Modern városok program keretében Dunaújvárosnak címzett összegből Iváncsán épül ipari központ.
A két dolog között van összefüggés? Nem olvastam olyat, hogy az állam az MVP-s forrásokkal támogatná meg az akkumulátorgyár építését.
M8 építése. A felvázolt nyomvonal meglehetősen kevés csomópontot tartalmaz, így több faluból, bár látótávon belül halad az út, csak nagy, mintegy 10 Km kerülővel érhető majd el. Ebből az látszik, hogy elsősorban hosszú távú utazások átvezetésére épül.
Ez volt a cél korábban is, és bő 15 éve ez a nyomvonal van tervben, semmit nem változtattak rajta azóta. Akkor lenne most sokkal egyszerűbb dolga mindenkinek, ha a Pentele híd Dunaújvárostól északra épült volna meg, ugyanis ebben az esetben az M8-as a 62-es út nyomvonalát követte volna, és akkor most nem kellene azon sem gondolkodni, hogy a Székesfehérvár-Győr tengelyt hogyan fűzzük fel a leendő M8-asra valami utólagos betoldással, mint ami ez esetben a 63-as út négysávosítása lenne - igaz, ebben az esetben Sárbogárd térségében biztosan nem épült volna gyorsforgalmi út. De végül mégis a Dunaújvárost délről érintő változatot favorizálták, valószínűleg környezetvédelmi okokból és az alacsonyabb beruházási költségek miatt. (Pedig abból a szempontból is még az északi változat lett volna célszerűbb, hogy így a dunaföldvári Beszédes József híd és a Pentele híd túl közel került egymáshoz földrajzilag, míg északabbra egy dunai átkelő sincs a Csepel-szigetről egészen az M0-ásig. Igen, tudom, az adonyi vízlépcső megépítése ezt a problémát is megoldotta volna, de ma már senki nem épít vízlépcsőt.)
A Székesfehérvár - Csákvár vonalon jár minden második indulási időpontban a HHR-811 -gyel. Hogy most 12.30kor melyik indul a Piactérről, azt nem tudom.
Az összes Volvo-t úgy állították le, hogy működőképes volt. Nem volt akkora nagy cucc az a LUX, LPN, LOH-463 sokkal jobban bírta a strapát az utolsó időkben. Észt ebben az ötletükben sem kell találni. Sok városban szerintem kezetcsókolnának ezekért a buszokért.....
Lehetséges hogy a DUD-695-öt láttam a nagyvenyimi betétjáraton kedden hajnalban befelé jövet a városba? Még mondta is a sofőröm milyen büdös volt a busz, bejött a szag a kocsiba és füstölt mint a gyárkémény... A hangja is olyan reszelős volt mint s 695-nek szokott csak sajnos a rendszámot futólag láttam.
Várjuk ki a végét... Van ilyen és olyan forgatókönyv is... És nem itt helyben döntenek a végén már az ilyen dolgokról! Egy példa a legutolsó tavaly ilyenkori credo beszerzés ügyéből,: - 12dbról volt szó eredetileg! Aztán úgy volt h egyet se kapunk, majd aztán h csak kettőt, végül 5db kett belőle (rwe-s credok). Mindez kb 1 hónap alatt játszódott le! Pesten dől el végül minden! 10 és 20 közötti darabszámról hallani csuklós ügyben, tavasz végi, nyár eleji érkezés, de az biztos, h nem egyszerre, hanem több hónapon keresztül fogják őket üzembe helyezni, lsd merci conectok.... Szóval ősz végére okosabbak leszünk!
Ne haragudj, de ez nettó baromság! Fel sem merült ilyen opció! Ráadásul a két knres 3 tengelyes Volvo, sokkal inkább távolsági kivitelű autóbusz, csomagtér ládával, minimális álló helyi kapacitással, stb, stb... Ráadásul most kaptak 2021es autópálya matricát! Egyébként akkor mi közlekedne helyettük Pestre!??? Fölösleges ilyen légből kapott infókat, kész tényként ide be írni!! Ha minden jól alakul akkor tavasz végétől el kezdenek szállingózni az új csuklós helyközisek M.A.N-ek!Amiből elég jelentősen mennyiség fog érkezni a megyébe! Természetesen azok fogják pótolni a két csákvári fordás Ikarust! A hhr meg dolgozik tovább addig vígan, a jhz sorsa tényleg erősen kérdéses, de ezt majd megoldják máshogy ha leállításra kerül!
Akkor érdekes, hogy azóta, hogy ősszel leállították őket, egyiket sem ítélnék alkalmasnak arra, hogy tovább éljen és közlekedjen innentől – még LUX-475-öt sem. Még a többi három donációjából sem, s ezeket arra sem tartanák érdemesnek, hogy Salgóba, (bár az kicsit messzebb esik, de akár csak) Dunába kerüljenek alkatrészbányának.
Amit el tudok képzelni, hogy az öreg ikaruszok bírják a Gánt - Csákvár közti (nem éppen I. osztályú) útszakaszt. Volt hogy új Credo vitte a járatot. Talán éppen 30-cal döcögött rajta végig. Az ikarus meg elmegy 60-nal is.
Volt annak valami speciális oka, hogy Csákvár felé csak az Ikarus csuklósok jártak - miközben a legtöbb térségi vonalról ezek már részben vagy egészben kikoptak?
Kár lenne érte. Kedvenc autóbuszom. Azon kívül hogy nem a leghalkabb, szerintem teljesen jó állalotban van, fűtés is működik. Pont a hétvégén utaztam vele.
Köszi az infót. JHZ kidobását nem tartom jó ötletnek, mert egyrészt kéne helyette valami másik csuklós a csákvári járatra és így is kevés a csuklós tartalék, másrészt a fehérvári helyközi 280-asokból szerintem ő a legjobb állapotú, legalábbis utasszemmel.
Az AOA-309 rossz placon áll és november óta nincs műszakija valószínű hogy ennyi volt a pálya futása. A JHZ-333 nak február 14 íg van műszakija utána valószínű hogy vége.
Nem is csak maga a kényelem ,hanem ,hogy a buszban mekkora kárt fog okozni idővel.Fehérváron is úgy emlékeztem jobbak az utak, tévedtem ott is van úthiba azért.
Azért azt ne felejtsük el, hogy a B12B az helyközi busz, ez pedig helyi. Nyílván az akkumulátorok tömege, valamint az alacsonypadlós felépítmény miatt nem lesz annyira kényelmes a kátyús úton. Hatótávja 250-300 km, az akkumulátor pedig 3 óra alatt tölthető fel.
A BKV Ikarusainak semmi köze a fehérvári Ikarushoz, azt az Ikarus Egyedi KFT gyártotta, kb 20 darab fog elkészülni. Ha jól tudom a cég épp csődeljárás alatt áll
Magához a buszhoz gondolat, direkt külön írom akit zavar sajnálom.Reménykedjünk benne ,hogy jobb lesz, eléri azt ami nekünk kell a ,mi országunk körülményeiknek megfelel.Anno a B12B regionak úgy látszik ez elég jól sikerült, csodásan nyeli el a kátyúkat én azt vettem észre 1 credohoz képest.Mennyit mennek el ezek a buszok lehet már valamit tudni?Mennyi idő feltölteni?Az is menő ha troli változata lenne és sokáig menne azért mégiscsak az áramvezetékek nélkül.Bkv új fajta ikarusaival mi a helyzet?Azok még léteznek valahol?Magával a busszal és más újabb fajta ikarusokkal ennyi kérdésem/gondolatom van.
Ha tudnának is úgy is tönkretennék őket.Ez az ikarus 1 marketing márka nekünk.Nem sok köz van már hozzá szerintem.Mai világban minden konkrétan arról szól ,hogy menjen minél előbb tönkre stb... Nincs lehetőség bármiből is jót csinálni, nem csődbe menni tőle.Nem tudom credo gyárnak is mennyi jövője lesz miután a volánnak már nem kell több belőlük esetleg.Külföldre tudtommal nem nagyon kell.Ha megnézünk 1 90-es évekbeli újságot és meglátjuk az árakat a fizetésekhez képest rohadt drágák voltak a műszaki cikkek.Most fordítva van azért az ember már sokkal jobban megengedheti magának ,hogy vegyen ilyet ,de persze valszeg nem évtizedekig fog működni.1 kis gondolat mai társadalmunkról, aki nem ért vele egyet azt is megértem, köszönöm az olvasást.
Csütörtökön volt pár kolléga oktatáson az Ikarusz gyárban az elektromos buszról. Ők azt mondták, hogy nem olyan jó. Nagyon sok a hiányosság! Fűtés elől szinte alig van a sofőrnek. Alig lehet látni, ha valaki jelzett.
Az elmúlt pár napban sok Fejér megyét érintő fejlesztésről jött hír, célzottan busz téma nem volt, ezért félig OFF a téma, de mindegyiknek van ide tartozó vonatkozása.
1. Modern városok program keretében Dunaújvárosnak címzett összegből Iváncsán épül ipari központ. Ez, valamint az ide mentett helyi csuklós MB-k, valamint az őszi parlamenti felszólalások mind arra utalhatnak, hogy Dunaújvárosban sem IMCS, sem új buszpark nem lesz a közeljövőben.
2. M8 építése. A felvázolt nyomvonal meglehetősen kevés csomópontot tartalmaz, így több faluból, bár látótávon belül halad az út, csak nagy, mintegy 10 Km kerülővel érhető majd el. Ebből az látszik, hogy elsősorban hosszú távú utazások átvezetésére épül. Ez egyben azt is magával vonja, hogy tömegközlekedést nagyon nem érinti majd, helyközit biztosan nem, távolságiak közül a nagyon hosszú járatokat esetleg. A Békéscsaba-Zalaegerszeg járat ha továbbra is érinti újvárost, akkor célszerűen nem fog visszatérni az M8-ra, mert értelmetlen lesz. Szeged-Veszprém vonalnál lehet gyorsítani, de ekkor Székesfehérvár és Dunaújváros is veszít, Sárbogárd esetleg nyerhet, ez nem tűnik kifizetődőnek.
3. 13-81-63 tengely kiépítése gyorsforgalmira. Ha megmarad az eddigi utak zöme és teljesen új nyomvonal lesz, akkor sok változás itt sem várható. Még egy Szfvár-Győr sem éri majd meg a kerülőt, valószínűleg marad a régi úton. Sárbogárd-Szfvár új tengely messze kerül a városközpontoktól, ott sem várható áthelyezés. Ha a régi utak többsége felhasználásra kerül, akkor az ide terelt forgalom és a bonyolódó fel-le hajtási lehetőségek miatt inkább hátrány lesz, mint előny, főleg helyközi viszonylatoknál.
Sajnos a megye buszos közlekedése úgy látszik ezekből profitálni nagyon nem tud.
Járatszám egyik kálozi Conecto kijelzőjén: 8055- Székesfehérvár-Káloz. Ilyet sem sűrűn látni. Igaz, az átlag utasnak sokat nem mond. Még a végén elhagyjuk a táblicés korszakot .
Az év eleje óta hibás / nem működő kijelzővel rendelkező új Conectók közül legalább egy új típusú iránytáblával jár. Ez a járatszámot Volánbusz-stílusú, lekerekített sarkú téglalapban jelöli, fekete alapon fehér számokkal, mellette a viszonylat fehér alapon fekete betűkkel szerepel. Táblatartó hiányában az olvashatóság mérsékelt, de mindenképpen több információt hordoz, mint az A/4-es lapra írt számok.
(Mellékszál, hogy új buszok új kijelzői miért nem működnek legalább egy hónapja legalább három buszon.)
Amit előzőleg is leírtam számomra más jelentett 1 fórum emberek szimplán beszélgetését mintha élőben lenne, nem lehet törölni stb...De volt elég sok túlzás is amit simán lehetett volna egybe is írni ott az volt ,hogy nem esett le amire gondolt aki leírta, és utólag nem akartam ,hogy kellemetlen lenne ,hogy ő nem is arra gondolt ami persze az én hibám elismerem.Most volt itt ,hogy több téma ment keresztben azokra direkt válaszoltam külön ,hogy érthető legyen ki kinek szól.Az egészet nem is a mentegetőzésemre írom csak leírom ezzel kapcsolatban az én szemszögemből lévő gondolatokat.Vége.
Korábban jeleztem, hogy ez nem chatablak, nem messenger fiók, nem fog a hozzászólások száma meghatározni semmit, senki nem kap érte pénzt, ha valaki beír valamit nem törölhető, mint a mai trendi világ üzenetküldő szolgáltatásainál. Nem a menő itt a fórumon, ha valaki 13 másodperc alatt pötyög be valamit majd után még 5*1 mondatot, mert ez a fórum nem arra van kitalálva és az elmúlt +20 év hagyománya és szokása nem ez. Jó lenne ha alkalmazkodnál az itteni viszonyokhoz.
Megkérhetnénk arra, hogy egy hozzászólásra NEM HÁROM HOZZÁSZÓLÁSSAL fél perc különbséggel, hanem előre átgondolva, hogy mit akarsz írni eggyel válaszolsz? És ha témát vetsz fel ne három hozzászólásban teszed meg, hanem egybe? Gondold át, olvasd át előtte. Szabad.
De igen elfogadom az ő véleményüket mert tényleg igaz ,hogy én ezt a fórumosdit kicsit máshogy fogom fel, nekem ez olyasmi mintha emberek csak beszélnének erről a témában mint élőben.De ha ez nem így van megértem ,hogy más ezt nem teljesen ilyen formában szeretné ezt olvasni és ,hogy ez nem oké.Most nekem az volt érdekes amikor valakivel beszélek tényleg egy témáról és jön valaki ,hogy te így idegesító vagy meg neked ez nem való.De amondó vagyok ,ha ennyi embert zavar ez akkor én megértem azt ritkán leszek hozzászóló max.
Annak a Rábának mi a rendszáma? Fehérváron is van egy Rába vontató, de csak telepen belül használják rendszám nélkül, az volt Újvárosban? Annak mi volt a rendszáma?
Ja és vicces az ,hogy emberek akik esetleg tanulni szeretnének a világ e résznének dolgairól és le vannak hurrogva mert húúú ,de rossz.Konkrétan itt beszélsz valakivel egy adott témáról és te már 1 rossz ember vagy nem ide való, börtönbe való vagy az ország pöcegödre mert ,hogy merészelsz beszélni xy emberekkel 1 adott témáról.
Annyira jó hogy vagy Te, és teljesen szétbombázod a topikot a hülyeségeiddel, úgy hiányoztál ide, mint egy falat kenyér! Eddig csendben olvastam, tűrtem a hozzászólásaidat, de annyira egy idegesítő jelenség vagy hogy az nem igaz..és én mondhatok neked bármit azzal kapcsolatban hogy koccolj innen, de ezt a lépést magadtól kéne meglépned. Rá kéne eszmélned hogy a fórumozás hogy is mondjam...finoman szólva nem az erősséged.
Hát inkább azt ,hogy ne minden egyes elindulásnál nyomva sofőr úr a gázpedált tövig pl ami 1 credo vagy volvo-nak tényleg nem épp jó azzal a félautómata váltóval.
Már nem dolgozik abba hagyta. De igen szerette a 697-et mert automataváltós, és az AOA-452-vel dolgozott 2 évig az el és valóban a gáz pedált is szerette!
SEF-eknél tudom, hogy volt olyan eset, hogy megmondták fentről, hogy a távolsági járat előtti munkanap reggeles kirohanós járatot lehet elfelejteni azzal a kocsival. (Ha erre céloztál a kérdésedben)
Volvónál a forda számít rengeteget, mert ha olyan fordán van ahol alig van megálló, akkor rengeteget kibír, de ha 300-500 méterenként megáll azt nem viseli el hosszú távon, meg az élettartamot nyílván befolyásolja az is hogy hogyan indulnak meg mennek vele...
Jah azért a váltó nem épp átlagos hangokkal szokott menni ,de gondoltam hát ez credo az ilyen.Volvo sokkal szebben vált pl amúgy ,de a volvo váltó ha kímélve van ,tehát nem full padló elindulás akkor tovább bírja vajon?
Az új Credóknál a váltó a legnagyobb hiba, állandóan hibát dob, nem kapcsol stb. rengeteg baj van velük. Azért az Alfa Regiókkal is van baj bőven, ott is főleg a váltóval, mert az egy kamion váltó, amit kivégez a rendszeres elindulás, megállás... Ott a Szabadhídvégi LHL-990 1.5-2 évente széthullik a váltója, most is szarakodik már neki és tavaly volt felújítva...
Anno NZM403 vagy 404 vitt reggeli Földvári 6:05-ös járatot hetente megesett olyan ,hogy más buszt raktak be helyére.Nem tudom ő is mit betegeskedett, amikor utaztunk nem betegeskedett.
Biztos van valamekkora hiány és azért az újabb PPH credo közül az egyiknél sokszor tapasztaltam ,hogy Solti KBL jött helyette reggel aztán újra megjelent megint 1 héttel később megint KBL jött.Hogy mi az oka az ilyen kicsi km-res busz lerobbanásának esetleg milyen hibát produkál passz.Viszont meglepő ,hogy az LHL rendszámú volvok mindig jönnek kb bármelyik járaton voltam.Nagyon ritkán volt pótlásuk/helyettesítésük.
Ezek mindegyike 2 olyan megálló között, ami a bérlettel biztosan jó, betérnek a falvakba, így kis leleményességgel kihasználható. Nem túl jó a szabályozás, de a jelenleginél jobbat vagy igazságosabbat valószínűleg nem lehet alkotni.
A havi (félhavi) és a 30 napos bérlet a tulajdonosát az érvényesítésnek megfelelő viszonylaton belül bármely autóbuszjáraton jogosítja utazásra. A viszonylati érvényesítést vagy maga a bérlet, vagy külön, a Szolgáltató által az Üzletszabályzatában erre meghatározott és érvényesített igazolvány, azonosító vagy jogosító kártya stb. (továbbiakban: bérlet-igazolvány) tartalmazza.
Ha valamely viszonylatban kettő vagy több útirányon át lehetséges utazás, a hosszabb útirányra érvényes bérlet-igazolvány és a hozzá használt bérlet a rövidebb útirányon át is használható utazásra."
Ha valaki rendelkezik egy Dunaújváros-Szfvár havi bérlettel esélyes, hogy diák vagy munka miatt kell neki. Ha dolgozói, akkor a munkáltató téríti 86%-ban, tehát a hobbicélú 70 km-es havi bérlet vásárlására elég kicsi az esély. :) A perkátai útirány 60 km, a mezőfalvai 70 km-es övezet, tehát ha mind a kettő útirányt használni akarja valaki kell a 70 km, ami perpill 49.800 Ft-ot jelent.
Akinek ilyen bérlete van és munkába járásra használja, akkor elég kicsit szerintem az esély, hogy ő Perkáta-Mezőfalva között akar utazgatni seregélyesi vagy dunaújvárosi átszállással. Nem életszerű :)
De igen, megteheti. Fél megyének azért nem nevezném :)
Egyébként meg a havi megyei érvényességű bérlet 84.900 Ft-ba kerül, egy felmutatóra szóló általános havi bérlet 60 km esetén 58.300 Ft, 70 km esetén 63.700 Ft összehasonlításképpen.
Mi van akkor, ha egy bérlet 2 útvonalon is megfelelő? Ekkor gyakorlatilag 1 fél megye bejárható egyetlen bérlettel? Gondolok itt arra, ha Dunaújváros - Székesfehérvár között veszel bérletet. Ezzel ha jó a Km, akkor Perkáta és Mezőfalva felé is mehetsz. Ha minden közbenső megállónál megszakítható az út, akkor Perkáta - Mezőfalva közötti utazásra, újvárosi vagy seregélyesi átszállással jó a bérlet?
Úgy látszik, bőség lett a helyi kocsikból újvárosban, vagy hiány van a helyközi/távolsági gépekből. Csuklós helyi Merci viszi az utolsó mélykúti járatot.
Benne van a Dunaújv. aut.áll. ás Dunaföldvár aut.áll. viszonylatban az Ipari Park és daruszentmiklósi elég. megállóhely és még a bérleten feltüntetett 20 km-es övezetnek is megfelel.
A VB honlapján az üzletszabályzat írja (79/81. oldal):
"4. Havi (félhavi) és 30 napos bérlet
4.5. Közbeeső megállóhelyen le- és felszállás, útmegszakítás
A havi (félhavi) és a 30 napos bérlettel az utazás az érvényességi viszonylat közbeeső állomásain vagy megállóhelyein is megkezdhető, illetve befejezhető vagy megszakítható."
Ami problémaként jelentkezhet, ha felszáll Újvárosban. a Dunaföldvár aut.áll.-ig szóló bérlettel a 8217-es vonalon közlekedő járatra, akkor a gkv joggal mondhatja azt, hogy de ez nem megy be Dunaföldvár, aut.áll-ra, amire a bérlet szól, szálljon le.(Egy hajnali 5:25-ös járat van ami bemegy de ez most nem érdekes.) Ekkor külön kell jelezni, hogy Ipari Park/daruszentmiklós elágnál fog leszállni. Addig ugyanis érvényes a bérlet. Ha ott nem száll le, akkor utána érvénytelen utazást követ el, és rávághatják a 8000 forintos pótdíjat bármikor.
Csak gondolom a gkvk nem akarnak egyesével minden utast fejben tartani - én sem szeretném - hogy kinek a bérlete meddig szól és hol akar leszállni és valóban leszáll-e és az az életszerű gyakorlat, hogy menjen a másik járattal ami Dunaföldvár aut.áll-ig szól.
De mivel itt bőséges járatmennyiség van a sima földvári, solti, akasztói, bölcskei-paksi egyéb járatokkal, nem áll fent a 2 órát kell várni a következő járatra effektus és el kell menni az előszállási járattal.
Teljes mértékben felel a szerződésszerű teljesítésért, ebbe beleértve (a vonatkozó rendeleteknek is megfelelő) műszaki állapotot.
A szolgáltatásért a fővállalkozó felel, vagyis a kérdésed esetében a Volánbusz. Ha például van egy utaspanasz, akkor az a Volánbuszon megy keresztül, és ilyen értelemben ő felel az általa igénybe vett alvállalkozóért is.
Vagyis a Volánbusznak ellenőrzési joga és kötelessége is van az általa igénybe vett alvállalkozók irányába.
De nem feltétlenül ér itt véget a szál. Ha felmész a Buszrent oldalára, látod, hogy ők is keresnek / használnak alvállalkozókat. A közforgalmú vonalakon ez nem jellemző (de ilyen is volt már, a móri térségben, a Volánnak alvállalkozott a Viszló, nekik pedig a Bitter-Szűcs), a különjáratokon viszont teljesen általános. Valaki (pl. iskola) rendel egy különjáratot a volántól, az kiadja a Buszrentnek, az pedig kiadja a szerződtetett partnereinek (néha még ez is több lépcsős). Minden résztvevő felel azért, amit nyújt, és azért is, akik a teljesítéshez még igénybe vesz. Ha belegondolsz, ez teljesen logikus is, hiszen a példaként említett iskola a volántól rendelt, vele szerződött, így rajta kéri számon, ha nem azt kapta, amit rendelt. Közforgalomban ugyanez a helyzet.
Ha ez jól van szabályozva a szerződésekben, akkor teljesen jól működik is, ha hiányosság van a szabályozás terén, akkor jönnek a gondok. (Másik, de a témához tartozó terület: olvasd el, ha érdekel, a sárvári gázolás balesetvizsgálói jelentését. Ott is az alvállalkozók alvállalkozója dolgozott, a szerencsétlenül járt ember a sor legvégén állt, és abban az esetben pont nem volt kellően jól meghatározva a felelősségi rend, és az vezetett a baleset bekövetkezéséhez.)
Az, amiket még írtál, más hozzászólásokban, hogy "egyes utasok szerint szar a merci, szar az iveco", szerencsére csak utasok egymás közötti véleménye, a valós műszaki tartalom messze összetettebb, mint az, hogy zörög-e a kalaptartó a kátyúknál vagy sem. Néha még a sofőrök véleményét is érdemes fenntartásokkal kezelni, főleg újabb buszoknál. Amikor például a "fos ez a busz, nem megy rendesen" kijelentés után kiderül, hogy be van kapcsolva egy Eco üzemmód... :)
Ebben nem vagyok teljesen biztos, meg kell nézni a szabályzatot. Elvileg a 2 feltüntetett megálló közötti utazásra szól, ha közben meg kell szakítani az utat, azt fel kell tüntetni a bérleten. Ez eléggé kacifántos, mert pl így elvileg köztes megállókban nem lehetne vele felszállni, ami a való életben eléggé érdekes lenne, hogy a Szórádon nem tudnék felszállni. Viszont pl. egy Dunaújváros-Székesfehérvár bérlet nem használható mondjuk Perkáta-Szabadegyháza közötti utazásra, hacsak nincs mindkét falu feltüntetve. Mindenképp meg kellene nézni a szabályzatban, hogy hogyan is van ez.
Ne haragudj, próbálok jobban figyelni erre, laktanyánál szállnék le.20km-res.Dunaföldvár autóbusz állomás-Dunaújváros autóbuszállomás van ráírva mint megállók.
Az elmúlt időszak 1-2? fős egy mondatos chatfal-as, messengeres hozzászólásait kérném mellőzni, ne legyen a topicból unatkozó játszótér.
ON
Milyen induló és érkező megállóhely név van a bérletre ráírva?
20 km-es övezet?
Melyik megállóhelyen gondolnál leszállni?
A bérlet vonalra szól nem akármilyen irányokba. Ha köztes megállóba szállsz le a bérleten feltüntetett vonalszakaszon belül, akkor igen érvényes, ha nincs benne a vonalon a megállóhely, akkor nem érvényes.
Ha Dunaújváros-Előszállás buszra szállok fel ami nem megy át Földváron ,de laktanyánál megáll meg ,de a bérletem Dunaújváros-Dunaföldvárra van beírva 20km-res akkor az szabályos vajon?
Én félelemmel szálltam fel 1 éve kb AOA452-re ,hogy na ő most kirázza a belem, előtte volvo és credo-val utaztam főként.És meglepődtem ,hogy mennyire jó a futóműve.Rettenetesen feelinges volt ez a meglepően széles busz, a hang stb..Utána nyáron DUD kalandjai voltak, ahogy így meglökött a busz a 2. fokozattal így kirázott a hideg ,hogy mennyire ijesztő hang ,hogy épp a busz váltott egyet és észre se vettem.Kár tényleg ,hogy ritka ez az élmény.JMF hát ő is jó lenne ,de valahogy ez a halk híd nem a barátom, kell az a hang.
Pontosan így van. Korábban én sem kedveltem az Ikarusokat, de ahogy idősödtem egyre jobban kezdtem meg szeretni az Ikarust mint busz és elkepesztő hogy mind motorikusan mind szerkezetileg jól össze lettek rakva még régen..
Tényleg ezek az ikarusok mit ki nem bírnak...Tényleg 1x láttam talán másik buszban AOA318 vagy AOA444 már nem is tudom...Valszeg az autómata váltó szelleme csak el kapta.
Ezt sajnos nem tudom meg mondani mi van a DUD-697 helyett, aki vezette szakállas úr az szerette a DUD-ot, azt hogy mit kapott helyette nem tudom sajnos.
„Szeptember 1-től visszaállnak-e a városokban a rendes helyi menetrendek, vagy marad a nyári?”
-
E kérdésre nem szerepelt itt válasz, de ősztől – legalábbis Fehérvár–helyiben – elvileg iskolai közlekedési rend van; a két, városi menetrendi oldal közül az egyiken csak kinn felejthették a tanszünetes jelzést tavaszról.
Iváncsa stb.....Az itteni vonaliak.Jó a Bogárdi mercik se jobbak....Ott is rendszeres a csere busz szüksége.Utak állapota arra fele full katasztrófa kátyúhegyek haverom elmondása szerint...Valszeg gyilkolja is ezeket a járműveket.Nem tudom melyik busz rendelkezik valami rohadt jó kátyútűréssel...
A busz műszaki állapotáért a tulajdonos(üzembentartó) felel, függetlenül attól, hogy alvállalkozó-e vagy sem.
Alvállalkozóként szerződéssel dolgozik, az abban meghatározottak alapján kell a pótlást biztosítani. Így lehet, hogy a Volán a pótló, de lehet teljes egészében az alvállalkozó is, általában megadják a kieső menetek arányát, illetve a pótlás előírt időtartamot is. Helyi viszonylatban egyszerűbb, helyköziben azért ez nagyobb logisztikát igényel, de az sem bonyolult.
Ha jól emlékszem Újvárosi alvállalkozásnál 25/29 viszonylaton olyan kiírás volt, hogy 2 kocsi élesben + bevethető tartalék 2 órán belül. Így melegtartalékot Fehérvárról is át lehetett hozni. Hogy aztán szerződéskötésnél mi lett, az üzleti titok.
Volt egy baleset jó 10 éve Adonyban, ahol 2 busz ráfutással esett ki, ott mintha a hátsó alvállalkozót Volán pótolta volna. Tehát nem egységes a kivitelezés, és gondolom ez országos szinten is elég vegyes lehet.
Még a nagy Volánbusz előtt amikor több alvállalkozó volt akkor a Viszló Trans is saját magának szervízelte a buszokat, ha menet közben le robbant akkor küldtek tartalék buszt, az akkori KNYKK-nak így nem volt gondja azzal hogy a sajátjai közül buszt küldjön ki mentesíteni.
Valóban van néhány kivétel... De ebben az esetben úgy éreztem, h ennyi információ is bőven elég a topiktársnak, hogy rá érezzen a rendszer lényegére :)!
Adony - Iváncsa - Besnyő körzetet valamint a Sárbogárd - Dunaújváros járatot is a Buszrent csinálja, eddig még egyszer sem láttam hogy Volános busz pótolt volna mivel általában valamelyik környező településen van tartalék busz.
Persze ha nincs tartalék szerintem lehetséges hogy be ugorjon egy Volános busz helyette.
Persze! Némi kötbért kell fizetnie ugyan a volán felé, de persze! A lényeg h járat a voláné továbbra is!Csak nem ő adja hozzá a buszt és a sofőrt, hanem a Józsikarcsikovacs bt... Akivel éppen szerződnek az adott feladatra.
Magyarországon jelen pillanatig minden közforgalmú, helyközi busz járatot a Volánbusz üzemeltet! Az alvállalkozó a Volánbusznak végzi a tevékenységet! A Volánbusz tőle rendeli meg az adott járat, forda elvégzését!
Jöttem haza mercedes tourismo-val gondoltam most ülök előre, a busz rendesen ropogott nyekergett stb...És nem is mentünk rossz utakon..Ja és nem is a beltéri elemek adták ki ezt a zajt.....12 éves busz..
DZA-732 szerintem téves adat. Később kerülhetett az ARRIVA-hoz, amikor én utaztam vele (1999) még magánvállalkozós busz volt, nem tudom hol kezdhette a pályafutását.
A FIZ-257 önnön FIZikai valójában még megvan, legalábbis szerintem az áll rendszám nélkül Cigándon, a főút melletti telepen, két OFF gép (LRR-774 és PEH-921) társaságában.
Ugyebár ez volt előtte az AOA-021. Eredetileg kék-fehér színe volt, aztán lett rendberakva meg zöld-fehérre festve mikor a papírgyár több részre szakadt, és a Dunapack nyerte meg a gépet
Ezek voltak az AEV-393 c 250-es (ez nem lehetett a P és fia szürke, kék, piros cucc később?)
Annak a rendszáma ha jól emlékszem BAG(?)-999 volt. De a 999 az 1000%, azzal a géppel még volt is szerencsém utazni :)
Volt Dunaújvárosban a 90-es évek végén egy DZA-732 rendszámú 256-os is. Krém-narancs-piros színe volt, a hűtőrács krémszínűre volt festve. Szemrevaló kocsi volt, vele is utaztam Szekszárdra különjárattal.
A Grabaricsos gépre emlékszem, napi szinten járkált a városban, de e fene se emlékszik már a rendszámra.
FTH-406 nem egy fehér-piros 250-es volt? Sokat parkolt a mai Lidl-el szembeni parkolóban.
A FIZ-257 önnön FIZikai valójában még megvan, legalábbis szerintem az áll rendszám nélkül Cigándon, a főút melletti telepen, két OFF gép (LRR-774 és PEH-921) társaságában.
Szép estét! Bocsi, ha megszakítok egy témát, csak annyi érdekelne, hogy még egy hete instagramjára kitette Cser-Palkovics polgármester úr, hogy figyeljék a híreket a helyi hálózattal kapcsolatban, nagy bejelentés lesz. Erről esetleg valaki tud valamit bővebben? Mikor lesz a bejelentés, miféle bejelentés stb... Előre is köszi!
Konkrétan itt megkérdeztem ,hogy IZL se lett volna és valaki írta aki már elég régóta a fórumban van ,hogy kint csinált Dunaújváros-Martonvásár járatot.
Ha egy mód van rá, a jövőben olyan jó lenne csökkenteni a "valaki állítása szerint" típusú "információkat"... (Nem csak Rád értve.) Amióta megjöttek a Conectók kismillió hasonló hozzászólás született, a "mindenki hallott valamit" elv alalján.
Értem én a jó szándékot, csak mégis fordítva sül el, hogy valaki beír egy selejtet, aztán ennek izgalmára újságokban olvasni, ahogyan temetik / búcsúztatják, aztán "tiltás van rá", aztán "mégis kint van", és így tovább. Követhetetlen.
"Volán amúgy tényleg nagyon odafigyel, hogy egyből semmit nem töröl"
Annak idején, amikor volt az Alba Volán, akkor Dunaújváros felett ott volt egy Fehérvár, mint központ, ahol járműgazdálkodási javaslatok, döntések születtek. Aztán jött egy KNYKK, és a központ Tatabányára tolódott, két megyés átcsoportosításokkal. Most pedig van az országos valami, és ezek a döntések még messzebb születnek.
Jól is néznénk ki, ha ez úgy menne, hogy Újvárosba megérkezik pár Conecto, másnap pedig besétál a helyi kormányablakba az ottani műszaki vezető, és felsőbb utasítás vagy egyeztetés nélkül kivonat véglegesen ugyanannyi darabszámú autóbuszt, 9=9 matematikai összefüggés alapján... :)
Hogy AOA 444, 318 milyen folyamatokat él át nem nagyon tudja senki ,hogy emiatt nincsenek jelenleg műszakival ellátva.Volán amúgy tényleg nagyon odafigyel ,hogy egyből semmit nem töröl.DUD 697 is ideiglenes forgalmi kivonással csücsül persze annak úgy is a végleges lesz mint anno a 315-nek, 806 meg DUD 765 még pl egyáltalán nem lett kivonva csak a műszaki hiánya van.
Érdekes ,hogy nem is csak GVY ,de valaki állítása szerint IZL is ki volt adva.Jó oké tegyük fel most nincs JFH, meg JKM, nincs , AOA 318, 444 szintén műszaki nélkül vannak lassan 1 hónapja ,de csak tudnak kiadni valamit télen helyette amin legalább a fűtés is jó...De mind1 lassan már 1 AOA 315, DUD 697 is ki lesz adva, jó persze viccelek ,de kb lassan ott fogunk tartani.
Azért az kérdéseket vethetne fel, hogy a többi bevethető tartalék mellett hogyhogy n hónap(?) után ki kellett adni...
Elvileg a 398 nélkül van a 605, 695, (habár nem igazán detektáltuk, pedig x mázsa merevítőt cseréltek benne nemrég és rendes gazdái voltak, akik rendbe rakatták és megvigyaázták), 696, 388, 391, 392, 783, 598 autók...
Szóval min 8 tartalék lett, s mégis kiment pár órára az a rettenet...
Érdekes, hogy mielőtt szétb'... izé, megracionalizálták a helyijáratot, egy db tartalék helyis csuklós nem volt sok évig...
S lehetett anno b'+ozni a selejtéretten idedobott AIJ-352, AOA-315 autókra, (ugye azután lettek újrázva, hogy idekerültek) vagy a felújítás előtti CCP-394-re, vagy a már tartalék AOA-445-re, meg a tudomisén melyik gazdátlan helyközis fosományokra...
Fffhhoo, micsoda feelingje volt este a 22-esen a -szégyen, de nem emléxem melyik 352/315 autónak- a nagyon elhasználtság jeleivel a széttaposom a belét virtusú sofőrrel...
Egyébként ezeket az 1990sokban kezdődött áthelyezéseket dokumentálta valaki??
"A magyar gyártók közül egyedül nálunk, az Ikarusban van elektromos buszgyártás. Ugyan hazai gyártóként emlegetik a komáromi BYD buszgyárat, de ott teljes egészében kínai alkatrészeket szerelnek össze. Az Ikarusnál viszont az akkumulátoron és a meghajtáson kívül minden hazai termék és főleg: fejlesztés. Így a magyarországi hozzáadott érték éppen meghaladja az 50 százalékot. Tudni kell, hogy egyedül az Ikarus rendelkezik európai típusbizonyítvánnyal, és itt lettek kialakítva a sorozatgyártás pillérei is."
"Ismereteink szerint a megyeszékhelyen február 1-jével indul a már levizsgáztatott elektromos Ikarus busz, próbajáratai február 28-ig tartanak. A járműben a meghajtást és a tápegység utánpótlását az Ikarus kínai partnere biztosítja, ám a busz minden más alkatrésze hazai, illetve fehérvári fejlesztésű és gyártású. A Zöld Busz mintaprojektben az Ikarus több településen is szeretett volna részt venni, de úgy néz ki, hogy erre Fehérvár mellett csak Zalaegerszegen lesz lehetőségük még a tavasz folyamán."
Engem nem zavar igazából jól állna neki ha nem mindig csak a rozsda tetejére festenének (remélem nem így van) ,de amikor 2 év alatt ugyan úgy előbukkan a rozsda a hátsó ablakoknál akkor kezdek kételkedni.
Ha rólam lenne szó én értem ,hogy lehet picit sok hülye kérdés stb amit kiírok ,de sajnos más forrás nincs tapasztalat ezek járművek működése, típushibák stb....Ami mai napi kép adag volt műszakiról azt azoknak raktam ki akik esetleg még akarnak rajta megmosolyogni ,hogy igen ilyen is van stb..Szintén amik vannak random kiírások ,hogy kapott műszakit azok meg csak akit érdekel az tudjon róla.Ezeket se csak úgy magamtól kitalálom ,hanem tökéletes lehetőség ott a jármű lekérdező és akinek erre nincs lehetősége az lásson infókat.Kb az összes magyar írást már elolvastam az ikarusokról pl mert belőlük van elég sok.Alfabusz volvo meg ezekről már jóval kevesebb infó van pl max az általános tények. ,de még mindig vannak dolgok amiket szívesen tanulnék ezekkel a járművekkel kapcsolatban mert ez érdekel, iskolában alapból az ehhez hasonló szakmámban is magához a szakma alapokhoz elégtelen amit átadnak.Szerencsére már azért kezd alakulni..Elnézést azoktól akik szerint én kicsit a kelleténél több dolgot írtam ki érdektelen témából.Köszönöm annak aki ezt elolvasta.
A városi kontingensben 71 jármű szolgál forgalomban a Conecto-k legújabb nemzedékének érkezése óta, éppen ugyanannyi, mint előtte. Persze eközben azért az átlagéletkor, ami ősszel még 16 és fél esztendő fölött tanyázott, szépen lement 11 év alá.
A csuklós-szimpla arány 39:32-ről eltolódott 40:31-re, ez változott; üzemeltetői bontásban Volán-Arriva 36-4 csuklós, 21-10 szóló.
A fehérvári helyi üzemet illetően 2020-as selejtnek tekinthető pl. LGK-879, át is került már Dunaújvárosba donornak.
HPR-725 és HUB-047 műszaki nélkül, és az eddigiek alapján valószínűbbnek tűnik, hogy nem közlekednek többet.
LUF-932, LUF-933 úgyszintén lejárt műszakival, előbbi alkatrészbányává elkezdett átmenni, így lehet, hogy szintén S.
Emellett két és fél hónapja megálltak a maradék genfi Volvók (4), azóta tartósan félreállítva, ki tudja, mi lesz a sorsuk, egyelőre (LPN kivételével viszont addig közlekedtek – LOH-k hellyel-közzel ímmel-ámmal).
Valószínűleg tachograf cseréknek köszönhetően.... No meg persze annak, hogy ezeket nem megfelelően dokumentálták le és az éves műszaki vizsgán, mindig csak az aktuálisan mutatott értéket írták be, azt jó van az úgy....
Igen le lehet ,de ritka amikor 2millió km-t mutat mert vagy történik vmi és teljesen más random értéket mutat mert volt valami ami miatt meghülyült az egész.
A Dunaújvárosi kék/fehér (IBC, IES, JMF) Volvok elméletileg 2001-ben készültek Budapest mellett korábban jártak de talán most is járnak Veszprémbe, Komáromba, Győrbe és Székesfehérvárra is, így már rengeteg km lehet bennünk emellett alkalmanként szoktak kisebb helyközi vonalakat is csinálni.
Én se. Viszont Neoplannal (távolságiban most azok az újak, ergo most azokat hajtják legjobban) a 330 üzemnap nagyjából tartható. Kettes szemle 14 nap, 3 havonta 1-es szemle (4 nap/év) és még apró-cseprő kiesések (pl. kisebb futójavítások) is beleférnek ebbe. És azért a nyugati országrészben javarészt 450-500 km körüli fordákat járnak ezek a kocsik, számolhatunk átlagosan 470-475 km-rel naponta. Az éves szinten nagyjából 155 000 km várhatóan. Helyközis kocsik nyilván naponta kevesebbet futnak, öreg kocsiknál pedig a 330 nap is inkább csak 300, ha nem kevesebb.
PZW-173, Zalaegerszegre áthelyezése után sikerült 237 ezer kilométert beletekerni egy év alatt. Ehhez kellett hogy napi kétszer forduljon Zeg és Népliget között.
Érdekes dolgot találtam most.Lekérdeztem NZM404-et egy credo innovelt, oké ő pl fut évi 80-110k-t nem is ez az érdekes, hanem ,hogy tulajdonjog pénzintézet felé, ez mit takar?Eddig 1 busznál se láttam ezt, talán hitelre lett véve és még mindig arra van?
Magyarországon a távolsági vagy helyközi fordák között nem ritka a napi 400-500 km futás.
Régen se, ma se.
Ha ezt egy új busz kapja, akkor az évi 120.000 km-e meglesz.
Évekig.
Jó lesz az többnek is, akkora futásnál 150-160 ezernek is.
Ugyanakkor drasztikusan több is lehet: PZW-173, Zalaegerszegre áthelyezése után sikerült 237 ezer kilométert beletekerni egy év alatt (nyilván ehhez kellett hogy napi kétszer forduljon Zeg és Népliget között).
Helyközi csuklós (Nyugat Európában) kevés helyen terjedt el.
Talán Spanyolországban, Dániában, Svédországban jártak csuklósok messzebb helyközi vonalakon, melyek hosszabbak mint 40-50 km, tehát nem elővárosi vonalak mint a németeknél.
Értem én .De én nem csak úgy random kitaláltam hanem le is kérdeztem ,és ott 60k-80k volt az évi km annál a busznál pl.Egy neoplant is megnéztem ami távolsági ott tényleg ennyi volt kb,de tegyük hozzá ,hogy a neoplan mehet akár 80-100-al is.
Egész biztos hogy nem így történt. A 452-vel nem tudom mivan, a DUD-696 Kulcson van, a KBK-ban gyenge a fűtés, de biztos nem azért lett kihozva mert ez volt a gkv vágya. A GVY utasterébe ilyenkor belefagysz.
Ahh ez mekkora már.Van AOA 452, van KBK, van DUD, van BPG, nem én GVY-t akarom és kihozták érted kihozták, tegnap még szomorúan néztem videókat ,hogy őt se láthatjuk többé az utakon.
NLF/NNS és MZF/MZN Mercikből azért látni kint, mert ezekből vagy a régi Conecto-kból összesen 5-nek járatilag is közlekednie kell. Ahhoz nem jött elég új Conecto, hogy csak azok menjenek.
És akkor most még erre rá jön a rendkívüli járatbővítés.
Igen kell a tartalék busz. MZF 203, MZF 204 JAVÍTÁSRA VÁR MINT AHOGY A KXM 052, NLF 519, MZN 718 is , NLF 584 szét bontva,NAU 263 FELÚJÍTÁSA VÁR ÚGY TUDOM. A PADLOJÁT MÁR KÉKRE BE FESTETTÉK. Úgy tűnik hogy a HUB 047 sem kap már műszakit. A HPR 725 mellett áll eléggé félre állítva műszaki nélkül. Az AOA 309 is műszaki nélkül áll a műhely elött hetek óta.
Kell a tartalék busz.... Ezek az újak is szülik a hibákat rendesen. Jelenleg a LUF azért volt kint, mert előző héten '633 immáron 3.-szorra összetört (elég rendesen).
Amúgy ha már rozsdakezelés.JMF 659 hátulja x évén full szép sárga, nincs ott a rozsda, egy évvel később tiszta rozsda.Taknyolás lvl 2000.Mi olyan kibaszott nehéz leszedni azt a tetű rozsdát festés előtt?
Elég nagy a busz hiány Dunaújvárosban helyköziben is sajnos, most jól jönne a pár éve kivont Ikarus 256.44 a JSZ150 ami szerintem nem volt annyira rossz állapotban...
Meg az sem vitte előre a dolgokat hogy nincs alvállalkozás ki kellett telepíteni Martonvásárra a 2 ISK-t a Viszló Trans 2 fordájára (többit az Érdi és Fehérvári Volán csinálja), ha lenne alvállalkozás nem lenne ekkora gond szerintem... 😕
Hát még ha JMF659 is kihullik.Tavaly műszakinál a hátsó szélvédőnél megrepedve ment be.Január utolsó hetében műszakizik kb.Akkor lehet még egy BPG 806 is kelleni fog ehhez.Ő 2000-res vázcserés ,tehát csak mozgóképes.Én nem tudom ,hogy mennyire jobb az pl mint egy BPG806.
Ha ezt a 2 Volvot is ki vonják esetlegesen akkor nem tudom hogy pótolják, mert a 2 ISK is állandó fordán van már amik egyébként úgy tudom korábban tartalék buszok voltak.
Talán a korábbi helyis, jelenleg tartalék Ikarusokkal...
Arról szóltak a "hírek", de azóta is itt van Fehérváron tartalékként. LUFikat is szigorúan megtiltották, hogy ki legyenek hozva amikor jöttek az újak, de végül maradt ugyan itt tartalékként.
Ma láttam 14.45 körül egy új Conectot, koccant az Auchannál egy autóval. Gondolom a koccanások miatt van kint több régebbi busz, amelyek elvileg selejtek/átcsoportosítottak lettek volna, pl.: MZF-20X, JXF-356, 1-2 régebbi Mercedesek. Nem úgy volt, hogy ezek is Dunaújvárosba kerülnek?
Tisztázzuk. A 9 Mercedes Conecto a város összes helyijáratos Ikarusát leváltotta. Azért lehet még látni Ikarusokat az utcán mert maradtak tartalékok. A tartalékok, amik még kihozhatóak forgalomga a következőek: BPG-605, GMY-391, GMY-388, DUD-696, DUD-695. A többi Ikarusok selejtezve állnak az elkülönített selejt placcon a többi selejttel együtt. Tehát a GVY, IZL meg amiket nem soroltam fel már nem hozhatóak ki mert a VB leselejtezte őket.
AOA 444, akkor BPG 806, DUD 765, ezek már mind műszaki nélkül.DUD 697 forgalomból kivonva.IZL,GVY ezeknek még mindig van műszakijuk ,de nem hozzák ki mert nem.
Mennek ezek.De a volán nem képes kiadni a BPG-t amelyik épp még műszakis a hirtelen nem tudom melyik?Mert DUD 696 pl nem épp a jó gépek közé tartozik nem?
Az 1. Kulcsi az 13:05-kor indul ebben az időszakban, míg a Mezőfalvi az 13:15.Mezőfalviból 2 míg Kulcsiból 3 indul erre a helyszínre.Ha valamelyik Csuklós volvo esetleg ne lepődj meg, a 14 órási kulcsi lehet ,hogy credo szokott lenni, passz.
Kulcsra biztos fog indulni.Oda sűrűn is mennek járatok.Mezőfalva szintén ami lesz.Nagysismánd is.Én Földvári vagyok így pontosabb időpontot nem tudok mondani ,de mindegyik helyre elég nagy esély van ,hogy ikarus fog menni és a fenti tábla ki is írja a helyhez menő megálló száma.
Sajnos nem ismerem a helyis közlekedést mint menetrendet ,de én délután 12-13 között láttam azért már őket megjelenni béketéren.GMY 388, GMY 392, DUD696 amiket eddig láttam.Én szerintem ha megjön megint a suliidő Januárban megint előbukkannak.Ha addigra nem javítják meg az összes connectot.GMY 392, GMY 388 esélyes valszeg ,hogy kint legyen legjobban.
Egy (ha jól láttam) Rába állt a fehérvári telepen, dunaújvárosi színekben. Holnap jobban feltérképezem a terepet. Ugyancsak Dunaújvárosi színekben a műhelynél egy Conecto. Már megadta valamelyik magát és itt javítják, vagy még nem az összes érkezett meg?
1 LUFi van most jelenleg forgalomban, de az is tartalékként. Kiszámíthatlan, hogy hol lesz. 22.-én 14-es rásegítőn volt délután, de ismétlem, nincs rá biztosíték, hogy jövőhéten valamelyik napon is ezen a járaton lesz, vagy esetleg kint lesz.
Eszembe jutott hogy volt itt szó arról a napokban hogy a KBK-783 kéne az AOA-458 helyére. De miért pont egy Ikarus kéne az Ikarus helyére. A VB a miskolci térségbe küldött MOS rendszámú Volvokat amik Pesten szolgáltak, ide miért nem lehetett?
Mert a nem túl felkészült új polgármester (Dr.Dézsi) újjongott az új buszok miatt, verte a mellét, hogy Ő intézte el, majd amikor a 2021-es számla tervezeteket megkapta, nyilvános ámokfutásba kezdett, hogy mi kerül annyiba ?
Ezúttal nem számolgattam részletesen a kilométereket, kocsiigényeket, pontos hangolásokat csak egy vázlatos, a jelenlegi hálózaton alapuló, járatbővítésekkel és teljesítménycsökkentésekkel (járatösszevonásokkal) egyaránt számoló felvetést dobtam össze.
Alapvetések: -Az IMCS létrehozásával a Vasútállomásnál megszűnik a helyjárati végállomás. A kialakuló forgalmi rend miatt itt helyijáratok végállomásoztatására csak minimális mennyiségben, korlátozott útirányokban van lehetőség. -Az IMCS létrehozásával megszűnik vagy jelentősen csökken a Piac téri autóbusz-állomás buszforgalma -Szükséges, hogy a járatokat végző gépkocsivezetők részére legalább az egyik végállomáson rendelkezésre álljanak szociális helyiségek (mosdó, WC, pihenő) -Jelenleg ilyen infrastruktúra az említett Vasútállomáson és Autóbusz-állomáson kívül a Szedreskertben, a Jancsár utcában, a Csapó utcában található. A város keleti és déli részén egyik végállomás sem alkalmas a gkv-k és a járművek pihentetésére, míg a belvárosban egymáshoz közel több helyszín is rendelkezésre áll.
A következőkre jutottam
Működő decentrumok egy részének bezárása és új decentrumok költségkímélő létrehozása: -A Vasútállomás decentrum az IMCS beruházás miatt megszűnik, a továbbiakban csak kis számú, a Mártírok útja vagy a Deák Ferenc utca felől/felé közlekedő járat tudja használni a következő módon: a járat a Deák F. u.-i csomóponton keresztül behalad az IMCS-be és a gimnázium melletti leszállóhelyet érintve a vasút menti tárolóba áll be. Indulás előtt néhány perccel onnan az IMCS felé visszaindul, annak a gimnázium melletti kihajtóján keresztül beáll a Béke téri helyijárati megállóhelyre. -Az Autóbusz-állomás költözésével a Piac térről induló műszakos-járatokat át kell szervezni. -A Csapó utcai decentrum megszüntethető, a járatokat részben a közeli Jancsár u.-ba, részben a más vonalakról kivonandó Szedreskerti teljesítményt felhasználva lehet másik decentrumba terelni. -A Csapó utca konténerépületének felhasználásával, valamint a tér forgalmi- és parkolási rendjének módosításával a Köfém lakótelepen létrehozható a város keleti végéből hiányzó decentrum. -A város déli részéről hiányzó decentrumhoz egy az Auchan parkolójában található, kis kihasználtságú de nagyméretű járművekkel könnyen megközelíthető részt szemeltem ki, ez pedig a a Gumiflex Plus (korábban Nordauto) üzlet mögötti parkoló. Itt a járdakapcsolatok és egy konténerépület kiépítésével egy nem túl nagy, de mindenképp hasznos decentrum hozható létre. Amennyiben a megszüntetendő 70-80 parkolóhelyre szükség van, az az Auchan áruház déli oldalán visszapótolható. Ha a parkolók visszapótlása nem szükséges, szintén ez a hely merülhet felé egy alternatív, nagyobb kapacitású tárolótér és a tartózkodóépület helyszíneként is. Ha a parkoló átépítése nem járható út, akkor valahol a Holland fasoron kell egy megfelelő üres telket buszvégállomás építésére felhasználni, ez jóval költségesebb megoldás volna.
Ezek alapján egy lehetséges (tényleg nem utánaszámolt) forgatókönyv
A Vasútállomás helyijárati végállomás megszűnése miatt szükséges változások: -A 30-as vonal szerepét részben a későb részletezett 16A és a megváltozott 35-ös járatok vennék át, a vonal maradéka 50-es jelzéssel, Köfém - Kórház - Vasútáll. - Széna tér - Szárazrét - Kőrösi u. útvonalon közlekedne a továbbiakban. -A 31-es járatok a Jancsár utcáig hosszabbodnának, ezért a továbbiakban 23B jelzéssel közlekednének. -A 12A-s és 32-es járatok összevonásra kerülnének (62-es járat), a 12A járatok Horvát István u. megálló után a Vasútállomás felé fordulnának, majd a 32-es vonalán közlekednének tovább. -A 33-as és 34-es körjáratok helyett 53-as jelzéssel a Köfém - Kórház - Vasútáll. - Várkörút - Laktanyák - Fecskepart útvonalon, valamint 54-es jelzéssel a Köfém - Budai út - Széna tér - Laktanyák - Fecskepart indulnának új járatok. -A 35-ös járatok útvonala a Vasútállomás - Kórház - Kisteleki u. - Zone Bevásárlópark - Móri út - Csapó u. útvonalra módosulna. A járatok a korábban ismertetett módon tudnának az IMCS-nél végállomásozni. -A 36-os járatok 56-os jelzéssel a Köfémtől indulva, a Budai út felé érnék el a Piac teret, ahonnan a jelenlegi útvonalukon közlekednének tovább a külső végállomásuk felé. -A 11-es és 37-es járatok összekötésre kerülnének (67-as járat) és a Sóstói út - Szlovák utcán át az Auchanig hosszabbodnának. A járatok a Kőrösi utcai fordulót nem érintenék. -A 11A-s és a 38-as járatok összevonásra kerülnének (68-as járat), a Vasútállomás - Videoton Ipari Park kapcsolat pótlására a 23-as járatok a Vasútállomás érintésével közlekednének. -A 20-as vonal megszűnne, kapacitása a Jancsár u. - Vasútállomás között és a Vasútállomás - Köfém között más-más vonalakon kerülne visszapótlásra, a Jancsár u. - Köfém közvetlen kapcsolatot a 22-es biztosítaná, ez utóbbiak minden esetben Köfém betéréssel közlekednének.
További módosítások a Csapó utcai decentrum és a helyijáratok Piac téri végállomásoztatásának megszüntetésével: -A 12Y járat mindkét végén meghosszabbítva, 21-es jelzéssel, a Jancsár u. - Csapó u. - Piac tér - Új Váralja sor - Takarodó út útvonalon közlekedne. -A 13-as vonalcsalád a Szedreskerti végállomásról, valamint egyes betétjáratok az IMCS-től indulna. -A 15-ös járatok a Szedreskerti végállomásról indulnának, a járatok egy része a Piac tér helyett a Széna tér - Vasútállomás útirányon át közlekedne (18-as járat). A 15Y járatok okafogyottá válnának a 67-es járatok beindításával. -A 17-es járatok megszüntetésre kerülnének, az egyes szakaszokat más járatok pótolnák (Széna tér - Köfém: 50-es, Csapó u./Piac tér - Budai út - Köfém: 56-os és Budai út - Köfém: 54-es) -A reggeli csalai iskolabusz (26I járat) a Jancsár utcáig hosszabbodna. Amennyiben az IMCS átadásával a Csala felé közlekedő helyközi járatok a Piac tér - Berényi út érintése nélkül közlekednek majd, szükség lehet az iskolák csengetési rendjéhez igazítva délutáni 26I járatok indítása is. -A 27-es járatok a Jancsár utcából indulnának, az IMCS-Európa Ipari park kapcsolatot pedig az M26-os és a 31E-s vonalak összevonásával lehetne biztosítani. -A 40-es és 41-es körjáratok átalakulnának a 28-as jelzésű Jancsár u. - Csapó u. – Piac tér - Budai út - Kórház - Vasútáll. - Stadion - Maroshegy járattá. -A 16-os járatok a továbbiakban 16A jelzéssel és a Kórház érintésével közlekednének. A 16-os számot a Börgöndig közlekedő, 42-es járatot pótló menetek kapnák. -A 43-as és 44-es körjáratok a 29-es vonallal összevonva (és annak számozását használva) Jancsár u. - Vasútáll. - Kórház - Budai út - Piac tér - Csapó u. - Hübner A. u. útvonalon közlekednének.
Az új Auchan decentrum kialakításával lehetővé váló további módosítások: -A 12-es és 26-os vonalak összekapcsolásra kerülnének (66-os járat). -Új járat indulhatna az önkormányzat által is felvetett Auchan - Sárkeresztúri út - Vasútáll. - Kórház - Köfém - Nagyszombati u. - Béla u. ford. útvonalon, például 60-es jelzéssel.
Lehetne, és kellene is. De sajnos nem ilyen érzékeny a rendszer.
Sóstói Ip. Park bejáratánál talán még nem olyan vészes ez, ha van is némi dolgozó állomány, de a Zone bev.parkban valószínűleg nincs. Amíg az Őrhalmi-domboknál csak egy plusz-mínusz körforgalom a kérdés, addig viszont a Kertalja u. megállótól már messzebb esik a végállomás.
A bezárt bevásárlóközpontokkal és az oda közlekedő járatokkal kapcsolatban merült fel bennem - nem lehetne ilyenkor Székesfehérváron a 12-est és a 35-öst egy megállóval előbb fordítani?
Nincs már állandó 280-as. Mivel megérkezett mind a 9 Merci így mindegyik Ikarus tartalék, vagy selejt lett. A GMY-392 helyett például a KIW-590 van már rég. A 392(is) pedig tartalék.
Hát ige, a DUD-697 már akkor is szar volt amikor le hozták újvárosba és amíg lent volt szét is lett alaposan hajtva nem volt kímélve tehát azt már értelmetlen lenne helyre hozni. A két törött alvázú volvót is össze kéne szecskázni mert már azok se érnek egy ruppót sem, főleg a JKM-684 rossz a fék rajta, beázik stb stb meg a motorja sem volt az igazi már véres volt a torka.
Idei évre jó sok busz megy tönkre csak úgy magától vagy nem kap műszakit ismeretlen ok miatt.AOA 444 is még búcsúzott.JKM meg még csak 16 éves volt pl ,tehát nem tudni a 20 éves csuklós volvokat nem e éri bármi baj valami hasonló.
Oda tökéletesek! Amúgy is ezek a Volvók is állandóan beszarnak, plusz még a JFH-773-nak meg a JKM-684-nek információm szerint kettétört az alváza valahogy december első heteibe kb.
Változások lesznek Székesfehérvár helyi közlekedésében a helyi díjtermékekkel igénybe vehető elővárosi buszjáratok körében. A módosítások 2021. január 1-jétől lépnek életbe
Nem lehetetlen, de ki kell építeni a rendszert, venni/bérelni kell sok-sok konténert, bevezetni a vizet stb... De ha esetleg ez gördülékenyen megtörténik még mindig ott van a buszok parkolása-kiállások. Sok éve egyszer a GVY robbant le az Orsovai utcánál, úgy, hogy a busz félig a füvön volt, és ígyis másik csuklósnak akrobatázni kellett, hogy elférjen....
Én szerintem sok volt a panasz, hogy nem érik el a csatlakozást meg késnek a buszok és a többi. És most az önkormányzat csinált egy tervezetett, amit majd lakosági fórumokon fognak majd bemutatni. Biztos, hogy változtatni fognak ezen, mert sokaknak nem fog majd tetszeni!
Úgy rémlik, az szerepelt az elképzelésekben, hogy a Béla k. úti forduló lenne megbolygatva, az egyik vonalat kitolnák Csaláig, a másikat pedig beviszik a Kassaihoz, bár talán mindkét változatra külön-külön is a 31-es volt az esélyesebb. Az utóbbi verzió miatt meg is épült ez a megállópár a Nagyszombati végén, aztán valamiért a 31-es mégiscsak maradt. Nos, végül az egyiket használta éjszakai járat egy darabig. :)
"a Béla kir. úti végén ott is árválkodik már jó másfél évtizede egy megállópár e terv hírnökeként, használatra várva"
Nem biztos, hogy jól emlékszem, de az említett megálló egyik iránya eredetileg az egyik éjszakai járat miatt született, ugye? És amikor jött az újragondolt hálózat, akkor épült ki az ellenirányú párja.
"csak remélhető, hogy a rezsijáratok száma csökkenthető válik valahogy"
A rezsit igazán a decentrumos (jelenlegi) változatban lehetne csökkenteni, ügyesen alakított menetrendekkel és fordákkal.
A felvázolt elképzelés csak nem ütemes, a munkajogi szabályzókhoz igazodó menetrend esetén hozhatna csökkentett üres futást. Vagyis amikor a Kolléga kiveszi a munkaközi szünetet, akkor a járata következő indulását csak úgy tudja másik autóbusz (és Kolléga) kiváltani, hogy a távoli végpontokra rezsiben kimegy, a járat után pedig szintén rezsiben átszerel valamelyik másik végpontra, egy másik Kollégát kiváltani. Ez decentrumban sokkal könnyebb, mint sok végpontú hálózat esetén.
"a máig tartó 1976-os rendszer"
És látod, még mindig lenne öröksége, hogy hozzá is nyúlnának a számozáshoz, de meg is maradna néhány, lassan fél évszázados járat (10, 24, 36...). :)
Ez egyébként biztosan nem szerencsés, azt az egy esetet kivéve, ha úgy számolnak vele, hogy ez tényleg csak átmeneti rendszer, és addig maradjon csak ugyanaz a szám, amíg nem alakul ki a végleges elképzelés.
A többi fontos gondolatot leírtad, illetve a Topiktársak is leírták már. Egyet lehetne még megemlíteni, és az az utastájékoztatás. Átszállásos csatlakozást biztosítani, az ismert forgalmi viszonyok és esélyes késések mellett csak úgy lenne szabad, hogy az utas akár a buszon, akár a megállóban, valós időben tud tájékozódni a lehetőségeiről. Nagyon nem mindegy, hogy melyik átszállás marad biztosított késés esetén, percben kifejezve mennyi az a késés, amit még megvár a csatlakozás, esetleg a csatlakozás fogalma kimerül-e az átszállás lehetőségében (vagyis a vonalszakaszok metszésében). De vélhetően ez még korai kérdés, csak ha 6-7 hónapon belül bevezetni tervezik, akkor ennek a technikai háttere sem teljesen mellékes.
Ezzel együtt pozitívumnak tűnik, hogy aki a tervezetet kidolgozta, láthatóan szánt némi koncepciót bele, városi méretben is. Persze, ez egyébként is elvárható lenne, de ha látjuk a városi anomáliákat (buszsáv és buszöböl fogalmi zavara a 24-es vonalán, kerékpárút és kerékpársáv fogalmi zavarai a felújított Fiskális úton, 3,7 méteres magassági korlátozás 4,2 méteres szabad nyílás mellett, forgalomcsillapított övezetbe való körforgalom egy szinte gerincúton, további tervezési és szabályozási (táblázási) hibák szerte a városban), és ehhez hozzávesszük a fehérvári lakosság fura igényeit (például ahogy állandóan hangoztatott igény a kórház elérése (kis túlzással) az összes megállóból, átszállás nélkül, de közben ne menjen be busz a "gazdag" utcákba), akkor ahhoz képest kifejezetten jó a tervezet mögötti szándék. De az is igaz, hogy első olvasatra inkább elméleti, és egy idealizált Fehérvárra lenne alkalmazható.
Elvileg van még műszakija.De eddig az imént leírtakat adták ki max.Sok minden lehetséges mivel KBK-t is simán kiadták helyközire.Sok gép volt már úgy ,hogy selejt lesz, DUD695, KBK stb...És azért csak-csak előbukkannak.Amit még láttam kint suliidőben az a:GMY 392,GMY 388, DUD696.Most nem tudom melyikek vannak kint, heti 1x voltam csak.
Max annyi változott ,hogy jöttek a mercik, DUD697 kivonva a forgalomból, BPG806, 605 műszaki lejárva, DUD 696,DUD695 ,GMY 391, GMY 392,KBK 783 ,ezek még ki voltak adva(ha épp szükség volt valamelyikre) vagy valamelyik lehet most is kivan adva.Jött GMY388 280-as, JLW989 c80,1 szóló helyközis volvo Fehérvárra került, AOA444 téli álmot alszik jó ideje nincs műszakija, AOA 452 tartalék lett.Nagyjából ennyi.Januárban JMF659-nek januárban jár le a műszakija, arra is kíváncsi leszek átmegy e.DUD695, DUD696 meg a Februárban lesz műszakin ,arra tippelek ,hogy azokat se viszik már műszakira mint a BPG párost.
Haveromék mercedes tourismon tapasztaltak hasonlót.Rosszul érzékelte random 70-nél az ajtó becsukódását a busz, besatuzott és ennyi.Nem éppen biztonságos dolog.
Az eddigi viszonylatot nevezhetnék át 25A-ra feltehetően; az új 25-ös menne fel a Bajmóci utca megállóig, amiről ízlés kérdése eldönteni, hogy a Zobori utca vagy a Rekop utca tűnik-e alkalmasabbnak/alkalmatlanabbnak, jelenlegi formájukban.
Azon kívül, hogy itt a Nyitra ABC-t kerülhetné meg, nem látszik sok más opció helyben. Maga a parkolóhely és a várakozó gépkocsik léte azonban ezt megnehezítheti.
Avagy még egy Rekop oda, Zobori vissza körüljárást tudna elkövetni.
Végső soron pedig a Pozsonyi/Zsolnai körforgalomhoz tudna felmenni fordulni, de csuklóssal az is egy kisebb mutatvány lenne.
Az ezt megelőző (2012., 2016.) hálózati áttervezéseknél már egyaránt az átmérős jellegű, illetve körforgalmú vonalak kerültek elő, amik részben léteztek annak előtte is – az akkori városszerkezet szintjén értve –, s melyeket a máig tartó 1976-os rendszer megszüntetett, átlapolt szemléletben alakított át.
Az eddigi külső fordulóhelyek alközponti végállomássá fejlesztése, mint korábban ugyancsak felmerült, egyszeri infrastruktúraigányes lenne – szociális ellátó helyiség létesítése, azonban emellett komolyan felmerül némi parkolólétesítmény, tárolóhely kialakítása is. Illusztrálandó, ha az Orsovai utcai fordulóhelyen kell egymás kerülgetniük a kocsiknak, nos azért az nem egy Szedreskert… Hogyha pedig már itt tartunk, eddigi ötletek is odáig terjedtek már, hogy a Liget sori, de még a Jancsár utcai forgalmi központ is felhagyásra kerülne. Jelenleg a Vasútállomásról volt ilyen, biztosnak látszó javaslat, ha úgy alakul át a környezete közlekedési szempontból, ahogy ismertetve lett.
Érdekes, hogy csúcsidőn kívül és hétvégén a 36-os mégiscsak megmaradna – vagy csak egyelőre –, tehát eszerint a Vasútállomás mint végállomás mégsem szűnne meg egészen.
Mindent egybevetve a legkülönösebb pontja talán a Szedreskerti-lakónegyed decentrum áthelyezése az Uszodához, aminek ránézésre nulla értelme látszik. Itt akár a Schwäbich Gmünd út felé köröznének a buszok, akkor is a tartózkodó igénye mellett ki kellene alakítani egy tároló parkolót is – de még kocsiállásoknak sem lenne hely, úgy tűnik. A Liget sori másfél megállós szakaszt emellett pont ugyanannyi perc alatt szokták jellemzően megtenni a járatok, tehát kinyert időről sem beszélhetünk, sőt olyannyira nem, hogy az Uszodánál való fordítás nehézkessége inkább többletidő irányába helyezné át ezt a műveletet. Nem az egyetlen útszakasz a városban a Liget sor, ami többletkapacitást kap, de az Uszodával szemben itt egy kiépült végállomás található, valamint összesen négy vonalról (14, 16, 16A, 17) van egyébként is már csak szó.
Persze, nyilván a mostani változatban ez csak egy elképzelés vagy vázlat, ami meg lenne lakosságifórumozva – de csak hogyha majd a vírushelyzet ezt megengedi. Lakossági fórumok nélkül ennek a bevezetése így különleges volna.
Furcsa, hogy az ugyan már visszafejlesztett, de még létező gyorsforgalmi jelleg (11G, 13G, 13Y, 14G, 26G) nem szerepel egyáltalán, habár helyközi átteljesítéssel ez egy jó szisztémában működött eddig – vö. új buszpályaudvar terve & helye, bár ez még legalább kétesztendei jövő zenéje.
A Takarodó út kiszolgálása és a Piac téri kényszeredett végállomások megszűnése (12Y vs. 21) viszont kedvező hír, legalább az indulás lehetett volna már eddig is a Csapó utcából, ha úgyis azt használják a gépek fordulásra.
Ellenpólus, hogy megszűnhet a 15Y eszerint, így a Sóstói út avagy Szlovák út kiszolgálás nélkül maradna, bár az utóbbi években szépen kiépült, és párhuzamosan ezzel a megállóhelyek is. (Kivéve, ha az 1-es valójában erre jár, és nem a 11A útvonalát követi.)
Új útszakaszt jelenthet viszont a Fecskeparti út és a Kisteleki út Budai úti végének bevonása, ha legalább a 9-es (és/vagy 8-as) ezt használja majd a Géza út bevezető szakasza helyett.
A már többször is beharangozott Nagyszombati út ellenben mégsem kerül itt sem feltárásra, habár a Béla kir. úti végén ott is árválkodik már jó másfél évtizede egy megállópár e terv hírnökeként, használatra várva.
A korábbi átalakítások egyik sarokköve a hosszú menetidő lett volna, és sajnos azóta csak romlott a forgalmi helyzet a városban, így csúcsidőszak környékén 25 perc menetidőn 7–10 perc késés bizony könnyedén össze tud jönni, most két vonal összekapcsolásából el lehet képzelni, hogy negyedórás késések keletkezhetnek, ami könnyen belátható, hogy miként borítaná a felvázolt szisztémát.
Ezt még megdobná a szervezett átszállóhelyek léte, ahol/ha bevárnák egymást az érintett járatok. Így egy 31-es is, Jancsárról indítva nem férne már bele sehogy sem a félórás fordulóidőbe, ill. az óránkénti decentrális indulásba; itt jön be akkor a többletjárműigény kérdése: +7 csuklós került említésre eddig, illetve esetleg helyi Ikarus és ráadásul elektromos autóbuszból 25 szóló a jelenlegi 21 helyett, = +4.
Emellett csak remélhető, hogy a rezsijáratok száma csökkenthető válik valahogy, s nem fognak üresmenetek keresztül-kasul ingázni a városban a Jancsártól mondjuk a Zone bev. parkig, meg Vid. Ip. Parkig, és vissza…
Továbbá, az átszelő vonalakat (mivel ezek most nem csak céljáratok lesznek, mint a 15-ös pl.) reméljük, hogy ezúttal a munkakezdéshez-végzéshez lehet igazítani. Azonban a korábbi tervezés egyik problematikája volt még a mindent egy szálra felfűzés, úgy mint a Fiskálisról való a Nyitrai úti betérés 3 plusz megállópár érintésével.
Itt is van most sok betérés, az egyik ilyen a kórház, amihez mondjuk a Mártírokon a Déli Ipari Zóna (beleértve Köfém) felé tartó hivatásforgalomnak nem lenne szüksége, például munkába igyekvéskor.
Úgyszintén, kisebb kitérő, de akkor mostantól nem lesz külön Zsurló utcai végállomás, hanem ide is csak betérnek a kocsik, de hogy mindig-e/mindegyik, az nincs részletezve. Feltehetőleg a Zsurló utca kiszolgálása fennmaradna, nem hagynának fel vele teljesen.
Ugyancsak, a kisfaludi járatok betérnének a Budairól a Zsolnai úti fordulóhelyhez, ha jól lehet érteni a terveket.
Arról nem is beszélve, hogy az A. I. Z. fejlődésével, térnyerésével a Budai útról maholnap (vagy inkább holnapután, de) meg fog nyílni az ide bevezető út végre, s ezzel egyszersmind újabb betérést vagy irányvonalat kell majd vélhetően beiktatni.
Van ami távlatibban előremutat, de csak ami 2021-et illeti és a váltás lebonyolítását, nos előtte lesz még mit finomítani, az bizonyosnak tűnik.
Közös peron alatt elvileg azt lehet érteni, hogy az utas leszáll és nem kell neki úton/zebrán átkelni. Ez lehet ugyanaz a megállóhely, lehet egy irányban több egymás utáni megálló (Piac tér helyi megállók azonos irányban), de lehet az is, hogy ellenkező irány ugyanazon járdasziget két ellentételes oldalán, nagyjából mint a helyközi kocsiállások az autóbusz-állomáson. Lényeg, hogy az utas jármű útját ne keresztezze.
A kétirányú körjáratok irányait mindenütt meg szokták különböztetni, logikus lenne itt is a 8/18 vagy a 8A/8B viszonylatjelzés... ha nem lesz megkülönböztetve, kaotikus lesz...
Én még a közös peronos átszálláson vakarom a fejem, ez különböző közlekedési ágaknál szokásos, de itt vajon mit akar jelenteni?
Voltak a 422-nek is szebb napjai/hetei tavaly nyáron amikor a JIW 674 helyett volt. Miután rájöttek, hogy valamilyen túlbuzgó ügyeske teletömködte a tankját papírzsepivel utána egész jó volt. 3.ajtónak volt egy trükkje amivel teljesen élhető volt a busz, csak ezt a sofőrök 98%-a nem tudta. (természetesen úgy kellene, hogy működjön egy technika, hogy nincsenek rá trükkök. De sajnos 20 éves buszokról beszélünk)
A vezetők szempontjából ezek tényleg komoly aggályok. Ehhez még tegyük hozzá, hogy a nyári melegben több külső végállomásnál sincs lehetőség még csak árnyékba sem állni a kocsikkal. Ezek a jelenlegi újvárosi vonalak legnagyobb hibái, nyáron azt látni, hogy próbálnak a buszokkal elbújni valami árnyékos helyre. Itt legalább a legtöbb járat érinti az autóbusz-állomást, ahova járat közbe is be lehet szaladni WC-re, de ez megoldhatatlan a Piac térnél dél felé tartó járat esetén.
És mit jelent a kétirányú körjárat, a hurkot egyszerre egyik majd a másik irányban járja be? Idő függvényében a menetrend alapján dől el, hogy a végállomásról merre megy a busz ugyanazzal a számozással ugyana(zok)ból a megálló(k)ból?
A Nagy túrót voltak rá vigyázva az összes egy roncs volt különösen a LPN 422. A műhelyböl ki jött de ugyan úgy rossz volt a 3-as ajtó, az eleje lent a földön a közepe fent volt a levegőben. Talán a LUX 475 volt a legjobb de az se volt egy nagy csoda. De úgy látom hogy már Tarjánba se fognak kelleni. Jók lesznek a selejt sorra védeni a betont.
Csuklós Volvokra gondolsz? Fehérváron pl voltak velük gondok, de amikor összerakták, vigyázva volt rá akkor bírták a strapát és nagyon sofőr barát. Ha jól működik...
Ezt valaki nagyon szépen megalkotta az íróasztal mögül. De minek? Olyan végpontok, hogy Béla utca Orsovai utca, Hübner, Videoton Ip.P.? Ezeken a helyeken, meg sok másik tervezett végállomáson nincsenek meg a körülmények. Nincs wc-zési lehetőség a végállomások 90%-án. Jelenleg legalább a belső végállomásokon van lehetőség leengedni a "kondenzvizet". Nincsen parkolási lehetőség. Hol adja ki a kiváltásokat, pihenőidőket? Csúcsidőben jelenleg kb 10-15 percet késik egy olyan járat ami 2 közlekedési csomópontot érint, ahol köztudottan áll a kocsisor. Ezek a járatok ha ezt bevezetik 4-5 esetenként 6 csomópontot érintene. Hány perc késés az 30-40-50!?! Annó 2012(?)-ben is terveztek hasonlót, de akkor mindent körjáratosítva. Az is fejetlenség lett volna, de az még jobban összerakottabb, egyértelműbb lett volna. Természetesen kell(ene) javítani a fehérvári tömegközlekedésen, de nem ilyen mértékben, hanem inkább sok aprót... Saját meglátásom ez. De itt a sofőrökre, egyéb apróságokra nem gondoltak. Az biztos.
2: nem érinti az Autóbusz-állomást, a leírásban mégis szerepel ez a megálló.
3/4: a 4 nem érinti a Zrínyi utcát, mégis említik a leírásban ezt az átszállási pontot.
5: nehéz lesz hangolni a 2-vel, mert a vonalaknak egy rövidebb része közös csak.
6: ha nem megy ki Kisfaludig, akkor nem nagyon lesz utódja a 22-nek.
7: most akkor Kisfaludra jár majd, vagy a Köfém lakótelephez?
14: hol lesz végállomás az Uszodánál? Egy viszonylat még fordulhatna hurokban a Schwäbisch Gmünd út - Szabadságharcos út - Mészöly Géza út - Palotai út vonalon, de több? Tárolás, félreállóhely?
Miért kerül felhagyásra a Szedreskert végállomás?
17: miért nem a Király soron jár, ahogy eddig? Egy eddig bekötött körzetben romlik az ellátottság.
31: hangolt járata a 25A, amiről másutt nem esik szó.
25: hol fog fordulni a Bajmóci utcánál?
28: ez valami nagyon képlékeny izé, transzkontinentális viszonylat kisbusszal?
44: egyik vége a Jancsár, másik a Csapó, akkor már miért nem zárják be a kört?
Ha valaki nem tudja annyira gúvasztani a szemeit, bepötyögtem:
1 Kassai utca / Nagyszombati utca - Videoton - Berényi út - Autóbusz-állomás - Stadion - Ikarus Ipari Park - Sóstói Ipari Park - Sóstói bevásárlóközpont Várost átszelő gerincvonal. A mai 26A és 11-es járatok összevonásából jön létre. Az Autóbusz-állomáson Sóstó felöl Szedreskert - Fecskepart felé és vissza közös peronos csatlakozása van (8-as, 9-es járatokra). A Református Általános Iskolánál az Öreghegy irányában és viszont a 24-es és 25-ös járatokkal csatlakozása van. Hangolt járatok: 2, 10, 26 Átszállópont: Autóbusz-állomás
2 Kassai utca / Nagyszombati utca - Videoton - Széna tér - Áron Nagy Lajos tér - Vasútállomás - Sárkeresztúri út - Sóstói bevásárlóközpont - Angol utca Várost átszelő, átmérős gerincvonal, a 32-es és a 12-12A járatok összevonásából. A Kassai utca / Nagyszombati utca és a Vasútállomás között a mai 32-essel azonos. Az Angol utca és a Vasútállomás között a 12-es járat funkciójának feleltethető meg, Csapó utca helyett Vasútállomási kapcsolattal. Az Autóbusz-állomásnál Sóstó felől Szedreskert - Fecskepart felé és vissza közös peronos csatlakozása van (8-as, 9-es járat). Az Áron Nagy Lajos téren az Öreghegy irányában és vissza a 24-es és 25-ös járatokkal csatlakozása van. Hangolt járatok: 1, 10, 26 Átszállópont: Vasútállomás, Áron Nagy Lajos tér
3-4 Fecskepart - Várkörút - Vasútállomás - Budai út (4) / Mártírok útja (3) - Adonyi út - Köfém lakótelep Vasútállomási kapcsolatot biztosító összevont járatpár a 20-es, a 33-as és a 34-es összevonásából. A Vasútállomás és Fecskepart között a 33-ast és 34-est váltja ki. A Széna téri helyi jellegű kapcsolatot a módosított 16, 16A és 17-es járatok biztosítják. A Vasútállomástól a KÖFÉM- lakótelepig a 20-as járatot váltja ki. A 4-es járat a Mentőállomás elérése érdekében a Budai út - Seregélyesi út útvonalon közlekedik és így megoldja a Gáz utca - Fecskepart kapcsolatot is, a Vasútállomáson át. A járatoknak a Zrínyi utcánál a Széna tér felé (és viszont) közlekedő 16-os, 16A és 17-es járatokra azonos peronon 8 percen belüli csatlakozás biztosított. Hangolt járatok: 6-7 Átszállópont: Vasútállomás
5 Feketehegy, Kőrösi utca - Palotai út - Sárkeresztúri út - Sóstói bevásárlóközpont - Angol utca Átmérős, észak-déli tengely Feketehegy és az Angol utca között. A feketehegyi 37-es vonali iskolásmenetek és a 15-ös járat összevonásából jön létre. 5-8, 13-18 és 21-22 óra között jár, a 2-es viszonylattal összehangoltan, azzal, közös járműparkkal. Hangolt járatok: 2, 7 Átszállópont: Autóbusz-állomás
6 Hernád utca - Palotai út - Vasútállomás - Budai út - Nagyszombati utca - Zsolnai út / Nagyszombati utca A 36-os és a 22-es járat összevonásából létrejövő új, várost átszelő gerincvonal, mely hétköznap csúcsidőben közlekedik, választékbővítő kapcsolatot nyújt Öreghegyen, a Nagyszombati úton, a 24-es járat végállomásáig. Csúcson kívül és hétvégén csak a 36-os mai útvonalán, a Vasútállomás és a Hernád utca között jár. Hangolt járatok: 3-4 Átszállópont: Autóbusz-állomás, Vasútállomás
7 Feketehegy, Rába utca - Palotai út - Vasútállomás - Kórház - Adonyi út - Köfém lakótelep A mai 20-as és 37-es járatok összevonása. A Vasútállomás és Kisfalud között a Kórház érintésével közlekedik, így kiváltja a 30-as járat Feketehegy - Kórház közötti szerepét, illetve Öreghegy déli részének kórházi kapcsolatot nyújt. Hangolt járatok: 3-4 Átszállópont: Autóbusz-állomás, Vasútállomás
8 Zone Bevásárlópark - Fecskepart - Szedreskert - Palotai út - Vasútállomás - Kórház - Tompa Mihály utca - Zone Bevásárlópark (kétirányú körjárat) Többfunkciós városi körjárat a 13-as, a 30-as és a 35-ös viszonylatok egyes funkcióinak egyesítésével. A Szedreskert és a Videoton környéke között új kapcsolatot nyit a Bregyó - Fecskepart - Felsőváros útvonalon. A 9-es járattal együtt hangolt 15 percenkénti közlekedést biztosít. Hangolt járatok: - Átszállópont: Autóbusz-állomás, Vasútállomás
9 Videoton Ipari Park - Fecskepart - Szedreskert - Palotai út - Vasútállomás - Kórház - Tompa Mihály utca - Videoton Ipari Park (kétirányú körjárat) Útvonala, feladata megegyezik a 8-assal, végállomása viszont a Videoton Ipari Park. A 23-as és 38-as járatok feladatát látja el. Hétköznap csúcsidőben és műszakváltásokkor közlekedik. Csúcsidőben a 8-assal együtt 15 perces követést nyújt. Hangolt járatok: - Átszállópont: Autóbusz-állomás, Vasútállomás
10 Orsovai utca - Balatoni út - Autóbusz-állomás - Berényi út - Videoton Ipari Park A Videoton Ipari Parkig meghosszabbítva közlekedik, a 10-es és a 38-as viszonylat összevonásából. Hangolt párja a 26-os, mellyel közös szakaszon 30 perces követést biztosítanak. Az Autóbusz-állomásnál Feketehegy, valamint a Szedreskert - Fecskepart felé és viszont csatlakozása van (6, 7, illetve 8, 9). Hangolt járatok: 1,2 Átszállópont: Autóbusz-állomás
26 Orsovai utca - Balatoni út - Autóbusz-állomás - Berényi út - Béla utca Az Orsovai utcáig meghosszabbítva közlekedik. Hangolt párja a 10-es, mellyel közös szakaszukon 30 perces követést biztosítanak. Hangolt járatok: 1, 2 Átszállópont: Autóbusz-állomás
13 Csapó utca - Autóbusz-állomás - Palotai út - Vasútállomás - Mártírok útja - Alba Ipari Zóna A járatcsalád különféle variánsai egy járatba olvadnak össze, mely a Csapó utca és az Alba Ipari Zóna között közlekedik reggel 15, egyébként 30-60 percenként. Hangolt járatok: 16, 16A Átszállópont: Autóbusz-állomás, Vasútállomás
14 Uszoda - Autóbusz-állomás - Budai út - Adonyi út - Köfém lakótelep Az új 8-as és 9-es körjáratok a Liget soron túlzott kapacitású szakasz felhagyását teszik lehetővé. A járat az Uszoda és a Köfém lakótelep között közlekedik egész nap 30 percenként. A 41-es és a 44-es járatokkal közös szakaszán 7-8 perces egyenletes követést biztosítanak. Hangolt járatok: 17, 41, 44 Átszállópont: Autóbusz-állomás
16-16A Uszoda - Áron Nagy Lajos tér - Budai út - Alba Ipari Zóna - Börgönd A 16-os (AIZ - Belváros), a 30-as (Kórház - Belváros) és a 42-es (Börgönd - Belváros) járat funkcióit egyesíti. Az Uszoda és az AIZ között 16A jelzéssel betétjárata van, mely a Kórház főbejáratához betér. A 16-os és a 16A viszonylat közösen egész nap félóránkénti, a 17-esselközös szakaszon 15 percenkénti eljutást ad.
A 23-as viszonylat tervezett változásához kapcsolódva a Budai út - Gáz utca útvonalon jár.
Hangolt járatok: 17 Átszállópont: Áron Nagy Lajos tér
17 Uszoda - Áron Nagy Lajos tér - Budai út - Köfém lakótelep Az új 8-as és 9-es körjáratok a Liget sori túlzott kapacitású szakasz felhagyását lehetővé teszik, a járat az Uszoda és a Köfém lakótelep között közlekedik hétköznap csúcsidőben 30 percenként. A Budai út - Gáz utca útvonalon jár. Teljes üzemidőben össze van hangolva a 16-16A járatokkal, közös szakaszukon 15 perces követést biztosítanak. Hangolt járatok: 16, 16A Átszállópont: Áron Nagy Lajos tér
21 Csapó utca - Autóbusz-állomás - Palotai út - Bárándi utca - Takarodó út A 12Y mindkét irányú meghosszabbításával létrehozott járat a Takarodó út kiszolgálására. Műszakváltáshoz igazítva, naponta 3-6 fordulót teljesít. Hangolt járatok: - Átszállópont: Autóbusz-állomás
23 Hübner András utca - Jancsár utca - Vasútállomás - Budai út - Fiskális út - Videoton - Videoton Ipari Park A Hübner András utcáig meghosszabbítva jár, így kiváltja a 29-es járatot. Csak reggeli és délutáni csúcsidőben, 30 percenként illetve egy forduló erejéig az esti műszakváltás idejében jár. A 31-essel összehangoltan, a közös szakaszom 15 perces követést biztosít. Hangolt járatok: 26, 31 Átszállópont: Vasútállomás
31 Jancsár utca - Vasútállomás - Áron Nagy Lajos tér - Fiskális út - Béla utca A Jancsár utcáig meghosszabbítva jár, így pótolja a 20-as viszonylatot. Hétköznap egész nap 30 percenként közlekedik. Hangolt párja a 23-as autóbusz, mely csúcsidőszakokban közös 15 perces követést biztosít. Hangolt járatok: 23, 24, 25-25A Átszállópont: Vasútállomás, Áron Nagy Lajos tér
24
Útvonala, jellemző követési ideje változatlan, menetrendje változik a csatlakozások biztosítása érdekében. Hangolt járatok: 2, 25-25A Átszállópont: Áron Nagy Lajos tér, Református Ált. Isk.
25 Útvonala a Géza utca térségében változik, a Pozsonyi út helyett gyorsabb útvonalon, a Budai úton közlekedik. A kinyert kocsikilométer lehetővé teszi, hogy hétköznap csúcsidőben a Bajmóci utcáig meghosszabbítva közlekedjen 30 percenként, csúcsidőn kívül pedig a mai végállomásig jár. Öreghegy központja és a Belváros között 10-15 perces követést biztosít a 24-essel közösen, hétköznap csúcsidőszakban. Hangolt járatok: 2, 24 Átszállópont: Áron Nagy Lajos tér, Református Ált. Isk.
28 Őrhalmi szőlők és Öreghegy kórházi kisbusz-járata Új járat, az Őrhalmi szőlők és Öreghegy kórházi kapcsolatának biztosítására. 30-60 percenként közlekedik, a kórházi szakrendelésekhez, valamint a Köfém és a Kórház műszakváltásaihoz igazodva. Emellett átmérős járatként Őrhalmi szőlők és Ráchegy, Öreghegy között is közvetlen kapcsolatot teremt. Hangolt járatok: 2 Átszállópont: -
41 Maroshegy - Rádiótelep - Stadion - Vasútállomás - Kórház - Budai út - Autóbusz-állomás - Csapó utca A mai 40-es és 41-es járatok összevonásából jön létre. A Rádiótelepnél a 10-es és a 26-os járatpárra, a Stadionnál az új 1-es viszonylatra van csatlakozása. Hangolt járatok: 1, 10, 44 Átszállópont: Vasútállomás, Autóbusz-állomás
44 Jancsár utca - Vasútállomás - Kórház - Budai út - Autóbusz-állomás - Csapó utca A mai 43-as és 44-es járatok összevonásából jön létre. A mai kétirányú, Csapó utcából induló körjárat helyett egy Jancsár utca és Csapó utca között közlekedő járat jön létre. Hangolt járatok: 1, 10, 41 Átszállópont: Vasútállomás, Autóbusz-állomás
Nekem mindenesetre így elsőre elég kaotikus az egész.
A 7-es talán kimehet Kisfaludra, a Köfém lakóteleptől továbbindulva - igaz, a leírás a 20-as és a 37-es összekötését írja.
A 6-os viszont hogyan megy el oda a Zsolnai/Nagyszombati végállomástól, mert bár a leírás említi Kisfaludot, az útvonalból nekem az jön le, hogy a Budairól a Nagyszombatira kanyarodik, és úgy éri el a 24-es mostani végállomását...
Ez alapján én elképzelhetőnek tartom, hogy Szedreskert mint végállomás jelenlegi formában megszűnik és csak átmenő forgalom lesz ott. Amennyiben csak ennyi járat lesz.
Jó lenne ha a videónak lenne külön linkje...vagy Fehérvár TV, vagy polgármester úr oldaláról, csak úgy nem szokott interjúkat adni, ami máshol nem jelenik meg és nincs hirdetve.
Teljesen igazad van, ha Dunaújvárosra gondoltál. Nem is lesz IMCS. Új busz sem lesz. Én viszont az új fehérvári menetrenddel kapcsolatosan az ottani IMCS-ről írtam. Azt meg mintha lassan kezdenék.
Pedg a Vasútállomás környékének közlekedési problémái már sürgős megoldást várn(á)nak. Egyrészt lámpát kitenni, hogy a Volán Telep és a Vasút felől emberi időben ki lehessen kanyarodni, illetve a most még nem létező zebrán életveszély nélkül át lehessen kelni. Másrészt az aluljáró vagy felüljáró, szintén azért hogy gyalogosan normális körülmények között életveszély nélkül át lehessen kelni a Béke városrész irányából a vasúton.
Az IMCS építéséhez bontani kell a teljes vasútállomási 30-as számkör végállomását, tárolóit, amit nem lehet a környező utcákban megoldani, így a vasútállomás átmenő rendszerű megállóvá kell átalakuljon. Ha az új menetrend már ezt tükrözi, akkor várható az építkezés kezdete. Ha ezt nem vették figyelembe, akkor vagy feleslegesen nyúltak most bele, vagy nem lesz belőle semmi. Itt is a részletek kellenének.
A Fehérvári vagyok csoportban egy kérdezz-felelek a polgármester úrral videóban 10:40 -től a polgármester arról beszél, hogy január elején közzétesznek egy teljesen új hálózatot, amit ha minden jól megy júliusban szeretnének bevezni. Az új hálózat átszállás nélkül biztosítaná a kórház, vasútállomás és a belváros elérését minden városrészből. Elhangzik még az is hogy az új hálózat +7 darab új csuklós autóbuszt fog igényleni.
Az talán nem volt, de elég leharcolt gépként üzemelt. Ráadásul ha jól emlékszem eredetileg helyi kiosztású ülésekkel (jobb 2, bal 1), illetve kevés fokozatú manuális váltóval alig érte el a 60-as tempót. És még egy érdekesség, aki ismerte erősítsen meg benne. Élettörténete szerint végig magyar gép volt, ennek ellenére az ajtózáró gombok akkor világítottak pirosan, amikor zárva voltak, ez német szálat feltételez.