Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi hiba okának kiderítésében:
Egy 2002-es, 1.5 dci motoros Tháliám van, 200 ezer kilométerrel benne.
Kb 3 hete jelentkezett az a probléma, hogy sebességváltások után, gyorsításnál fekete füstöt kezdett nyomni, és egyszer-egyszer gyengülést is éreztem a teljesítményében, de ez nem volt mindig meg.
A fekete füst viszont maradt. Nem jelent meg semmiféle hibaüzenet az autó visszajelzőiben.
Próbáltam több alkalommal kicsit pörgetve járni vele, de lényeges változást nem tapasztaltam. Rátalálva erre a topikra, és itt olvasgatva a régebbi hozzászólások között, azok alapján úgy gondoltam, hogy talán az EGR-szelep lehet rossz.
Az autószerelő "kiolvasta" a hibákat, és valóban EGR szelepet kellett cserélni, - megmutatta a kiszerelt
bűnüst, aminek a csőszerű részében egy kb 3 cm átmérőjű jókora koksz darab volt.
(Szakszavakat ne várjatok tőlem, az nem megy.)
Izzítógyertyák lettek még cserélve, olajcsere és légszűrő csere volt még.
Üza. szűrő csere nem, az legutóbb 1 éve volt, kb 6-7000 km-rel ezelőtt.
Máshoz nem nyúltak.
Jelenleg most ideiglenesen visszakaptam az autómat a szerelőtől, - általa is elismerten hibásan- mert lenne egy 800 km-s utam, amit le kellene tudnom. Azt javasolta, tegyem meg, járassam az autót.
A fent írt korábbi hiba megszűnt, de helyette van az új, amely a következő: alacsony fordulaton, bármely sebességben szépen, egyenletesen, erővel és füst nélkül - mint korábban is- megy az autó.
2500-as fordulat környékén és fölötte viszont "ledadog", elmegy az ereje , és ontja a fekete füstöt .
Ilyenkor erőtlen, lassan gyorsul, hiába adnék neki gázt a pedállal, nem akar menni.
Ez az állapot 3200-as fordulatig tart, utána "felszabadul", és innen már húz.
A hosszabb utam előtt ma megjárattam a gépet úgy 60 km-t, többször 10-10 km-t autópályán - üzem meleg motorral 4.-be pörgetve- de nem agyonpörgetve - hátha kiköpködné magát, de nem vettem észre, hogy jobb lenne. Néha mintha, - de utána újra csak füstől és gyenge, ha a fent leírt fordulat tartományban vagyok. Borzalmasan kormól is a kipufogó, most egy rövid út után is vastagon rakódik rá a fölötte lévő elemre a korom.
Az autó a hiba ellenére sem ad hibaüzenetet a leolvasó programra sem.
A leírtak alapján láthatjátok, hogy meglehetősen laikus vagyok az autóhoz, szívesen venném hozzáértő segítségeteket, tanácsotokat. Köszönettel !