Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Még valami: a "Szerelmesfilm" c. magyar filmen (fsz: Halász Judit, Bálint András) szerepel egy ilyen kocsi, mint egy nemzetközi gyorsvonat kocsija. A kocsibelső is egész jól látszódik.
Az "A" kocsik középszáma valóban 19-17 volt, a "B" -é pedig 29-17 míg létezett "AB" változatban is 1-2 osztállyal 39-17 számon. Sajnos ilyen kocsikban én már nem utaztam (legalábbis nem emlékszem rájuk), ezek az u.n. "kis győri" kocsik, és az utódaik az (egykori) -51 -57 -es (pápaszemes), ill. -41 -47 -es győri kocsik. A 19-17 -es változatot Dunakeszi is gyártotta, de már osztott, félig lehúzható ablakokkal. A győriek darabszáma nem volt túl magas (20), míg Dunakeszin mintegy 100 készült.
Egyébként esztétikailag számomra is ezek a kocsik jelentik a csúcsot. Fülkés 1, 2, és 1-2 osztály, teljesen lehúzható ablakok, és "normál" (nem ízelt) befelé nyíló ajtók.
A 20-26-es Bh, 20-07 Bhv, a 20-17 By és a korábbi 19-05 Ap(v) (ma 29-05 Bp) kocsik ezeknek a kis győrieknek a rokonai.
Ez hány évvel ezelőtt volt? Nem tűnik olyan túl réginek a kép. Legalábbis nem 1990 előttinek, mert akkoriban szerintem egy ilyen kép készítéséért 10 év fegyház járt.
Erről beszéltem! Ebből volt "B" és "A" sorozatú. Ahogy írtam...
Ezek a 60-as években jártak még gyorsokban, mint Aa, és Ba kocsi, de a 80-as években már nem számítottak gyorsvonati kocsinak. Akkor már a 19-41, 19-47, 19-57, 20-41, 20-47, 20-57 és a többiek kiszorították őket onnan. Ennek ellenére még előfordultak gyorsokban, főleg az alföldön. Az 1.oszt.-úak viszont szinte pályafutásuk végéig jártak gyorsokban Sm, Tp, Nk. környékén.
Olyanra gondolok, ami a gép után van. Csak az nem GySEV volt és nem 1/2. osztályó, de most nem találtam csak ezt a képet. Akkortájt már nem gyorsvonatokba használták, de eredetileg annak gyártották.
Még én is utaztam ilyenben, pedig általában csak az alföldön jártak. Viszont a 19-17-es A kocsi szerintem a valaha gyártott legkényelmesebb kocsi volt!
Talán a 19-80-as múlja felül, mert abban össze lehetett húzni az üléseket.
Azért annyira ma sem rossz. Régebben pl. külföldi gépek nem nagyon voltak láthatóak.
A felvételen az M62 034-es látható Kőbányán a sínháromszögben, 1988. szeptember 30-án. A két bobó, amit vontat, jugoszláv exportra készült, más nem volt utána. Nagyon váratlanul érkezett a menet, sajna nem volt időm jobb beállítást keresni.