Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2779

Keresés közben: külföldről (első körben szállítás nélkül, nem magyar ÁFÁval) a CA59 is csak picit van a drágább kategória fölött: https://www.bonnersmusic.co.uk/kawai-ca59-satin-white-digital-piano.ir

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2778

Na igen, a COVID-19 meglehetősen igénybe vette az ellátási láncokat, miközben egy megnövelt keresletet is eredményezett...

Előzmény: djuice (2776)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2777

Azt mondanám, ez a klasszikus már-már vallási vita nem csupán a márkák, hanem a mintavételezett vs. modellezett hangok kapcsán is... Amúgy a Kawai-nak a zongoraművészek közt valóban van keletje...

Különösen a soundboardos változatoknak (CA-9x, CS-11)... amelyek azonban jellemzően jóval drágábbak, az ex demo CA98 kifejezetten alkalmi vétel...

Előzmény: djuice (2776)
djuice Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2776

Az bizony igaz, de hát van lóvé rá... :)

A nagyobb gond inkább azzal lesz, beszéltem most a Bp. Z.szalon tulajával a Rák Csabával, hogy a Covid miatti leállás függvényeként nekik is csak 5-6 hónapos határidővel szállítanak, de mondjuk 30 hangszer csak digitálisban is van jelenleg is a bemutatótermükben + az akusztikus hagyományosak ahogy mondá. Persze egyértelműen a Kawaiokat tolja :) és hogy abból adnak el a legtöbbet mint márka. Furcsa volt, hogy a Rolandokat szóba hozva, azokon csak kuncogott, hogy "hááát... jó szintetizátorokat csinálnak".
Ellenben azt az új LX szériát gondolom a szintén igényesebb kategóriába szánták, sőt a Zenegalériásokat is megkérdezvén, absz. a zeneakadémista igényeket kielégítő kategóriában említik minőségben, hangrendszerben. Ellenben ők is leghamarabb csak januárra várnak új szállítmányokat! :(

Előzmény: ÁsítóSárkány (2775)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2775

A "befutó" modellek szép felárral szoktak érkezni.

A kifutó modelleknél meg nem ritka a jó vétel...

Előzmény: djuice (2774)
djuice Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2774

Az az se lenne baj, ha nem kifutó, inkább "befutó" modellek lennének! :) Újabbak... De hát ugye az ES8 is, amiben egy kis plusz szolgáltatás volna még, se fiatal már. 

Végülis az is felfogható stage pianonak, de állvány is rendelhető, hozzá illő neki... Felmerül még a lakkozott fehér kérdése is...

Előzmény: ÁsítóSárkány (2773)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2773

A fehér szín megkötés megnehezíti a kifutó modellek vadászatát, valóban...

 

És jól emlékszem, hogy a Korg G1 extrái nem a billentésben vannak?

 

amúgy érdemes lehet a mindenféle gyártóktól mindkét kategóriában gondolkodni... nem véletlen írtam a CLP-645-öt is pl :)

 

 

Előzmény: djuice (2771)
Cooperx Creative Commons License 2020.10.26 0 1 2772

Hello,

Jó ötleteket adtál.

Úgyis szeretném lecserélni a Kawai KDP90-est.

(a lányom siratja..., valahol igaza van. A KDP90 egy igazi "igásló", jó a tök kezdőnek és a haladó is tud rajta kellemesen játszani..., de az idő halad, a technika halad... és amióta arra a fránya Roland-ra rátettem az újaimat - a fenébe, még most is érzem - , nem tudok szabadulni az érzéstől.

----

Kb. 1 milla amiről beszélek.

 

Én éppen most (3 hete) lettem munkanélküli; a lányom jövőre végez, mint óvodapedagógus (hatalmas fizetések várnak rá...:)); a feleségem nyugdíjas.

Gondolhatjátok, hogy "fürdünk a pénzben"... :/

----

----

Most, ahogy a fentieket leírtam, el is gondolkodtam... De tényleg! Szoktam ilyet.:))

A KDP90-en mindent zongora darabot el lehet játszani? Igen!!

Akkor meg?

Itt a nyakunkon a járvány.

Ki tudja, hogy mi lesz karácsonykor?

Azt mondod, hogy felesleges para?

-----

Nekem sokkal rosszabb az előérzetem. Remélem, hogy nem jön be...

 

 

 

 

    

Előzmény: djuice (2771)
djuice Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2771

Ahogy írtam is, csak bútor zongi és csak fehér jöhet számításba...

Persze egy FP60 vagy FP90 alá is lehet külön bakot is kérni (ha csak nem jár is vele...)

Korg G1 Air is felmerült az ismerősnél így, de abba sincs tán fehér, meg mondom inkább minőségibbet keressenek. 

Én amúgy ezeket gyűjtöttem ki hirtelen nekik (itteni átfedésekkel ajánlatilag).

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (2768)
djuice Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2770

Igen, erről egy ismerősöm is mesélt aki próbálta, hogy jócskán megnövelték az LX modellekben a billentyűk felfüggesztési hosszát, valami 15 cm-el mélyebbre nyúlnak be a hangszertestbe és ezáltal nagyon természetes, zongoraszerű a játékérzet rajtuk. Én is kíváncsi vagyok rájuk. (...meg a többi ajánlott típusra is! Köszönjük!!!)

Előzmény: Cooperx (2769)
Cooperx Creative Commons License 2020.10.25 0 0 2769

Roland LX700 sorozat!

Pl. LX705. 716 ezer forint.

Én próbáltam néhány hónapja, mindent vitt!!!

"Csak" zenész vagyok, nem zongorista, de azt mondom: nagyon érdemes megnézni!!!  

Előzmény: djuice (2767)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.25 0 0 2768

Ilyenkor szokott lenni az a kérdés, hogy inkább nem használom ki a keretet, vagy egy icipicit ráfizetek önerőből...

 

Na így már kezd érthető lenni, de a felhasználásról jó lenne többet tudni.

Inkább bútor vagy inkább stage zongora lenne jó?

Szóba jön-e pl. EU-s nem magyar forgalmazó?

 

Stage esetén az olcsóbb kategóriával körbelőve: Yamaha P-515 / Kawai ES8 (kifutó) ill. MP7SE / Roland FP-90 jön elsősorban szóba, a drágább kategóriában a Kawai MP-11 adja magát.

 

Bútorból az alacsonyabb kategóriában CLP-625 / Roland HPxxx / Kawai CA48 (kifutó, azért ráfizetéses) vagy CN29/CN39 jöhet szóba...

Drágább árfekvésben Yamaha CLP-645/735 vagy CSP-170, Roland LX705 Kawai CA-58 (kifutó) (vagy CA-49, inkább az 58-at ajánlanám) tűnik érdekesnek.

 

Ha külföldi forgalmazó is játszik és bútor az érdekes, akkor ezt a CA98-at pl. érdemes lehet meggondolni. soundboardja van (költözésnél hátrány, hangzásban komoly előny): https://www.gear4music.at/de/Keyboards-and-Klaviere/Kawai-CA98-Digitalpiano-Premium-Rosenholz-Ausstellungsstuck/374T

 

Amúgy most is: próbálni, próbálni, próbálni...

Inkább vesszen oda pár tízezer forint, de aki használni fogja, az tegye minél tőbb élvezettel :)

Előzmény: djuice (2767)
djuice Creative Commons License 2020.10.25 0 0 2767

Once more again... :)

 

Pályázati pénzből lehetséges hangszert venni és csak azt. Tehát hangfal, mikrofon stb. sem játszik amire elkölthető. Nem én vagyok az alany, tehát annak segítenék, akinek fel kell használnia a kereteket.

2 összegben lehet elkölteni a suskát: 500000 Ft és 850000 Ft. Tehát pl. 299000-ért semmit nem vehet, még ha álmai zongoráját is látja benne...

Ezért adódnak az igényel:

- jó hangja és hangrendszere kell legyen ennyiért már (nem FP30-szerű kis mini hangszórós "izéke"!)

- leginkább zongorahű billentés

- fehér szín

- ipades kapcsolat és kommunikáció

Kb. ezek...

 

Nyilván nézegettem már modelleket praktikusan árkeresővel, hogy miket lehetne kipróbálni első körben. Hát van 5-6 verzió, aztán hogy egyebekből pont fehér is lenne-e, ki tudja...

Az ár és keret felhasználhatóság szinte a legnagyobb szűrő, mert ami 700000 Ft, azt nem számolhatják el 850-ért, 500-ra meg szintén nem fogják leengedni. És pl. a Kawaiok exkluzív típusait se ismerem ilyen árfekvésben, hogy ezt mondjuk szabad, azt meg már nem, mert mondjuk kifutó, van korszerűbb, stb.

Cooperx Creative Commons License 2020.10.25 0 0 2766

Tényleg én sem értem igazán - meg nem igazán sem...

Előzmény: djuice (2764)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.24 0 0 2765

Nem egészen értem a kérdésedet...

Előzmény: djuice (2764)
djuice Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2764

Akkor most én kérdeznék!

Pályázati pénzből 500 ezerért, illetve 850 ezerért milyen nagyon jó billentésű és hangú fehér színű bútor stílusú zongorák elérhetők, bluetooth / ipad kommunikációval és vagy audio felvétel/lejátszás lehetőségével?

Egyéb hangszínekre nincs kikötés hogy legyen még plusz 500 az is benne vagy elég a zongora.

???

-YDX7- Creative Commons License 2020.10.19 0 0 2763

Köszönöm 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.19 0 0 2762

A kivitelbeli különbség jó eséllyel a saját hangszórókon keresztüli hangzásban is érdemi különbséget jelenthet (komolyabb rezgőtest stb.)

Fejhallgatóval vagy külső erősítéssel persze nem lesz érdemi különbség.

Előzmény: djuice (2761)
djuice Creative Commons License 2020.10.19 0 0 2761

Csak kivitelben. A 380 állványos, hangszórós, ua. hangokkal és billentyűzettel.

Előzmény: -YDX7- (2760)
-YDX7- Creative Commons License 2020.10.19 0 0 2760

Hangzásban, hangszínekben stb.. Van különbség a D1 és az Lp-380 között? 

Előzmény: djuice (2759)
djuice Creative Commons License 2020.10.18 0 0 2759
djuice Creative Commons License 2020.10.18 0 0 2758

Szorri! A linket elrontottam... :(

Helyesen: https://m.youtube.com/watch?v=AosJDUMoazs&t=926

Előzmény: djuice (2757)
djuice Creative Commons License 2020.10.18 0 0 2757

Ez a Debussy datab nincs vkinek a Kawaijában benne? (vagy a kezében?) :) Felvétel érdekelne a Kawai hangzásával ehhez képest: https://m.youtube.com/watch?v=-7ygSGOTNKs&t=1824s

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2756

Kezdő gyerekeknek valóban a könnyebb billentés jobb szokott lenni. Egyszerű fiziológiás okokból, és persze számít az, hogy élmény a zongoratanulás, elcsúszhat a motviáció a banánhéjon.

Azért elég sok digin szoftveres beállításokkal lehet utána állítani (ami persze tényleg csak utánaállítás).

Előzmény: Túrórudi (2751)
Túrórudi Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2755

Persze, aztán ha zongorára "szakosodsz", és nagy művész leszel, akkor már nagyon fontos, hogy milyen a zongora (lásd régebbi történetemet Kocsissal és a Yamaha zongorákkal). Vagy egy kis betekintés ebben a filmben is van 4:10-től, hogy Ránki Dezső hogyan választott zongorát.
https://youtu.be/xoErMxHLNZo

Előzmény: djuice (2753)
djuice Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2754

Jó, hát van a szintetizátor billentyűzet is, én is olyanon kezdtem és van pl. most a Yamaha Piaggero modelje pár éve. Erre egy orgonista barátom is azt mondta, kellemes rajta mind zongorázni mind orgonázni neki, mert pont egy kalapácsmechanika és egy rugós szintetizátor puha billentése között van félúton, legközelebb állva egy orgona billentyűzethez. Persze ez kivételes példa itt...

 

Mindazonáltal a kérdésnél maradva, meg lehet nézni, vajon miért nem érdekelte Mozartot vagy Lisztet, hogy nem volt könnyített "szinti" billentyűzet korukban, amin meg "kellett" tanulniuk már 4 évesen????? :D

Előzmény: Túrórudi (2751)
djuice Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2753

Na jó, de a kedves leendő művész rokon is előbb járt zeneakadémiát, mint hogy hangszered illette. Itten meg pont a fordítottja zajlik zeneakadémia leghalványabb esélye nélkül sokaknál! :) :) :)

Azért ismerek én olyan Kocsis Zoltán féle művész urakat akadémiával meg világ színpadokkal hátuk mögött, akik adott szint alatt oda se ülnek vmihez, mondván az nem hangszer, nem üti meg a mércét számukra! Ja, és messze nem digitális zongoráról van szó ilyenkor!!! ;D

Előzmény: Cooperx (2750)
-YDX7- Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2752

Ez mindenesetre elgondolkodtató. 

Előzmény: djuice (2749)
Túrórudi Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2751

Érdekesnek tartom, hogy a zongoratanárok un. kalapácsmechanikás digit. zongit ajánlanak. Mind a négy gyerekem zenél, és azt látom, hogy 12-13 éves korig egyszerűen nehéz a kalapácsmechanikásat kijátszani nekik, a forte nem lesz forte. Vékonyka kis ujjak, stb. Szerintem a 6-7 éves gyerekeknek igenis a könnyített és nem súlyozott, de dinamikus hangszereket kellene ajánlani, amikből egyébként bőven elég a 76 billentyűs is, hiszen mondjuk az első hat évben, tehát az alap zeneiskola végéig a szubkontra oktávban úgysem fognak játszani, miközben kisebb helyen is elfér. Nem véletlenül születtek meg ezek a modellek. A tanárok többségében összefolyik a semi weighted, a hammer action és a graded weighting billentyűzetek fogalma. A fejükben csupán annyi van, hogy legyen dinamikus a billentyűzet és ne orgona/szinti billentyűzet, hanem tömör legyen (bár sztem ezzel sem lenne semmi baj, 35-40 éve elkezdve én legalábbis folyamatosan játszottam olyanon is a zeneiskolai tanulmányaim során is). A rendes zongora (de még a  pianínó) billentyűzete is sokszor könnyebben jár, mint egy súlyozott digitális billentyűzete, ezért is hihetik azt tanárok, hogy olyan lesz a digit. pianínó. Pláne azzal nem fog tudni mit kezdeni a gyerek, ha a mélyebb hangok felé még nehezebb lenyomni a billentyűket, ahogy szimulálják a valódiság érzetét, márpedig vannak szülők, akik jól megveszik valamelyik drága modellt. Nálunk mindenféle típusú billentyűzet van otthon, és azt gondolom, hogy ha elméletben és technikai tudásban is komolyabbra fordul a kifejezetten zongorista karrier, akkor lehet venni egy rövidebb rendes zongorát otthonra, de akkor már úgyis annyit gyakorol, hogy napközben a zeneiskolai/konzis/esetleg akadémiai hangszereken gyúrja készre az anyagot. Ha pedig egy másik hangszeren, zeneelméleten főtanszakos és a zongora csak második szak, vagy kötelező csupán, akkor az élete végéig elég lesz neki szinte bármi.
Szóval kedves szülők, a teljesen kezdő gyerekek számára szerintem érdemesebb a könnyű billentyűzetes digit. pianínókat venni.

Cooperx Creative Commons License 2020.10.17 0 2 2750

Csak "egy kis színes" a hangszer minőség jelentőségéről.

(Anélkül, hogy egy hangszer minőségét nem tartanám fontosnak.)

------

Szűk családi rendezvény.

Az unoka húgom elhozta a vőlegényét bemutatni nekünk.

Az első 15 percben kiderült, hogy most fog végezni a Zeneakadémián, mint hegedűs.

Megittunk már 1-2 unikumot (többet tényleg nem!) és én lazán odavetettem neki:

"Van egy ingyen vett kínai hegedűm. Azért ingyen vett, mert 18 ezer forint volt "tokkal vonóval", és nekem csak a tok, mert igen praktikus, megért ennyit, + van egy adag vonószőröm és hegedű alkatrészek."

(Egy közepes szintű cseh mester hegedűm van, ahhoz gondoltam ezeket.)

Tibi (a szűkszavú hegedűs, mert még nem oldódott fel az új családban) azt mondja: "Nincs rossz hegedű."

Erre én: "Idehozzam? Még úgy van, ahogy megvettem úgy egy éve. Nem volt időm vacakolni vele."

"Persze, hozd ide. Minden hangszer érdekel. Pláne ilyen "extrém" cuccok.:)"

Leszedtem a szekrény tetejéről, lefújtam a tokról a port, és bevittem a nappaliba.

Tibi kinyitotta a tokot, mind a G, mind a D húr el volt szakadva. (Nekem vannak húrjaim, sok évig hegedültem, de ma már nem izgat fel ez az instrumentum.)

Adtam neki húrokat meg álpárnát, mert az nem volt hozzá. Ő elvonult a konyhába a hangszerrel, mi a nappaliban kávéztunk és beszélgettünk.

Úgy fél óra múlva előjött a srác, és... szerintem tudjátok, hogy mire akarok kilyukadni.

Teljesen elfogadhatóan játszott a világ leggagyibb hegedűjén.

Rá jellemzően mondta: "Hát, nem tudtam ennyi idő alatt megismerni a hangszer lelkét, de mint halljátok, szépen énekel."

És szépen énekelt.

-----

Ismét egy impulzus volt ez, hogy: Kedves zenész barátaim! Egy hangszeres játéknál mégiscsak jobban függ az előadás az embertől, mint a hangszertől.

-----

Azon a szinten, ahol mi beszélgetünk, tök vicces a billentyűsök apró különbségeiről polémiázni.

Pláne egy kezdő számára!

Jó, vannak nagyon gyenge termékek, de! A legvacakabb Casio-n is hallottam már úgy játszani ragtime-ot, hogy csak a zenére tudtál figyelni és elkapott a nóta.  

    

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!