Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MrZoleeka Creative Commons License 2002.06.29 0 0 403
Te yóó isten! Én 6K-ért vettem bontóba üveget, majdnem teljesen újszerű volt. Ez kb 5 éve volt. Azóta így emelkedtek az árak?? :o))
Előzmény: Szkátó (380)
MrZoleeka Creative Commons License 2002.06.29 0 0 402
Hát, nemtom ezt a szilikon dolgot.
91-ben vettük meg a mazdánkat, azóta pucoválom az autóinkat saját kezüleg kívül-belül. Szigorúan szilikon a műszerfalra és a gumikra.
Ha rongyra fújunk keveset akkor nem fog "izzadni" és akkor nem is fogy olyan sok. Repedezést nem tapasztaltam.
A kerekeket is lefújom minden mosás után. Ismerőssel 1xrre vettünk Yokohama gumikat ő nem kezelte semmivel. Később megnéztem, de az enyém nem voltak apró repedezések mint általában a 2 éves gumikon.
Ettől függetlenül lehet, hogy valami laboratóriumban kimutatták, hogy nem tesz jót, de akkor miért írnák rá a flakonokra, hogy gumifelületekre is jó?
A nyekergést inkább aláírom de ez is kocsi függő, van ahol jól illeszkednek a dolgok, és van ahol nem. Ekkor sincs tragédia: át kell mosni a kritikus helyeket oldószeres vízzel, és mást kell alkalmazni.
Kárpittisztítás: nyilván nem lesz az ülés teljesen 100%-osan tiszta. De igen is nagyon látványos dolgokat lehet elérni vele.
A takarítógépekhez adott gyári mosószer általában erősebb mint ami szükséges!!
Érdemes venni boltban a leg1xrűbb magyar kárpittisztitót, valami fékezett habzásút és kész.
(bocs kivi, hogy neked címeztem az egészet)
Előzmény: kivi (387)
Mogorva Creative Commons License 2002.06.29 0 0 401
háromféle képpen lehet csinálni:

a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.

b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba

c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik....

Jaja... bármelyik módszer alkalmas arra, hogy pár ilyen kezelést követően erőteljes csodálkozásba kezdj, hogy annak ellenére, hogy "mindent megtettél", repedezik a műanyag borítás a műszarfalon.

Szilikont SOHA NE KENJ SEMMIFÉLE gumi és műanyag felületre! Kezdetben gyönyörű újnak tűnik...

Műszerfal és egyéb műanyag ill. gumi ápolására nagyon jó az ArmorAll cég tisztító-kondicionáló folyadékja.

Nem olcsó, (1800 Ft), pár doboz szilikonsprayt kapsz az árából, de a hatása utolérhetetlen. Ez egy pumpás, tejszerű lötyi, ami VALÓBAN ápolja és tisztítja a a gumi és műanyag alkatrészeket, illetve antisztatizál.

Előzmény: Ordas Farkas (386)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.29 0 0 400
Ok, so glicerin...nehogy nitroglicerint adjanak, mert akkor öntögethetem oszt' nézek :-)))) (Egen, nitroglicerin sűrűn van a patikákban..ja...de késő van :-) )
Előzmény: stevie wonder (399)
stevie wonder Creative Commons License 2002.06.29 0 0 399
Nem kell higitani. Ez egy suru lotty, raontod rongyra, oszt' kesz.
Előzmény: Leon_ (398)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.29 0 0 398
Ezt milyen arányban higítottad? Vagy hogy???
Előzmény: stevie wonder (396)
kivi Creative Commons License 2002.06.29 0 0 397
Azt még hozzá kell tenni, hogy régebben én is azt hittem (mivel láttam hogy szép lesz tőle a gumi) hogy milyen király a szilikon. Aztán később (mikor elmúlt a hatása) ledöbbentem: sokkal rondább lett a gumi, mint a kezelés előtt.
Előzmény: Leon_ (395)
stevie wonder Creative Commons License 2002.06.29 0 0 396
A szilikonnal olcsobb, haekonyabb es biztosan nem art a glicerin. Patikaban kell kerni, utoljara 150 forintot fizettem egy deciert, ami evekig eleg.
Előzmény: Leon_ (395)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.28 0 0 395
Kéne nektek egy külön kivi vs. Ordas avagy silicon or ohnesilicon topic :-))) Ok, azért köszi a tanácsokat, amjd feldobok egy pénzt, vagy kipróbálom ezt is-azt is, aztán ami jobban tetszik :-)
kivi Creative Commons License 2002.06.28 0 0 394
Akkor most mégegyszer elismétlem... figyelj, lassan írok, hogy te is megértsd! :-) Nem tesz jót a guminak a szilikon. Érted? :-) Akkor (amikor bekened) szép sötét színe lesz tőle, de a gumi pórusaiba hatolva nem tesz neki jót.
Előzmény: Ordas Farkas (392)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.28 0 0 393
Megnyugodtam :-) Én is nagyjából így hallottam, hogy a gumi cuccok szeretik a szilikont, mert egy védőréteg szerűt képez meg jó nekik mer' jó nekik... :-)
Előzmény: Ordas Farkas (392)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.28 0 0 392
kivi barátunk nem nagyon tud olvasni, vagy már csak késő van hozzá :-)

mint írtam korábban, műszerfalra SZILIKONMENTES (!) ápolót kell nyomatni, azt is megírtam miért, nem értem kivi elvtárts felkiáltását, nem csak az uccsó beírást kellene elolvasni ám :-))))

gumira nyugogodtan nyomathatod a szilikont, arra jó igazán. Ez a gyorsítja az elöregedés dolgot meg hülyeség. Pont az van, hogy segít karban tartani. Így pl tetőablakon levő gumitömítés alkalmankénti beszilikonozása segít a jő tömítést megőrizni + jobban ellen fog állni a napsugaraknak a gumi, késlelteti a töredezést. Ez igaz a csomagtartó tömítésre meg mindenre......

Előzmény: Leon_ (391)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.28 0 0 391
"Szilikont soha sehova!!! Látszólag szép fényes lesz tőle a gumi (és a műszerfal meg a többi) de hosszú távon gyorsítja az elöregedést. "

Nah, mostmár teljesen össze vagyok keverve :-)) Szilikonról én is azt hallottam, hogy kifejezettten jó a guminak, mert konzerválja azt bizonyos fokig, nem hagyja, hogy kiszívja a nap stb. Most akkor hogy van ez? :-))

Előzmény: kivi (387)
digicat Creative Commons License 2002.06.28 0 0 390
Óvatosan az alkohollal, lásd 370. hozzászólás.
Előzmény: kivi (389)
kivi Creative Commons License 2002.06.28 0 0 389
A gyanta természetes oldószere az alkohol. Így vagy azzal, vagy denaturált szesszel érdemes próbálkozni.
Előzmény: Clarvoyant (388)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.06.28 0 0 388
A kerdes az, hogy a (valoszinuleg fakrol, es levelekrol) a fenyezesre kerult gyantaszeru pottyoket mivel erdemes levakarni? Milyen oldoszerrel? Nitrohigito :-) , lakkbenzin?

Koszi,

kivi Creative Commons License 2002.06.28 0 0 387
Neeeeeeeeeeeeee! Szilikont soha sehova!!! Látszólag szép fényes lesz tőle a gumi (és a műszerfal meg a többi) de hosszú távon gyorsítja az elöregedést. Vannak szilikon-frei :-) műszerfal és gumiápolók, azokat érdemes használni. A szilikontól nem csak a kormány lesz csúszós, hanem minden amire fújod. Ráadásul a műszerfal általában matt színű, a szilikon után viszont úgy fog kinézni mintha takonnyal kented volna be.
Előzmény: Ordas Farkas (386)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.28 0 0 386
nincs mit, prevent szilikonspray amit mindenhol kapsz pont megfelel a célra, de néha lehet kapni, ilyen sárga dobozost, ami kb 2x annyi ml mint a prevent és ugyanannyiba kerül. Van még illatos is, pl vaníliás. de szerintem ezek inkább büdösek mint kellemesek, persze szigorúan szvsz. Preventhez mindig adnak hosszabítot, így pl a szellőztető rostályokat is könnyeb meg lehet tisztítani....

háromféle képpen lehet csinálni:

a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.

b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba

c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik....

a szilikonnál viszont érdemes első körben rongyra nyomni, és azzal felkenni, illetve ha jól tudsz célozni vagy nincs körülötte nagyon semmi, akkor mehet rá direktbe is. SZilikont is 'erővel' kell dörgölni már ha kemény felületen csinálod ( na persze a lökhárítót azért nem kell leszakítani :-)))

Előzmény: Leon_ (385)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.28 0 0 385
Köszi a segítséget!

"színre fújt lökhárítóm, sajna nincs, a feketére tök jó volt a szilikon....."

Akkor ennek is jó lesz a fekete részeire. Szilikon spray, ugye? Vagy vmi kenőcs?

Előzmény: Ordas Farkas (384)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.28 0 0 384
van direkt műszerfaltisztító szilikon nélküli, az elég jó, de jó a sima bútorápoló is.... szilikonost semmiképpen mert rásüt a nap és olyan lesz mintha izzadna a műszerfalad.

Gumi egységekre nagyon király a szilikon pl sebváltókar szoknya, de én lefújtam a kilincseket és gyönyörű fekete műanyag színe lett megint... ezenkívül a kormány Y részét is érdemes lefújni, mert szép sötét tónusa lesz újra, persze biztos anyagfüggő. Magát a kormányívet is lehet, de marhára fog utána csúszni :-/

arra vigyázz hogy üvegre ne menjen a szilikon, mert homályos lehet, párásodik nagyon és nehezen lesz tőle leszedhető a pára

színre fújt lökhárítóm, sajna nincs, a feketére tök jó volt a szilikon.....

Előzmény: Leon_ (383)
Leon_ Creative Commons License 2002.06.28 0 0 383
Akkor kis ON :-)))

Szerintetek a műszerfalat mivel kéne kenegetni, hogy szép fekete maradjon, és ne ragadjon, de a por se álljon meg rajta. Bútortisztító?
Gumikat mivel szokták kenegetni, jó rá az autósboltok szilikon spray-je, vagy van jobban bevált dolog?
Ugyan ez a kérdés a színrefújt lökhárító fekete műanyagjaira, azt mivel szokták ápolni??

Thx a lot!

Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.28 0 0 382
részemről lezárva, a magyarázat gyengus volt, de legyen neked igazad én már nem offolom tovább a topikot, máshova meg nem mehetek vele, mert mint mondtam ez nem újságírói ámokfutás, ez szimpl a biznisz.... nektek, meg a kozmetikásnak.... bár aláírom, biztos szépen dolgozik....
Előzmény: stevie wonder (381)
stevie wonder Creative Commons License 2002.06.28 0 0 381
Ordas, ez tenyleg a masik topikba valo.

En magam sajnos nem akarom ujra leirni azt, amit az elobb mar leirtam. Egyetlen reakcio:

"Ezt most így saját tapasztalat nélkül honnan tudod?"

A szerkesztoseg es csatolt allomanya harminc ev koruli autobuzikbol all. Eletunk soran jonehany autot kozmetikaztattunk mar eddig. A tapasztalatok alapjan latogattunk el jonehany (kb 6) uzemegysegbe, es kivalasztottuk a legjobbat.

De hogy orulj, ideirom a masodik legjobbat is:
Csepel, Jokai utca 25 (kozel a Gubacsi hidhoz, ez is olyan gyartelep-szeruseg), 06 30 464 8868.

Nagyon meggyozo volt egy kis eldugott moso is a Gyali uton, az Alfa (nem a Fiat!) markakereskedes melletti kis utcaban, de sajnos ott nem mukodott a polirgep. Az innen hozott kartyat nem talalom, ugyhogy telszam nincs.

Ez legalabb ON volt...

Előzmény: Ordas Farkas (379)
Szkátó Creative Commons License 2002.06.28 0 0 380
kivi

Hát én inkább keresnék egy akciós helyet, hátha lemegy a 30k 20-ra. Szerintem az a szélvédő már kuka.
Nekem is cserélnem kell, de csak 20 kilóba fog fájni a zöld üveg munkadíjjal. Igaz, hogy nekem nem Fordom van, hanem E30-as Bömös.

Előzmény: kivi (376)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.28 0 0 379
Sztivi!

Továbbra is minden harag nélkül, én nem tartalak gyenge újságírónak, se nem ítélem el azt ahogy a totalcar működik, a mai világban ez egy bevált rend, ez van, ezt kell szeretni. Nem negatívan írok, csak azt akartam, hogy másnak is tiszta legyen mi van a logo mögött....

1. ez igaz, de mondjuk ez csak egy márkakereskedés, egy márka. Ha mindegyikről csak az igazat írnátok, már rég nem lenne totálkár ( hosszú távon gondolkodva)

2. en sem találok semmi kivetni valót csak tisztába akartam tenni, hogy is megy felétek ez a dolog

3. ezt a magyarázatot nem tudom elfogadni, mert te azért fizetést kapsz ( remélhetőleg) hogy megírod a cikket, és a kocsid is csillogott villogott amíg össze nem tört, cserébe egy túláradóan pozitív cikk nyomán jónéhány
30 000 forintos kuncsaft ment a szakihoz innen a totalcarról. Tehát ingyen szép lett a kocsid, írtál egy csábító cikket majd felvetted a fizetésed. Nem ítéllek el, ez ma így megy, csak akkor legalább vállaljuk fel.

4. > De -- ezt allithatom -- ok voltak a legjobbak. Ezt most így saját tapasztalat nélkül honnan tudod? úgy értem, mindegyiknél meg kellett volna csinálni egy kocsit, hogy legyen alapod az összehasonlításra, nem?

minden harag és bántó szándék nélkül írom......

Előzmény: stevie wonder (377)
stevie wonder Creative Commons License 2002.06.27 0 0 378
kivi,

irj kozvetlenul a cikk szerzojenek! Azt a cikket viszont nem en kovettemel :-)

Előzmény: kivi (376)
stevie wonder Creative Commons License 2002.06.27 0 0 377
Ordancs,

szerintem ez az Autos ujsagiras amokfutoi topik temaja, de azert vegyuk sorba itt is:

1) amikor nem kaptunk tesztautot, akkor is voltak tesztek. Emlekezz vissza, a teljes VW-palettat leteszteltuk, pedig Szorad urnal tiltolistan voltunk.

2) ebben viszont nem talalok semmi kivetnivalot. En magam tudom ajanlani a muhelyt, fuggetlenul attol, hogy ingyen dolgoztak-e az automon. Ha a nem-ajanlott kategoriaban lennenek, talaltam volna modot a kerdezok lebeszelesere. Igy viszont nagyobb a felelosseg: sajat teljes nevvel ajanlom a muhelyt, egyebkent tovabbra is teljes szivvel.

3) igen, ez talan rossz dontes volt. De mivel a kepeket en csinaltam, lathato, hogy egesz ejjel (es reggel) ott teblaboltam egy kulvarosi automosoban. OK, ez az ujsagirok sorsa. Winkler foszerk egyebkent le is baszarintott es o volt az, aki nem engedte a cimet publikalni. Utolag egyetertek vele.

4) ez viszont a gyakorlatban nem megvalosithato, ezt lasd be. A cikket termeszetresen megelozte elozetes kutatas, es messze nem a FL-fele muhely volt az egyetlen, ahol jartunk. De -- ezt allithatom -- ok voltak a legjobbak.

Ugyanez zajlott le a kipuffogos, a lengecsillapitos es gyakorlatilag az osszes muhelylatogatasos cikk irasakor.

Ne felejtsd el, hogy nem kozmetika tesztet akartunk irni, hanem altalanos ismeretterjeszto anyagot. Az emberek tobbsege nem is hallott meg gepi polirrol meg ilyenekrol.

A kozmetika teszt azert nemmegvalosithato, mert akkor tenyleg mindenhol rendesen fizetnunk kene. Marpedig egy ilyen tetel azert nem semmi, es nem lehet a kollegakat rakenyszeriteni, hogy egy tobb tizezer forintos koltest maguk fedezzenek, kotelezo jelleggel.

kivi Creative Commons License 2002.06.27 0 0 376
stewie,
magánban meg tudod nekem adni annak a szélvédőjavító (kavicsfelverődés...) cégnek a paramétereit amelyikről cikk íródott kb. egy éve? Állítólag ők nem csak a kagylós törés kipótlásával foglalkoznak, hanem a repedések gyógyításával, illetve a továbbterjedés megakadályozásával is.
Merthogy pórul jártam... Az ütött lyuk mellett pár cetire keletkezett egy kis repedés is. Az üveges megjavította a lyukat, de nem "mert" a repedéshez nyúlni, nehogy elszaladjon. Nos, a múlt heti hőségben elszaladt, most már kb. 20 centis. Jelenleg inkább kiadnék párezer pénzt a javításra, mint 30 ezret a cserére.
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.27 0 0 375
természetesen tudom, hogy te írtad a cikket :-)

mégegyszer mondom, minden bántás nélkül mondtam, amit mondtam........

néhány kiegészítés:

1. én sem gondoltam hogy a szaki fizetett nektek, akkor nem voltam érthető. Másképpen fogalmazok: ha nincsenek pl autókat bemutató, magasztaló cikkek a totalcaron, akkor egy idő után nem fognak a kereskedők demo autót adni nektek ( ki akarja hogy nyilvánosan elismerd, hogy az autója az árához képest sehol nincs?) Ha nem adnak demó autót, akkor nem tudtok cikket írni, ritkábban frissül a magazin, csökken az olvasottság -> egyre kevesebben hírdetnek a totalcar-on....... folytassam?

2.> Azert ami a reklamerteket illeti, elgondolkodtato, hogy a cikkben NEM szerepel a muhely neve/cime/elerhetosege -> de a szerkesztőségben átvehető nem? akkor meg minek álszenteskedünk? ha jól emlékszem egy nappal a cikk megjelenése után, akit érdekelt mind megtudhatta a címet innen a topikból tőled...

3.akkor azért a kocsid csak ingyen lett tiszta, nem? nem mintha baj lenne, csak kérdezem

4.igazán akkor lenne ez jó, ha sokkal objektívabb lenne a megfigyelés a műhelyben... meg ha esetleg nem egy céghez mennétek el pl autót ápolni, hanem többhöz, és összehasonlítanátok hogy hol mit mennyiért milyen gyorsan milyen minőségben csinálnak..... mert ez a túláradóan pozitív egyoldalú cégbemutató bár megismertet néhány az autóápolással kapcsolatos folyamattal, mégis csak azt szolgálja, hogy a végén ehhez a szakihoz menjél el

5. félreérthető voltam, tényleg 30 ezer volt a teljes műsor, nem csak a kárpit volt benne ebben az árban elismerem

Előzmény: stevie wonder (373)
N___ Creative Commons License 2002.06.27 0 0 374
Tegnap késő du nekiláttam a kátránycsíkok eltávolításának a gépről. Teszteltem egy kis részen, lejöttek alkohollal, de szerintem tiszta vízzel is ua idő alatt jött volna le, de azé megcsináltam.
Az általad is ajánlott alkohol műanyagig szedte le a festéket a díszléceken és mattra küldte az egyéb részeket, de a kátrányt elég nehezen vitte le, volt olyan tipus, amit semmi nem oldott.
Természetesen a reggeli fényben vettem csak észre az eredményt, ami anyagiakban kifejezve 2 db ajtó komplett metálfényezésében fog jelentkezni. Nem volt rossz kör.
A havertól kaptam helyette egy Würth gyártmányú aszfalteltávolítót (Teenentferner), az remekül oldja az idegen anyagot, de a fényezést nem bántja. Azt bátran ajánlom alkohol helyett.
Előzmény: Flex (310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!