A gyári hűtő van benne, leírása is írja, hogy menet közben 12 V-ról gond nélkül használható. Mivel a lakó gyárilag 13 pólusú steckerrel jött ki, így én az autóm dugalját átszereltettem a szabványos 13 pólusúra, így csak járó motornál ( bekapcsolt gyújtásnál ) megy a hűtő, leállított motornál csak a wc-öblítés és a világítások mennek.
Valóban! Menetközben nem szerencsés gázpalackot nyitva hagyni. Át fogom szerelni a villamos csatlakozót. Én is sokaltam a 4,1bart, de úgy gondoltam ők biztosan jobban tudják. Az ausztriai leállóhelyekről tudsz valami internet elérhetőséget?
Remek hűtőd lehet, ha az menet közben hűt. Általában csak vízszintesen hajlandók szolgálni - mert van bennük egy szerkó, amelyik a gáz és folyadék-állapotú amoniákot szétválasztja.
Ha az nem tök-vízszintes, akkor általában nagyon felborulnak bent a dolgok, gáz kerül a folyadék-körbe ....és a fene megeszi a hűtési párologtatást.
Gondolom, hogy ezen sokat agyalhattak a konstruktőrők. .
A Hobby-m eredeti, német leírása szerint semmilyen gázos cucc nem mehet menet közben, sőt a palackokat is el kell zárni ( majd hivatkozik valamilyen rendeletre ). Miért nem 12 V-ra kapcsolod a hűtőt menet közben ? Nekünk eddig bevált, gyöngyöző sörökkel jutalmazom a kempingbe érkezéskor a lakót a helyére tolásban segítőket :)
Osztrákoknál az új Asfinag-os parkolókban külön helyek vannak felfestve a lakókocsisoknak. Egy éjszaka nem gond, ráadásul ezek az új parkolók teljesen be vannak kamerázva. Ha viszont a kamionok helyére állsz, azt nagyon nem szeretik a nagyautósok, dudálás, bekopogás a jutalom :)
Vonófejterhelés nálam ( az orrkerékbe épített mérlegszerűség szerint ) 25-40 kg között szokott lenni.
Kösz a válaszokat! A benzinkutas alvásra csak hosszabb útnál végső esetben gondoltam, de olvasom a kialakított egyéjszakás pihenőket, ahol van víz áram pár euróért. Az nem derül ki nekem, hohy lakókocsival szabad e ott megállni, hiszen ebben is van WC, viztartály stb.
Ami a gumikat illeti: a kereskedésből 4.1 bar nyomással hozatam ki nem tudtam ez a normális.
Igen! Ezt tapasztalom, hogy mindenki mást mond. Van erre szabály? A lakó típusa Chateau 350 Trophy. Ha van valakinek műszaki leírása és beszkenelve elküldené nagyon megköszönném.
Én csak annyira emelem , fel, hogy a lengéscsillapító ill a rugó ne nyúljon ki nagyon... , menetközben szerintem nem szabad menni a hűtőnek gázról--> de mindenki mást mond :)
Végre találtam egy fórumot lakókocsi ügyben, ahol egy egy válaz között nem évek telnek!!!
A múlt évben vettünk egy lakót, nyáron kipróbáltuk.... hát mit ne mondjak... fantasztikus. Elmondhatatlanul jól éreztük magunkat, az idén Velencébe készülünk a Ca Savió kempingbe. Volna pár kérdésem, ti biztosan tudtok segíteni:
Benzinkutaknál, vagy stellplatzokon meg lehet e lakóval állni egy éjszakára?
Szabad e a hűtőt gázzal üzemeltetni menet közben?
Mi a jó rakodási egyensúly? Hány kilónak kell lenni a vonófejre eső súlynak?
Mit kell, vagy kell e egyáltalán csinálni valamit a kerekekkel télen? (tető alatt van, betonon, és le van talpalva)
800 kg összsúlyú lakó kerekében mennyinek kell lennie a keréknyomásnak?
A háromszög csúcsa előtti zippzár azt mutatja, hogy ott kell bezippelni a középső tartó rudat, amin ott a végén csatlakozik valamilyen módon a lábhoz, az alátámasztáshoz. A kettő között kéne legyen egy szögszerű amit a likon, (te szemnek hívod) kidugsz, arra kötelet hurkolsz és nagyon jól lecövekeled. Akár kettőt is. Ilyen nagy alapterületnél elkél.
"hogy ez mire jó?" Hogy ne kapja fel a szél és ne vágja fel a lakó tetejére hóbelevancostúl az egész elősátrat. Számtalan példa volt már rá, nem voltak erősen rögzítve, nagy lett a kár.
A háromszög csúcsán lévő likhoz képest, hol helyezkednek el a többi likak? Másfél és két méter között? Na oda kell még két alátámasztás és láb alá.
Miért ilyen nagy? azt a gyártó tudná megmondani, de 32 fokban a déli verőn, minden árnyék áldás.
Fel kéne próbálni a kis drágát a lakóra, rögtön jobban lehetne silabizálni. Én nemcsak a centit vinném. :)
Ez egy kicsit csalóka, a behúzó rész a másik oldalon van. Ez csak egy ilyen merevítés szemekkel ellátva végig a külső élen. A varrás itt is gyárinak látszik, de azt nem értem, mire való.
Na akkor megint megpróbálok egyben válaszolni mindenre. Egy kicsivel előrébb jutottam, köszönhetően a tippeknek, meg a fényképeknek. Abban már biztos vagyok, hogy a vasalat némi módosítást igényel. A sátornak nincs eleje, de kétoldalt a földig ér. A mérete valószínüleg rendben van, de a lakó 25 km-re pihen, majd a jövő héten tudom megmérni pontosan. Azt viszont nem nagyon értem, hogy a háromszög rész a csúcsánál majdnem akkora, mint a téglalap alakú. Ugyanezen oldalon vannak a ponyván szemek kötélhez, hogy ez mire jó? Minden esetre köszönöm az eddigi ötleteket.
Az ismerős deffijében is szét volt rohadva minden :) Nekem a nyáron esett szét elöbb az autón az alj, aztán a lakó dugója :) Kaptak jó aluöntvényt :) 3-5 évet talán kibír :) Pont a balaton előtt tört kia dugó egyik lába..... este... :)
Van bizony! Apósom a Samaráját a lányomnak ajándékozta 2008 őszén 18.-ik születésnapjára. Egy évig állt a ház előtt, néha buliból mentem vele egy kicsit. A gyerek most kapta meg a jogsit, és én máris kihúztam alóla... Korrekt 22 éves darab. :-)))) Várom a biztosítótól a pénzt, meg az asszony két nyugdíjbiztosítását is felvesszük, aztán meglátom mennyi lesz a pénz, és akkkor veszek valamit.