Tippek és tanácsok a Jáva, Szumátra, Kalimantan (indonéz Borneó), Sulawesi (Celebesz), Nusa Tenggara (Kis Szunda-szk), Maluku és Pápua (indonéz Új-Guinea) iránt érdeklődők számára. Mivel a csak Balira utazóknak már van egy régóta pezsgő téma, arról inkább oda érdemes írni!
Én konkrétan most csak a Lok Baintan-t találom a Martapura-n, bár gyanitom, hogy a Baritón, a nagy folyón is kell lennie, és akkor esélytelen ugyanazon a hajnalon felkeresni mindkettőt. Péntek este érünk a városba, nem tudom a szombat-vasárnap hajnal szerencsés e a piacoláshoz..
Szerinted hogy viszonyul egymáshoz Derawan/Kakaban és Bunaken - snorkelezés szempontjából ? (nem csak a vízalatti látnivalókra gondolok, mert Raja Ampat óta tudom, hogy nehéz két hasonló kaliberű területet összehasonlítani, és választani..)
Banjarmasinban 2 uszo piac van. Mindketto mas, de mindketto jobb mint barmi ilyesmi amit mashol Azsiaban lattam es mindkettot erdemes megnezni.
En foldi/vizi uton mentem Derawanba. Maga Derawan megint csak a LP omlengesevel ellentetben nem egy nagy durranas, de Sangalaki es kulonosen Kakaban annal inkabb. Maratuan nem voltam, lattam eleg cetcapat a Fulop-szigeteken (kb 12 egy delelott).
Po Apo kalimantani utjat bearnyekolta egy szemelyes ugy.
Loksado mondjuk szerintem sem nagy durranas, de Negara tetszett, az uszo piac(ok!) meg plane.
Mahakamon erintetlen reszekrol ne almodozz. Korabban mar leirtam itt is, hogy milyen.
Wehearol sajat tapasztalatom nincs, Derawan termeszetesen nagyon megerne.
Kalimantanon a LP-re hagyatkozni meg rosszabb, mint mashol.
Regota a konyv egyik leggyengebb resze.
Derawan utan Tarakanbol vagy Beraubol lehetne repulni Makassarba, alighanem Balikpapanon at. Esetleg Pelni - en ezen az utvonalon egy jokora balnat is lattam.
Igen, nagyjából így van elképzelve, bár az arányok igen képlékenyek, és változnak bizonyára menet közben. Sajnos képtelen voltam kellő időt szánni a részletes tervezésre, a tavaszi Maluku-Raja Ampat út után (mely még az elmaradt 2013-as szabadság terhére ment), teljesen a munkának szenteltem az időt, hogy ismét elmehessek egy hosszabb útra. Így azután kissé a körmömre égett a dolog, pedig a nyugodt tervezgetést én is határozottan élvezettel szoktam tenni. Dél Kalimantanból nem tudom mennyi lesz, mert Pó Apó könyve kicsit kiábránditó erről a vidékről. Loksadóról a legújabb LP illetve egy 2013-as blog is egekbe áradozik, és az LP említ egy harmadik szállást is, ami a blog egy képén is szerepel és bizalomgerjesztőnek néz ki. Ezzel szemben Pó Apó katasztrófális állapotokat festett le, néhány elrettentő képpel is megfejelve, és az érkezés után nyomban vissza is menekültek Loksadóból Banjarmasinba, ahonnan azután mindjárt repültek is tovább északra Balikpapanba. Az úszó piacról sem ír túl nagy elragadtatással, talán az is veszített idővel régebbi varázsából (?) Hát meglátjuk, végülis azért utazik az ember hogy személyes tapasztalatokat szerezzen, és - lehetőleg jó - élményeket gyüjtsön, bár a felesleges köröket azért szívesen kihagyjuk. Igazából a Mahakam folyó túra tünik az egyik legnagyobb attrakciónak, amennyiben vannak még a folyása mentén érintetlennek tekinthető területek. Örülök, hogy Kutai-al pozitiv tapasztalatotok volt amaszat - az LP lehúzása ellenére -, mert itt mi is szívesen körülnéznénk. Nem tudom érdemes e innen továbbmenni északra Wehea felé, és azután még tovább Derawan környékén snorkelezni, majd innen menni át (?) Sulawesire. Sulawesin még nem voltunk, igy természetesen Tana Toraja nem maradhat ki, és ahogy levettem az előzményekből, Damita a favorit, akit valszeg mi is megkeresünk majd. Lore Lindu, és Manado környékének felkeresése, valamint Bunakeni snorkelezés után valószinüleg ki is merül az időkeretünk. Amaszat, tudnál némi infót irni arról, hogy nagyjából hogy zajlott a Mahakam és Kutai kirándulás ? (guide, szállás, közlekedés, árak, esetleg kontaktok). Azt hiszem WL-nél nagyon hamar bekövetkezik az a bizonyos se kép se hang, ha már a reptérről tudósít, de ha még van időd észrevételekre, tippekre, akkor azt nagyon szívesen veszem.
én is kiváncsian várom a beszámolód, annál is inkább, mert rövidesen indulunk egy hasonló útra, Kalimantan-Sulawesi vonalon, igy minden érdekelne. Október elején érkezünk Banjarmasinba, és 5 hetünk van. Elképzelhető hogy észak Malukuból is belefér az útba.
Minden infó érdekel, Baripari és WL se kiméljetek :-)
Szinten... egy ket dologrol elmelkedik a szerzo (foleg Balirol), de igazan hasznalhato info nincs benne, sulawesirol pl asszem csak annyit ir, h Tana Toraja es annyi.
Eddig én is, mikor volt ilyen, de most nem és a honlapjukon az van hogy submitted to the bank, de a bank nem kapta meg. De nem akarom szét offolni a topikot.
Nem. Egyszer en tudtam torolni egy utat katasztrofa miatt (Uj-Zelandon, nem itt! :-) de akkor levasarolhato kreditkent kaptam vissza az osszeget, ami nekem mint AA-val gyakran repkedo utasnak tokeletesen meg is felelt.
Ez itt off, de megkérdezem,. Jártál már úgy AirAsia-val hogy pl törölték a járatot, felkínálták az összeg visszaigénylését, a rendszerűk szerint vissza is adták de nem kaptad meg (a bank szerint sem). Már május óta húzódik a dolog.
Őszintén szólva megnéztem akkor a képeket, megállapítottam hogy marha szép (nem mint az Erawan) gondoltam ami neked megy az nem biztos hogy nekem is és valahogy átsiklottam felette.
Indonéziával kapcsolatban a lista csak bővül, ezért mondom mindenkinek az ország olyan mint az egész Föld csak egy "kis" részbe sűrítve.
Itt az ilyen kis bizniszek tobbnyire egy soforbol es kocsijabol allnak. Egyutt. Egyszeruen tul kockazatosnak tartjak, hogy egy (itteni mercevel) draga kocsit csak ugy odaadjanak. Mi lesz ha ellopjak, vagy ha osszetorod? Az indonezeknek nem erossege a felelosseg felvallalasa es a kar megteritese. Ezert kaphatok kocsik inkabb soforostul, es ezert dragak a nemzetkozi cegek is.
Nagyreszt egy regi LP-bol van osszeollozva, gyakran egesz modatok vagy reszek szo szerint leforditva, a mar akkor is teves infokkal egyutt. Csak akkor, ha nagyon nem megy az angol! ;-)
Miért, a hátizsák és az autóbérlés kizárja egymást? ;o) Természetesen ez alatt nem az aranyáron dolgozó nemzetközi kölcsönzőket értem, hanem a kis helyi bizniszeket, akiknél napi pár ezer Ft-ért lehet bérelni valami roncsot, amit a lestrapált helyi utakon, ráadásul fordított kormánnyal és közlekedéssel igazi élmény vezetni. Ez nekem abszolút belefér a hátizsákos stílusba ;o)
Mondjuk a "buli" kedvéért egy ilyen buszozás sem lehet rossz :-) :-)
(már volt szerencsém un. gyűjtő taxi/busz szerüségben utazni... én spec halálra rötyögtem magam, ezerrel szólt a zene, az emberkék a nyitott ajtóban lógtak kifelé , mert nem fértek be, a végén egy nagy négus ölében találtam magam....ha pedig le akartál szállni, akkor csak verned kellett a busz tetejét :-) :-) )
En ezert igyekszem mindenkinek szemelyre szabott tanacsokat adni, nem abbol kiindulni, en magam mit elveznek, meg hogy csinalnam. Ezert ajanlottam pl nektek a repulo+taxi kombinaciot, mig Zs-eknek a vonat+buszt. Oket ui. hatizsakosoknak kepzeltem el... erre egyszer csak eloall a 4 napos autoberlessel! :-)
Valszleg szakadt, regi busz lesz, meg jo ha legkondival, de ugye csak 2 ora az ut Proboig es ezek tenyleg surun jarnak es kb 20.000 rp-ba kerulnek fejenkent.
Probobol CL-be viszont 5-en mar tenyleg beruhazhattok egy berelt fuvarba, mert onnan csak kisbuszok jarnak, ritkabban. Hatizsakosoknak oke, de irasaidbol megitelve nektek kevesbe.
Simam belefer (kora!) delutani indulassal is, hiszen a vizeses CL-tol talan csak masfel orara van. Viszont a parkolotol meg setalni kell hozza kb fel orat, es a vegere garantaltan vizesek lesztek (vigyetek ernyot vagy esokabatot!) ezert inkabb meg napsutesben elvezheto.
Pontosan, az ar alku kerdese. Mivel a Bromo korul eleg magasak az arak, tenyleg csak tippelni tudnek, de szerintem 500.000 eleg kene hogy legyen ra.
Ez igy meg mindig nyilvan olcsobb, mint az aranyaras autoberles! ;-)
Mivel már többen is mondtátok, hogy esetlegesen busszal le lehet menni Surabaya-ból Probolinggo-ba érdeklődnék, hogy az ottani tömegközlekedést hogyan kell elképzelni??? Milyenek ezek a buszok stb.
WL: látom jártál Mexico-ban, na ott mi mentünk ADO-val ( sőt éjszaka is aludtunk rajta). Nem kell az a szinvonal, csak azt mondjátok el, hogy mire számítson az ember, ha esetleg buszozik?
Natessék, lecke feladva, most már semmiképpen sem szeretném kihagyni ezt sem. Esetleg van vmi kb tipped hogy mennyi lehet árban egy ilyen CL - Madikarapura - Probo móka? Persze tudom, amennyiért meg tudunk alkudni, de mi lehet erre reális?Illetve ha csak délután indulunk, akkor még belefér, vagy ehhez akkor korábbi indulás szükséges?
Azért erre a listára igazán kíváncsi lennék, már csak úgy érdekességképpen is ;o)