Az elősátor kitűnő , 250-265 :) 265 ha ráteszek 3 másik gumit. Ezzel sincs semmi baj, csak nekem nem tetszik mert régiek.... és szereztem 3-at hozzá.... és kell egy műanyag tekerő a gázpalackra.
Hát nem is tudom. Horgászcélomra Anyókával bőven elég lenne, sőt többször egymagam lennék a körös parton, könnyű, eléggé praktikus is lenne. Ha össze jön a zsozsó és még meglesz feltétlenül kereslek na meg, hogy mennyi lesz az utolsó ára. Amiket írtál azok vannak hozzá? Sátor milyen állapotú? Lehet elugrom előbb utóbb megnézni békés m. vagyok eléggé közel hozzád. Nagyon fáj a fogam rá. Üdv. Imre
Bocsi! Itt vagyok, csak kihámoztam a hóból a házat.
1500-ös 99LE ignissel húzom, anx 90km/óra 11 liter/100 km. Nincs stabilizátorom, de semmi gondom nem volt a vontatásnál, pedig első utamon március 15-én igen nagy oldalszél fújt. Nyáron a Cserkeszőlő, Püspökladány, Nyíregyháza, Sárvár voltunk kempingben. Akkumulátorról még soha nem ment a hűtő, gázfogyasztása 12gr/óra ez van az adatlapján. Egyébként igazatok van éllóéllapotban 220V-ról jobban hűtött.
Szia! Nem tudom kinek mekkora a guminyomás,de helyesbitek, mert rosszul irtam. Nekem a 13"-os C-s gumihoz 4.5 bar van a lakóra ragasztva. Megjegyzem ugye az enyém kb 2 tonna megbuggyantva.
Akkus használatot a hűtőnél csak menetben. Álló helyben gáz vagy 220 volt.
Én ezt már 2 éve látom hogy itt ott hirdeti. Engem csak annyi érdekelne, hogy a fürdő részen hogy emelkedik meg a tető, úgy hogy el legyen választva a belső résztől.
Qek 325 S (1990-es) kisméretű, jól átgondolt, nagyon praktikusan kialakított lakókocsi eladó! Fontos tény, hogy korroziómentes az alváza és minden működik rajta! A belső rész is szép megkimélt állapotban van. Van benne: mosogató, francia ágy, étkező, hűtő, bio wc, elektromos kályha, víz szivattyú, elősátor, 220-12v átalakító, 2db háztartási, 11,5kg-os PB palacknak hely, tároló rekeszek ötletes elhelyezése, stb... Saját tömeg: 500kg. Igy emberi erővel is mozgatható, megfordítható! Alacsony magasság, kis szélesség, igy keskeny utakon és fák lombozata alatt is kényelmesen elhúzható. Dupla oldalfalú, szigetelt, alacsony kinti hőmérsékleten is kellemes komfort érzést biztosit a bent lévőknek. A lakókocsi 3 személyes, de kisebb család is elfér benne. Például mi négyen használtuk, 2 felnőtt és 2 kisgyerek. Az Qek lakókocsiknak nyugaton, (például www.qek-foeum.de , NDK , komoly rajongói köre van. Klubélet, közös túrák, találkozók. Kialakult kultusza van akárcsak a Westfáliáknak. Nem is nagyon adják el!!! A műszakija is van ! A lakókocsi jelenleg a teraszomon található :)
Nekem a 11,5 kilós palackkal elég volt tavaly kb 12 hétvégére amiben volt egy teljes hét Erdély.Nappal fullgázon éjjel a minimumon.De ebben benne volt néha a fűtés is.Ja meg a főzés.Ha hosszabb útra mész bekell tenni egy tartalékpalackot,de mindenképpen ajánlatos egyet beszerezni.
Akksival meg állóhelyzetben ne is kísérletezzél,mert úgy jársz,mint én kiskőrösön!!A 140 AH-ás akksit leszopta sec-pec!Valamelyikünk véletlenül benyomva hagyta a 12v-os kapcsolót,aztán mire odaértem már azt sem mondta,hogy nyekk...
Kb. másfél óra elég volt ahhoz,hogy az autó már nem indult.Amúgy meg Erdélyben 1 hétig elég volt bőven a világításra stb.
Csirobit:Neked nincs bekötve a fix 12 v a vonóhorognál,ha jól értelmezem?Na akkor azzal kezd az új évet,mert anélkül elég nehéz dolgod lesz.Se világítás a bódéban se szivattyú nem megy.
A 4,1 bar az pedig nagyon durva egy ilyen kicsi lakóhoz!Ezeken a csodálatos hazai utakon nem is marad porcelán épségben mire odaértek valahova.Nálam a hasonló méretű bódémnál a 2,8 vált be.A vonóhorgon pedig 75 kg-nál semmiképpen ne legyen több,mert az randa dolgokat tud művelni.Ha jól látom Wagon-R+ a vontatód?Hogy bírja?
Belsejéről van fényképed?Hátul mi az a 2. ablak Wc vagy zuhanyozó?
Tavaly merre próbálkoztatok vele,kempingekben vagy vadkempingben?
Nagyjából igen, egyik oldalon igen intenziven kell melegiteni, hogy az áramlás meginduljon és folyamatos legyen. Viszont ha bizonyos hőmérséklet alá hül a felmelegitett gáz, akkor megszünik az áramlása. Ez pl a menetszél szépen meg is tudja tenni hidegebb időben. A lakók műanyag rácsára felteszem többek közt pont ezért is nem véletlen találták ki a gyári műanyag takarót.
Javítsatok ki ha nem jól tudom: az abszorbciós hűtő ugye úgy működik, hogy valamilyen ezközzel (gáz, vagy villany) fűtjük a hűtőfolyadékot, ez által a belső térből hőt von el és a hűtő hátpldalán lévő rácson leadódik a hő. Tehát a szellőzőnyílás letakarása megakadályozza a hőleadást.
Nekem is hűt rendesen menetközben. Ha nem lenne hűtés menet közben, akkor mi a francnak építenék 12 voltos üzemeltetést a hűtőbe. Mert ugyebár 110W-os a hűtő az akkut hamar oda vágna.
Először is. Eddig minden lakómban tökéletesen hűtött 12V-ról,bár az egyiknél a rácsra egy takarólemez kellet venni,hogy menetközben a menetszél ne hűtse le a hűtőfolyadékot. Ennek hiányát egyszer horvátországba menet meg is tapasztaltam.
A tabbertem és most a hobbymnál a hűtőt gázról használom még menet közben is.
Mivel a mostani autómban nincs hátraküldve 12volt. egy két esetet kivéve nem szokott elaludni. Mellesleg hivatalosan nem lehet a gázt menetküözben használni és valóban a palackot is zárva kell tartani.Tavalyi szezonban csak gázzal használtam menet közben. A hűtők saját tapasztalatom alapján általában ugy vannak beszerelve,hogy a menetközben un hátradőlést nem szeretik. Vagyis amikor a bódé eleje magasabban van menet közben. Persze ez nem örökigazság.
Nekem a hobbyn gyárilag 3.5 bar nyomást irnak elő a 13 colos C-s gumira. Tudtommal tavalytól a rendes normál műszakin át sem engedik C-s gumi nélkül.
Vonófej terhelés ugye max általában 75 kg lehet, de nekem az 50-60 kg vált be.
A stellplaczokra egy lakóautós haver azt mondta, direkt nekik és a lakókocsisoknak készült ugyhogy ott meg lehet állni. Több képet láttam is ahol volt lakókocsi.
Benzinkutnál a parkoló azért van hogy egy-egy éjszakát megálljon az ember pihenni, persze figyelni kell hol állsz meg(kamion,busz) mert szeretik olyankor követelni a helyüket.
A gyári hűtő van benne, leírása is írja, hogy menet közben 12 V-ról gond nélkül használható. Mivel a lakó gyárilag 13 pólusú steckerrel jött ki, így én az autóm dugalját átszereltettem a szabványos 13 pólusúra, így csak járó motornál ( bekapcsolt gyújtásnál ) megy a hűtő, leállított motornál csak a wc-öblítés és a világítások mennek.