Ami az első variációt illeti, ha a két vezérlőkocsis szerelvény az adott viszonylaton tartósabban így marad, akkor simán el lehet képzelni vontatójárműként egy vezetőállás nélküli buszterszekciót is oda középre.
betettek a kocsiba egy rossz nyomtatót, hogy mondhassák, azt viszik
OFF Attól tartok, hogy az utasítások kijátszásából (márpedig minden utasítás kijátszható, hiszen csak annyi esetet képesek kezelni, ahányra a készítő ott és akkor gondolt - vagy szabadott gondolnia : ) ) különféle sporttevékenységek űzése, korántsem köthető politikai rendszerekhez vagy ideológiákhoz, vagy bármi egyébhez. Az emberhez köthetők. Tehát voltak, vannak, és lesznek. ON
Ha jól tudom, van rajta poggyásztér. Ott a kék lámpa is rajta. Na meg olyan vonalakon, ahol csak MD járt, ott is el kellett valahogy vinni az útipoggyászt, így kellett, hogy legyen rajta poggyásztér. a Bzmottal is eleinte gond volt, ilyen szempontból, de 2-3 év múlva megjelent a poggyászteres azaz a Börtön-Bz. Addig olyan szerelvény ment Szombathelyről 'Shalomba, hogy Bzmot-Bzmot-Bzx-(Bzx)-poggyászkocsi.
>... az MDmot-ot sikerült "eladni" motorkocsinak, mivelhogy képes volt hasznos teher szállítására is (pl.: 3 tekercs film a barcsi moziba)
Ez tisztára olyan érzés, mint a szociálizmusban, amikor a cég személyautójával tilos volt csak személyeket szállítani, azok utazzanak vonattal, az ország szénhidrogén importját csökkentendő.
Ezért, ha a cég budapesti és székesfehérvári telephelye között két cégdolgozó utazni kívánt, betettek a kocsiba egy rossz nyomtatót, hogy mondhassák, azt viszik.
Amikor megérkeztek a MÁV-rendelte példányok, még ment is a poénkodás, talán itt a fórumon is, hogy vazz', papír szerint a mosdókagyló (plusz vizes szerelvények) értéke 2 M HUF. Na most, ha azóta sem kerültek beszerelésre, akkor akár el is lehet indítani egy 20 M HUF (korrigálva kamatokkal és inflációval) értékre szóló kérdezősködést... :)
Egyébiránt meg jól mondja orangutan: a mozdony alkalmas hasznos teher szállítására, minimum 1 db. mosdókagyló erejéig. Tehát az eddigiek alapján, egyszerre mozdony, vonófej és motorkocsi. Ezzel már, ha perspektívikusságban nem is képes versenyezni a Bz-vel, de univerzális mivoltát tekintve, bizony megszorongatja.
Anno a 21-es vonalon az emeletes lassújelek kapcsán egy hasonló levezetést adtam elő a vezetőálláson tartózkodó pályamesternek is, csak ott 2016+inga volt a motorvonattá lényegített alany. :)
Ha lehet bele mosdókagylót tenni, de ez nem történt meg, akkor még egyszerűbb a helyzet, mivel alkalmas legalább 1 db, megfelelően rögzített mosdókagyló szállítására.
Sőt, ha a Taurus mosdókagylóját átminősítjük poggyásztérnek, ezt követően pedig felhozzuk példaként az MDmot-ot, akkor végképp senkinek egy szava nem lehet: a Taurus márpedig motorkocsi, így az rj márpedig motorvonat. (Persze mindezt a hókuszpókuszt akkor érdemes végigcsinálni, ha jó okunk van feltételezni, hogy a vonatkozó utasításban 2 mondat átírása nagyobb macera, mint ezek a hókuszpókuszok.)
Az MD úgy lett motorvonat, hogy az MDmot-ot sikerült "eladni" motorkocsinak, mivelhogy képes volt hasznos teher szállítására is (pl.: 3 tekercs film a barcsi moziba). A Taurust már kicsit nehezebb eladni motorkocsinak, tehát az rj első közelítésben vezérlőkocsis ingának sorolható be. Bár ha a célunk a tűzön-vízen-át-motorvonattá-keresztelés, akkor legyen: vonófejes motorvonat, amely csak az egyik végén tartalmaz vonófejet, a másik végén pedig - költségcsökkentési célból - vezérlőkocsi található. Sőt, a korábbi, hasonló megoldásoktól eltérően, a vonófejünk üzemszerűen leválasztható a kocsikról, és mehet teherezni. Mind az MDmot. Innentől csupán egy lépés a következő definíció megalkotása: a hagyományos, mozdonyvontatta vonat egy olyan motorvonat, amelynek a vonófeje körül kell hogy járjon a fordulóállomáson. Na most, ha utasítás szerint a motorvonat csatolható, és a hagyományos, mozdonyvontatta formációkról az imént bizonyítottuk be, hogy márpedig motorvonatok - akkor minden a legnagyobb rendben.
Ha a MÁV hálózatán valahol szűk a keresztmetszet, és nem férnek át a vonatok, akkor mi történik? Napközben felhalmozódnak a késések, megírja valamelyik bulvárlap, hogy az utolsó vonat 1-2-3 óra késéssel ért be, az utasok (köztük kisgyerekek és terhes kismamák) étlen-szomjan, fagyban vagy hőségben, majd másnap reggel minden személyvonat újra úgy-ahogy pontosan elindul, a teher meg kit érdekel. A cikket 3 nap múlva mindeni elfelejti, páran eldöntik, hogy soha többet nem ülnek vonatra, ettől a zsúfoltság is csökken itt-ott, akár kocsikat, vagy egész vonatokat is ki lehet venni a rendszerből, amitől javul a menetrendszerűség, a folyamat tehát önszabályozó, a világvége határozatlan ideig elhalasztva.
Ha ugyanez az RZsD-nél történik, akkor a vonal egyik végén elkezd halmozódni az áru, a másik végén a címzett hiába várja, kötbért követel, illetve előbb-utóbb más fuvarozó után fog nézni, csökken a bevétel, a főnök ideges lesz, ami a felelősnek talált dolgozók számára akár a világ végét is jelentheti. Az illetékes dolgozók sok mindenre hajlandóak lesznek, hogy ezt elkerüljék, és ha úgy látják, hogy 15000 tonnás szerelvényekkel az apokalipszis a belátható jövőben elkerülhető, akkor megoldják.
Egy dupla rj szerintem elég jól elmegy közbesorozott mozdonycsoportos vonatnak (már persze ha "egyfelé állnak"). És lehet, hogy minden egyes ilyennek a leközlekedtetése megelőzött valami világkatasztrófát, bár ha tényleg így volt, akkor elég, ha csak folyamatosan járnak, és máris beköszönt az örök dolce vita. :)
Nem csak elfelejtettem a képet 90 fokkal elfordítani? A vendéglátóipari egység neve és helyszíne volt a feladvány tárgya. Mivel leírtam, hogy merre jártam, ezért egy kis segítséget már adtam a dologhoz. :)
Asszem klasszik VL10-essel még linkeltem ide videót dupla tehervonatról, hát akkor most bepótolom. (A helyszín Cseljabinszk város környéke, Dél-Uráli Vasút.) Két másfelest raktak össze, bár a 200 kocsit nem érik el sajnos. :)
Papíron 900 métert mutatott a GPS a szállástól Szabadifürdőig előző este de nekem többnek tűnt. (a google maps szerint 1,4). Kissé ellinkeskedtem az időt, de még pont kiértem. Ugyanúgy a 18404-es, de ezúttal 6+1 kocsival. Utas nem volt több, mint pénteken, így sok üres hely akadt. (Gondolom a csak hétvégén közlekedő, némileg gyorsabb vonatokkal mentek.) Ennek lesz még jelentősége.
10 perc késés, amit később részben lefaragott a vonat. Jött a kaller, majd húzott is el, mert két bicajos Zamárdiig utazott, de ott nem szállt le senki bicajjal. Érthetetlen, hogy amikor van bőven szabad hely (feltételezem, hogy az első 3 állomáson/megállóban nem szálltak le tömege a 2. kocsiból (1. a bicajos), akkor lett volna helyük odaülni. Na hamarosan megérkeztem az úti célomhoz, nem árulom el a település nevét, ez lesz a feladvány a beszámoló 3. részében. :)
Ott OFF-program, a rejtvényt leszámítva, de a hajós topikba érdemes átnézni!
Onnan tovább Lelle, itt a GPS alaposan megszivatott, amikor valamit kerestem, így kissé másképp alakult a programom. Itt jöttek a hülye emberek, akik átrohantak az átjárón az érkező vonat előtt. Végül hazafelé a pécsi személlyel, majd a Fonyódtól szombathelyi gyorssal. Érdekes, hogy az első két kocsiban tömörültek az utasok, míg hátrébb bőven volt szabad hely.
Rossz beidegződés. A szimmetrikus váltóra nem adtál megoldást, úgy, hogy helyismerettel nem rendelkező is járhat arra.
Az, hogy a vágányút egyenes-e, vagy se, a jelzőn és az ETCS-n kívül kinek van még szüksége?
A ++++--++ se jelenti azt, hogy nem lehet egyenes a menet.
Az érdekelne inkább, hogy 50 év alatt miért nem lehetett ezt már rendszerbe állítani szépen lassan?
Az, hogy a biztber egyre inkább nem beszél egy nyelvet a forgalommal, az is megérne egy misét!
A régi vesszőparipám a jelzőkezelés fogalma. Már a jelfogósnál se stimmel, a SIMIS-nél pedig végképp nem!
Ha már SIMIS! LC sorompóra kb. semennyire se igaz az Utasítás. De leginkább az egész 30a-ra, hiszen ott minden jelző ugyan olyan, csak a MÁV árbóc színeket tett az oszlopokra. A SIMIS-nek pont ugyan olyan vágányutas jelző a térközben lévő, mint az állomási, mégis megpróbáljuk másként kezelni.
Szóval lehet reklamálni, csak nem érdemes. Rendszerben gondolkozó Utasítás kéne és ha ez leakad a héblinél, akkor nem kell hiper-szuper elektronikus nyavalyákat vásárolni és telepíteni. De már a jelfogósoknál is lenne mit rendbe rakni.
Ugye a KÖFE-s állomáson is MINDEN esetben kimegy az fszt az ódinnyési elágba az írásbelivel?
Tudom, megfogja Martonban és ott adja. Aztán mire odaér, okafogyottá válik a dolog. És ami már Marton után jár? Után szalad?
Ismerni kéne. Tényleg. Az a baj, hogy mindenki tudja és saját szájíze szerint értelmezi. A forgalom pedig sosem követeli ill. tartja/tartatja be maradéktalanul.
Most tényleg semmi baj nem lenne, ha van rajta tolató? Szerintem nem, de úgy látszik, hogy igen. Ha pedig KELL a tolató rá, akkor meg kell valósíttatni! Thales partner ebben. Hozzá fogja tenni a maga € mennyiségét, de semmi se lehetetlen.
Érdekes, hogy az 5/1-es váltó szemét senkinek se csípi, pedig az már semmivel sem magyarázható, sőt a forgalom megmagyarázta, hogy jó az úgy. Tényleg villanykapcsoló kell. Mindenki vigyáz mindenre, minden szabályt betart és ebben a pillanatban nincs szükség biztberre.
Azok az akkumulátorok már nem sokmindenre lennének jók :-)
Amerikában gyakran lehet beleütközni ilyen múzeumfélébe (gyanakszom, ezek a kocsik arra várnak, hogy a település önkormányzata restaurálja és kis múzeumként kiállítsa a "történelmi ereklyéket" :-)
Mi valamikor New Yorktól északra a néhai Delaware and Hudson Rr múzeumába botlottunk bele, ott nagyon jó állapotban voltak a járművek.