Ha be szeretném állítani a motort, hogy gyorsabb legyen (legutóbb 20 km/h -t tudott) mit csináljak? Házilag állítható, vagy autószerelőt keressek, vagy ki ért hozzá mondjuk Budapesten? Sajnos én nem.
Üdvözlök mindenkit itt a fórumon!Egy kis segitséget szeretnék kérni,hozzájutottam egy solex2200 motorhoz,holland motorral szerelték.Szükségem lenne a hiányzó burkolatokra, kipufogóra,elsölámpára,megszeretném csinálni ha sikerül hozzá alkatrészt találni.Köszönöm T Lz
Üdvözlök mindenkit itt a fórumon!Egy kis segitséget szeretnék kérni,hozzájutottam egy solex2200 motorhoz,holland motorral szerelték.Szükségem lenne a hiányzó burkolatokra, kipufogóra,elsölámpára,megszeretném csinálni ha sikerül hozzá alkatrészt találni.Köszönöm T Lz
Kedves Solex Baráti Kör! Azért szólítalak így egyben benneteket, mert bárkinek érdekes lehet a következő. Van egy olyan Solex S 3800, amely még nem volt használva, csak kipróbálva. Kb. 8-10 éve csücsül a padláson. Ezen kívül van hozzá jónéhány alkatrész, amely évekre elég lehet bárkinek. A teljesség igénye nélkül, pl. hajtókar dugattyúval, gyűrűk, tömítések, pakolások, gázkar, henger alkatrészek, lehúzószerszámok,bowdenek stb, stb... Tudom hogy darabonként kiárulva a Vaterán szép kis biznisz lenne, de azt hiszem Titeket illet az elsőség. Ha valakit komolyabban érdekel, akkor kérem írjon az E-mail címemre (leslievankenobi@gmail.com) és ott bővebb felvilágosítást adok és képeket is küldök!
Nem olyan nehéz dió az, a Solex erre tökéletesen megfelelő. A problémád inkább ott látom, hogy szinte teljes információ hiányában fogtál a projekthez. A hsz-eidből gondolom ezt, így nem kis teljesítmény volt ez, még igy is hogy nem lett tökéletes.
A motort célszerű az elsővillára szerelni, a gyári geometria szerint.
Több oknálfogva is , nem kell hosszú bowden, a gázhoz és a dekompresszorhoz, könnyebb a motort kiemelni, a szívatót kezelni.
A motor hűtéséhez szükség van a menetszélre is, annak ellenére hogy kényszerhűtéssel is rendelkezik.
Bár gyakorlatilag értelme nincs, mert hivatalosan nem használhatod. Úgy kapásból 5-6 tétel szabálysértés), akkor már jobb ha eredeti kerékpárján van a motor, az legalizálható.
De visszatérve a műszaki prblémákhoz, a kerékpárnak, ha rendszeresen használod a motorral. Sűrún kell majd cserélni a hátsó lánckerekeket, a racsni miatt, nem sokáig bírják az állandó racsnizást. (tapasztalat)
Kissé zsúfoltak lesznek a kormányon a kezelőszervek, de megoldható. A gázt marokváltóba kell kötni, míg a hátsóváltót hagyományos váltókarral kell, lehet váltani. Baloldalt a dekompresszort kötni egy ilyen váltókarra, a kormányon kicsit bentebb elfér, az elsőváltókar, erre ugyan is ritkábban van szükség mint az előzőre.
Ha kérdésed van szívesen válaszolok, valahol még vannak gyári leírásaim, javítási segédletek, műszaki adatok.
Sachs Saxonette bicikliket szeretném még megismerni, eddig még sajnos egyik se volt az igazi, pedig már próbáltam néhányat.
Azt mondom, hogy a bicikli utólagos motorizációja egy nagyon kemény dió, valahogy nincs rá jó megoldás. Tudnám hogy hogyan kéne megcsinálni...és hogyan nem, ahogy az előbb leírtam kb. Az elektromosak kicsi hatótávúak és drágák meg nehezek. Egy utánfutó meghajtása motorral se lenne rossz szerintem, de nem csinálnak olyat valamiért.
Szerintem sem, de a tulaj dolga, legfeljebb a nyakán marad. A gyüjtőknek esetleg valamit ér, viszont használatra kompletten is lehet kapni, akár olcsóbban is, berettyóújfalusit.
Most olvastam vissza és látom hogy neked is épített Solexed van, így a megcsúszás oka a helytelen motor pozíció is lehet, ha az magasabban van a kelleténél. A másik a húzórugók kellő feszességének az esetleges hiánya, (A megfelelő méreteket egy gyári bringáról kellene átvinni) Dekompresszort kösd be, és a jólműködő gázra is szükség van, az alapjáratot is beleértve. Egyébként bármilyen jól is összehozod, viszonylag hamar elkopik a gumi. Az eredeti Solexekre erőssített, speciális külsőket szereltek.
Elég régen volt kerékpárra szerelt Solexem, de ha jól emlékszem 30-35 Km/órát tudni kéne max-ba. A következő hiba lehetőségek okozhatnak teljesítmény vesztést,
- kopásból eredő kompresszió csökkenés,
- nem megfelelő előgyujtás
- Elkokszosodott kipufogó rendszer,
- nem zár a dekompresszor szelep kellően
- rossz gyujtógyertya
- az üzemanyag rendszert sem árt átnézni,
Én a következő problémák miatt adtam fel a használatát. Mivel normál "montira" szereltem a fékek igencsak kevésnek bizonyultak a megnövekedett sebességhez, Alapvetően az összeépítés is szabálytalan, tilos kb vagy 20 éve.
Sáros földút esetén hamar beragadt a sártól a (motortartó lemezek közül nehéz volt a sarat kitisztítani)
Mivel nagyobb mint 300 Watt a teljesítménye, segédmotornak minősül. Így eleget kellene tenni, minden arra vonatkozó szabálynak.