Keresés

Részletes keresés

Vilibáttya Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430762

Szóval névtelenül bárki bármit mondhat igaza lesz...

 

Ott a neve a cikk alján.

Előzmény: Törölt nick (430757)
nazareth Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430761
"Azt javasolnám, hogy (...) utazzanak vonattal és nézzék meg, hogy pl. Szlovákiában vagy Romániában hogy néznek ki az EU-s pénzből finanszírozott vasúti felújítások"
Azt javaslom, hogy aki a romániai viszonyokkal példálózik, utazzék vonattal, és nézze meg, hogy mivel is példálózik. Mert ez az "Ez-Magyarország, nálunk-bárki-jobb"-mantra kezd nagyon fárasztóvá válni.
Előzmény: M61 021 (430759)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 -3 1 430760

Igen, már vártam hogy mikor jön a mindent vivő "bezzeg máshol" című komment. Igen, a szomszéd füve mindig zöldebb, ott minden jobb. 

Előzmény: M61 021 (430759)
M61 021 Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430759

Szerintem engedjük el a témát lassan...

Azt javasolnám, hogy azok, akik szerint: " de nekünk így is jó, jobb nem is jár..." sálálá (ez egy régi Zorán dal, de úgy tűnik, egyre aktuálisabb - lássanak világot, utazzanak vonattal és nézzék meg, hogy pl. Szlovákiában vagy Romániában hogy néznek ki az EU-s pénzből finanszírozott vasúti felújítások. Lehet, hogy meg fognak lepődni.

fantal Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430758

Egy 20-30 méter hosszú, peronokat összekötő aluljáróban üzletek, WC?

Előzmény: RadiX (430753)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 -1 0 430757

Végülis, mindegy. De akár az is lehet hogy valaki olyan írta, aki csak fényképről látta eddig a helyszínt. Szóval névtelenül bárki bármit mondhat igaza lesz...

Előzmény: M61 021 (430755)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 -1 0 430756

"Mi legyen barátságos egy olyan valamin, amin 90 másodperc alatt haladsz át két vágány között? Ott nem andalogni, meg bubukázni kell, hanem átmenni..."

 

Pontosan! Jól szólsz! 

Előzmény: fantal (430750)
M61 021 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430755

Nem mindegy, hogy nő vagy nem nő írta? Attól még akár igaza is lehet :D

Előzmény: fantal (430750)
M61 021 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430754

Ha már Keleti. A Thököly oldali kijáratnál, ahol a taxisok vannak, szóval ott két széket is láttam, az egyiken ült egy öreg valaki. De nem vasutas vagy biztonságis, hanem civil, de csomagok nélkül.

Ahogy a tanult riporternő kérdezné: Ezt így hogy?

RadiX Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430753

Legyen mondjuk tiszta, világos, tágas, legyenek onnan elérhető, tisztán tartott mellékhelyiségek, jegyautomaták, esetleg kis üzletek. Ez tényleg lehetetlen? 

Előzmény: fantal (430750)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430752

A fotocellás ajtó csak elromlana

A dinoszauruszok még alig haltak ki, de ezeket a bigyókat már használták rendezőkön (jármű-elhaladásérzékelőként, sínáramkörrel/tengelyszámlálóval párhuzamosan, vagy akár önállóan). Sima fotocella alapú (manapság persze már lézer a divat ebből is), azt' mégis működik, kinn hóban-fagyban.


Pár lehetséges példa a telepítésére:

Szóval megy ez, csak funkciót kell neki találni. A fotocellás ajtónak nincs (komoly) funkciója, mert ha elromlik, nagy dolog, max. a türelmetlen utas szétfeszíti vagy berúgja az ajtót. És mivel nincs komoly funkciója, elromlik.

 

hm

Előzmény: GOLAZ111 (430741)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430751

"Nagyon nem lehetsz Keletibe járó", ebben nincs igazad,a többi dologban igen!Valóban mindig ott vannak ahogy beérkezik a szerelvény a Já...ik takaritó cég emberei,róluk beszélsz?Az arab(?)pénzváltók azok jobban feltünnek ja meg a lényeg a Taxisok, de érdekes módon mindig ugyanaz a 4-5 ember!Elhiszed hogy szoktam járni a Keletibe?

Előzmény: segélyvonókészülék (430747)
fantal Creative Commons License 2016.08.01 -1 0 430750

 Egyszerűen nem tudunk igényes, barátságos aluljárókat építeni 

*

Bocs de ezt már nem állom meg szó nélkül... Mi legyen barátságos egy olyan valamin, amin 90 másodperc alatt haladsz át két vágány között? Ott nem andalogni, meg bubukázni kell, hanem átmenni...

Az iho cikkben írt 11 pont szinte 90%-ban biztos, hogy egy nő műve, lásd a koszos kilincsre, az aluljáró burkolatának színére és az árulkodó, főleg babakocsival közlekedő nőkre kihegyezett problémafelvetéseket látva.

Persze az anyuka kitolja a babakocsit a peron széléig, hogy elsőként romboljon fel a vonatra, csak így a gyerekre ráesik az eső, mert a perontető mégsem nyúlhat be az űrszelvénybe (akkor nem érné el az eső a peron szegélyét...)

Miét nincs mozgólépcső? Mert a MÁV-nak nincs mozgólépcső karbantartó üzemegysége, és tönkremenne 3 nap alatt. Ahogy a liftek is szinte mindig rosszak.

Előzmény: Lovrin (430742)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430749

Ok bocs hiszek neked,nem ismerem az ottani viszonyokat! :)

Előzmény: segélyvonókészülék (430744)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430748

M63 010 (430687): Láttam már MD végére poggyászkocsit kötve. Akkor itt van mindjárt egy kérdés. Melyik végére szabad vontatmányt kötni?

Maradjunk a poggyászkocsinál és az MDmot-nál. A poggyászkocsiban elhelyezel egy közepesen illuminált vasúti dolgozót, aminek hatására az MDmot és a poggyászkocsi együttesen csuklós poggyászmotorkocsivá válik. A csuklós poggyászmotorkocsihoz pedig miért is ne lehetne (motor)mellékkocsikat kapcsolni.

E14 (430700): Erről jut eszembe, hogy így már értem, hogy miért is nincs Magyarországon GTW.

Igen, a két végén vezérlő, aztán kocsik, középen pedig vezetőállás nélküli vontatójármű esetének egy lehetséges változata a GTW, illetve minden hasonszőrű "vontató modult" tartalmazó jármű. De ha azt akarod, hogy a "vontató modul" ne dőljön el magában, meg ne is akarjon rátámaszkodni a két végén lévő kocsicsoportok hozzá legközelebb eső kocsija, akkor mozdony-szerűbb lesz a kinézete.

hm

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430747

A keletiben az érkező vonatok lerablása intézményesített keretek között folyik.

Le se bírsz szállni a felfelé rohamozó sárgamellényesektől, akik már gyűjtenek is be mindent, amit a vonaton felejtettek a fizetővendégek.

Pénztárca, mobil, de még a koszos melegítőfelső is nagy nylonzsákokba vándorol, majd lel elbirtoklás útján új gazdára.

 

Nagyon nem lehetsz Keletibe járó, ha ezt nem ismerted eddig.

Még külön műszó is létezik rá, amit negyedszer felejtettem el, két éve utoljára.

Előzmény: haha 1970 (430732)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 -2 0 430746

Milyen közösségi teret akarsz? Ez egy állomás, a funkciója az hogy az emberek max. addig várakoznak itt, amig nem jön a vonatuk, és ezt nyilván kultúrált környezetben szeretnék az emberek eltölteni. Eddig oké, viszont nem kell ezzel a közösségi lőzunggal jönni. Senki nem akar egy állomáson közösködni, meg piknikezni, kivéve talán a nyári szünetben a sulineteseket.

 

A büfén meg érdemes elgondolkodni, mert a korábbi resti is azért zárt be, mert nem volt elég vendég. Ez a hely azt az egy fornettist tudja eltartani. Odaköltöztethetsz te éttermet, de ne csodálkozz, ha hamar lehúzza a rolót.

Előzmény: Lovrin (430742)
Bakter Brother Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430745

"Ha már napjainkban a Makkoshotyka és vidéke Áfész is fotocellás ajtót tud rakni a boltjára, a MÁV miért nem tud oda, ahol éppen nem kötik műemlékvédelmi előírások? "

 

Csak a félreértések elkerülése végett, ezek általában nem a MÁV beruházásai. Jobb esetben esetleg kikérik a MÁV véleményét, és vagy figyelembe veszik, vagy inkább nem. Aktív koromban volt balszerencsém részt venni néhány NIF-es beruházás egyeztetésén, alapvetően nem kívánságműsor az ilyesmi.

Előzmény: Lovrin (430742)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430744

Neked. Én azon vagyok meglepve, hogy maradt.

Előzmény: haha 1970 (430717)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430743

87-ben születtem. Nem abban a korban élek.

Előzmény: M63 010 (430733)
Lovrin Creative Commons License 2016.08.01 0 2 430742

Egyáltalán nem vagyok a pontszerű, toronyóra lánccal típusú fejlesztések híve és én is hamarabb költöttem volna el a fehérvári vagy békéscsabai állomásátépítés árának 80%-át n+1 másik dologra, (legyen az használt nyugati kocsi, bézé-csere, lassújelek megszüntetése, stb.) Mindig lehet találni olyan területet, ahol éppen tüzet kell oltani, ebben igazad van.

 

De itt az a kérdés hogyha már - tetszik vagy sem - elköltünk tizen-huszonX milliárdot 1-1 állomásra, akkor miért nem tudjuk úgy tenni, hogy az utasok is kényelmesen használják, legyen korszerű funkciója, esetleg ne csak a vasútról szóljon, hanem tényleges közösségi tér is legyen? Ha már napjainkban a Makkoshotyka és vidéke Áfész is fotocellás ajtót tud rakni a boltjára, a MÁV miért nem tud oda, ahol éppen nem kötik műemlékvédelmi előírások? Miért nincs kényelmes, modern váróterem, mozgólépcső felfelé az aluljáróból (ha már a nagy akadálymentesítésben az emberek 95%-a 2x4 méter leküzdendő akadályt kap...) Miért nincsen koncepció az állomásépület kereskedelmi hasznosítására, mármint a fornettisnél magasabb színvonalon? Persze nagyon jó hogy Békéscsaba is úgy néz ki mint 1933-ban, csak funkcionálisan is abban a korban ragadt, pedig 2016-ot írunk.

 

" Az aluljárók nagyon „régimódiak” abban az értelemben, hogy újságuk ellenére kifejezetten félhomályos, kellemetlen terek, a szép fali gránitburkolat ellenére barátságtalanok, és mindig nagyon koszosak"

Azt hiszem ez a leginkább lényegretörő meglátás a cikkben. Egyszerűen nem tudunk igényes, barátságos aluljárókat építeni ahol nem úgy érzi az ember hogy lekényszerítették a föld alá, hanem ténylegesen szerves része az állomási térnek. És ezek a középállomások még valamelyest használhatóra is sikerültek, de más EU projektekben borzalmas betonsilók épültek csak, lásd ceglédet, vagy akármi mást a 100-as vonalon. Egyedül Kelenföld színvonalas az egész országban, de az sem a MÁV két szép szeméért.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (430728)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430741

Az ilyen ajtókat ki szokták támasztani. A fotocellás ajtó csak elromlana, mint a liftek és ugyanúgy nem csinálnák meg, aztán csak nyígnának miatta.

Előzmény: vrobee (430723)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430740

Mint te is tudod vágányzár volt egy hétig a Szombathelyi kocsik pesten voltak,tegnap illetve ma jöttek haza,az Apmz 10-71 005-ös tegnap úgy jött a Rába IC végén hogy az egyik oldalon összesen 7! darab függöny volt,tehát 13 darab eltünt az egy hét alatt!

Előzmény: M63 010 (430738)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430739

Igen. Pécsen is beépítették ilyent ca. 20 éve, de most kiszedték!

Szombathelyen meg a kórházban, a ca. 10 éve átadott, új építésű portaépületet két keskeny ajtóval építették fotocella helyett, pedig egy műemlék állomásnál ez még magyarázható, de ebben az esetben semmiképpen sem! :(

Előzmény: benbe (430735)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430738

Was?

Előzmény: haha 1970 (430736)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430737

Sopronban 30 éve van.

Előzmény: benbe (430735)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430736

Peti hallottál az álltalam emlitett "függöny elpárolgásról"?

Előzmény: M63 010 (430734)
benbe Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430735

Pápa állomás fölújításakor 15 évvel ezelőtt teljesen nyílvánvaló döntés volt fotocellás ajtót beépíteni. Persze, azt a fölújítást elsősorban az önkormányzat nyomatta, nem a MÁV.

Előzmény: M63 010 (430733)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.01 0 1 430734

A hozzáállással van a legnagyobb baj, nem a pénzhiánnyal!

Előzmény: Törölt nick (430728)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 430733

Gondolom te még abban a korban élsz, amikor csak minden 5. embernek van Ladája vagy színes tévéje vagy (vezetékes) telefonja.

 

Manapság, amikor a benzin ára egy vicc, használt autót meg már majdnem ingyen adnak, a vonatjegy ára meg az egekben, akkor jóval magasabb szintű szolgáltatást kell nyújtani, és mivel van kereskesszéket használó haverom, én is morcos vagyok arra, hogy egy felújításnál nem raknak oda fotocellás ajtót! :(((

 

Azaz minden nemű morgás a perontető kontinuitásáról vagy a hagyományos ajtó miatt teljesen jogos!

 

Klíma: A Combinon is van, pedig ott gyakrabban nyitogatják az ajtót, mint a váróteremben!

Előzmény: Törölt nick (430724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!