Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11454
http://www.asfinag.at/index.php?idtopic=545

Előzmény: Csirobit (11445)
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11453
a pótkereket 5 barra, majd otthon teszel rá egy pumpa csövet.... a másik végével pedig fuvatol :)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11452
A gyári hűtő van benne, leírása is írja, hogy menet közben 12 V-ról gond nélkül használható. Mivel a lakó gyárilag 13 pólusú steckerrel jött ki, így én az autóm dugalját átszereltettem a szabványos 13 pólusúra, így csak járó motornál ( bekapcsolt gyújtásnál ) megy a hűtő, leállított motornál csak a wc-öblítés és a világítások mennek.
Előzmény: GPS (11444)
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11451
sűrített levegő
Előzmény: Csirobit (11448)
temprás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11450
Nekem csak a mosogatóhoz megy víz, azt meg csak kifújom levegővel és kész.
Előzmény: Csirobit (11448)
GPS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11449

Meg aztán ki a fene ürítené ki a palackját akkor, amikor menet közben áram úgy is van dögivel ?
.
Előzmény: Csirobit (11445)
Csirobit Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11448
Köszönöm Temprás tehát 3bar!! Víztelenítést hogyan végzed el, hogy sehol egy eldugott könyökben sem maradjon víz?
temprás Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11447
Nekem szintén Chateaum van, a gyári könyv szerint 3Bar-ra kell fújni a gumikat, (összsúlya 850Kg).
Előzmény: Csirobit (11445)
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11446
Nekem az "eccerű" leheles elextroluxos cucc is működik menetközben :) "vilannyal"
Előzmény: GPS (11444)
Csirobit Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11445

Valóban! Menetközben nem szerencsés gázpalackot nyitva hagyni. Át fogom szerelni a villamos csatlakozót. Én is sokaltam a 4,1bart, de úgy gondoltam ők biztosan jobban tudják. Az ausztriai leállóhelyekről tudsz valami internet elérhetőséget?

GPS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11444

Remek hűtőd lehet, ha az menet közben hűt. Általában csak vízszintesen hajlandók szolgálni - mert van bennük egy szerkó, amelyik a gáz és folyadék-állapotú amoniákot szétválasztja.

Ha az nem tök-vízszintes, akkor általában nagyon felborulnak bent a dolgok, gáz kerül a folyadék-körbe ....és a fene megeszi a hűtési párologtatást.

Gondolom, hogy ezen sokat agyalhattak a konstruktőrők.
.
Előzmény: Törölt nick (11443)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11443
A Hobby-m eredeti, német leírása szerint semmilyen gázos cucc nem mehet menet közben, sőt a palackokat is el kell zárni ( majd hivatkozik valamilyen rendeletre ).
Miért nem 12 V-ra kapcsolod a hűtőt menet közben ? Nekünk eddig bevált, gyöngyöző sörökkel jutalmazom a kempingbe érkezéskor a lakót a helyére tolásban segítőket :)

Osztrákoknál az új Asfinag-os parkolókban külön helyek vannak felfestve a lakókocsisoknak. Egy éjszaka nem gond, ráadásul ezek az új parkolók teljesen be vannak kamerázva. Ha viszont a kamionok helyére állsz, azt nagyon nem szeretik a nagyautósok, dudálás, bekopogás a jutalom :)

Vonófejterhelés nálam ( az orrkerékbe épített mérlegszerűség szerint ) 25-40 kg között szokott lenni.

Előzmény: Csirobit (11435)
GPS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11442

Kicsit nagynak tűnik a 4,1 bar...de az tény, hogy nem az autónál megszokott nyomásra kell fújni.

Az én bódém fix 1.000 kiló....tehát guminként fél tonna van rajtuk. De csak amig meg nem pakolom a sok cuccommal :-))))
.
Előzmény: Csirobit (11440)
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11441
Azért szoktak rá "C" gumikat rakni azaz cargo-teher , bár szerintem a 4-es nyomás túlzás.....
Előzmény: GPS (11439)
Csirobit Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11440

Kösz a válaszokat! A benzinkutas alvásra csak hosszabb útnál végső esetben gondoltam, de olvasom a kialakított egyéjszakás pihenőket, ahol van víz áram pár euróért. Az nem derül ki nekem, hohy lakókocsival szabad e ott megállni, hiszen ebben is van WC, viztartály stb.

Ami a gumikat illeti: a kereskedésből 4.1 bar nyomással hozatam ki nem tudtam ez a normális.

GPS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11439

Csak sorjában:

1) Lehet. Amig el nem zavarnak. 1 éjszakát általában meg lehet úszni, annyiért még nem szólnak. Odaszokni viszont nem érdemes.

2) Nem az a kérdés, hogy szabad-e gázzal üzemeltetni a hűtőt - hanem hogy érdemes-e? Az abszorbciós hűtő - himbálózás közben - szart sem hűt.

3) 50-70 kiló. Van erre mérleg...de kézzel emelgetve is meg lehet becsülni.

4) Gummikkal: semmit.

5) Legalább, minimum 2,2 bar. De inkább 2,4...2,5. Ezeken a kerekeken sokkal nagyobb a súly-terhelés, mint egy szokványos autónál.

Puha gumi=nagy fogyasztás.
.
Előzmény: Csirobit (11435)
Csirobit Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11438
Igen! Ezt tapasztalom, hogy mindenki mást mond. Van erre szabály? A lakó típusa Chateau 350 Trophy. Ha van valakinek műszaki leírása és beszkenelve elküldené nagyon megköszönném.
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11437
http://www.expressz.hu/auto/lakokocsi/hirdetes-18060538/
Előzmény: Csirobit (11435)
caerleon Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11436
Én csak annyira emelem , fel, hogy a lengéscsillapító ill a rugó ne nyúljon ki nagyon... , menetközben szerintem nem szabad menni a hűtőnek gázról--> de mindenki mást mond :)
Előzmény: Csirobit (11435)
Csirobit Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11435

Szép napot Mindenkinek!

 

Végre találtam egy fórumot lakókocsi ügyben, ahol egy egy válaz között nem évek telnek!!!

 

A múlt évben vettünk egy lakót, nyáron kipróbáltuk.... hát mit ne mondjak... fantasztikus. Elmondhatatlanul jól éreztük magunkat, az idén Velencébe készülünk a Ca Savió kempingbe. Volna pár kérdésem, ti biztosan tudtok segíteni:

 

Benzinkutaknál, vagy stellplatzokon meg lehet e lakóval állni egy éjszakára?

Szabad e a hűtőt gázzal üzemeltetni menet közben?

Mi a jó rakodási egyensúly? Hány kilónak kell lenni a vonófejre eső súlynak?

Mit kell, vagy kell e egyáltalán csinálni valamit a kerekekkel télen? (tető alatt van, betonon, és le van talpalva)

800 kg összsúlyú lakó kerekében mennyinek kell lennie a keréknyomásnak?

 

fintorgó Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11434

A háromszög csúcsa előtti zippzár azt mutatja, hogy ott kell bezippelni a középső tartó rudat, amin ott a végén csatlakozik valamilyen módon a lábhoz, az alátámasztáshoz. A kettő között kéne legyen egy szögszerű amit a likon, (te szemnek hívod) kidugsz, arra kötelet hurkolsz és nagyon jól lecövekeled. Akár kettőt is. Ilyen nagy alapterületnél elkél.

"hogy ez mire jó?" Hogy ne kapja fel a szél és ne vágja fel a lakó tetejére hóbelevancostúl az egész elősátrat.
Számtalan példa volt már rá, nem voltak erősen rögzítve, nagy lett a kár.

A háromszög csúcsán lévő likhoz képest, hol helyezkednek el a többi likak? Másfél és két méter között? Na oda kell még két alátámasztás és láb alá.

Miért ilyen nagy? azt a gyártó tudná megmondani, de 32 fokban a déli verőn, minden árnyék áldás.

Fel kéne próbálni a kis drágát a lakóra, rögtön jobban lehetne silabizálni.
Én nemcsak a centit vinném. :)
Előzmény: blacii (11431)
fintorgó Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11433

Ez kérlek szépen irányfény. Csak, hogy hazataláljunk. :)

Egyébként pompásan lehet a fényénél kvaterkázni mi több, azonnal észrevesszük ha áramszünet van.

Nyitott elősátorban szúnyogmágnesként üzemel.
Előzmény: Crvoyager (11359)
blacii Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11432
Ez egy kicsit csalóka, a behúzó rész a másik oldalon van. Ez csak egy ilyen merevítés szemekkel ellátva végig a külső élen. A varrás itt is gyárinak látszik, de azt nem értem, mire való.
Előzmény: temprás (11353)
blacii Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11431
Na akkor megint megpróbálok egyben válaszolni mindenre. Egy kicsivel előrébb jutottam, köszönhetően a tippeknek, meg a fényképeknek. Abban már biztos vagyok, hogy a vasalat némi módosítást igényel. A sátornak nincs eleje, de kétoldalt a földig ér. A mérete valószínüleg rendben van, de a lakó 25 km-re pihen, majd a jövő héten tudom megmérni pontosan. Azt viszont nem nagyon értem, hogy a háromszög rész a csúcsánál majdnem akkora, mint a téglalap alakú. Ugyanezen oldalon vannak a ponyván szemek kötélhez, hogy ez mire jó? Minden esetre köszönöm az eddigi ötleteket.
Előzmény: fintorgó (11357)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11430
Totálkáron nevéhez hiven egy igazi igás szamárnak irták. Stabil jó szerkezet,bár nekem nem volt.
Előzmény: fekvőrendőr (11429)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11429
Nem rondítanám el vele, ez teljesen autentikus állapotban van.
Telekrejáró kocsi volt, van benne nyolcvanezer km.
Előzmény: caerleon (11428)
caerleon Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11428
Van egy szamara sportkormányom :)
Előzmény: fekvőrendőr (11426)
caerleon Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11427
Az ismerős deffijében is szét volt rohadva minden :) Nekem a nyáron esett szét elöbb az autón az alj, aztán a lakó dugója :) Kaptak jó aluöntvényt :) 3-5 évet talán kibír :) Pont a balaton előtt tört kia dugó egyik lába..... este... :)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11426
Van bizony!
Apósom a Samaráját a lányomnak ajándékozta 2008 őszén 18.-ik születésnapjára. Egy évig állt a ház előtt, néha buliból mentem vele egy kicsit. A gyerek most kapta meg a jogsit, és én máris kihúztam alóla...
Korrekt 22 éves darab. :-))))
Várom a biztosítótól a pénzt, meg az asszony két nyugdíjbiztosítását is felvesszük, aztán meglátom mennyi lesz a pénz, és akkkor veszek valamit.
Előzmény: Crvoyager (11425)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.02 0 0 11425
Buék! Mi ujság van már autód?
Előzmény: fekvőrendőr (11422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!