Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56201
Előzmény: ÁsítóSárkány (56196)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56200

Az a eredeti M4-es nyomvonala. És igen, az új M4-es nyomvonala kb. 5 km hosszan a 4-es főút mellett fog futni. Nincs ezzel semmi gond. Úgy tervezik a felül és aluljárókat is.

Előzmény: Landsmann_ (56195)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 2 56199

Az azért van, mert amennyiben nem fogadják el az új M4-es nyomvonal verziót valamilyen okból, akkor is lett volna karcagi keleti elkerülő. :)

Előzmény: Landsmann_ (56198)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.19 0 0 56198

No de akkor a piros elkerülő déli részén az a fel-lehajtó csatlakozás minek egy nem létező úthoz?

Előzmény: ÁsítóSárkány (56197)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56197

az alighanem a Karcag által megfúrt nyomvonal...

Előzmény: Landsmann_ (56195)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56196

Kösz :)

A Natura 2000 fenntartási terv alapján a lila terület jelenlegi 4-estől északra eső, vasútig elérő ficakja az érzékeny rész Natura2000 ügyben...

Előzmény: dimelo (56193)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56195

Ennek fussunk neki még egyszer. Sokkal több nem látszik a kicsi felbontás miatt. Gondolom a kék vonal a zajvédelmi határ. Az ezek között húzódó vonal lenne az út. Ha ez az M4, akkor az a jelenlegi 4-es nyomvonalán fut. De akkor mi az a fehér színnel jelölt út, ami a kép bal alsó sarkából jobbra lefelé lehalad a képről, majd jobb oldalon egy ívvel felbukkan, ebbe csatlakozik bele  a piros elkerülő út alsó csomópontja. (majd egyesül az M4-el)

Azt látom, hogy a sárga ponntal jelölt résztől jobbra a régi 4-es nyomvonala és az M4 szétválik, ahogy írtam is a korábbi bejegyzésemben. (benzinkút+Penny)

Előzmény: dimelo (56193)
dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56194

Ehh az ujjam:)

 

helyesen

4206.út

dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56193

Hátha többet lehet látni:)

A nyomvonaltól mindkét oldalon párhuzamosan húzódik a zajvédelmi határ.

A Karcag elkerülőn (piros) azért van két csomópont, mert láthatóan eléggé kerülni kellene az eredeti nyomvonalhoz.

Sárga pontnál a 426.úti pihenőből megoldott felhajtó látható.

Előzmény: Landsmann_ (56192)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56192

A Google térkép műholdas nézetét jobban megnézve, ahol a 4-es a 4206-os útkereszteződés előtt balra ível, a nyomvonal ott válik ketté és az M4 meg jobbra ível. Így közre fogja a régi 4-es és az M4 a MOL benzinkutat a Penny raktárbázissal együtt. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56191

Ott meg a téglagyári tavak vannak útban. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56190

Hegyesbor nyilvános fenntartási tervéből az sejthető, hogy a Natura 2000 terület 4-es út és vasút közötti ficakjában lévő tavak konkrét élőhely védett fajoknak...

Emiatt kiváncsi leszek a környezetvédelmi engedélyezési eljárás dokumentumaira -- bár az akkumulátorgyárakkal kapcsolatos rendelet nem sok jót ígér a környezetvédelemnek, és ha erős a politikai akarat, alighanem beletojnak :-/

 

(Megjegyzem: ha már Karcaghoz közel akarják vinni, inkább a vasút túloldalán kellene vezetni a Kisújszállási úti temető vonaláig, majd át a vasúton...)

Előzmény: RadiX (56188)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56189

A térkép nem elég részletgazdag ennek az eldöntéséhez. Minden esetre, ha külön nyomvonal, akkor Nem értem a létjogosultságát a feljahtónak. Ugyanis a régi 4-esen keletre és nyugatra is pár km-el odébb van fel-lehajtási lehetőség. A 160 km és Kisújszállás kelet csomópont között jól látszik, hogy új nyomvonalon megy, a 4-estől kb 2 km-re. Nem hinném, hogy egy meglévő út mellé 1-200 méterrel párhuzamosan új autóutat építenének. A korábbi helyeken is a régi nyomvonalat bővítették. 

A 4206 és 4-es kereszteződésétől közvetlenül jobbra van egy benzinkút. Attól délre a 4206-ból a 4-es kereszteződésétől visszafelé kelet felé van egy út, ami a Penny bázisához vezet. Itt igen éles kanyart kellene venni déli irányba ha a régi nyomvonalon vezetne az új út. Ha meg külön nyomvonal, annak már látszódnia kellene a térképen, hogy az út a benzinkutat, a Penny bázist és a hozzá vezető utat elkerülje délről. Részletesebb térképen minden bizonnyal kiderülne hol is megy majd pontosan az út. 

Előzmény: RadiX (56188)
RadiX Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56188

Szerintem a jelenlegi 4-es nyomvonala mellett lesz, a főút is megmarad ott ahol van.

Előzmény: Landsmann_ (56186)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56187

A Berettyóújfalu nyugati elkerülőről van valami konkrét döntés?

Előzmény: dimelo (56185)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56186

Tehát ha jól látom, a 160-as km-től a 4206-os útig a nyomvonal a jelenlegi 4-es nyomvonalán lesz. A korábbi verzió nekünk jobb lett volna, mert közelebb, de végül is ez is oké, csak épülne már! Ja, meg hát a 4206 Bíkís vármegyei szakaszával is kezdhetnének valamit, mert az borzalom. SZinte végig 70-es tábla, (van 40-es is a megyehatárnál a híd után) de helyenként még a 70-el menni is túlzás.

Előzmény: dimelo (56185)
dimelo Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56185

Ez az eldöntött nyomvonal,

M4 gyorsforgalmi út Kisújszállás (kelet) – Püspökladány közötti szakasza
OKTF-KP 1272-87/2015. sz. környezetvédelmi engedély módosítása

Éppen egy évvel ezelőtt lett benyújtva és engedélyezték.

Bocs, de valamiért a táblázat kétszer került fel a Fórumra.

Előzmény: Landsmann_ (56173)
rm40 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 56184
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.01.31 0 0 56183

Mint ami az elmúlt 30 évben. Választások közeledtével ígérgetnek, aztán.........4 év múlva újra megígérik. :-)

Előzmény: csalántea (56182)
csalántea Creative Commons License 2023.01.31 0 0 56182

Mi lesz most a tervezett M8 sorsa (vö. pénz, átszrvezések ... ) ?

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.31 0 1 56181
RadiX Creative Commons License 2023.01.29 0 1 56180
Előzmény: RadiX (56179)
RadiX Creative Commons License 2023.01.29 0 1 56179

"1934-ben a kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter 70 846/1934. számú rendelete a Budapesttől Püspökladányig húzódó szakaszát elsőrendű főúttá nyilvánította, a maival egyező 4-es útszámozással [utána a 4-es főút Biharkeresztesig folytatódott]. Püspökladánytól Debrecenig tartó mai szakasza akkor másodrendű főútként az amúgy egészen Beregsurányig vezető 37-es főút része lett, míg a Debrecentől északra eső szakasz szintén másodrendű főútként a Berettyóújfalutól Záhonyig vezető 36-os főút része lett."

 

"A második világháború idején, az első és második bécsi döntések utáni időszakban szükségessé vált a korabeli 4-es főút meghosszabbítása az igen jelentős kiterjedésű visszacsatolt, partiumi és erdélyi területeken: azokban az években a Berettyóújfalutól Nagyvárad-Bánffyhunyad-Kolozsvár-Dés-Szeretfalva-Szászrégen-Maroshévíz-Csíkszereda-Sepsiszentgyörgy-Kökös felé továbbvezető útvonal is ezt az útszámozást viselte."

Előzmény: NAR (56178)
NAR Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56178

Igazad van, Kolozsvárral kevertem, az nagyobb és Budapest felől Nagyváradon keresztül lehet elérni Kolozsvárt, nem Debrecenen át.

Előzmény: Landsmann_ (56177)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56177

A két város nagyjából azonos lakosú. Nagyvárad 196400 (2011), Debrecen 202402 (2019) lakosú. A múltban sem volt nagyobb Nagyvárad. 1900-ban 47018, Debrecenben 73878 lakója volt. Az tény. Nagyvárad gyorsabban gyarapodott. 1992-ben volt a legnépesebb, 222000 fővel. AZóta viszont folyamatosan apad a lakosság száma. Hasonló a helyzet Debrecennel is, ott 1990-ben laktak a legtöbben, 212000-en. Debrecen területe több mint 3-szorosa Nagyváradnak.De lényegtelen is. Ha már számozzák az utakat, akkor ne a múlt miatt, hanem amennyire lehet, logikusan tegyék. 

Előzmény: NAR (56174)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56176

A Debrecen-Nyíregyháza szakasz négysávúsításáról olvastam valahol. De talán hamarabb megvalósul a Hajdúszoboszló-Debrecen 2x2 sávon. De gondolom ezekből sem lesz semmi még úgy 10 évig.

Előzmény: NAR (56174)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56175

A módosított nyomvonal környezetvédelmi engedélyezéséről azóta van bármi publikus hír? eleddig nem találkoztam vele...

Előzmény: dimelo (56172)
NAR Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56174

Ha jól tudom(?), a 4-es út "eredetileg" nem Debrecen, hanem Nagyvárad felé ment, az nagyobb város - "visszaáll" a korábbi számozás. Illetve lesz a Püspökladány-Debrecen-Nyíregyháza útvonalon autópálya egyáltalán?

Előzmény: Landsmann_ (56171)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56173

Ez a nyomvonal mennyire eldöntött?

Előzmény: dimelo (56172)
dimelo Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56172

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (56171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!