Vennék egy használt rotációs kapát, van hozzá sok tartozék és kis kocsi is, de az nekem nem kell, helyem sincs tárolni. Van annak "piaca"? Tudom, hogy erősen állapotfüggő, de mennyit érhet? 10-15e huf?
Már egyszer irtam a kapámrol mármint arrol amit egy fészerben találtam és talán akarok egyszer használni Szegei Tomos masina de akuplungja beált kb hol érdemes szétszedni ezt a csodamasinát konkrétan akinek van ilyen mondja meg nekem köszi
Rotakapára (félig) visszatérve: Felrotáltam a veteményest. Most juhtrágyát szeretnék szórni. Nálunk homok van plusz a juhtrágya is elég poros. Szórjam ki és rotáljam be egyből vagy várjak egy esőt?
pajzs van kézben tartható és fejre rakható. A kézben tartható egyszerűbb, a fejre rahatóval 2 kézzel tudsz dolgozni. Ha össze van égetve az üvegbetét benne, ahol hegesztési kellékeket árulnak lehet venni betétet, sokkal jobban látsz az új üvegen keresztül.
elektródát mivel keveset használsz érdemes drágább jobb minőségűt venni mert vékonyabb a salak és könnyebben lejön a hegesztésről. A 2,5 mm-es általában mindenhez jó, de lemezmunkához vehetsz 2 mm-est is. Lényeges hogy rutilos bevonatú legyen.
Ne nézz az ívfénybe mert elromlik a szemed.
Ha muszáj pajzs nélkül hegeszteni rövid ideig csukott szemmel lehet. Ha begyulladna a szemhéjad éjszakára reszelt krumplit kell rákötözni, reggelre elmúlik a gyulladás.
Igen gondoltam már rá csak fogalmam nem volt róla, hogy nem olyan bonyolult (valahogy misztikus, drága és nehéz dologként tekintettem mindig a hegesztésre). Láttam a sufniban valami ilyen trafószerűséget, de ezt először szakira bíznám.
Hegesztés nélkül nem egyszerű megoldani, jobb ha keresel egy szakit.
De miért nem veszel egy hegesztőtrafót és tanulsz meg hegeszteni? Kb 20000 Ft-ból megvan és rengeteg mindent meg tudnál csinálni a ház körül. Én is így voltam vele ráuntam hogy mindig meg kell kérni valakit, vettem egy hegesztőtrafót, kaptam hozzá pajzsot is meg egy féldoboz elektródát és csináltam apámnak egy kézikocsit. Mire elkészült megtanultam hegeszteni.
Ajánlott összeállítás: egy 220 voltos Hetra trafó (mert van 380-as változat is), bármilyen pajzs és 2,5 mm-es rutilos elektróda. Ezeket a barkácsáruházas kis trafókat nem érdemes megvenni, nem komoly gépek.
Sziasztok! Rk-02 es rotakapámhoz sajnos nincs orrkerék (tolókerék). Próbáltam használt gépekről szerezni, de - érthető módon - senki nem adja el róla mert utána neki fog hiányozni...
Elég fontos lenne mert enélkül a gép mozgatása eléggé nehézkes. :)
Nem tudom, hogy tudok-e rá házilag eszkábálni mivel kerék még akad, de hegeszteni nem tudok. Van valamilyen ötlete valakinek? Vagy hajtsak fel egy hegeszteni tudó szakit?
A lánc van megnyúlva és átugrik a fogaskereken terhelésnél. a többi alkatrésze hibátlan. A 2darab gyári lánc 80 000 forintra jön ki. Az f600 vázon gondolkodtam, de nem biztos hogy az jobb állapotba van.
köszi a választ . és igen az ára 1500 lej azaz 101447.315 forint . na de nem úgy néz ki ahogy van a mellékelt képen van , kicsit leharcolt állapotba van de már megkezdődött a nagy helyreállítás . ja és a gép 1950 gyártás
Ha mégis olcsóbbat választanál, biztos találsz hozzávaló méretet, a mezőgazdasági gépeknél sokféle méretet használnak, biztos kapható hozzá megfelelő szakkereskedőnél.
Miért kell láncot cserélned??
Ha már lánc, lehet, hogy a lánckerekek, sebváltó kerekek, oldalkuplung villái, csapágyak, szimeringek is cserére érettek, jól fontold meg, sokba lehet.
Lehet látni interneten motor nélküli F600 vázakat, nemrégen láttam ilyeneket, keress rá.
jó estét . vettem egy Holder eb9 egytengelyű traktort : Kétütemű benzinmotor , 400 cc , 2.500 U / min 9 LE léghűtéses 5 sebességes 4 előre 1 hátra
Na de azt nem tudom hogy milyen motorolaj megy a kapcsoló szekrénybe . ha esetleg van valakinek ilyen vagy hasonló kis traktorja legyen válaszoljon . néztem a neten de nem találtam meg
Köszönöm a segítséget, a gép az üzemanyagrendszer és a karburátor kipucolása után, kis nehézség árán (elhajlott a fül, amire a testkábel van kötve, hozzáért a felső részhez és nem volt megfelelő a gyújtás), de beindult és jól dolgozik, egy jódarabot már fel is kapáltam vele. Tényleg van erő a kicsikében, nagyobb szedergyökérnél úgy kiugrik a földből, hogy csak na...
A Ducati két ütemű gép,a gyári ajánlás 1/20 volt hozzá,ami ma a jobb olajakkal fölösleges,ma egy jó szintetikus olajjal 1/35-ben is jó.A gyertya hézag 0,5 mm.Indítása egyszerű szívató állás benzincsap ki nyit kb fél gáz állas,és beránt gáz kicsit vissza szívató fokozatosan vissza.Pörgős ügyes kis"jószág"nekem van vagy 40 éve a kicsi/MPM 2/,és a nagy/MPM 210/is.Jó munkát vele!
Na ez az, hogy nem nagyon találtam rajta címkét,, de ma a telken majd kiveszem a kocsiból és jól körbenézem és fotózok. Ma a géppel foglalkozni úgyse nagyon lesz idő...
Szia! Először is tegyél fel egy képet róla, hogy a motor rész jól látsszon. A címkék ha vannak rajta. A sokat látott szakik ebből meg tudják mondani, hogy milyen benzin kell bele. A tartályból a benne levő benzint takarítsd ki. A karbiból is érdemes. Majd jöhet a folytatás.
Lehet bugyuta a kérdésem, de eddig nem találtam leírást. Kaptam kölcsön egy ducati márkájú rotációs kapát, ami több éve nem volt beindítva. Meghútam a behúzózsinórt, a motor forog és kompresszió is van benne szerintem.
Kérdéseim:
Mit nézzek meg mindenképpen beindítás előtt?
Sajnos azt se tudom, hogy a gép két vagy négyütemű, ami ugye nem mindegy az üzemanyag szempontjából.
- valamirevaló gyártó önélező késeket csinál: kétféle keménységű anyagból hengerel lemezeket, ezek egyike, amelyik a keményebb, kerül kívülre, és Ő kevésbé kopik, míg a belső jobban (a röhejes az, hogy a 30 éve vásárolt Honda rotakéseim egyikét fordítva szerelték, az is szépen "önélezi önmagát", csak éppen hátrafelé!)
- ha mégsem önélező, nem igazán van jelentősége egy max. 5 mm vastag vas símán vágja a talajt, végül is nem lovat kell vele nyúzni!