Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kempingez Creative Commons License 2013.11.11 0 0 1951

Régen volt beindítva? Ha régi benzin van benne, az is produkálhat hasonló jelenséget. 

Előzmény: Mackó 61 (1950)
Mackó 61 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 1950

Szikravan üzemanyag sok mégse megy milehet a baj ,fel berren megáll .

Mackó 61 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 1949

Ez igen köszönöm nemcsak szikra pontos méret mégegyszer köszönöm/királyvagy/üdv

Előzmény: mistar (1948)
mistar Creative Commons License 2013.11.06 0 0 1948

 

 

;-)

Előzmény: Mackó 61 (1946)
trotilex3800 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 1947

Kedves Mackó 61!

 

Olyan amelyik szikrázik!

 

BOCSÁNAT, de nem lehetett kihagyni!

 

Kismotor boltban kis fordulatú motorhoz kérj gyertyát!

 

Jó motorozást!

Előzmény: Mackó 61 (1946)
Mackó 61 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 1946

Cyklon- hoz mejik a legjobb gyertya?

trotilex3800 Creative Commons License 2013.11.01 0 0 1945

Kedves Vízivó!

 

Valószínű, hogy inkább felujjítani kell a motorodat, mint beállítani! Nézetem szerint egy sima gyürű csere is segít rajta, ha a henger nem kopott!

 

Üdv: háromkerekű 

Előzmény: Vízivó (1944)
Vízivó Creative Commons License 2013.10.31 0 0 1944

Ha be szeretném állítani a motort, hogy gyorsabb legyen (legutóbb 20 km/h -t tudott) mit csináljak? Házilag állítható, vagy autószerelőt keressek, vagy ki ért hozzá mondjuk Budapesten? Sajnos én nem.

cv.cam/s Creative Commons License 2013.10.19 0 0 1943

hello;

 kozelebb; www.solex-szebenyi.hu

/+probald elerni itt a forumon  ' f.zsoltot'-is- kerdeseiddel./

sok sikert,udv., a forum 'lakoknak',

laszlo

Előzmény: zoliur300 (1939)
Vízivó Creative Commons License 2013.10.17 0 0 1942

Nekem van egy jó motorom, eladom.

Előzmény: zoliur300 (1941)
zoliur300 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 1941

Várom a hozzáértők jelentkezését.

Kempingez Creative Commons License 2013.09.27 0 0 1940

Esetleg a magyar burkolat, nem kompatibilis véletlen? 

Előzmény: zoliur300 (1937)
zoliur300 Creative Commons License 2013.09.26 0 0 1939

Köszönöm!De azért közelebb jobb lenne. T: LZ

Brian-Solex Creative Commons License 2013.09.25 0 0 1938

Parts for Dutch Solexes, Alkatrészek holland Solexes :

 

http://www.solexservice.com/en/

 

http://www.solex-parts.com/

Előzmény: zoliur300 (1937)
zoliur300 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 1937

Üdvözlök mindenkit itt a fórumon!Egy kis segitséget szeretnék kérni,hozzájutottam egy solex2200 motorhoz,holland motorral szerelték.Szükségem lenne a hiányzó burkolatokra, kipufogóra,elsölámpára,megszeretném csinálni ha sikerül hozzá alkatrészt találni.Köszönöm T Lz

zoliur300 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 1936

Képek 

zoliur300 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 1935

zoliur300 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 1934

Képek 

zoliur300 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 1933

Üdvözlök mindenkit itt a fórumon!Egy kis segitséget szeretnék kérni,hozzájutottam egy solex2200 motorhoz,holland motorral szerelték.Szükségem lenne a hiányzó burkolatokra, kipufogóra,elsölámpára,megszeretném csinálni ha sikerül hozzá alkatrészt találni.Köszönöm T Lz

László Bodnár Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1932

Kedves Solex Baráti Kör! Azért szólítalak így egyben benneteket, mert bárkinek érdekes lehet a következő. Van egy olyan Solex S 3800, amely még nem volt használva, csak kipróbálva. Kb. 8-10 éve csücsül a padláson. Ezen kívül van hozzá jónéhány alkatrész, amely évekre elég lehet bárkinek. A teljesség igénye nélkül, pl. hajtókar dugattyúval, gyűrűk, tömítések, pakolások, gázkar, henger alkatrészek, lehúzószerszámok,bowdenek stb, stb... Tudom hogy darabonként kiárulva a Vaterán szép kis biznisz lenne, de azt hiszem Titeket illet az elsőség. Ha valakit komolyabban érdekel, akkor kérem  írjon az E-mail címemre (leslievankenobi@gmail.com)  és ott bővebb felvilágosítást adok és képeket is küldök!

Köszönöm

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1931

Eladok neked hozzá egy motort 60 ezrért.

Előzmény: ttundicyc (1924)
Kempingez Creative Commons License 2013.09.14 0 0 1930

Nem olyan nehéz dió az, a Solex erre tökéletesen megfelelő. A problémád inkább ott látom, hogy szinte teljes információ hiányában fogtál a projekthez. A hsz-eidből gondolom ezt, így nem kis teljesítmény volt ez, még igy is hogy nem lett tökéletes.

 

A motort célszerű az elsővillára szerelni, a gyári geometria szerint.

Több oknálfogva is , nem kell hosszú bowden, a gázhoz és a dekompresszorhoz, könnyebb a motort kiemelni, a szívatót kezelni.

A motor hűtéséhez szükség van a menetszélre is, annak ellenére hogy kényszerhűtéssel is rendelkezik.

 

Bár gyakorlatilag értelme nincs, mert hivatalosan nem használhatod. Úgy kapásból 5-6  tétel szabálysértés), akkor már jobb ha eredeti kerékpárján van a motor, az legalizálható.

 

De visszatérve a műszaki prblémákhoz, a kerékpárnak, ha rendszeresen használod a motorral. Sűrún kell majd cserélni a hátsó lánckerekeket, a racsni miatt, nem sokáig bírják az állandó racsnizást. (tapasztalat) 

Kissé zsúfoltak lesznek a kormányon a kezelőszervek, de megoldható. A gázt marokváltóba kell kötni, míg a hátsóváltót hagyományos váltókarral kell, lehet váltani. Baloldalt a dekompresszort kötni egy ilyen váltókarra, a kormányon kicsit bentebb elfér, az elsőváltókar, erre ugyan is  ritkábban van szükség mint az előzőre.

 

Ha kérdésed van szívesen válaszolok, valahol még vannak gyári leírásaim, javítási segédletek, műszaki adatok.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (1929)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.09.14 0 0 1929

Sachs Saxonette bicikliket szeretném még megismerni, eddig még sajnos egyik se volt az igazi, pedig már próbáltam néhányat.

Azt mondom, hogy a bicikli utólagos motorizációja egy nagyon kemény dió, valahogy nincs rá jó megoldás. Tudnám hogy hogyan kéne megcsinálni...és hogyan nem, ahogy az előbb leírtam kb. Az elektromosak kicsi hatótávúak és drágák meg nehezek. Egy utánfutó meghajtása motorral se lenne rossz szerintem, de nem csinálnak olyat valamiért.

Kempingez Creative Commons License 2013.09.14 0 0 1928

A tied, Made in Hungary, Berettyóujfalu. sznte 100%.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (1927)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.09.14 0 0 1927

Az enyémen nincs serial  number, ezek szerint szerb gyártmány. Ez jelent valami rosszat, vagy amúgy  valamit?

Kempingez Creative Commons License 2013.09.12 0 0 1926

Szerintem sem, de a tulaj dolga, legfeljebb a nyakán marad. A gyüjtőknek esetleg valamit ér, viszont használatra kompletten is lehet kapni, akár olcsóbban is, berettyóújfalusit.

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1925

Az úgy biztos nem ér annyit.

Előzmény: ttundicyc (1924)
ttundicyc Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1924

Sziasztok!

 

Lenne egy eladó Velosolexem, 1968-as évjárat, rendszámmal, tán eredeti gumikkal, viszont motor nélkül.

 

Irányár: 60.000 Ft.

 

Érdeklődni: ttundicyc@gmail.com

                   20/2755510

Kempingez Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1923

Most olvastam vissza és látom hogy neked is épített Solexed van, így a megcsúszás oka a helytelen motor pozíció is lehet, ha az magasabban van a kelleténél. A másik a húzórugók kellő feszességének az esetleges hiánya, (A megfelelő méreteket egy gyári bringáról kellene átvinni)  Dekompresszort kösd be, és a jólműködő gázra is szükség van, az alapjáratot is beleértve. Egyébként bármilyen jól is összehozod, viszonylag hamar elkopik a gumi. Az eredeti Solexekre erőssített, speciális külsőket szereltek.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (1921)
Kempingez Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1922

Elég régen volt kerékpárra szerelt Solexem, de ha jól emlékszem 30-35 Km/órát tudni kéne max-ba. A következő hiba lehetőségek okozhatnak teljesítmény vesztést,

- kopásból eredő kompresszió csökkenés,

- nem megfelelő előgyujtás

- Elkokszosodott kipufogó rendszer,

- nem zár a dekompresszor szelep kellően

- rossz gyujtógyertya

 

- az üzemanyag rendszert sem árt átnézni, 

 

Én a következő problémák miatt adtam fel a használatát. Mivel normál "montira" szereltem a fékek igencsak kevésnek bizonyultak a megnövekedett sebességhez,  Alapvetően az összeépítés is szabálytalan, tilos kb vagy 20 éve.

Sáros földút esetén hamar beragadt a sártól a (motortartó lemezek közül nehéz volt a sarat kitisztítani) 

Mivel nagyobb mint 300 Watt a teljesítménye, segédmotornak minősül. Így eleget kellene tenni, minden arra vonatkozó szabálynak.

Kötelező biztosítás, bukósisak, jogosítvány, stb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!