Az a eredeti M4-es nyomvonala. És igen, az új M4-es nyomvonala kb. 5 km hosszan a 4-es főút mellett fog futni. Nincs ezzel semmi gond. Úgy tervezik a felül és aluljárókat is.
Ennek fussunk neki még egyszer. Sokkal több nem látszik a kicsi felbontás miatt. Gondolom a kék vonal a zajvédelmi határ. Az ezek között húzódó vonal lenne az út. Ha ez az M4, akkor az a jelenlegi 4-es nyomvonalán fut. De akkor mi az a fehér színnel jelölt út, ami a kép bal alsó sarkából jobbra lefelé lehalad a képről, majd jobb oldalon egy ívvel felbukkan, ebbe csatlakozik bele a piros elkerülő út alsó csomópontja. (majd egyesül az M4-el)
Azt látom, hogy a sárga ponntal jelölt résztől jobbra a régi 4-es nyomvonala és az M4 szétválik, ahogy írtam is a korábbi bejegyzésemben. (benzinkút+Penny)
A Google térkép műholdas nézetét jobban megnézve, ahol a 4-es a 4206-os útkereszteződés előtt balra ível, a nyomvonal ott válik ketté és az M4 meg jobbra ível. Így közre fogja a régi 4-es és az M4 a MOL benzinkutat a Penny raktárbázissal együtt.
Hegyesbor nyilvános fenntartási tervéből az sejthető, hogy a Natura 2000 terület 4-es út és vasút közötti ficakjában lévő tavak konkrét élőhely védett fajoknak...
Emiatt kiváncsi leszek a környezetvédelmi engedélyezési eljárás dokumentumaira -- bár az akkumulátorgyárakkal kapcsolatos rendelet nem sok jót ígér a környezetvédelemnek, és ha erős a politikai akarat, alighanem beletojnak :-/
(Megjegyzem: ha már Karcaghoz közel akarják vinni, inkább a vasút túloldalán kellene vezetni a Kisújszállási úti temető vonaláig, majd át a vasúton...)
A térkép nem elég részletgazdag ennek az eldöntéséhez. Minden esetre, ha külön nyomvonal, akkor Nem értem a létjogosultságát a feljahtónak. Ugyanis a régi 4-esen keletre és nyugatra is pár km-el odébb van fel-lehajtási lehetőség. A 160 km és Kisújszállás kelet csomópont között jól látszik, hogy új nyomvonalon megy, a 4-estől kb 2 km-re. Nem hinném, hogy egy meglévő út mellé 1-200 méterrel párhuzamosan új autóutat építenének. A korábbi helyeken is a régi nyomvonalat bővítették.
A 4206 és 4-es kereszteződésétől közvetlenül jobbra van egy benzinkút. Attól délre a 4206-ból a 4-es kereszteződésétől visszafelé kelet felé van egy út, ami a Penny bázisához vezet. Itt igen éles kanyart kellene venni déli irányba ha a régi nyomvonalon vezetne az új út. Ha meg külön nyomvonal, annak már látszódnia kellene a térképen, hogy az út a benzinkutat, a Penny bázist és a hozzá vezető utat elkerülje délről. Részletesebb térképen minden bizonnyal kiderülne hol is megy majd pontosan az út.
Tehát ha jól látom, a 160-as km-től a 4206-os útig a nyomvonal a jelenlegi 4-es nyomvonalán lesz. A korábbi verzió nekünk jobb lett volna, mert közelebb, de végül is ez is oké, csak épülne már! Ja, meg hát a 4206 Bíkís vármegyei szakaszával is kezdhetnének valamit, mert az borzalom. SZinte végig 70-es tábla, (van 40-es is a megyehatárnál a híd után) de helyenként még a 70-el menni is túlzás.
"1934-ben a kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter 70 846/1934. számú rendelete a Budapesttől Püspökladányig húzódó szakaszát elsőrendű főúttá nyilvánította, a maival egyező 4-es útszámozással [utána a 4-es főút Biharkeresztesig folytatódott]. Püspökladánytól Debrecenig tartó mai szakasza akkor másodrendű főútként az amúgy egészen Beregsurányig vezető 37-es főút része lett, míg a Debrecentől északra eső szakasz szintén másodrendű főútként a Berettyóújfalutól Záhonyig vezető 36-os főút része lett."
"A második világháború idején, az első és második bécsi döntések utáni időszakban szükségessé vált a korabeli 4-es főút meghosszabbítása az igen jelentős kiterjedésű visszacsatolt, partiumi és erdélyi területeken: azokban az években a Berettyóújfalutól Nagyvárad-Bánffyhunyad-Kolozsvár-Dés-Szeretfalva-Szászrégen-Maroshévíz-Csíkszereda-Sepsiszentgyörgy-Kökös felé továbbvezető útvonal is ezt az útszámozást viselte."
A két város nagyjából azonos lakosú. Nagyvárad 196400 (2011), Debrecen 202402 (2019) lakosú. A múltban sem volt nagyobb Nagyvárad. 1900-ban 47018, Debrecenben 73878 lakója volt. Az tény. Nagyvárad gyorsabban gyarapodott. 1992-ben volt a legnépesebb, 222000 fővel. AZóta viszont folyamatosan apad a lakosság száma. Hasonló a helyzet Debrecennel is, ott 1990-ben laktak a legtöbben, 212000-en. Debrecen területe több mint 3-szorosa Nagyváradnak.De lényegtelen is. Ha már számozzák az utakat, akkor ne a múlt miatt, hanem amennyire lehet, logikusan tegyék.
A Debrecen-Nyíregyháza szakasz négysávúsításáról olvastam valahol. De talán hamarabb megvalósul a Hajdúszoboszló-Debrecen 2x2 sávon. De gondolom ezekből sem lesz semmi még úgy 10 évig.
Ha jól tudom(?), a 4-es út "eredetileg" nem Debrecen, hanem Nagyvárad felé ment, az nagyobb város - "visszaáll" a korábbi számozás. Illetve lesz a Püspökladány-Debrecen-Nyíregyháza útvonalon autópálya egyáltalán?