Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Sajnos ez úgy van, hogy öreg géppel nem akarnak foglalkozni. Vegyél újat ! Az a fajta javítás, ami nem alkatrész cserélgetés kihalt már . Régen ilyen boltokban eszterga, marógép is volt . Meg állványos fúró, köszörű, stb . Nézz be a műhelybe . Ilyenek már nincsenek .
Egyáltalán nem köpködtem. Pusztán arra utaltam, hogy az "elit" helyeken megdöbbentő egy munkára használt gép . Vittem már be ilyen helyre a kaszámat, kb olyan hatása volt, mintha elfingottam volna magam . Elhúzott szájjal fitymálták, majd gyorsan próbáltak tőlem megszabadulni .
Hát, azért én nem nagyon "köpködném", 1998 óta elvégzi nekem a ház körüli teendőket, ezenkívül van hat sor valamikori TSZ szőlőm, amit évente két-hromszor ezzel kaszáltam le, eddig minden hiba nélkül! Természetesen, zsinórtartódobot már cseréltem!
A bowden szál helye kopott meg / négyszög keresztmetszet, ami ráadásul whitwort méretű /, így a bowden használatkor átfordul. A Stihlét néztem, de az más kialakítású. Talán még az Einhell-ét kellene megnéznem.
T-vel csak a gázrudazaton állítasz.Azzal nem bántod a karbi beállítását.Egy kúpot nyom a gázrudazat alá, így emeli, süllyeszti az alapjáratot.Addig csavarod vissza, ameddig nem esik a fordulat.Különálló csavar.Ha nem reagálna, akkor karbi állítás.De szokott reagálni.
öööö... a T csavar most nincs így előttem, hogy hol is van, de az gyárilag beállított csavar nem? Van még egy év gari rá, addig nem tekerem, de átböngészem az útmutatót azért.
Jövő hét végére ha kész lesz, még az is jó nekem, de a kukoricát ki kellene végnom (sőt be is forgatnom...) még az idén.
Sebaj, úgyis esőben vetettem tavasszal, télen meg hóban aratok! :-)
A közelmúltban / 18662 sz. hozzászólás / segítséget kértem egy régebbi évjáratú Homelite i625 tipusú damilos fűkasza alkatrésze iránt, amit a kereskedelemben nem tudok beszerezni. A róla készült képet mellékelem. Erre az alkatrészre megy rá a damiltartó fej, ill ebbe csúszik bele a bowden. Segítséget előre is köszönöm!
Én tényleg nem tudom hogyan lehet az oleo bovdenén feszíteni.De ha így mondod, akkor már értem, hogy a bovden lészorításánál is lehet szabályozni a hosszát.Stihlnél van a markolatba egy erre kitalált dolog, de az sem mindig működik.Az oleoét még nem kellett szétszednem. :-))
Kicsit állíts vissza a t csavaron.Az enyém is ezt csinálja, valószínűleg bejáratástól alakul ki, vagy így állnak be a dolgok.Hibát nem találtam ezzel kapcsolatban az enyémen sem.
A bovdent kétféleképp lehet beakasztani a karburátornál, egyszer feszes lesz, ha megfordul a kis bizb.sz akkor meg lazán foglal helyet a bovden.Van egy bevágás a karbi gázrudazatán, és azt kell figyelni hogy áll.Ezt csak úgy!
Értem én, persze, hogy kell szívnia levegőt, csak nem emlékeztem rá hogy van a tanksapkán szuszogó (vagy esetleg máshol szuszog). Nem tekergettem szét a karbit, hanem hozzáértő képet vágva "beállítottam"! :-) Egyébként csak egy negyed fordulat az össz lehetőség tekerni, de attól függetlenül elviszem szervizbe. Majd ha hazajött a kocsi a szervizből, amivel elviszem! :-))))
Az elfogyasztott benzin helyére levegőt kell szívnia valahol, egyébként olyan tüneteket produkál, amitket leírtál, mert a nyomáskülönbség miatt nem bírja rendesen felszívni a benzint. Először elszegénydik a keverék, aztán megáll. Ha ez a hiba oka, könnyen ellenőrizhető megllazított tanksapkával. Ha széttekergetted a karbit, valóban okosabb, ha beállíttatod a szervízben.