Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Nehogy már azt gondold, új az 5let: nyáron a nem üzemelő léhűtős 67-eseket szaunának kell +díjért kiadni....
:)
...bár amennyire nyüzsi van, az idén léphetjük meg ezt valszeg utoljára...hisz tudod, beindult fagyasztóipar projekt...lesz is meglepi a nyáron, aztán írhatod a választ túl hideg volt c. műsörre....
Annyival többe került volna rendesen megcsinálni őket, vagy mi volt az oka ennek a furcsa átalakításnak?
Ők is 3-as szorításban vergődtek akkor: idő-pénz-jármű hiány. Egy IC minőségű park az kellett nekik, de rögtön, mert a MÁV-nak már volt. A forrás akkor még csak "kistestvéri" volt, és házon belül is volt szakmai ellenállás az új technológiával, maradni kívántak a jól ismert szerkezeteknél....így ott spóroltak ahol tudtak: forgóvázon, a belső ajtók pneumatikáján és a klímán. (A klímán a MÁV is.)
A másik ok, hogy ők a 160-as kialakítást sokallották (az xx-67 160-as járművet takar, az első xx darab arra is lett vizsgáztatva), ismerve az akkori pályaviszonyokat, a 140 menetrend szerinti belföldi vonatnak eléggé nagy lépésnek látszott, amit 10-15 éven belül nem volt várt, 120-ig pedig a RÁBA-OSZZSD forgóváz alkalmas...a 10-15 év pedig egy főjavítás után újabb bűvös szám a "nagykönyv" szerint, tehát ők megpróbáltak a 19-re lapot húzni, hogy átvészelik ezt az időszakot...nos előbb megvalósultak a pályafejlesztések.
(SZVSZ: a 140 erőltetése ma is csak inkább presztizs kérdés az 1-esen, mint műszaki és menetidő csökkenési realitás-tehát a logikájuk végül is érthető)
Aztán az üzemi tapasztalatok és a gyár meggyőzte őket az egységesebb kialakítás előnyeiről.
...a végeredményt braun megírta. Azóta többszörösét ráköltötték, de már így maradnak.
Meg most már megjött a pénzzel együtt a "kedvük" is, és új, illetve az újszerű állapotban lévő járművekre koncentrálnak.
Nekünk még fel kell nőnünk a zajtalan kocsikhoz...
Ne beszélj többes számban. Én ugyan imdáom a régi járműveket, de a Bo-t télen utálom, mert szétég a valamgam az ülés alatt lévő fűtőtest miatt (vagy játszok a fűtéskapcsolóval), a Bhv-kban lévő cuki kis égők fényénél meg nem lehet olvasni....
szal én már nagyon felnőttem a jó járművekhez (még mielőtt valaki leütné a labdát, szigorúan, mint utas:-DD)
Ződ-Sárgáék spóroltak, osztán később kiderült, hogy a különbség többszörösét kiköhögték már a különféle javítások végett. De ezek a kocsik már így maradnak...egyébként érdekes élmény bennük utazni..
Én DWA-ban még éppencsakhogy szeretek utazni,(azon kilátok, és azért valamennyire csak érzem, hogy megy) de az emeletes vonat valami katasztrófa volt. Nem hallod, hogy megy a vonat, este(én akkor mentem vele) a sötétített ablakok miatt nem látod, hogy megy a vonat, nem rángat, ezért nem is érzed, hogy megy a vonat. Brrrrrr. Kész szenvedés volt azon utazni. És az a félhomályos neonfény... Nagy megkönnyebbülés volt utána a jól megszokott Bo-ban utazni. Azon kilátok, hallom, hogy megy, érzem, hogy megy, és legalább magyar benne a fénycső, és világít rendesen. A Bhv-kban is nagyon ki vagyok békülve a kis izzókkal. Ha nem lopják el őket, nagyon jó fényük van. Nekünk még fel kell nőnünk a zajtalan kocsikhoz...