Hat ugy tunik, a finnek eleg fegyelmezettek az elv hasznalatahoz, persze ok meg az autopalyakon sem nagyon szoktak gyorshajtani. De ha a franciaknal ez nem mukodott, akkor nalunk se mukodne, ezt elfogadom.
Erről jut eszembe: Ausztriában nekem mindig is nagyon tetszett, hogy emelkedőkön, ha van kapaszkodósáv, akkor a hegy tetején nem a legkülső sáv szűnik meg, hanem a legbelső. Így nem a kamionok, hanem a gyors kocsik kényszerülnek sávváltásra, ami mégiscsak könnyebb műveletnek látszik.
pl. Franciaországban rengeteg ilyen út volt, mára számuk jócskán leapadt, visszaalakították őket 2*1 sávosra, lehetőleg még betonelemmel s elválasztva. Az ok igen egyszerű: egy csomóan az előzős sáv végén is előztek, s gyakran kifutottak, előbb bele a keresztirányú felfestésbe, majd a szembejövő sávba. Óriási a balesetveszély.
a hetvegen vegre eljutottam az abonyi elkerulo fele.
Az ut a magyar viszonyok kozott eleg jo lett, bar egyenesek nem nagyon vannak benne, inkabb hosszu ivek, mint a t.szentmiklosiban is.
A szakasz nagy reszen (amelyik resze a leendo M4 nyomvonalnak), a Pest fele meno oldalon jo szeles leallosav (de nem szafaltos) van, nyilvan majdan ez lesz az autopalya leallosavja, leaszfaltozva). Ha egy kicsit szelesebbre csinaltak volna az alapot, es rogton harom savnyit aszfaltoznak, meg lehetett volna csinalni ezt ugy, hogy a csomopontok kozotti hosszabb (5-9 kilometeres) szakaszokon felvaltva egyik es masik iranyban 2 sav menjen.
Finnorszagban lattam ilyen utakat, ahol a forgalom meg nem indokolja a teljes 4-savositast, de a surun elofordulo 2 savos szakaszok lehetove teszik a teherautok veszelytelen elozeset. Magyarorszagon meg senki nem gondolt ilyenre?
>A mai veszedelmes világban be lehet repülni észrevétlenül a magyar atomerőmüig...tudsz róla ugye?
Ugye tudod, hogy ezt csakis a zengői radart pártoló kormány jelentette be, rajtuk kívül senki más nem tud róla? Az a hülye, aki elhiszi... Nyilvánvaló hazugság.
Tudja mááá a fene, ha annyira jó ez a sok zöld, meg helyi diktatúra. Ha államérdek...hát akkor pofa-súlyba. Bár lehet hogy tévedek.
Szétvertük a belünket, hogy befogadtak a NATO-klubba.
De egy kibaszott lokátort nem vagyunk képesek elhelyezni, mert kell egy fél méteres sánc...meg lehet rontaná a péti-rozmárpinty magasfrekvenciás fülhallását.
Bassza meg.
A mai veszedelmes világban be lehet repülni észrevétlenül a magyar atomerőmüig...tudsz róla ugye?
És erre néhány hátizsákos fasz megvétózz egy ilyen projektet? Ha valami gáz lesz, hol lesznek ezek a zöld-faszok...vállalják majd a felelőséget?
De vettek be már kefét ezzel. Biharkeresztesről tudsz, ugye ?
Naná, hogy vétóztak képzeld el az okosok bevezették volna a pályát a faluba ! Őrület, de szóltak ám a szigeten is ! Még 1 hidacska kellene, ha nem lessz lehajtó a szigetre. Minden kifogás érthető, ha lúd ....
Valóban jók a burkolatok, bár én még emlékszem mikor a 2/a felüljáróinak dúcolatát erősítették sorra egymás után. Az idő majd megmutatja. Hú de pesszimista vagyok ! Apropó mikorra várható az M0 északi Dunahídja ? A fizetést is remekül látod !
Valóban. A múlt században kialakult a szerkezetiség mint stílus azóta nem igazán épült szép híd v. felüljáró kicsiny hazánkban. Maradnak a csupasz betonmonstrumok, pedig egy kis fantáziával..... Tudom a pénz szabja a határokat, jutnia kell mindenhová :))
Ahogy ezeket ismerem, a mostani 10 perc helyett majd 35 perc lesz az elektronyikus kártyánk aktiválása - a mi és az easetlegesen velünk utazó barátnőnk összes biometrikus adatainak a felvételével együtt.
AZ elmúlt két napban autókáztam párszáz kilométert Ausztriában. Részleteket majd írok, de elsőre annyit, hogy egy harmadrendű úton láttam annyi alagutat, hogy ha azt Mo.-on mind megépítenék, három választást előre meg lehetne vele nyerni, akkora presztízsberuházás lenne...
Ja, kész a Semmering S6, szóval végig autópálya már Seebenstein és Judenburg közt!
M3 Bagi csomópont. Az autópálya fel/lehajtóágai eléréséhez van egy felüljáró a 39+040 km szelvényben, mellette a 3105 számú út felüljárója a 39+308 km szelvényben.
Megújult a Nemzeti Autópálya Rt. honlapja! Egy halom képet tettek fel az autópályaépítésekről. Továbbá akit érdekel, a kapcsolódó szerződésekbe is betekinthet.
megmagyarázom, bár a konkrét helyet nem említetted, így nem tudom, hogy így van e pontosan.
Adott egy csomópont, ahol az autópálya találkozik egy keresztező úttal. Az autópálya megy mondjuk A-ból B-be, a másik út pedig C-ből D-be.
Alapesetben a C-ből D-be vezető irány át van emelve az autópálya felett egy felüljáró segítségével, az autpályáról ezen irányokba, illetve ezen irányokból pedig szintbeni csomópontok, az autópályán gyorsító, ill. kiváló sávok segítségével lehet eljutni.
Előfordulhat azonban olyan eset, amikor nem a keresztirányok a legerősebbek, hanem valamelyik alsóbbrendű irányból (C vagy D) az autópálya felé/felöl nagyobb forgalom halad, mint egyenesen. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a szintbeni csoópont kapacitása nem éri el a forgalom szintjét (kétsávos fel/lehajtó ágat nem szereti a közl. felügyelet), ezért ennek az iránynak külön kiemelt ága lesz, ún. féldirekt vonalvezetéssel, külön híddal. Előfordulhat olyan eset is, mikor az összes irány ki van emelve így, tovább növelve a hidak számát.
Ha ide kattintasz, még további érdekességeket is megtudhatsz a különszintű csomópontokról (autópályán csak az lehet!), az első oldalon rögtön egy példával a hidak számát illetően:
M7 új szakasza például 2-5 m vastag tőzeges talajon épült. Nos tőzegre nem lehet építeni. Tehát meg kellett oldani a problémát. Talajcsere? Azt mondták, hogy inkább ne, sok időbe telne, az most nem megy. Jöttek a franciák és hónapokig kavicscölöpöket vertek a talajba. Nem ingyé'. Kőröshegyi viaduktot talán nem lett volna muszáj megépíteni, de "ilyen is kell nálunk" alapon mégis készül. A többi kisebb-nagyobb völyghíd szükségességét nem vitatom. Épült továbbá több száz méter hosszan támfal. Ezek mind-mind drágává tették a pályát.
Én személy szerint nem értek az úttervezéshez, de a felsorolás alapján minden műtárgynak megvan az oka és értelme. Vagy - melyikre mutatnál rá, hogy szerinted az felesleges és kihagyható lett volna?
Macibb