Szerintem is egész jó gépek voltak azok. A 16 szelepesek se voltak rosszak, de az én 1,6-osom egy kicsit sokat fogyasztott. Akkor már inkább a Fabia mellett döntöttem. Szerintem nem is olyan rosszul, bár elég sokat hordtam már szervizbe, de erről már eleget írtam a Skoda, orrmotor (Favorittol Fabiaig) topicban.
Igen, céges 1.6 8V 75 LE, kombi FAstra: máig visszasírjuk valamennyien, mert ugyan fordmérő nem volt, s 80 az alsó határ 5-ben, s nem egy versenygép, de igen harmonikus-egyenletes, csöndes teljesítményt nyújtott. 200 e km felett eladták. Jobbaknál 6 l körül evett...-kevés város és 110 alatt.
Én is úgy vagyok vele, hogy szinte nekem találták ki, bár a motorja lehetne 1.4-es, és a váltóban egy kicsit lehetne nagyobb áttétele az ötödik sebességnek. Na és mi a munkád, amibe járni akarsz vele? (Ha nem vagyok indiszkrét, mert hogy nem vagy nyelvész, azt már látom.)
És diesel, 1,4-es. Alap ára 3,6M körül van, a márkakereskedés felméréskor azt mondta, 4,1-ért hirdetnék meg, 3,9-4körül lehetne elvinni újonan. Most kb. 2,3M vennék be, és 2,59M körül kínálnák eladásra. Persze, nem beszámításra vittem be, gondolom, akkor kicsit máshogy alakult volna a bevételi ár ;)
Nekem fontos lesz a diesel, mert rövidesen napi 100Km-ben gondolkodom. (munkába járás) Ennyiért újonan csak benzines lenne, lehethogy csak 1,2-es. A légkondi is számít majd nyáron. Ha nem ilyen intenzív használatra tervezném, akkor biztos valmi réggebit vettem volna, kevesebb extrával. A kombi mellet az izlésem, kényelmes pakolás, és a célszerűség miatt döntöttem. Másra is jó legyen, mint melóba járni.
Nagyobb autó jobban tetszet volna, de arra lényegesebben töbet kell költeni. Biztosítások, fogysztás, súlyadó. Tehát ezt a kicsi-kocsit szinte nekem találták ki.
Ennél az én új Fabia Combim valamivel olcsóbb volt, igaz, abban csak 1 légzsák van, és nincs ABS és klíma. Meg a rádió se CD-s. De nekem egyik sem hiányzik. Azért elég jól vetted, ha azóta sincs vele semmi gond. Az enyémen most éppen vacakol az alapjárat.
Szépen felszerelve, másfél éves 34e km. Diesel, 1,4-es motor, ami 55kW teljesítményű, 3 hengeres. Eurotax szerint kb. ez az ára. Az eredetvizsgálat benne volt a vételárban. Vásárlás előtt szakszervízben felmérettem, ismerős autószerelővel megnézettem. Kereskedőtől vettem, aki becserélte egy nagyobb kocsiért.
Röviden az extra felszereltség:
automata kilima, ABS, 4 légzsák (utasoldali kikapcsolható), elektromos ablakemelő, CD-Rádió, állítható magasságú első ülés, tetősin, oldalvédő csík, állítható kormány magaság, 3 pedál, forgatható kormány... :))
Gratula! Nekem 1,4 100 Le van ami szerintem jól mozgatja a kombi kasztnit.Nekem nagyon tetszik a formája szerintem nagyon szép kombi,igaz terhelésnél leüll a hátulja.
Szerintem ha nem kosaras, akkor elfér hátúl, én már utaztam ott is ilyen kocsiban. Nem egy kéjutazás, de jobb, mint buszozni. (bár csak 165 vagyok...) Sőt, úgy éreztem, kicsit magasan is van a hátsó ülés, hosszabb lábszárral kényelmesebb lenne. Ha pedig én vezetek, akkor lesz mögöttem hely is, mert és rövid leszek elöl. :)
Panszkodó majd jöhet gyalog.
A márkaszerviz a teljes állapotfelmérést 7200 pénzért követte el, és megengedték, hogy jelen legyünk a vizsgálat során.
Apróbb hibákkal találkoztak, ami összeadogatva majd még megdobja a kocsika árát. Cserére éret a gumi, a fékbetétek (50%-osra saccolták), és a bal első fényszoró egyik rögzítése letörött, javasolt egy futóműbeállítás. A tető volt festve, de gittelve nem, szerintűk karcos volt, de lehet, hogy még a szalonbaszállításkor szerzett valamit, mert gyárias javításnak találják.
Kaptam egy állapotfelmérőt egy saccolt árral, ami egyezik azzal, amire az eladó gondolt, meg amenyit én szánok rá. (Azért egy keveset lealkudtam már belőle.)
Hitel ügyintézése folyamatban, a jövő hét végére a nevemen lehet a kocsi.
Éppen egy disel Skoda Fabia combi 1,4 PD TDI tulajdonosává válásának folyamatában vagyok, és utánanézelődöm a neten is.
A kocsi jó vételnek tűnik, holnap visszük el márkaszervízbe átnézetni. (Szerelő ismerősöm már áldását adta rá.) Ha minden rendben találtatik, akkor már veszem is meg! :))
Már régóta szemezgetek a Skodákkal, tetszenek is, árban is jók, van szervíz hátterük. Szinte mindenben az igényeimnek megfelelő ez a kicsi kocsi, itt is jó véleményeket olvasok róluk.
Tud valaki letölthető gépkönyvről ehez a típúshoz? Nem baj, ha angol nyelvű.
Váltás: nem, én semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Az enyémnek nagyon finom kuplungja van. Igaz, hogy valamivel feljebb fog, mint a régi Astrámé (azon én állítottam be, hogy jó hamar fogjon), de gyorsan megszoktam. Ha a Tiéd rángat, az vagy a vezető hibája, vagy a kuplungod kopott, esetleg rosszul van beállítva. Egy rutinos vezető pár perc alatt megszokja egy új autó kuplungját. Legalábbis akkor, ha nem egyetlen egy kuplunghoz szokott hozzá 30-40 éven keresztül.
Klíma: szerintem lehetséges. Az injektort nyilván elektronika szabályozza, és az nagyobb terhelésnél több gázt ad, tehát magasabb lesz a fordulatszám, így hamarabb megjön a nyomaték. Gondolom én... Persze, ez nem magyarázat arra, ha nem csak induláskor gyorsul jobban, hanem később is, hiszen padlógáznál a motornak maximális teljesítményt kell(ene) leadni, amiből nyilván elvisz valamennyit a klíma, ha működik. Így aztán pl. 3000-es fordulatszámnál padlót nyomva klíma nélkül kell jobban gyorsulnia.
Sziasztok! Örülök, hogy feléledt ez a topic, mert szerintem a Fabia mostanában méltatlanul keveset szerepel. Nekem egy 1.2-es kombim van kb. 8 hónapja. Annak idején hónapokig gyűjtöttem az infókat, hogy mit válasszak, és összességében most azt mondom: nem bántam meg. Egyetlen bánatom van csak: még mindig nem tanultam meg úgy vezetni az autót, hogy váltáskor ne rántson egy kicsit. Az előző autómat 6 évig vezettem, ott nem volt ilyen, lehet, hogy még mindig szoknom kell a mostanit? Ti tapasztaltatok hasonlót?
Másik dolog, amit észrevettem: ha a klíma be van kapcsolva, alacsony fokozatokban mintha jobban húzna az autó (tudom, ez paradoxon, de így tapasztaltam). Lehet, azért van, mert ilyenkor magasabb fordulaton pörög a motor?
Passz, én még a zárral kapcsolatos kérdésedre sem tudok érdemi választ adni. Én ugyanis központi zárral kértem a Fabiámat, és az olyan, hogy a jobb első ajtón is van zár, és azzal is lehet a központit nyitni-zárni. Ami pedig az elromlást illeti, szerintem ezt bármelyik másik autóról is ugyanennyi joggal megkérdezheted, sőt, amelyik távirányítóval nyitható, az talán még sokkal könnyebben el tud romlani. Már csak az elem esetleges lemerülése miatt is.
Nem biztos, hogy 4000-et, már nem emlékszem pontosan, de 3500 fölött volt, az tuti. Egyébként az Astrák váltói nem egyformák. A volt főnököm járt egy 1,6-os Astra Classic géppel, ami nem 16 szelepes volt, tehát jóval gyengébb volt, mint 100 paci, ráadásul olyan hosszú fokozatok voltak a váltójában, hogy alig húzott. Panaszkodott is a srác, hogy 5-ösben nem tud 130-cal felmenni az érdi emelkedőn. Hát én fel tudok a Fabiával, pedig az csak 1,2-es.
Már irtam Neked mailben, hogy az enyém 4200 körül forog 130-nál. Egy kicsit én is sokallom, de gondolom, egy ilyen, viszonylag gyenge motorhoz nem akartak nagyobb áttételt használni. Egyébként 130-nál a 100 lovas Astra is valahol 4000 körül pörgött.
Ha városon Budapestet érted, és hétköznap, akkor erre nem tudok válaszolni. Nem akarok én megőrülni a hétköznapi forgalomban (már ha azt forgalomnak lehet nevezni). Szóval, én főleg hétvégén járok vele, akkor viszont főleg Budapest, néha vidék, de akkor meg általában kb. a fele autópálya, és így nekem sem fogyaszt sokkal többet 6 liternél.
Nekem is Fabia Combim van. Teljesen meg vagyok elegedve vele. A Fusion en is nezegettem, de a csomagter es az ar dontott. Ja es a hitelajanlat is jobb volt a Skoda-nal. Nem kp-ra vettem:(
Nem tudom mennyire megy a Ford, de en leginkabb csak varosban hasznalom, igy boven eleg az 1,2-es 64LE moci. Igaz voltam vele hosszabb uton is (Horvatorszag oda-vissza 1600 km) es 3 szemellyel is ment rendesen. 140-160-al toltam vegig. Siman tudtam vele elozgetni is. 6,6 lett a fogyija. Ha nem megyek 130-nal tobbel meg kevesebb lett volna.
Nekem ugyan soha nem volt Fordom, de szerintem jó mind a kettő, csak a Fusionba nem lehet annyira pakolni, mint egy kombiba. Nekem még mindig Fabia Combi van, és nem bántam meg. Talán csak az az egy bajom van vele, hogy nincs benne klíma, így aztán télen marhára párásodik a szélvédő, ha nem megy a szellőztetés, nyáron pedig vagy megfullad benn az ember, vagy megsül - legalábbis városban. Lakott területen kívül meg pörgetni kell egy kicsit a motort, hogy húzzon, de persze úgy sem olyan, mint egy 100 lovas (az enyém csak 64). De azért elég szépen megy. És - szerintem - nagyon szépen veszi a kanyarokat is.