Keresés

Részletes keresés

csabyke Creative Commons License 2011.07.28 0 0 11579

Deutsche Bahn - Ungarn Spez.

Ezzel kapcsolatban kérdeznék...

 

Hogy is működik az ÚTMEGSZAKÍTÁS??

 

Ami nem világos:

- Köteles vagyok az ADOTT VONATON leutazni az utamat, amire kiállítoták...

Más vonatra nem jó...

 

Másfél éve tettem egy BÉcsi kétnapos kitérőt és annó azt mondta a DB_s néni, hogy nyugodtan száljak le...

AKkoriban is rj65 volt, két nap mulva szintén az rj65el indultam tovább Bp-re..

 

Most viszont LEHET (nem biztos) - de talán tartanék 1 nap szünetet Bécsben...

Akkor hogy is van ez a jeggyel?

- Leszállhatok Bécsben?

- Ha leszálltam, akkor mehetek bármelyik KÉSŐBBI vonattal tovább?

- A jegyem (visszaútban) közvetlenül az rj66ra szól Stuttgartig - ha pl. csak adott vonatszámmal mehetek, és nincs minden nap rj66, ez bonyolít valamit??

 

Köszi az infót

csabyke Creative Commons License 2011.07.28 0 0 11578

Vonaton jegy...

 

Decemberben az rj65ön jöttem Münchenből és ült a közelemben 1 Magyar és két Román hölgy, akik Angliából voltak úton, mivel akkoriban volt a nagy hókáosz és nem volt repülő..

 

Na ők MINDEN országban külön vették meg a jegyeket...

A Német a határig

Az Osztrák HegyeshalomGr-ig adott jegyet, majd a Startos kaller 2o EUR-t kért tőlük

Akkoriban számolgattam a jegyeik árát, de már elfelejtettem


TALÁN hatvanX EUR volt az Osztrák szakasz

A Németet elfelejtettem

És mintha a VÉGÖSSZEG 156 EUR lett volna, de már rég volt...


AMit ezzel mondani akartam...

- Csak sajat területre adta ki az összes a jegyet...

 

 

Tegnap - szintén rj65 - felszállt pár InterRailes Wienben az rj65-re...

MAV területen megbüntették őket...

Okát - Angol hiányában - nem tudom...

De az egyik el is ment egy jó időre a kallerrel....

Nem tudom, hogy mi lehetett a gáz..

 

(Lehet, hogy EuroRailesek voltak, nekem Amcsiknak tüntek, de lehet, hogy hülyeség...)

paca664 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 11577

A railjet ugyanolyan mint bármelyik vonat belföldön, csak kell rá a 400 forintos IC-pótjegy.

Előzmény: kis59 (11576)
kis59 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 11576

HELP!

T. Kollégák! MI az oka annak, hogy a 61sz. Railjet (Münchenből jön) kétszer szerepel az Elvirában, egyszer pótjeggyel, egyszer anélkül? Létezik az, hogy van pótjegy nélküli (helyjegy) nélküli szakasza? (Azzal jönnénk mert időpontban kedvezőbb.) Nagycsaládos is érvényes rá Győrtől?

Köszi.

DVB Creative Commons License 2011.07.28 0 0 11575

Igen, ezeket az időpontokat a tavalyi menetrendváltáskor már megvitattuk, sok dél-szlovákiai magyarral is kitolás. De ha minden igaz és a vasutak is úgy akarják, a tervezetek alapján, mindkét időpontban lesz vonat. Kopp kopp kopp

Előzmény: gabor144 (11574)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 11574

Így már értem. Korábbi hozzászólásodban a szövegből nekem az "jött le", hogy már a határ előtt is volt zsúfi.

 

A Hasek korábbra helyezése szerintem nagy negatívum azoknak, akik este szeretnének Prágába érni. 13.25-kor pont jó volt, 11.25 viszont korai, nap közepi eljutást ad, a 15.25-ös meg még pontosan közlekedve is elég későn ér Prágába, és hát ugye sokszor nem pontos.

Előzmény: DVB (11570)
Őzike győr Creative Commons License 2011.07.27 0 0 11573

Kicsit továbbfűzve a kérdést!

 

Ha kérsz (vonaton) egy Kelebia HATÁR - Subotica vagy egy Lökösháza HATÁR - Kürtös jegyet, szerintem nem tudja kiállítani gépből. Mert külföldi vasútterületére nem tudja elszámolni. De javítson ki az, akinek volt ilyen konkrét élménye!

 

Amúgy a határpontig ill. onnan gond nélkül tud adni (hegyeshalom). Pótdíj nélkül is, pl belépő IR-es vagy más nemz. jegyes utasnak!

Előzmény: paca664 (11571)
Fargo71 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 11572

pl. 06.19-en. Hihetetlen tomegek voltak vegig Pozsonyig, en csak addig mentem de az ott varokozokat latva el tudom kepzelni, mi volt tovabb is?

Előzmény: gabor144 (11567)
paca664 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 11571

Főszabályként csak a magyar szakaszra tudnak kiadni ill. kishatárt. A pótdíj (és ezzel együtt a teljesárú jegy) ugyanúgy működik mint belföldön, azaz annak a függvénye hogy volt-e lehetőséged jegyet váltani felszállás előtt.

Előzmény: gabor144 (11566)
DVB Creative Commons License 2011.07.27 0 0 11570

Most vasarnap, de nem hataratmenetben, hanem Parkanytol. Kicsit bovebben a szlovak vasutakban leirtam. Sok volt a turista es igy az ingazoknak mar nem volt hely. Altalaban csak Ersekujvartol van alldogalas. Ez a legjobb vonat azoknak, akik Pestre jonnek hetvegere, visszautazni, meg elvileg Pragaban sem er keson, de a kesesei miatt mar igy se nagyon szeretik. A Hasek megbizhatobb volt a korabbi idofekveseben, en is inkabb azt preferaltam. Fogom is ha lesz vonat 13.25-kor.

Előzmény: gabor144 (11567)
BahnScorper Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11568

Úgy fél éve futottam bele olyan szituációba, hogy a jv. adott ki CIV-jegyet a vonaton, és amennyire vissza tudok emlékezni, géppel tette. De általában a másik országba érvényes nk. jegyet egy országban sem adják ki vonaton. Ami viszont most igencsak meglepett, hogy az osztrákok - legalábbis a saját kezelésű vonataikra - ki tudják adni a fekvő- és hálókocsijegyet is géppel, ráadásul ÖBB-területen kívül is. Eddig mindig csak kézzel megírt jeggyel találkoztam, amihez legfeljebb blokkot adnak egyes szolgáltatók (értem ezalatt az Utasellátót és a WARS-ot).

 

Előzmény: gabor144 (11566)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11567

Az Avalán szobi átmenetben álltak a folyosón? Mikor volt ilyen? Mivel alig pár éve jár Prágába, nem lehetett rég. Nekem viszont elég meglepő, hogy ilyen zsúfoltság lenne rajta.

Előzmény: DVB (11565)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11566

"Szerintem Mavos jegyvizsgalo a geperol nem tud kiadni nemzetkozi jegyet, se potdijjal,se anelkul."

 

Azt azért nem tudom elképzelni, hogy a magyar szakaszra ne tudna kiadni a normál nemzetközi (CIV?) tarifa szerinti jegyet. Akkor mit csinál a jegy nélkül felszállt Mezőtúr-Arad utassal? Belföldi jegyet ad a "belföldi jegynélküli utas, pedig lett volna állomási pénztár" szituációnak megfelelő pótdíjjal? Szerintem aligha. Számomra az a kérdés, hogy felszámít-e valami pótdíjat a vonaton történő jegyváltás miatt. Ami nem lenne fair, hiszen nemzetközi utas számára nem volt pénztár az állomáson.

 

Csak úgy eszembe jutott: Még interrailes ősidőkben a 90-es évek első felében léptem be Hegyeshalomnál WW-vel, még az akkor "egész Európa, kivéve a saját országodat, egy hónapig" típusú Interraillel, magyar szakaszra bármiféle jegy nélkül, és a kalauz valami igen csekély pótdíj és normál nemzetközi (CIV?) tarifa szerint kiszámolta a jegy árát, ebből feltételezem, hogy ki is tudta volna adni, majd közölte, hogy jegy nélkül a feléért rendben lesz...   

Előzmény: DVB (11563)
DVB Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11565

Kivancsi lennek kellett-e potdijat fizetniuk. Egyszer az Avalan volt egy cigany csalad, akik Pozsonyba tartottak a magyar seft turarol hazafele. Alltak a folyoson, de hozzajuk nem akart beulni senki. Mivel a szomszed fulke volt, eleg jol hallottam a dumat. Nem volt jegyuk, csak Parkanyig, a gyereknek olyan 12 ev korul meg semmi. A magyar kalauzzal nem volt gondjuk, de a szlovak nem vacakolt sokat, amikor nem akartam fizetni, megemlitette neki, hogy akkor Ersekujvaron majd a rendorokkel lerendezik. Egybol megnyilt a penztarca...

Előzmény: Siemens113 (11564)
Siemens113 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11564

Láttam két ilyen utast mikor utaztam (bár az csak a jegykiadás mikéntjében hasonlít az eset más, nekik nem volt jegyük Pesti felszálláskor). A kalauzok talán Sturovo-ig tudtak jegyet adni (amíg a belföldi jegyadó gépók engedi) ezt kifizették a többit meg a szlovák kalauznál fizették a szlovák belföldi szakaszra, Pozsonyig.

Előzmény: DVB (11563)
DVB Creative Commons License 2011.07.26 0 0 11563

Na igen, kulfoldon van olyan nemzetkozi rendszer, ami kapcsolatban van a helyivel. Viszont Pragaban a fopalyaudvaron direkt kulon van a nemzetkozi es belfoldi, mivel a nemzetkozi jegykiadas tovabb tart mint egy retur Milovice-re. Igy nem kell mindenkinek sokat varni. Holesovicen viszont egyutt van a ketto egy ablaknal. A MAV-ot ismerve nem is baj, ha kulon van.

 

Szerintem Mavos jegyvizsgalo a geperol nem tud kiadni nemzetkozi jegyet, se potdijjal,se anelkul. Ha valaki Nagymarosrol akar menni, az megprobalhatja Vacon (ott lehetett elorendelni 1-2 nappal elotte akarcsak Gyartelepen( vagy bemegy a Nyugatiba. Biztos van, aki megerositi vagy megcafolja. Viszont az internetes nemzetkozi jegy, mar nagy elorelepes.

 

Előzmény: gabor144 (11562)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11562

Én arra gondoltam, hogy ahol van külön nemzetközi és belföldi pénztár, ott maradjon is külön.

 

Abban teljesen igazad van, hogy ahol nincs annyi nemzetközi utas, hogy egy külön, egész nap nyitvatartó nemz. pénztár indokolt legyen, ott a belföldi pénztáros tudjon nemz. jegyet is kiadni, ha nem is a legbonyolultabb jegyeket.

 

Szerintem is elfogadhatatlan, hogy ma idehaza még a nagyobb állomásokon is kétséges a nemzetközi jegyhez jutás.

 

Tényleg, ha valaki mondjuk Nagymaros-Visegrádon felszáll egy EC-re Pozsonyba utazás szándékával, akkor a kalauz pótdíjjal vagy anélkül adja ki a jegyet? (Feltételezem, hogy belföldi pénztár van, olyan helyekre gondolok.) Ugyanez mondjuk Fonyódról Zágrábba, Ajkáról Ljubljanába, Mezőtúrról Aradra, stb.) Mert ha pótdíjjal, akkor az vérlázító. Megáll a vonat, megvan a kapcsolat, csak nem lehet jegyet venni.

Előzmény: csabyke (11561)
csabyke Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11561

Nemetorszagban eddig akarmelyik kis Bahnhofon kitudtak adni nekem Budapestre szolo jegyet, de meg OLASZ BELFOLDI POTJEGY is sikerutl nekik :)))

Szoval egyreszt igaz, amit mondasz, de masreszt meg MI A FRANCNAK MENJEK BUDAPESTRE? ha Kiskorosrol akarok Wienbe utazni? Csak a jegyert extra felmenni - azert ez igenis unszimpi - mar bocsi :))

 

Okay, ra lehet fogni az infrastrukturara, de ha mar van INTERNET, akkor nehogy mar olyan nagy akadaly legyen kiadni egy NEMZETKOZI jegyet..

 

Ok, a Keletiben legyen kulon n.penztar a sok turista miatt, de azert nehogy mar kisvarosban ne lehessen megoldani :(

wahnsinn

Előzmény: gabor144 (11559)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11560

Nyilván a Jeseniussal mennek fel reggel, attól volt majdnem tele, amikor párszor mentem vele, munkába más nem is igazán jöhet szóba.

 

Engem a Jesenius esti, a reggelinél egyértelműen kisebb, de még mindig igen jó kihasználtsága lepett meg jobban. A fővárostól 53-78 percnyire lévő kisvárosokba hazautazáshoz a 19.54 már elég kései időpontnak számít.  

Előzmény: DVB (11547)
gabor144 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11559

És az úgy jobb lenne?  Kizárt. 

 

Ma is sok kritika éri a nemzetközi pénztárosok munkájának színvonalát, sokszor joggal, (én is hallottam már a szomszéd ablaknál ülő pénztárostól elképesztő tájékozatlanságra valló, utast félrevezető baromságokat mondani), persze tegyük hozzá, hogy vannak lelkiismeretesek is. Most képzeld el, hogy mi lenne, ha az összes pénztáros feladata lenne az a - speciális többlet ismereteket igénylő - feladatkör, amit ma csak néhány arra szakosodott, abba beletanult ember csinál. Még rosszabb lenne a kiszolgálás színvonala.

 

Szerinted a belföldi pénztárosok hogy állnak az odegen nyelvekkel? Nem célszerűbb inkább azokra bízni a nemzetközi jegykiadást, akik - legalább valamennyire - beszélnek nyelveket?  

  

Előzmény: csabyke (11551)
kis59 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11558

Elnézést, közben megtaláltam, a honlap szerint érvényes.

kis59 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11557

Elnézést a borzasztó "láma" kérdésért, de a Railjet-re belföldre (Győrbe) válthatok nagycsaládos kedvezményt, illetve erre milyen kötelező pótjegy van?

sbb Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11556

De fogjuk ra, hogy MUNKAHELYET TEREMTÜNK!!!

 

Első lépésbe, lehet. Utána jön majd a költségcsökkentés. 

 

Brigben felállítottak három jegykiadógépet. A pénztárnál álló sornál egy egyenruhás mindenkit megkérdezett, hogy milyen jegyet akar váltani.

Mondom, hogy Mehrfahrkarte-t. Ekísér a géphez, és kidja a jegyet. Nem gondoltam, hogy a méretében és alakjában eltérő "kutyanyelvet" is ki tudja adni a gép.

A gépet tanítják meg arra, hogy minél több jegyet ki tudjon adni és kevesebb pénztárt kelljen üzemeltetni.

Előzmény: csabyke (11554)
sbb Creative Commons License 2011.07.25 0 0 11555

Mi a francnak kell KÜLÖN nemzetközi pénztár?

 

Azért, hogy a belföldi utasnak ne kelljen annyi ideig várakozni, míg a pénztáros idegen nyelven megérti, hogy mit kérnek és megvárni amíg kézzelírva kiállítja a jegyet.

Előzmény: csabyke (11551)
csabyke Creative Commons License 2011.07.24 0 0 11554

:)
Ez mar tul sok kerdes lett volna :))


De fogjuk ra, hogy MUNKAHELYET TEREMTÜNK!!!

 

Előzmény: orangutan (11553)
orangutan Creative Commons License 2011.07.24 0 0 11553

Mi a francnak kell KÜLÖN nemzetközi pénztár?

Mi a francért nem lehet mindent mindenhol eladni...

 

Mi a francnak kell pénztár?

Előzmény: csabyke (11551)
imee01 Creative Commons License 2011.07.24 0 0 11552

Na, megérkeztem a kijevi utazásomról. Hát, nem pont úgy sikerült, ahogy terveztem. Júl. 13-án a Bereg IC-vel indultam, ami azonban 79 percet késett (mivel Nyíregyháza és Kisvárda között nem volt áram), így nem érte el a 11:45-ös Záhony-Csop átkelővonatot. Záhonyban gyalog elsétáltunk a határátkelőig, ott autóstoppal beszálltunk egy ukrán mellé (mivel gyalog nem lehet átlépni az ukrán határt). Ő Ungvárra ment, úgyhogy a csopi elágazásnál kitett minket, onnan pár száz méter gyaloglás után találtunk egy buszmegállót, és pár percen belül jött is egy busz, azzal 2 hrivnyáért eljutottunk a vasútállomásra. Azonban a jegyekkel is probléma volt, mert egy 31 fős csoporttal mentünk (a csoport többi része Ungváron szállt fel), a csoport vezetője e-kvytok-on keresztül foglalta a jegyeket (8x4 jegyet), de csak 7 foglalási kódot írt fel, a nyolcadikat elfelejtette felírni, úgyhogy csak 28 jegyünk volt. Csopon próbáltunk venni jegyet, de már nem volt egy darab sem, se a 15:37-es vonatra, se az aznapi további 2 vonat egyikére sem. Aztán a kocsikísérőnek próbáltuk elmagyarázni (valaki odajött tolmácsolni), hogy van jegyünk, csak nincs kinyomtatva, de a helyünk le van foglalva, de az őt nem érdekelte, ő csak jeggyel hajlandó felengedni minket, vagy fizessünk fejenként 200 dollárt(!!!). Aztán végül 30 eurót, meg 20000 Ft-ot vettünk elő, ebből a 30 eurót vszg. megkapta a kocsikísérő, a 20000-essel meg lelépett a „tolmács”. Aztán Munkács után még további 40 eurót kért a kocsikísérő, hogy maradhassunk. Aztán addig telefonálgattak a szervezők, míg csak találtak valakit, aki internetközelben van, és használt már életében e-kvytokot, úgyhogy az ő segítségével megtudtuk a nyolcadik foglalási kódot is, amivel Lvovban átvettük a maradék 4 jegyet is, utána 55 eurót visszaadott a kocsikísérő. Másnap reggel 9 perc késéssel 7:28-ra értünk Kijevbe.

Visszafele júl. 21-én a 18:52-es vonattal jöttünk plackart felső helyeken. Na, azt csak kalandvágyóknak ajánlom. Iszonyú meleg volt, a plackartos kocsiban nincs légkondi, csak ablak, amit ha az egyik utas kinyit, a másik becsukja. Bár aztán végül többszöri próbálkozással sikerült úgy résnyire kinyitni, hogy jöjjön be levegő, de még ne fagyjak meg. A felső helyre feljutni kész tornamutatvány, mert nincs létra. Az ágy rövid, kb. 160 cm lehet, mert még én se fértem el teljes hosszában, pedig nem vagyok nagyon magas (173 cm). 11 perc késéssel 10:15-re értünk Csopra, ahol még láttuk ugyan a záhonyi vonatot, ami 10:35-kor indult, de már éppen bezárták a tranzitot, úgyhogy ezt a vonatot se értük el. Taxisok ugyan ajánlkoztak, hogy 6000 Ft-ért átvisznek Záhonyba, de annyit nem akartunk fizetni, hiszen Budapestig nem kerül annyiba a vonat, úgyhogy inkább kivártuk a 14:17-es vonatot. Budapest-Csop retúrjegyünk volt, úgyhogy azt még Csopon 7,5 hrivnyáért érvényesíteni kellett. 40 perccel indulás előtt nyitották ki a tranzitot, ott először a jegyérvényesítést ellenőrizték, aztán a táskákba belenéztek, aztán az útlevélbe pecsételtek, és utána mehettünk a vonathoz. 3 perc késéssel indult, de 3 perccel előbb ért be a vonat Záhonyba, tehát igazából csak 12 perc a menetideje, nem 18. Záhonyban felszálltak a határőrök a vonatra, összegyűjtötték az útleveleket, betereltek mindenkit egy terembe, akinek mondták a nevét, az mehetett át egy másik terembe, ott a táskákba belenéztek, aztán visszakaptuk az útlevelet, és mehettünk IC-pótjegyet venni, végül visszafele is a Bereg IC-vel jöttünk, ami kb. 10 perc késéssel ért a Nyugatiba.

 

csabyke Creative Commons License 2011.07.24 0 0 11551

Ugy altalanossagban...

Mi a francnak kell KÜLÖN nemzetközi pénztár?

Mi a francért nem lehet mindent mindenhol eladni... 

rf.csaba Creative Commons License 2011.07.24 0 0 11550

A Nyugatibea szoktam én is megvenni ha kell valami. A Keleti az már szóba sem jöhet a sok undormány miatt.

Előzmény: DVB (11548)
1116001 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 11549

Keletiben készen van már az új nemzetközi pénztár?

Előzmény: DVB (11548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!