot használóra vonatkozik. A ZSSK Cargo itt is túl van az ötvenen, nagyon betett januárban a gázválság amikor a kassai vasmű 3 hétig egy grammot sem termelt, és sok egyéb cég állt le hosszabb-rövidebb időre. Meg azért az a százegynéhány leállított gép is jelez valamit.
Párkány (az utóbbi idők legdrágább felvétele 10 - OFFtopik), Pozsony, Trencsénteplici villamos 100. évfordulója vendégkocsival, Magas-Tátra, Tátrai nosztaliga és nem nosztaligajárművek, vonattal Lőcsére, Kassa, Ágcsernyő (GW: a depót kihagytam, de sikerült lekapnom az ex-182-es 183-asukat :-) ), Sátoraljaújhely, Sárospatak, Szerencs.