Olvasd el még egyszer bölcsészkém, és értelmezd a mondatomat. :-) Aki átvágottnak érzi magát, annak a szemszögéből ez bizony "gusztustalan lehúzás" és "horribilis árréssel értékesített olaj" és az ilyen embert nem nagyon érdekli ebben a beszűkült tudatállapotban a Gundel meg a kisüveges Dréher... konkrétan tesz rá.
Nem baj. Nincs igaza.
Miért kellene prémium szolgáltatást fapados áron adni? Ezzel mindkét szolgáltató csődbemegy. A fapados is (hiszen ugyanannyiért mindenki a prémiumot választja, naná), de a prémium is, mert hiába a sok ügyfél, ha egy-egy ügyleten nem tud keresni, profit nélkül marad, és becsukhat.
A prémium szolgáltatást nyilván drágább előállítani, mint a fapadost.
Az a vállalkozás nyereséges, ami a kapacitásait magas hatékonysággal használja ki. A kapacitáskihasználtság növelésének egyáltalán nem az az üdvözítő módja, hogy árakat csökkentünk, és fapados áron árulunk prémium szolgáltatásokat - bárkinek.
Mi kidolgoztunk erre egy modellt, hogyan lehet optimalizálni a kapacitáskihasználtságot amolyan "túlélő üzemmódban." A modellt be is vezettük néhány magyar és romániai Ford és Renault szervizben. Már írtam róla: az autó életkorával növekvő kedvezmények a munkadíjra és az alkatrészárakra.
Ahol ügyesen használják, ott működik is. (Egy igazi trükkje van a dolognak: kell hozzá egy élő adatbázis a régebbi autók tulajdonosairól, hogy közvetlenül el tudják érni őket.)
Szerintem a VW AG azért alkotta meg a saját minősítését, mert nem forgalmaz VW flakonos olajat... legalább is, az ilyen sűrű csereperiódusú olajból mint a motorolaj...
Olvasd el még egyszer bölcsészkém, és értelmezd a mondatomat. :-) Aki átvágottnak érzi magát, annak a szemszögéből ez bizony "gusztustalan lehúzás" és "horribilis árréssel értékesített olaj" és az ilyen embert nem nagyon érdekli ebben a beszűkült tudatállapotban a Gundel meg a kisüveges Dréher... konkrétan tesz rá.
Én meg arra lennék kiváncsi, hogy mit csomagolnak VW flakonba olaj címén. Csak azért, mert ahhoz képest a bőséges árréssel értékesített Castrol alkalmi vételnek számított.
1.) az az ügyfél aki egyszer úgy érezte, hogy átvágták, gusztustalanul lehúzták a horribilis árréssel értékesített olajjal például, az amint teheti elhagyja a rendszert, és még hangoztatja is a rossz tapasztalatait, és ez marketing és bevétel oldalon sokba kerülhet, akár lényegesen többe is mint az extra profit amit így beszednek.
2.) egy normális kompromisszummal megkeresett "kicsipénz", is pénz. És egy elégedett ügyfél felér egy jelentékeny összeggel amit marketingre költenek.
Ha, tudsz újat mondani akkor ne tartsd magadban! ;-P
Á, ugyanazt a régi hülyeséget tolom :-)
Azzal kiegészítve, hogy a VAG tényleg bevezethetné a saját másodmárkás alkatrészeit. (A Motrio 5W-40 motorolaj a Renault márkaszervizben ugyanannyiba kerül, mint az Elf a webes boltokban. Amivel egyébként -- micsoda meglepetés -- tökéletesen megegyezik.)
Az is előttem van, hogy láttam Renault kisméretű benzinmotort Volvo-ban.
Igen, a 3-as sorozatú ("holland") Volvókban voltak Renault motorok, cserében a Renault is használt Volvo motort, az első generációs Lagunák 2.0 8V motorja biztosan svéd volt.
Ezzel nem értek egyet. Volt gyerekkorodban Matchboxod?
Na ez ugyanolyan most.
Szórakozás, amit kár kihagyni. Vannak akik csak sóvárognak, hogy jaj milyen lehet vajon ezt vagy azt vezetni, jaj ezt nem lehet megvenni ezért vagy azért, fanyalognak, stb.. Hát én fogtam magam és hirtelen ötlettől vezérelve pár éve megvettem a nagy rozsdás vasat. Nincs presztízs értéke, nincs megjelenése, nem fényezek én semmit rajta. Nem racionális, elfogadhatatlan a menetkomfortja, bazi sokat iszik, nem lehet vele parkolni, stb. Viszont tagadhatatlan, hogy egyszerűen qva jó érzés vezetni, amikor felmorajlik és meglódul alattad a gép és akár a hegytetőre is ezerrel felvisz, miközben fülig érő szájjal nyomod neki a gázt.
Pontos leírás, egyetértek. Annyit teszek hozzá, hogy a Superbem a PDTDI-s motorral a mindennapi használatra, autópálya utazásokra teljesen ideális kocsi, hiszen ezért is vettem, racionális választás volt :) Teljesen bevált, szépen, nyugodtan tette a dolgát, hibamentes (kopp) volt eddig. Remélem az is marad észrevétlenül, csendben, jó sokáig.
A tinikorban lévő V6-os Fordom más téma, az a hobbi, annak feelingje van, annak vétele nem volt racionális, annak az "élményindexe" ragadott meg. Hétvégére kirándulás az erdőbe, gyerekekkel, felszereléssel túrázni menni, csónak, cangák cipelése, télen a havas napokra, stb... Teljesen más karakterű a két autó minden tekintetben. Mindig is szerettem az autókat, volt már többféle nekem, az autóipar eme két véglete kötött ki nálam és kedvelem mindkettőt. Egyiket ezért, másikat amazért. És sok sok mindent lehetne sorolni pro és kontra, de nincs értelme almát a körtével hasonlítani.
Az általad felvetett öthengeresről az jutott eszembe, hogy a Volvo is gyártott öthengeres blokkot, Renaultba is betették, jól kitalált cucc lehet most is az újabb változata.
(Nekem eddig a csúcs az egyik barátom 2x5 hengeres, V10-es blokkja az M5-ben, pár éve azt vezetnem elképesztő volt, főleg, hogy 8000-ig fel lehetett pörgetni. Persze az már megint egy újabb kategória és sajnos az autóipar ezzel is kevesebb lett mára, mert már nem gyártja a BMW ezt a világrengető V10-es blokkot.)
De mivel ez egy Superb fórum, ezért nagyon jó lenne kipróbálni élőben a 3.6-os FSI V6-os Superbet a DSG-vel, hogy mit tud :)
Egy négyhengeres motornak sosem lesz V6 hangja, lehet az Merci, BMW vagy bármi, de attól még lehet szép a maga kategóriájában. Az 1.2TSI úgy jár mint a villanymotor. Nem hasonlít sem a régi Fabigyó sem pedig a méretben jobban passzoló őskövület 1.6 101LE-s VW motorhoz sem. (szerencsére)
Az 1.6-hoz nézve sokkal csendesebb, bármikor átugorja, és kevesebbet fogyaszt. Jól látszódik a fejlődés. Szerintem fasza kis motor.
Nem hívnám fűnyírónak sem a teljesítménye, sem pedig a hangja miatt. Nem vagyunk egyformák, de nálam az elfogadhatatlan kategória pl. az 1.2 háromhengeres. (szar a hangja, didereg, ráadásul nem az örékkévalóságnak tervezték)
Mi használjuk az autót nem nézegetjük. Mindennapi használatra tökéletesen megfelel az 1.2 105 paripája, amire még rátesz a DSG. Egy hosszú nap után hazafelé, olyan mint egy szanatórium. Fantasztikusan könnyű vezetni. A hangja valóban nem V6, mert gyakorlatilag nincs neki.
Hosszabb útra pedig ott van a vasaló, aminek jó hangja csak akkor van ha nem jár a motorja, de attól még egy kifogástalan, gazdaságos gép.
Tudom, hogy a böszme V6 és a V8 is elmegy a városi dugóban 8-9 literrel az őskövület ótómata váltóval, de nem mertem bevállalni, mert biztos fosógép vagyok.
Egyébként tény, hogy pl. egy Merci, BMW, Volvo, Audi teljesen más hathengeres motorral, mint az abban az osztályban komolytalannak tűnő soros négyessel, de az más kategória.
(Halkan megsúgom, hogy a vasaló utódjának egyre gyakrabban nézegetem az Audi 3.0TDI motorral szerelt autóit, kizárólag a hang miatt. Sajnos sem Skoda-ba, sem VW-be nem építik azt a motort.
Normális hangú és járású négyhengeres dízelmotor szerintem nincs. Benzines viszont van. Pontosabban azoknak sem összehasonlítható a hangjuk az említett hathengeresekkel, de legalább csendben teszik a dolgukat. Nem vagyok dízel-buzi és az 1 (egy darab) előnyével is tisztában vagyok, ezért mióta megvan a TSI az SII-t is 1.8 vagy 2.0 literes benzines motorral nézegetem.
Nekem eddig az Audi öthengeres motorja volt a csúcs, azt bármikor megvenném újonnan.