Nah, nem sok Ikarust tudtam lőni Székelyföldön, nem volt sok időm(csoporttal mentem, kisbusszal), meg kellett a hely a tájképeknek :)) (legközelebb majd több időm lesz, autóval...)
Egyébként Csíkszeredán láttam 266-ost is (városi közlekedésben), meg azért van arrafelé jó pár érdekes busz (is).
Az első képet a buszból, Tordán lőttem, a másik 2 Csíkszeredán készült:
Az egy széles helyett két keskeny ajtóval 630-asokat emlékeim szerint az utolsó években (1969-70) gyártottak, és színük a szokásostól eltérően sötétbarna volt (az ablakoktól lefelé).
GA-12-65 Ik 620-as volt, 1959-es, elsőszériás. Tudomásom szerint teljes magasságban eltolható ablakokkal.
A felhasználásával készült csuklós szintén 620-asnak tekinthető, mert 3 ajtós (nemhivatalos típusjelzés: IC 620, ahol a "C" csuklóst jelent). Úgy látszik, az ablakokat kicserélték. Amin csodálkozom: az utánfutó lapostetejű kerékkivágása. Ilyennel csak 62-ig gyátották a 620-asokat, márpedig a csuklósítások a Mávautnál/Volánnál később történtek, és tudomásom szerint új gyártású utánfutókkal.
Lehet, hogy a Volánnál is csináltak utánfutókat régi buszokból?
Pl.? Ülés szín stimmel, roló színe stimmel, prizma hiány - hely stimmel, Ikarus-jel szín stimmel, sofőrablak feletti szellőző színe stimmel, függöny színe stimmel.
A 620-as csuklósokban helyi, 1 + 2 soros ülések voltak, hátul peronnal, a 630-asokban pedig 2+ 2 soros, "távolsági " ülések, mint a farosokban. hátsó peron nélkül. Nálunk ( Kecskeméten ) mindegyiken széles ajtó volt, a kalauzülést egyformán, a második ajtó után helyezték el.
Szolgálati közlemény Faros-1 úrnak: elkészült az IKARUS Lux matrica, át fogom cserélni , és küldök Neked egy tiszteletpéldányt.
Alapvetően a 620 városi, a 630 helyközi - távolsági kivitel volt. Az egy ajtó helyközi-távolsági, de a keskeny ajtós is helyközi volt, hiszen több volt benn az ülőhely...